PCV - Fuel pressure control valve - fuel pressure too low

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 888
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

PCV - Fuel pressure control valve - fuel pressure too low

#1 Příspěvek od kaligula » 30 srp 2020 19:01

protože se intervaly mezi výskytem nouzového režimu stále zkracují tak mi nezbývá než problém začít řešit

přesně před rokem na dálnici v polsku mi D3 TDV6 padla do nouzáku s kodem chyby P0087 nízký tlak paliva v railu, po vypnutí klíčku a novém nastarování chyba zmizela ale objevila se nejpozději po 1km, takže rovinky a z kopce jsem jel v nouzáku a pod kopcem nebo na červenou na semaforu jsem to restartnul rychle vyjel kopec a nahoře zase padnul do nouze, 80 km domů jsem se vracel skoro 3 hodiny, když jsem se potom po dvou dnech chtěl auto přeparkovat tak baterie byla mrtvá napětí 10 V, po celonočním nabíjení dokonce 8 V, takže baterie šla ven, koupila se nová a ejhle auto naskočilo a 4 měsíce jezdilo úplně bez chyby, po 4 měsících (prosinec) se jednou chyba zopakovala pak jednou v lednu, pak zase 4 měsíce klid, v červnu a v červenci už se objevovala co 14 dnů, a momentálně se objevuje každých 30 km , někdy i častěji

kod chyby je pokaždé jiný (opakuje se cca 7 různých kodu zcela náhodně) ale vesměs se týkají poklesu tlaku paliva, nebo se týkají PCV pressure control valve, v live datech je tlak paliva stále normální, ve chvíli kdy vyskočí chyba není žádný pokles a auto jede úplně normálně, typicky nouzák padne při cca 2000 ot /min když náhle sundám nohu z plynu , dokážu jet i 300 km po dálnici když jedu stále pod plynem, jakmile sundám nohu z plynu je auto v nouzáku
když si jedu někde offroudek lesem tak i 5 dnů bez chyby

Tady na foru jsem se k tomu moc nedočetl tak jsem proguglil britské a australské fora kde se k tomu dají najít dvě vlákna, v obou případech výměna vysokotlaké pumpy bez efektu, doporučeno bylo vyměnit dosluhující alternátor, který údajně před svou smrtí generuje špičky a rušivé impulsy které vyvolávají tuto chybu, respektive ruší činnost PCV která je řízena PWM signálem přímo ze sítě 12V (ne 5 jako ostatní čidla) což by i logicky vysvětlovalo tu událost v polsku v souvislosti se smrtí baterie za jízdy

Ale jako druhé mě napadá ona PCV - pressure control valve, dle manuálu je součástí HPF pumpy a není tam ani zmínka o demontáži, a co jsem koukal tak se asi nedá ani objednat jako samostatný díl, ale když jsem si tak ležel na motoru a zkoumal tak je podle mě v pumpě našroubovaná úplně stejně jako u jiných značek

a tady jdou moje dotazy - lze ji vymontovat ?? dělal to tady někdo ?? a předpokládám že to nebude zakázková věc pro LR že to bude nějaký tuctový PCV který se najde i u jiných aut, tak jestli někdo tušíte kde a jak to koupit ??

trochu dlouhé povídání - vzal jsem to poctivě, protože když tady vidím jiné dotazy kde první 4 strany padnou na to aby se z tazatele vypáčily všechny doplňující informace tak to pak už nikdo nečete a nikdo neodepíše nic kloudného
Naposledy upravil(a) kaligula dne 10 dub 2021 06:42, celkem upraveno 1 x.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: PCV - Fuel pressure control valve

