XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS
Moderátor: Miky_CZ
Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky
... tak tak. Vite co, nekdo po praci chodi na ryby... ja koumam cidlo.
Zatim asi posledni nevyresenej kousek skladacky mam kde sehnat ty konektory.
Na jednom s nich je AMP, dalsi oznaceni neni.
Service parts se jmenujou YPC50400 a YPC800830. Ale to jsou jenom samice. Potrebuju i samce. A idealne do plosnaku.
Je dost mozny, ze se to bude dat koupit ne jako landrover part, ale proste jako prislusnej automotive konektor, kterej bude pasovat.
Tak po tom se ted pidim. LLamsaci je taky nekde berou.
Zatim asi posledni nevyresenej kousek skladacky mam kde sehnat ty konektory.
Na jednom s nich je AMP, dalsi oznaceni neni.
Service parts se jmenujou YPC50400 a YPC800830. Ale to jsou jenom samice. Potrebuju i samce. A idealne do plosnaku.
Je dost mozny, ze se to bude dat koupit ne jako landrover part, ale proste jako prislusnej automotive konektor, kterej bude pasovat.
Tak po tom se ted pidim. LLamsaci je taky nekde berou.
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky
Na konektory do plošňáku zapomeň - budeš s tím mít akorát problém kam to potom připojit do stávající kabeláže, aby se ti tam vešla i krabička s tím plošňákem.
AMP je dnes součásti TYCO - nejblíž mají fabriku v Kuřimi, kde mimo jiné dělají i konektory a celé svazky. Ale když se ti podaří prokousat jejich webem, tak tam mají docela dobré katalogy a bývalo možné od nich sehnat vzorky, teda pokud byla daná věc někde na skladě. Protože kupovat na ověření celé balící množství není zrovna ideální.
AMP je dnes součásti TYCO - nejblíž mají fabriku v Kuřimi, kde mimo jiné dělají i konektory a celé svazky. Ale když se ti podaří prokousat jejich webem, tak tam mají docela dobré katalogy a bývalo možné od nich sehnat vzorky, teda pokud byla daná věc někde na skladě. Protože kupovat na ověření celé balící množství není zrovna ideální.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky
projdi si ford nebo PSA konektory. Ucvaknes to na vrakarne.
Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky
Tak zatim dik vsem.
Objednal jsem kupu elektroniky od cinana, takze ted mesic pauza nez to prijde a pak uvidime jak to pujde.
Objednal jsem kupu elektroniky od cinana, takze ted mesic pauza nez to prijde a pak uvidime jak to pujde.
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky
Hle, ty sobotni zimni vecery...
Takže jsem dneska udelal uber prototyp, design samo hodny svetove urovne. Teda jeste tam bude vic lepici pasky a tak.
Zitra to snad zkusim nazivo a tim padem se uz dopredu objednam do servisu na opravu celeho perovani
Takže jsem dneska udelal uber prototyp, design samo hodny svetove urovne. Teda jeste tam bude vic lepici pasky a tak.
Zitra to snad zkusim nazivo a tim padem se uz dopredu objednam do servisu na opravu celeho perovani
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
- mipr
- Příspěvky: 656
- Registrován: 11 črc 2014 11:34
- tel.: +421907431767
- auto: Diskosky mam rad :-)
- Bydliště: Horska 30, Bratislava
Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky
len pokracuj, vyzera to moc dobre...
LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
- NOTIX
- Příspěvky: 737
- Registrován: 25 zář 2009 20:45
- tel.: 601322634
- auto: Def 90 Puma, RRE
- Bydliště: Náchod
Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky
tesimse na výsledek
to mě hodně zajímá, takovýdomácí llams
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.
Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky
tvl... venku tma, zku...na zima, a jednotka rizeni perovani je snad v tom nejdebilnejsim miste, tam se proste neda dostat. S celovkou na ulici jak corkar. Fakt napikacu.
KRALOVSTVI za dilnu. Vytapenou. Se zvedakem. Kralovstvi.
KRALOVSTVI za dilnu. Vytapenou. Se zvedakem. Kralovstvi.
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky
Tak jako mazec... cekal jsem ledasco, pozar, vybuch, odstavku temelina - vse krome toho co se stalo...
... ono to totiz funguje!...
Diskoska tancuje podle toho jak se ji rekne.
Presne tak jak by clovek cekal. Zmacke cudlik a auto leze hore. Druhej cudlik a leze dole. Tak to de
Na to ze jeden vecer bylo nacvakani do kontaktniho pole a napsani software a druhej vecer test v aute (opakuji zku....a zima!), to de.
(plus teda prorazeni hadicky k mechum v jihlave minulou zimu a diky tomu hodne moc koumani jak to perovani vlastne funguje)
Samozrejme to ma jiste provozni nevychytavky, jako napriklad bych asi volil jinou barvu toho kontaktniho pole a propojovacich dratku atd.
