DPF FULL - live data
Moderátor: Acon
- mipr
- Příspěvky: 656
- Registrován: 11 črc 2014 11:34
- tel.: +421907431767
- auto: Diskosky mam rad :-)
- Bydliště: Horska 30, Bratislava
Re: DPF FULL
Nemhou nesouhlasit s Kokeskem. Ale.
Zivotnost dpf se velmi zhruba pocita na 170.000km. Vplyv na zivotnost ma mnoho faktorov.
Zakaznik s cca 250.000km, prvy majitel a dpf stacilo vycistit a dobre sluzi dalej...
Kazdopadne prax mi ukazuje ze za problemami s dpf casto stoji motor a poruchou, ktoru nie je vidiet. Preto si myslim ze zakladna vec je dat vyfuk dole a posudit dpf kamerou, zmerat drotom hlbku zanesenia dpf + posudit jak sa chova motor. Laicky kolik dymi do toho vyfuku. Rychla a levna diagnostika ktora vela napovie...
Art, na fore vies predsa vyhladat. Najst zoznam LR angels neni problem. Pisem s mobil.tel. tak to teraz nenajdem. A ked inak nie - abecedne poradie:
Eliot - c.budejovice
Hubert - vysocina
Kokesek - ostrava
Sent from my iPhone using Tapatalk
Zivotnost dpf se velmi zhruba pocita na 170.000km. Vplyv na zivotnost ma mnoho faktorov.
Zakaznik s cca 250.000km, prvy majitel a dpf stacilo vycistit a dobre sluzi dalej...
Kazdopadne prax mi ukazuje ze za problemami s dpf casto stoji motor a poruchou, ktoru nie je vidiet. Preto si myslim ze zakladna vec je dat vyfuk dole a posudit dpf kamerou, zmerat drotom hlbku zanesenia dpf + posudit jak sa chova motor. Laicky kolik dymi do toho vyfuku. Rychla a levna diagnostika ktora vela napovie...
Art, na fore vies predsa vyhladat. Najst zoznam LR angels neni problem. Pisem s mobil.tel. tak to teraz nenajdem. A ked inak nie - abecedne poradie:
Eliot - c.budejovice
Hubert - vysocina
Kokesek - ostrava
Sent from my iPhone using Tapatalk
LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
Re: DPF FULL
Díky, něco zkusím teďka sám, a pak se přesunu do jednoho servisu co mám kousek v Praze, a když to nebude stačit, tak pak už mě může zachránit jen nějaký ten RR archanděl. Pak dám vědět.
L322 Range Rover Vogue 2012 4.4 TDV8
- Maxsel
- Příspěvky: 3654
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: DPF FULL
Souhlas. Přesně proto jsem se ptal, co má auto za sebou a jak je na tom celkově. Pokud je kapacita DPF na nule, tak ho ani regenerace nezachrání.Kokesek píše: ↑05 srp 2020 18:47 To nemusi byt pravda. Jestli nebude dpf spravne fungovat delsi dobu tak se jeho objemova kapacita znacne zmensi a ani provedena regenerace vynucena diag. Uz nedovede takto narusene dpf opravit. Ber v uvahu to ze kazdy neznalej udela drive nebo pozdeji reset hodnot diferencialniho tlaku a uz ses potom uplne jinde. To znamena ze kdyz das adaptovat hodnoty tlaku musi!!! byt dpf urcite ok. Jinak se auto nedomluvi s usazenym popelem.
Sent from my iPhone using Tapatalk
to mipr:
Samozřejmě tomu může napomoct horší funkce motoru. Nevím, zda i 4.4 trápí propálené písty jako u 3.6, ale vstřiky bych prověřil hned po DPF.
Re: DPF FULL
Ak uz teda nic ine. Dpf dat vycistit s protokolom ze je naozaj priechodne. A uvidi sa mozno sa uz problem nezopakuje.
Odoslané z Redmi Note 8 Pro pomocou Tapatalku
Odoslané z Redmi Note 8 Pro pomocou Tapatalku
Re: DPF FULL
Takže, v servisu mi vyměnili snímač teploty, že by to prý mohl dle diag dělat on, nyní mám auto v testovacím provozu - jen se ještě nedostalo do města, takže až se projede pořádně v kolonách, dám vědět jak to dopadlo, aspoň pro ostatní...