#2 Příspěvek od MadTom » 30 srp 2020 19:33

Tak jak to popisuješ bych si docela uměl představit, že problém je v alternátoru. Nevím jak složité je u TDV6 alternátor vyndat, rozdělat a podívat se, jak vypadají kroužky a uhlíky a jinak vůbec celej alternátor uvnitř. Ono kromě regulátoru je to furt to samé, takže tam není moc co vymýšlet - kromě kroužků a uhlíků ještě poškozené vinutí (mezizávitové zkraty), nějaký špatný spoj případně poškozená dioda. To už se ale hledá hůře, nicméně několikrát mi pomohl za vývody uvnitř alternátoru s citem zatahat, aby se projevil případný špatný spoj.
Ze 12V jsou obecně napájené věci, co potřebují trošku víc výkonu, třeba váha vzduchu nebo různé ventily a regulační cívky. 5V se musí vždy vyrobit v nějaké řídící jednotce a hlavně to potřebuje silnější dráty.
Kromě alternátoru bych kouknul i na dráty okolo věcí, co se podílejí na řízení tlaku paliva - čerpadlo, ventil, senzor, a dále na věci napájené ze stejné 12V větve.
Přeji pěknou zábavu při hledání, nejhorší bude, až něco najdeš a ona se chyba další pár týdnů neprojeví. Kdyby jsi to dal do servisu, tak by se zákonitě projevila krátce po převzetí opraveného auta. :mrgreen:
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2461
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: PCV - Fuel pressure control valve

#3 Příspěvek od Hubert » 31 srp 2020 11:04

Připouštím že by to mohl dělat alternátor. Protože PCV ventil ovládá tlak v railu. Čím více % v PWM tím vyšší tlak. Takže když najednou ubereš tak ECU řekne teď brzdí motorem více dobíjej ať mu pomůžme a alternátor udělá špici klidně i 20V (i více) . ECU řídí dobíjení. A než na to ECU přijde že to s tím dobíjením přehnala už je pozdě. Ono (vzorkování) snímání dobíjení je proti snímání tlaku o hodně pomalejší. Myslím že by se to dalo odhalit. jak pomoci live dat tak pomocí osciloskopu.
Pokud ale jedeš na nízké otáčky a najednou chceš výkon a ono to spadne do nouze tak to bejvá jak PCV tak čerpadlem tak vstřiky zkrátka za nízkých otáček to nedokáže tlak vyrobit.
Většina ECU má taky kontrolní mechanizmus kdy za přesně definovaných vstupů musejí být výstupy v relacích takže proto to vyhodí chybu při ubrání plynu. Takhle třeba vyhodnocuje špatnou korelaci což je třeba následek prasklých svodů.

OPRAVA: Špatně Čím více % v PWM tím menší tlak. na Dobře Čím více % v PWM tím vyšší tlak.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: PCV - Fuel pressure control valve

#4 Příspěvek od MadTom » 31 srp 2020 11:35

S tou špičkou z alternátoru souhlasím, ona ta regulace má konečnou rychlost odezvy, ale na druhé straně je v autě akumulátor, kterej jakékoliv špičky výborně filtruje, takže větší vliv má indukčnost a odpor vodičů všude po autě - na nich vznikají úbytky a to už akumulátor nemá jak pobrat. Na druhou stranu, podobné špičky, a možná ještě horší, vznikají při spínání relátek, zapínání žárovek a vůbec činností elektriky v autech. U benzínových aut je super zdrojem rušení zapalování.
Proto jsou docela přísné normy na automotive věci - co to musí snést a jsou tam definovaná i různá přepětí a ty hodnoty jsou celkem strašidelné - okolo 80V.
Takže bych se podíval, jestli tam není nějaká uhnilá kostra. Nějak si furt myslím, že to auto musí fungovat i s baterkou, které je po nastartování skoro vybitá, takže napětí je v palubní síti nižší, než slušných 14V s běžícím motorem.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 888
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: PCV - Fuel pressure control valve

#5 Příspěvek od kaligula » 31 srp 2020 11:37

Alternator pujde ven o vikendu, pak se uvidi, svody predpokladam ze bych slysel, vstrik mi uz kdysi jeden odesel a to se to projevilo uplne jinak,
Pokud alternator nepomuze pujdu po kabelech a potreboval bych ten PCV bud otestovat nebo rovnou vyndat a tohle nechci zkurvit protoze pak by musela bouda dolu a asi rovnou repas nebo nove cerpadlo a tomu se snazim vyhnout, protoze sundani boudy by mi vygenerovalo praci minimalne na mesic ci dva, protoze to uz bych se pustil do udrzby a repasu vseho co je zespodu treba udelat a tolik casu momentalne nemam

