Diferákové prevody 3.9:1 pre pneu 32" - info

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
jezbera ivan
Příspěvky: 1052
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: iPhone
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

Re: Diferákové prevody 3.9:1 pre pneu 32" - info

#81 Příspěvek od jezbera ivan » 03 dub 2019 21:15

Ano, nahodil :-) Sice strasne davno, ale bol som spokojny, doporucujem! Zdravim vsetkych! IJ
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
bobo7
Příspěvky: 428
Registrován: 17 led 2017 08:54
auto: DII Td5
Bydliště: Žilina

Re: Diferákové prevody 3.9:1 pre pneu 32" - info

#82 Příspěvek od bobo7 » 01 čer 2020 12:44

Nejde niekto riešiť tie prevody 3,9 z USA? Asi ako jediní robia aj reverzné ozubenie na predný dif, čo je prídavok na stranu pevnosti.
Alebo si to nekomplikovať a zobrať tie 3,8 od Kamu resp. 3,75 od Ashcrofta? Čo povieš MadTom? Je to citeľné oproti 3,54?
Cesta vedie tadiaľ, kadiaľ sa vydáš.

MadTom
Příspěvky: 12236
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Diferákové prevody 3.9:1 pre pneu 32" - info

#83 Příspěvek od MadTom » 01 čer 2020 13:32

Mám 3,8 od Kamu, má to rezervní ozubení a ano, je to doopravdy hodně poznat. Na druhou stranu, naše D2 je váhově i nenaložená celkem na hmotnostním limitu, natož tak nabalená na nějaký výlet. Výkon mi nechybí, ale rozjezdy z místa na neredukované rychlosti jsou teď podstatně lepší.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2039
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferákové prevody 3.9:1 pre pneu 32" - info

#84 Příspěvek od pojir » 01 čer 2020 13:38

Ja mam 3.8:1 a 265/75R16 taky, ale oproti MadTomovi mam automat (s cipem a HD menicem). A popravde moc rozdil proti 3.54:1 nepozoruju - rozjezdy jsou furt podobne line (protoze porad dlouho trva, nez se to vyhrabe do otacek, kdy zacne turbit turbo). Na dalnici to jede ve vyssich otackach, ale moc me to neomezuje (tak jako tak se nad 155 km/h bojim). Jen na okreskach je to citelne lepsi, protoze mam casteji zamceny menic.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

MadTom
Příspěvky: 12236
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Diferákové prevody 3.9:1 pre pneu 32" - info

#85 Příspěvek od MadTom » 01 čer 2020 13:51

Doplním - mám kola 235/85/R16.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

mato_srubka
Příspěvky: 375
Registrován: 27 srp 2013 19:24
auto: DiscoII V8

Re: Diferákové prevody 3.9:1 pre pneu 32" - info

#86 Příspěvek od mato_srubka » 01 čer 2020 14:21

Safra, to tá TD5 až tak nechce ísť v nízkych otáčkach?

Mám sériové prevody s automatom a malým V8 a ku tomu MTčka 265/75R16 a švih tomu vôbec nechýba aj keď je ten V8 pomerne slabý na svoj objem.

Neuvažoval niekto o swape biturba do TD5?
Seriový LR Discovery II V8 s mnohými závadami, ale je to láska na prvé naštartovanie.
Tak už až tak sériový nie je: podvozok od TF +2" a k tomu Hankook DynaPro M/T RT03 265/75R16 a konečne uzávierka medzidifu

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2039
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferákové prevody 3.9:1 pre pneu 32" - info

#87 Příspěvek od pojir » 01 čer 2020 14:24

No hlavne ma TD5 potiz v nizkych otackach bez turba pretlacit ten vetsi menic, tak ji to trva. S malym menicem byly rozjezdy o hodne zivejsi.

Biturbo je trochu overkill, ale turba s variabilni geometrii jsou a pry tento problem resi.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Uživatelský avatar
bobo7
Příspěvky: 428
Registrován: 17 led 2017 08:54
auto: DII Td5
Bydliště: Žilina

Re: Diferákové prevody 3.9:1 pre pneu 32" - info

#88 Příspěvek od bobo7 » 01 čer 2020 14:40

mato_srubka píše:
01 čer 2020 14:21
Safra, to tá TD5 až tak nechce ísť v nízkych otáčkach?

Mám sériové prevody s automatom a malým V8 a ku tomu MTčka 265/75R16 a švih tomu vôbec nechýba aj keď je ten V8 pomerne slabý na svoj objem.

Neuvažoval niekto o swape biturba do TD5?
Maťo ale ty máš určite stredný menič v tej V8 :) a V8 si s veľkými gumami poradí hladko, to vidím na Tomášovej, TD5 to má horšie od prírody :)
Cesta vedie tadiaľ, kadiaľ sa vydáš.