L322 Range Rover Vogue 2012 4.4 TDV8
Re: DPF FULL
Takže výměna čidla teploty výfukových plynů bylo k ničemu.
Zas to tam spadlo do nouze DPF full a to v koloně na dálnici. Podle mne tam něco nechce povolit regeneraci filtru, protože když jí vynutím diagnostikou, tak to proběhne a ok, můžu jezdit.
Diagnostika mi píše : Diferenční tlak filtru pevných částic je příliš vysoký BANK1.
A když jsem koukal na teplotu na čidlech výfukových plynů tak jedno čidlo ( mi ukazovalo 0 (myslím že č.2) - doufám že né to co zrovna měnil servis, protože zrovna dvojku zmiňovali - to se tam musím zeptat..)
Zkusím si nahrát LIVE data - projedu město a uvidím jestli to padne do nouze a při čem...
Ale tu hlášku co mi to teď píše, v čem může být chyba?
Zas to tam spadlo do nouze DPF full a to v koloně na dálnici. Podle mne tam něco nechce povolit regeneraci filtru, protože když jí vynutím diagnostikou, tak to proběhne a ok, můžu jezdit.
Diagnostika mi píše : Diferenční tlak filtru pevných částic je příliš vysoký BANK1.
A když jsem koukal na teplotu na čidlech výfukových plynů tak jedno čidlo ( mi ukazovalo 0 (myslím že č.2) - doufám že né to co zrovna měnil servis, protože zrovna dvojku zmiňovali - to se tam musím zeptat..)
Zkusím si nahrát LIVE data - projedu město a uvidím jestli to padne do nouze a při čem...
Ale tu hlášku co mi to teď píše, v čem může být chyba?
L322 Range Rover Vogue 2012 4.4 TDV8
- Lukasino
- Příspěvky: 3882
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: DPF FULL - stále nevyřešeno
Já DPF moc nerozumím, ale podle mě je DPF na straně bank 1 málo průchozí, proto je diferenční tlak vysoký (tzn. velký rozdíl v tlaku před a za DPF), jinými slovy ucpané.
Ale jak tu bylo řečeno, DPF může být až následek. V jakém stavu jsou vstřikovače? Co termostat a žhavení, vše funguje na 100%? Mělo by to mít jasně dané, za jakých okolností se regenerace spouští, tzn. musí být teplý motor, žhavení by mělo být taky plně funkční, při regeneraci to nějak přižhavuje, atd. atd. Pokud se ucpává jen jedna strana motoru, tak bych to skoro viděl na něco na té straně (vstřiky??)...
Ale jak tu bylo řečeno, DPF může být až následek. V jakém stavu jsou vstřikovače? Co termostat a žhavení, vše funguje na 100%? Mělo by to mít jasně dané, za jakých okolností se regenerace spouští, tzn. musí být teplý motor, žhavení by mělo být taky plně funkční, při regeneraci to nějak přižhavuje, atd. atd. Pokud se ucpává jen jedna strana motoru, tak bych to skoro viděl na něco na té straně (vstřiky??)...
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
- Maxsel
- Příspěvky: 3654
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: DPF FULL - stále nevyřešeno
Plnej filtr.
A nemusí to být aktuální stav nebo chyba motoru. Prostě je plnej (např. protože s ním někdo jezdil osm let denně pár km) a regenerace už mu nepomáhá, resp. pomůže na pár km. Kdyby byl OK, tak se nezaplní na 30 kilometrech aniž by si někdo nevšiml, že auto hulí jak lokomotiva...
A nemusí to být aktuální stav nebo chyba motoru. Prostě je plnej (např. protože s ním někdo jezdil osm let denně pár km) a regenerace už mu nepomáhá, resp. pomůže na pár km. Kdyby byl OK, tak se nezaplní na 30 kilometrech aniž by si někdo nevšiml, že auto hulí jak lokomotiva...
- Hubert
- Příspěvky: 2465
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: DPF FULL - stále nevyřešeno
Podle toho co tu popisuješ má filtr už plnou kapacitu, proto ten vysoký tlak. Nebo je v háji čidlo.