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: PCV - Fuel pressure control valve

#6 Příspěvek od MadTom » 31 srp 2020 12:16

Ještě mě napadá jedna věc co zkusit hned - nabít pořádně baterku v autě, jestli to problémy nezmírní. Byla by to další stopa mířící k alternátoru.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 888
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: PCV - Fuel pressure control valve

#7 Příspěvek od kaligula » 31 srp 2020 13:09

s nabíjením mám obecně problém, v létě se mi napětí na baterii ustálí za běhu motoru na 13,7V , v zimě prvních 10 minut jsem pod 12 volty vlivem velkého odběru (vyhřívání předního i zadního okna, zrcátek, sedadla řidiče a start vodního webasta) a bohužel do práce to mám 10 minut, takže jezdím dlouhodobě s polovybitou baterií

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: PCV - Fuel pressure control valve

#8 Příspěvek od MadTom » 31 srp 2020 14:37

12V při krátké jízdě je pochopitelné, to že tím huntuješ baterku je ti také jasné. 13,7V po několik hodinách jízdy na svorkách baterky je podle mě málo, respektive to je tak na horké léto. V zimě by to mělo být spíš 14,2V nebo o kousíček víc. Ono se to žádoucí nabíjecí napětí mění s teplotou, tak jak se s teplotou mění ochota chemických reakcí probíhat, takže čím teplejší baterka, tím ochotněji se nabíjí.
Pro tvůj styl jízdy, bych to řešil vestavěnou nabíječkou a připojením do zásuvky když dojedeš domů, případně se to dá zkombinovat s elektrickým přihřátím motoru případně kabiny. Na krátké cesty je to jediné rozumné řešení. Když jsem dělal v Brně a podobným způsobem jsem dojížděl do práce, tak jsem měl obavu, jestli mi to nebude dělat stejné problémy s nenabitou baterkou, naštěstí stačila pondělní cesta z Olomouce do Brna a páteční zpět, aby se baterka stíhala dobít. Stejně jsem v Brně u paneláku neměl kam auto připojit. :hmm:
Vedlejší efekt vestavěné nabíječky - v létě v kempu tím dobíjím baterku, aby honila ledničku a ostatní drobnosti v autě, když někde stojíme více než 2 noci.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 888
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: PCV - Fuel pressure control valve

#9 Příspěvek od kaligula » 22 zář 2020 18:35

Tak po 14 dnech sledovani mam nasledujici doplneni
Chyba nikdy nevyskoci pokud je teplota venku pod 25 stupnu (klidne ujedu i 500km), pri 26 stupnich vyskoci co 2km nebo kazdych 5 minut
Dnes novy kod chyby (krome obvyklych fuel pressure low) P1903(59) pressure solenoid short to positive - mam to chapat ze je pod plnym napetim ? Zkrat bych si predstavil na kostru, ale nevim jak by se v aute udelal zkrat na plus

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2461
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: PCV - Fuel pressure control valve

#10 Příspěvek od Hubert » 22 zář 2020 18:53

Může to zmenat zkrat na cívce solenoidu.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 888
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: PCV - Fuel pressure control valve

#11 Příspěvek od kaligula » 22 zář 2020 19:11

Vrta mi hlavou ta teplota, jestli se pri 25 stupnich neco prepne a ECU neco reguluje jinak? Nebo prave ta teplota zpusobi nekde ten elektricky problem ?