Ne vazne, koncept dobry, smer je to evidentne spravnej, ale k "hotovy" veci to ma jeste hodne daleko... tak 10% ze 100 rekl bych, napada me tam asi 50 veci, ktere bude potreba resit.
Dobry je, ze to pujde udelat z hlediska auta blbuvzdorne, tzn ne dalsi potencialni kurvitko, ale proste modul kterej se "zaradi" do cesty cidel jen kdyz bude potreba.
Jinak se mi dost libi "volnost" ve smyslu ze si proste nacvakam o kolik dolu / nahoru dle libosti. Ne jako llamsy 3 definovany polohy.
A mimochodem velmi nadejne vypada manipulace s jednotlivymi koly individualne, z cehoz asi pujde udelat self-leveling, uzitecny na kempovani.
Takze tak. Chce to dalsich par veceru na experimenty.
PS: jinak cidla vysky - ty novejsi 3 pinovy - potenciometr (asi) nejsou. Je to dle me dost sofistikovana vec, pravdepodobne zalozena na hallove detektoru / cipu ala AS5162. Oproti tomu stary 6 pinovy cidlo fakt potenciometr je. To vim nabeton, jedno jsem rozrezal.
... ono to totiz funguje!...
Diskoska tancuje podle toho jak se ji rekne.
Presne tak jak by clovek cekal. Zmacke cudlik a auto leze hore. Druhej cudlik a leze dole. Tak to de
Na to ze jeden vecer bylo nacvakani do kontaktniho pole a napsani software a druhej vecer test v aute (opakuji zku....a zima!), to de.
(plus teda prorazeni hadicky k mechum v jihlave minulou zimu a diky tomu hodne moc koumani jak to perovani vlastne funguje)
Samozrejme to ma jiste provozni nevychytavky, jako napriklad bych asi volil jinou barvu toho kontaktniho pole a propojovacich dratku atd.
Ne vazne, koncept dobry, smer je to evidentne spravnej, ale k "hotovy" veci to ma jeste hodne daleko... tak 10% ze 100 rekl bych, napada me tam asi 50 veci, ktere bude potreba resit.
Dobry je, ze to pujde udelat z hlediska auta blbuvzdorne, tzn ne dalsi potencialni kurvitko, ale proste modul kterej se "zaradi" do cesty cidel jen kdyz bude potreba.
Jinak se mi dost libi "volnost" ve smyslu ze si proste nacvakam o kolik dolu / nahoru dle libosti. Ne jako llamsy 3 definovany polohy.
A mimochodem velmi nadejne vypada manipulace s jednotlivymi koly individualne, z cehoz asi pujde udelat self-leveling, uzitecny na kempovani.
Takze tak. Chce to dalsich par veceru na experimenty.
PS: jinak cidla vysky - ty novejsi 3 pinovy - potenciometr (asi) nejsou. Je to dle me dost sofistikovana vec, pravdepodobne zalozena na hallove detektoru / cipu ala AS5162. Oproti tomu stary 6 pinovy cidlo fakt potenciometr je. To vim nabeton, jedno jsem rozrezal.
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky
Nevím jak u D3, ale u D2 jsou ti čidla na Hallově principu určitě - je to popsané i v Rave. Je to totiž bez nechanických kontaktů a celé zalité. A stejná čidla akorát s kratšíma pákama mám třeba v Mondeu, tam je to kvůli automatickému řízení xenonů.
A gratuluju, jak správně píšeš, máš za sebou 10%.
Teď se může začít bavit takovýma drobnostmi jako aby to fungovalo minimálně v teplotním rozsahu -30 až +60°C, což s LCD displejem je docela zábavná věc. Aby se to po vypnutí klíčku ve správné chvíli taky vyplo a nevyžíralo to baterku - 1mA je hodně velká spotřeba v klidu. A tím můžeš pokračovat.
Nepájivé pole je super věc, když jsem to před 14 lety donesl do práce, tehdy jako brigáník, a něco na tom složil, tak přišel šéf, jestli už to funguje, když jsem řekl že jo, tak s tím lehce zatřepal na stole a donesl mi univerzální desku, že to na ni mám přeletovat a potom můžeme pokračovat. Samozřejmě to po zatřepání fungovat přestalo. To bylo naposledy kdy jsem nepájivé pole použil.
A gratuluju, jak správně píšeš, máš za sebou 10%.
Teď se může začít bavit takovýma drobnostmi jako aby to fungovalo minimálně v teplotním rozsahu -30 až +60°C, což s LCD displejem je docela zábavná věc. Aby se to po vypnutí klíčku ve správné chvíli taky vyplo a nevyžíralo to baterku - 1mA je hodně velká spotřeba v klidu. A tím můžeš pokračovat.