Když vyvoláte servisní regenerací na kolik napíše obsah v po ukončení regenerace g?
Kolik km trvá regenerace?
Kolik je obsah po ujetí cca 20 nebo 100 km?
To teplotní čidlo je na Bank 0 nebo 1 a které v pořadí?
Ty teplotní čidla odcházejí ale většinou jejich nesprávnou funkci odhalí diagnostika. I kdyby bylo jedno mrtvé a filtr OK tak by to filtr zaplnilo po cca min 300 km.
Prvně zjistit zda je filtr opravdu zanesen popelem. Pak zjistit jak často probíhají regenerace nebo jak rychle se zanáší. A pak hledat příčinu rychlého zanášení pokud se bude rychle zanášet.
Stejně je to tu už napsané.
Když vyvoláte servisní regenerací na kolik napíše obsah v po ukončení regenerace g?
Kolik km trvá regenerace?
Kolik je obsah po ujetí cca 20 nebo 100 km?
To teplotní čidlo je na Bank 0 nebo 1 a které v pořadí?
Ty teplotní čidla odcházejí ale většinou jejich nesprávnou funkci odhalí diagnostika. I kdyby bylo jedno mrtvé a filtr OK tak by to filtr zaplnilo po cca min 300 km.
Prvně zjistit zda je filtr opravdu zanesen popelem. Pak zjistit jak často probíhají regenerace nebo jak rychle se zanáší. A pak hledat příčinu rychlého zanášení pokud se bude rychle zanášet.
Stejně je to tu už napsané.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Re: DPF FULL - stále nevyřešeno
díky za zprávy všem:
Výfuk půjde dolů to už je pravděpodobně jisté,,,viz následující psaní co jsem dnes prováděl:
dnes ráno jsem záměrně vyvolal regeneraci filtru DPF, byla zde hodnota sazí 15g/m3 před startem, po regeneraci jsem se dostal pod 5g/m3 a ok konec regenerace (trvala cca 20km 15 minut):
před spuštěním regenerace mi diagnostika přečetla chyby:
- diferenční tlak filtru pevných částic je příliš vysoký BANK1
- Omezení filtru pevných částic - akumulace sazí BANKA1
- snímač teploty recirkulace výfukových plynů A - vysoký obvod
A teď live data z dneška po provedené ranní regeneraci DPF, zkusím vypíchnout snad nejzajímavější údaje:
většina údajů je na volnoběh, hned po té vyvolané regeneraci filtru
- teplota výfukových plynů BANK 1 senzor 1 napětí: 3.16V
- teplota výfukových plynů BANK 1 senzor 2 napětí: 1.65V
- teplota výfukových plynů BANK 1 senzor 3 napětí: 1.46V
- napětí senzoru diferenciálního tlaku filtru částic: 0.80V
- teplota výfukových plynů BANK 2 senzor 1 napětí: 3.29V
- teplota olejové vany: 94°C
- teplota výfukových plynů BANK1 senzor 1 : 190°C (pak po 3 minutách stání 160°C)
- teplota výfukových plynů BANK1 senzor 2 : 315°C (pak po 3 minutách stání 180°C)
- teplota výfukových plynů BANK1 senzor 3 : 470°C (pak po 3 minutách stání 230°C)
- teplota výfukových plynů BANK2 senzor 1: 125°C (pak po 3 minutách stání 115°C)
- teplota výfukových plynů BANK2 senzor 2: 0°C (pak po 3 minutách stání 0°C)!!!!!!!!!!!!!!
Senzor tlaku výfukového potrubí 0kPa
Diferenční tlak filtru části - změřen: N/a
Zbývající objem filtru pevných částic: 0 L !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Koncentrace sazí pevných částic naftových částic - odvozeno pomocí diferenciálního tlaku: 4g/m3 (po dalších 3 km (v městě - kolony) od regenerace 9g/m3)!!!!!!!!!!!!!!!!!