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: PCV - Fuel pressure control valve

#12 Příspěvek od MadTom » 22 zář 2020 21:55

Zkrat může být jak na kostru, tak na některý jiný drát, který je připojený na +12V. Nemáš někde nahlodaný nebo jinak poškozený kabelový svazek?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 888
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: PCV - Fuel pressure control valve

#13 Příspěvek od kaligula » 22 zář 2020 22:09

Uz jsem prolezl vse co se da, bohuzel kolem motoru je tak malo mista ze nejsem schopen prohlidnout kabely cele protoze mizi nekde za motorem a pak se zas odnekud vynoruji navic pcv je spatne pristupny, to co je hned na rane je fuel volume control valve, bojim se ze nakonec budu muset vyndat pumpu

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2461
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: PCV - Fuel pressure control valve

#14 Příspěvek od Hubert » 23 zář 2020 07:34

Osobně si se domnívám že se s tebou pomalu loučí vysokotlaké čerpadlo. Proto ten vliv na teplotu. PCV jde na plno a to ho pomalu ničí. Ale je možné že čerpalo je OK a tlak se ztrací přes vsřiky do přepadu. Asi bych nechal udělat přepadový test. Tím by se vyloučilo zda nejde moc nafty do přepadu.

Jinak se musím opravit. PCV u TDV6,8 Funguje čím více PWM tím vyšší tlak.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 888
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: PCV - Fuel pressure control valve

#15 Příspěvek od kaligula » 23 zář 2020 09:38

ano, protoze kdyz odpojim konektor od pcv je tlak nula a auto nenastartuje
najeto mam 280 tis, vstriky jsou az na jeden puvodni, cerpadlo je puvodni, pred 3 rokama bylo venku a na testu ale to je samozrejme dlouha doba, tak necham otestovat vstriky a kdyz budou ok tak holt budu muset vyoperovat cerpadlo, mam stazeny navod jak to udelat vrchem ale bude to porod

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 888
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: PCV - Fuel pressure control valve

#16 Příspěvek od kaligula » 13 říj 2020 09:15

Aby to tady neleželo ladem tak dodám aktuální info
vyměněn alternátor - napětí na baterii při nabíjení je průměrně o 0,3 V vyšší takže při nabité baterii 13,5-13,8 a když je zima až 14,5 V což jsem nikdy předtím neměl, napájení řídící jednotky kolísá maximálně +- 0,1 V a na osciloskopu nejsou žádné spiky, předtím napájení řídíci jednotky na osciloskopu vypadalo spíše jak PWM modulace
nicméně po výměně jsem v rozmezí 200 km měl ještě 2x ESF - předtím byl každých 5 km

výměna MAP senzoru za orginál - před lety jsem měnil MAP sensor a koupil jsem náhradu, nyní mě napadlo ho vyměnit za orginál , při výměně mě trochu zarazilo množství oleje a dehtu takže asi brzo příjde na řadu turbo

nicmémě po výměně senzoru už 600 km bez chyby, jenom aktuálně dál už nemůžu objektivně hodnotit protože se ochladilo a moje chyby vyskakují zásadně při teplotě 25 st C a více takže porkačování bude na jaře

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 888
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: PCV - Fuel pressure control valve

#17 Příspěvek od kaligula » 29 pro 2020 07:55

trochu to tady oživím, potřebuju poradit co znamejí hodnoty PCV v diagnostice
když je hodnota 15% tak je to otevřeno na 15% nebo zavřeno na 15 % ??? a když se hodnota změní z 15'% na 45% tak se zavírá nebo otevírá ?

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2461
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: PCV - Fuel pressure control valve

#18 Příspěvek od Hubert » 29 pro 2020 08:03

čím více % tím větší tlak měla by existovat závislost % PCV a tlak na Railu, Ještě by s tím měl jít v nějaké závislosti VCV.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 888
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: PCV - Fuel pressure control valve

#19 Příspěvek od kaligula » 29 pro 2020 08:30

takže čím více % tím více se PCV zavírá a v railu stoupá tlak ? vím že se blbě ptám, ale mě to zajímá, rád se dostávám věcem na kloub :-)

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2461
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: PCV - Fuel pressure control valve

#20 Příspěvek od Hubert » 29 pro 2020 10:06

kaligula píše: 29 pro 2020 08:30 takže čím více % tím více se PCV zavírá a v railu stoupá tlak ? vím že se blbě ptám, ale mě to zajímá, rád se dostávám věcem na kloub :-)
Přesně tak. čím více % tím větší přítlak na přetlakový ventil.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Odpovědět