MadTom
Příspěvky: 12236
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Diferákové prevody 3.9:1 pre pneu 32" - info

#89 Příspěvek od MadTom » 01 čer 2020 14:51

Tohle je podle mě hlavní rozdíl mezi automatem a manuálem. Já to prostě nechci při rozjezdu tahat přes spojku. V terénu tam dám redukci, to není problém, ale není zrovna ideální ji tam dávat, při každém rozjezdu, i když to umí přeřadit v pohodě i za jízdy. A opět - D2, manuál, větší kola a hlavně velmi těžké auto.
Úplně krásně to bylo poznat na jihu Albánie - vedro přes 30°C, a na pár kilometrech silnice změna nadmořské výšky z nuly u moře na zhruba 1000 m.n.m. v průsmyku Logara. Dole u moře auto jelo z nuly jak utržené, 700 m.n.m už byl obrovský rozdíl - prostě muselo trošku zabrat turbo. A kousek dál byly serpentiny, tak jsem dal na silnici redukci a v pohodě se vyhýbal autobusům a obytňákům, rychle se stejně jet nedalo.
Vyřešilo by to hodně variabilní turbo, ale dokud to stávající a to v regále neumřou, tak je to moc peněz. Spolu s převody jsem vyměnil oba diferáky za uzávěrky a mohu říct, že to bylo asi na poslední chvíli - oba časovaná bomba, buďto ulámané zuby na satelitech, nebo metalíza v oleji a prasklinky na satelitech.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
discovery1liptov
Příspěvky: 845
Registrován: 23 bře 2012 22:15
tel.: +421 911 156 390
auto: Land Rover Defender
Bydliště: Važec

Re: Diferákové prevody 3.9:1 pre pneu 32" - info

#90 Příspěvek od discovery1liptov » 01 čer 2020 20:38

Jasna vec prevody su draha vec ale to najlepsie co som do auta mohol dať:)

Uživatelský avatar
DiscoDrak
Příspěvky: 279
Registrován: 12 čer 2013 14:26
tel.: 607060684
auto: DiscoII

Re: Diferákové prevody 3.9:1 pre pneu 32" - info

#91 Příspěvek od DiscoDrak » 28 čer 2020 18:25

Nazdar pánové, nevím jestli se můj dotaz hodí zrovna do tohoto vlákna... mám D2, převody změněny 4,1:1 a chci tam dát 285/75R16. Teď tam mám 255/85R16, což je co do průměru téměř totožná pneu, ale užší samozřejmě. Auto je zvednuto o 2 palce na pérách + 2 palce podložky a dotaz zní, jestli máte někdo tyto pneu (285/75R16) a jak hodně jste to museli očesat kvůli křížení, či zatáčení předních kol. Plus na jakém ET jezdíte...
Maxxis pneu 2.jpg
Maxxis pneu 2.jpg (35.82 KiB) Zobrazeno 451 x

Uživatelský avatar
eveUSO
Příspěvky: 224
Registrován: 01 lis 2011 15:13
tel.: 739041202
auto: Discovery II Td5
Bydliště: Jihlava/Hranice/Lipník n. B.
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferákové prevody 3.9:1 pre pneu 32" - info

#92 Příspěvek od eveUSO » 28 čer 2020 23:46

DiscoDrak píše:
28 čer 2020 18:25
Nazdar pánové, nevím jestli se můj dotaz hodí zrovna do tohoto vlákna... mám D2, převody změněny 4,1:1 a chci tam dát 285/75R16. Teď tam mám 255/85R16, což je co do průměru téměř totožná pneu, ale užší samozřejmě. Auto je zvednuto o 2 palce na pérách + 2 palce podložky a dotaz zní, jestli máte někdo tyto pneu (285/75R16) a jak hodně jste to museli očesat kvůli křížení, či zatáčení předních kol. Plus na jakém ET jezdíte...
Jezdím standardně na 285/75/16 a na faceliftových origo litácích, mám tam ale 3cm podložky pod kolama, jinak 2´lift, 1´podložky, 1´bodylift, nechytám nikde, funguje to v pohodě. Spíše mi nastával problem při křížení na 255/85/16, kdy mi chytala pneu o nádržku odstřikovačů, ale nějak s eto časem ohoblovalo a je to Ok ...

Filip
-LR DII- FL, 3" lift, 1" bodylift, BFG KM2 33", Safariland, pevnostňáky a prahy, inox nájezdový plech, držák rezervy, HD měnič, Parnhardská tyč zadní nápravy, CB, teplá sprcha, spaní, naviják.
-,,Audaces fortuna iuvat''

Uživatelský avatar
DiscoDrak
Příspěvky: 279
Registrován: 12 čer 2013 14:26
tel.: 607060684
auto: DiscoII

Re: Diferákové prevody 3.9:1 pre pneu 32" - info

#93 Příspěvek od DiscoDrak » 29 čer 2020 15:58

eveUSO píše:
28 čer 2020 23:46
DiscoDrak píše:
28 čer 2020 18:25
Nazdar pánové, nevím jestli se můj dotaz hodí zrovna do tohoto vlákna... mám D2, převody změněny 4,1:1 a chci tam dát 285/75R16. Teď tam mám 255/85R16, což je co do průměru téměř totožná pneu, ale užší samozřejmě. Auto je zvednuto o 2 palce na pérách + 2 palce podložky a dotaz zní, jestli máte někdo tyto pneu (285/75R16) a jak hodně jste to museli očesat kvůli křížení, či zatáčení předních kol. Plus na jakém ET jezdíte...
Jezdím standardně na 285/75/16 a na faceliftových origo litácích, mám tam ale 3cm podložky pod kolama, jinak 2´lift, 1´podložky, 1´bodylift, nechytám nikde, funguje to v pohodě. Spíše mi nastával problem při křížení na 255/85/16, kdy mi chytala pneu o nádržku odstřikovačů, ale nějak s eto časem ohoblovalo a je to Ok ...

Filip
Díky. To pomohlo! Myslím, že to prostě musí jít... Pokud bys mi mohl poslat foto na oil@email.cz tak budu rád

Odpovědět