Průtok vzduchu ze senzoru průtoku vzduchu BANK 1 : 22g/s
Průtok vzduchu ze senzoru hmotnostního průtoku vzduchu BANK2: 0g/s
Vypočítané saze v oleji: 0.09g
Teplota chladící kapaliny motoru: 93°C
Hromadný průtok vzduchu: 23.12g/s
Tak a teď poznatky, hypotéza a závěr:
Všiml jsem si že když to spadne do nouze, tak je tam vždycky znečištění sazemi lehce přes 30g/m3.
To znamená do nouze to má asi standardně spadnout když se překoná hranice 30g/m3.
Dále, diagnostika mi napsala zbývající objem filtru pevných částic 0L, ač po právě provedené regeneraci.
Jestli se dá věřit tomuto údaji, a nějaký vyhodnocující senzor tam je, tak je filtr furt plný, i když po regeneraci,,, tak nějakou dobu = a to do limitu sazí 30g/m3 můžu jezdit než to spadne do nouze.
Prakticky při každém trochu silnějším sešlápnutí plynu, stoupne znečišťování sazemi až o 1g/m3. To znamená že mám v rezervě cca 25 silnějších sešlápnutí plynu než to padne do nouze tj.překoná 30g/m3. Pilu nejezdím, takže na dálnici nebývá problém protože těch sešlápnutí plynu je tam minimum (až na kolony), proto se dá jet 500 km v kuse bez problémů. Když však vjedu do města a kolon, těch rozjezdů je tam strašně moc, takže se to nasčítá pak to padne do nouze.
Teplota výfukových plynů BANK 2 Senzor 2, je neustále na 0°C, tudíž auto asi samovolně nespustí kvůli tomuto regeneraci, protože je tam velký rozdíl teplot, či to pro regeneraci nebere jako optimální stav.
Takže mi vychází dvě chyby které problémy zapříčiňují:
Filtr je fakt plný a už nejde vyčistit, a navíc regenerace se sama nespustí protože zlobí senzor 2 BANK2 a ukazuje pořád 0°C.
Otázka : pletu se, nebo v těch hodnotách bych měl vidět něco jiného, nebo je opravdu dost pravděpodobné to co jsem popsal???
Výfuk půjde dolů to už je pravděpodobně jisté,,,viz následující psaní co jsem dnes prováděl:
dnes ráno jsem záměrně vyvolal regeneraci filtru DPF, byla zde hodnota sazí 15g/m3 před startem, po regeneraci jsem se dostal pod 5g/m3 a ok konec regenerace (trvala cca 20km 15 minut):
před spuštěním regenerace mi diagnostika přečetla chyby:
- diferenční tlak filtru pevných částic je příliš vysoký BANK1
- Omezení filtru pevných částic - akumulace sazí BANKA1
- snímač teploty recirkulace výfukových plynů A - vysoký obvod
A teď live data z dneška po provedené ranní regeneraci DPF, zkusím vypíchnout snad nejzajímavější údaje:
většina údajů je na volnoběh, hned po té vyvolané regeneraci filtru
- teplota výfukových plynů BANK 1 senzor 1 napětí: 3.16V
- teplota výfukových plynů BANK 1 senzor 2 napětí: 1.65V
- teplota výfukových plynů BANK 1 senzor 3 napětí: 1.46V
- napětí senzoru diferenciálního tlaku filtru částic: 0.80V
- teplota výfukových plynů BANK 2 senzor 1 napětí: 3.29V
- teplota olejové vany: 94°C
- teplota výfukových plynů BANK1 senzor 1 : 190°C (pak po 3 minutách stání 160°C)
- teplota výfukových plynů BANK1 senzor 2 : 315°C (pak po 3 minutách stání 180°C)
- teplota výfukových plynů BANK1 senzor 3 : 470°C (pak po 3 minutách stání 230°C)
- teplota výfukových plynů BANK2 senzor 1: 125°C (pak po 3 minutách stání 115°C)
- teplota výfukových plynů BANK2 senzor 2: 0°C (pak po 3 minutách stání 0°C)!!!!!!!!!!!!!!
Senzor tlaku výfukového potrubí 0kPa
Diferenční tlak filtru části - změřen: N/a
Zbývající objem filtru pevných částic: 0 L !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Koncentrace sazí pevných částic naftových částic - odvozeno pomocí diferenciálního tlaku: 4g/m3 (po dalších 3 km (v městě - kolony) od regenerace 9g/m3)!!!!!!!!!!!!!!!!!