Nepájivé pole je super věc, když jsem to před 14 lety donesl do práce, tehdy jako brigáník, a něco na tom složil, tak přišel šéf, jestli už to funguje, když jsem řekl že jo, tak s tím lehce zatřepal na stole a donesl mi univerzální desku, že to na ni mám přeletovat a potom můžeme pokračovat. Samozřejmě to po zatřepání fungovat přestalo. To bylo naposledy kdy jsem nepájivé pole použil.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- NOTIX
- Příspěvky: 737
- Registrován: 25 zář 2009 20:45
- tel.: 601322634
- auto: Def 90 Puma, RRE
- Bydliště: Náchod
Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.
- RudaK
- Příspěvky: 8487
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky
je to super .... akorát já mám už podobnou věc od toho Australana, který se taky po večerech nudil
p.s. Ten LLAMS sice má jen tři polohy,ale je to plně dostačující v kombinaci se stávajícím Terain response na takové to domácí offroadění . Spíš to bude lepší v případě nezávislého nastavení jednotlivých kol tz. možnost vyrovnání auta v jakémkoli terénu .
p.s. Ten LLAMS sice má jen tři polohy,ale je to plně dostačující v kombinaci se stávajícím Terain response na takové to domácí offroadění . Spíš to bude lepší v případě nezávislého nastavení jednotlivých kol tz. možnost vyrovnání auta v jakémkoli terénu .
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky
... 3 polohy to je jasny ) - jsou plne dostacujici. Ovsem z marketingoveho hlediska je potreba ale rict, v cem nase "golden tsechische rucicky" verze bude lepsi, zejoRudaK píše: je to super .... akorát já mám už podobnou věc od toho Australana, který se taky po večerech nudil
p.s. Ten LLAMS sice má jen tři polohy,ale je to plně dostačující v kombinaci se stávajícím Terain response na takové to domácí offroadění . Spíš to bude lepší v případě nezávislého nastavení jednotlivých kol tz. možnost vyrovnání auta v jakémkoli terénu .
Dalsi progres bude:
1. Pajena verze v krabicce, kde se nic neuklepe, overeni signalu osciloskopem, testovani limitu maximalnich vychylek kola, vyrobeni prevodniku offset napeti -> zdvih v milimetrech a prislusna uprava SW.
2. s tim pak budu par dnu jezdit a sledovat co to dela a ladit.
(Tzn pro MadToma to bude tak 12% ze 100%)
Pak promyslim plan na 13-100%, je toho fakt mrak.
Zatim me nadseni neopousti...
Takže update za pár dní. A doufám, že Ad1 stihnu už do Jihlavy.
A objednal jsem čip na canbus, bude-li čas, podívám se i na to, zdali se domluvime přímo s ECU po canbusu. Ale to je tak 200% a dále
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky
HST píše:RudaK píše:
A objednal jsem čip na canbus, bude-li čas, podívám se i na to, zdali se domluvime přímo s ECU po canbusu. Ale to je tak 200% a dále
To je ONO! to podporuju
Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky
... tak decentne popojedem...
Vcerejsi odpoledni pajeni a dvouhodinove zahrivani 3d tiskarny
Vcerejsi odpoledni pajeni a dvouhodinove zahrivani 3d tiskarny
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky
Hezké, když tak koukám na ty dráty, tak co zkusit první test elektromagnetické komptability? Vem mobil, dej ho mezi ty dráty a zavolej na něj. A podobně to zkus, jestli máš, s ruční vysílačkou. A nejdřív to udělej mimo auto. Možná budeš překvapen, co to najednou začne dělat nebo nedělat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Hubert
- Příspěvky: 2462
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky
Co další level dotykové TFT 2,5" ?
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky
Madtom: Ty mas stale validni pripominky, super. To je potreba resit.
Zatim je to prototyp kde mam ucelove vytazeny vsechny signaly na dlouhym kabelu, abych se k nim dostal a mohl merit.
Postupne to planuju presunout, ze jednocip bude tesne vedle ECU a ven povede pouze ovladani / displej.
Hubert:
)
Zatim je to prototyp kde mam ucelove vytazeny vsechny signaly na dlouhym kabelu, abych se k nim dostal a mohl merit.
Postupne to planuju presunout, ze jednocip bude tesne vedle ECU a ven povede pouze ovladani / displej.
Hubert:
)
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky
To já jenom proto, aby jsi se potom v autě nedivil, až ti někdo zavolá. A není to jenom o délce drátů, ale hlavně o filtrech a blokování - nejspíš tam máš nějakej stabilizátor napětí. Klasické 7812, když se tomu nedaly blokovací kondenzátory a ocitlo se to ve VF poli, tak se chovali tak, že to na vstupu to na výstupu. A je jasné, že to ničemu moc neprospělo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo