Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

#81 Příspěvek od teslo » 23 srp 2017 10:07

s tym kompresorikom ma to mrzi...ale podla toho co pises si to ozaj zasluzi detajlnejsiu starostlivost. Mechy napriamo by mali ist nafukat raz dva. Inak, moze byt, ze v jednotlivych mechoch moze byt rozdielny tlak.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

#82 Příspěvek od MadTom » 23 srp 2017 10:38

Tak si vezmi jarovou vodu a zjisti, kde utíká vzduch. Normálně by to auto mělo v klidu stát několik týdnů, bez znatelného poklesu. Je tam sice tlak větší než v pneumatikách, ale ne zase tak o moc. Když vyloučíš úniky, tak se ti lépe budou hledat chyby v automatice.
A co se týče nafukování - jde to i pumpou na kolo, ale raději to chce nějakou větší. A hlavně se podívat, jaké tam máš vnitřky těch ventilků, některé se dají zmáčknout a profouknout podstatně lépe, než jiné.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2813
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

#83 Příspěvek od Mirko » 23 srp 2017 11:10

Normálně by to auto mělo stát na pružinách a být furt nahoře :devil
No musím ukecat bytného, ať mi půjčí pořádný kompresor. Nezničím si ještě pumpičku na kolo ;-)

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

#84 Příspěvek od MadTom » 23 srp 2017 11:23

To by mě zajímalo, kdo by odpadl dřív, jestli ty, nebo to pumpička. :mrgreen: A ano, normálně má auto stát nahoře na pružinách, a je jedno jestli jsou ty pružiny listové, vinuté, gumové nebo vzduchové. To že leží dole je nutno kvalifikovat jako technologickou nekázeň.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2813
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

#85 Příspěvek od Mirko » 23 srp 2017 12:03

No už jsem takhle jednou "upekl" kvalitní stojací pumpu Specialized při nafukování pneu na auto. A dost mě to mrzelo, protože byla fakt hezká a drahá.

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2813
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

#86 Příspěvek od Mirko » 24 srp 2017 20:32

Tak první poznatek dnes - vpředu a vzadu u spolujezdce i po dvou dnech nebyl na dorazech. Přesto, že jsem měl pocit, že se při nafukování vzadu vůbec nezvedl, tak zřejmě ano. Jak jsem psal, tak auto nestojí na dokonalé rovině...
Dnes mi pomohl Hugo a jeho řádný kompresor, se kterým bylo možné provést scénáře á la pimp my ride. Všechny měchy jsme tedy nafoukli "overridem" a trochu jsem foukl i do vzdušníků. Přední pružina u řidiče v jednu chvíli hned zas šla dolu, ale po dalším dofouknutí se držela nahoře...Únik jsem našel ve šroubení vzdušníku. Je ten systém tak propojený, že když tam uchází vzduch, tak si mi časem sedne celé auto?

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

#87 Příspěvek od teslo » 25 srp 2017 10:17

Ano je to prepojene cez ventily vo ventilovom bloku. Pokial su netesnosi vo ventilovom bloku, tak ano. Moze to skoncit na dorazoch. Alebo to naopak moze mechy nafuknut. Vo vzdusniku by mal byt vyrazne vyssi tlak ako v mechoch.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2813
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

#88 Příspěvek od Mirko » 25 srp 2017 21:49

Já už to fakt přestávám chápat, od včerejška prakticky neklesnul a to jsem ani ten únik neopravil....

Uživatelský avatar
uhlic
Příspěvky: 474
Registrován: 07 zář 2014 20:58
auto: RR P38 1999
Bydliště: Prašice

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

#89 Příspěvek od uhlic » 06 zář 2017 16:09

Ahoj diagnostika je natolko inteligentna ze odhali zly kompresor? Skusal to niekto? Tazko mi fuka podvozok. Ked som to napychol vypisoval snimac zadny lavy ....... Druhy krat tiez......a dalsie razy vypise ventilovy blok alebo v. Moved. Niekedy pise display ze je chyba v podvozku ale nesfukne drzi standart. Vypnem kluc a ked zapnem tak chyba sa vymaze a je stale v standarde. Kto riesil takyto problem? Kompresor som robil pred zimou.

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

#90 Příspěvek od teslo » 06 zář 2017 17:14

uhlic píše: 06 zář 2017 16:09 Ahoj diagnostika je natolko inteligentna ze odhali zly kompresor?
Diagnostika nie. To musi "obsluha" na zaklade indicii...tzv. know how ;)
Jedine co riesi je nejaky interny timer, resp. teplotne cidlo pokial je kompresor stale zapnuty. Jediny test ako si mozes byt isty je do systemu zapojit manometer, zobrat stopky a merat za aky cas Ti natlaci maximalny tlak.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
uhlic
Příspěvky: 474
Registrován: 07 zář 2014 20:58
auto: RR P38 1999
Bydliště: Prašice

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

#91 Příspěvek od uhlic » 06 zář 2017 17:22

Tak on natlaci a vypne sa vsetko v poriadku. Myslim si ze to robi to cidlo ale u rr nikdy nevies. A kolko by to malo byt? A za aky cas?

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

#92 Příspěvek od teslo » 06 zář 2017 18:13

6-7 atmosfer tusim. Cas neviem. Vypusti system a stopni cas kym ho nevypne. samozrejme nesmie Ti auto dvihat a pod, takze otvorene dvere ;)
a ked ho raz vypne, uz by mal byt vypnuti dlhsie. nielen par sekund a pod.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

#93 Příspěvek od Kokesek » 06 zář 2017 21:00

uhlic píše: 06 zář 2017 16:09 Ahoj diagnostika je natolko inteligentna ze odhali zly kompresor? Skusal to niekto? Tazko mi fuka podvozok. Ked som to napychol vypisoval snimac zadny lavy ....... Druhy krat tiez......a dalsie razy vypise ventilovy blok alebo v. Moved. Niekedy pise display ze je chyba v podvozku ale nesfukne drzi standart. Vypnem kluc a ked zapnem tak chyba sa vymaze a je stale v standarde. Kto riesil takyto problem? Kompresor som robil pred zimou.
Je to resene jednoduse. Jelikoz cidlo je pouze on off tak system dokaze zjistit dosazeni tlaku (L322+D3/4/Sport meri prirustek tlaku za cas). Vetsinou ale pri spatnem kompresoru nedochazi k vypnuti kompresoru na zaklade pozadavku tlakoveho spinace ale prave prehratim kompresoru a odpojenim na termalni pojistce, ktera je take hlidana jednotkou jako vstupni signal. Pokud se nekolikrat opakuje vypnuti teplotou s nedosazenym vypnutim pres tlakovy spinac. Pak jednotka vyhlasi chybu kompresoru. Jestlize se system po nekolikaterem prehrati dokaze vypnout pres tlakove cidlo (vypnuti je 10,5-11,5atm podle stavu cidla), pak se tento counter resetuje a system je normalne funkcni. Nedojde k uplne blokaci, EAS FAULT zmizi, KONTROLKY ZHASNOU. Uplna blokace je indikovana svitici sadou ledek na ovladaci EASU a hlaskou EAS FAULT.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
uhlic
Příspěvky: 474
Registrován: 07 zář 2014 20:58
auto: RR P38 1999
Bydliště: Prašice

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

#94 Příspěvek od uhlic » 06 zář 2017 21:46

to znamena ze kompresor je dobry a spatne bude cislo na naprave a nedokaze urcit v akej vyske je aprava a tym padom to fuka pokym sa neprehreje? alebo ako mam tomu chapat? alebo kopresor fuka malo atmosfer a preto fuka pokym sa neprehreje?

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

#95 Příspěvek od teslo » 07 zář 2017 09:40

Kompresor ber ako samostatny prvok, ktory fuka ked v systeme nieje dostatocny tlak. Cidlo vysky moze robit to, ze plytva vzduchom. Tzn. cykluje dofukovanie a vyfukovanie. Ale skor sa priklanam k opotrebovanemu kompresoru, vadnemu cidlu tlaku, uniku vzduchu vo ventlilovom bloku, alebo vedeni, alebo mechoch.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

#96 Příspěvek od Kokesek » 07 zář 2017 13:44

teslo píše: 07 zář 2017 09:40 Kompresor ber ako samostatny prvok, ktory fuka ked v systeme nieje dostatocny tlak. Cidlo vysky moze robit to, ze plytva vzduchom. Tzn. cykluje dofukovanie a vyfukovanie. Ale skor sa priklanam k opotrebovanemu kompresoru, vadnemu cidlu tlaku, uniku vzduchu vo ventlilovom bloku, alebo vedeni, alebo mechoch.
Presne jak pise TESLO :yes
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
uhlic
Příspěvky: 474
Registrován: 07 zář 2014 20:58
auto: RR P38 1999
Bydliště: Prašice

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

#97 Příspěvek od uhlic » 08 zář 2017 07:45

Je to kompresor valcek a tesnenie piestu KO.......

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

#98 Příspěvek od teslo » 08 zář 2017 10:05

:yes :wink:
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
uhlic
Příspěvky: 474
Registrován: 07 zář 2014 20:58
auto: RR P38 1999
Bydliště: Prašice

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

#99 Příspěvek od uhlic » 11 zář 2017 21:19

kompresor spraveny spinac vypina......isiel som asi 5km a ked som skontroloval kompresor bol horuci co zamena ze isiel asi aj za jazdy co by asi nemal ked je auto v normalnej vyske. V com moze byt problem? Auto do rana neklesne rano sa mierne narovna kedze stoji na nerovnom povrchu. Ked pojazde zavrem auto DO zacne cvakat ventilovy blok a mierne sa auto spusti. Je to normalne?

Uživatelský avatar
Amon
Příspěvky: 664
Registrován: 02 srp 2016 18:34
tel.: 774882368
auto: ex RR P38
Bydliště: Plzeň, Litoměřice

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

#100 Příspěvek od Amon » 11 zář 2017 21:43

Mě to dělala právě netěsnost na ventilovém bloku... jeden z těch dílčích bloků bude nejspíš ucházet

Odpovědět