Průtok vzduchu ze senzoru průtoku vzduchu BANK 1 : 22g/s
Průtok vzduchu ze senzoru hmotnostního průtoku vzduchu BANK2: 0g/s
Vypočítané saze v oleji: 0.09g
Teplota chladící kapaliny motoru: 93°C
Hromadný průtok vzduchu: 23.12g/s
Tak a teď poznatky, hypotéza a závěr:
Všiml jsem si že když to spadne do nouze, tak je tam vždycky znečištění sazemi lehce přes 30g/m3.
To znamená do nouze to má asi standardně spadnout když se překoná hranice 30g/m3.
Dále, diagnostika mi napsala zbývající objem filtru pevných částic 0L, ač po právě provedené regeneraci.
Jestli se dá věřit tomuto údaji, a nějaký vyhodnocující senzor tam je, tak je filtr furt plný, i když po regeneraci,,, tak nějakou dobu = a to do limitu sazí 30g/m3 můžu jezdit než to spadne do nouze.
Prakticky při každém trochu silnějším sešlápnutí plynu, stoupne znečišťování sazemi až o 1g/m3. To znamená že mám v rezervě cca 25 silnějších sešlápnutí plynu než to padne do nouze tj.překoná 30g/m3. Pilu nejezdím, takže na dálnici nebývá problém protože těch sešlápnutí plynu je tam minimum (až na kolony), proto se dá jet 500 km v kuse bez problémů. Když však vjedu do města a kolon, těch rozjezdů je tam strašně moc, takže se to nasčítá pak to padne do nouze.
Teplota výfukových plynů BANK 2 Senzor 2, je neustále na 0°C, tudíž auto asi samovolně nespustí kvůli tomuto regeneraci, protože je tam velký rozdíl teplot, či to pro regeneraci nebere jako optimální stav.
Takže mi vychází dvě chyby které problémy zapříčiňují:
Filtr je fakt plný a už nejde vyčistit, a navíc regenerace se sama nespustí protože zlobí senzor 2 BANK2 a ukazuje pořád 0°C.
Otázka : pletu se, nebo v těch hodnotách bych měl vidět něco jiného, nebo je opravdu dost pravděpodobné to co jsem popsal???
L322 Range Rover Vogue 2012 4.4 TDV8
Re: DPF FULL - live data
Ja si myslim ze ta hodnota 0° je nejaka chyba v diagnostike. Skusil by som nejaku inu citacku live data. Alebo ak sa naozaj zjavy chyba v registry zavad na ten teplotny snimac tak je fakt ten snimac nejakym sposobom zly.
Ale podla toho co tu citam to fakt vyzera ze filter je proste "opotrebovany". Neviem ako land rover ale na vw sa da spustit tkzv kalkulacia zaplnenia a vyjde z toho na kolko je filter zaplneny popolom. To ale.iba tesne po servisnej regeneracii sa spusti taky rezim chodu motora na 5min.
Odoslané z Redmi Note 8 Pro pomocou Tapatalku
Ale podla toho co tu citam to fakt vyzera ze filter je proste "opotrebovany". Neviem ako land rover ale na vw sa da spustit tkzv kalkulacia zaplnenia a vyjde z toho na kolko je filter zaplneny popolom. To ale.iba tesne po servisnej regeneracii sa spusti taky rezim chodu motora na 5min.
Odoslané z Redmi Note 8 Pro pomocou Tapatalku
- Hubert
- Příspěvky: 2465
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: DPF FULL - live data
V první řadě asi je opravdu v háji teplotní čidlo na označené BANK 2 senzor 2. Je to čidlo co měří teplotu za katalickým konvertorem pro pravou stranu. pokud nepůjde tak se regenerace bude provádět těžko. to vyřešit jako první. Bez jeho správné funkce se může budou regenerace težko provádět.
Diferenční tlak filtru části po vypálení nebo s aktuální hodnoutou sazí.
Objem Sazí ?
Popela?
Diferenční tlak volnoběh ?
Diferenční bez zátěže cca 2000 Ot/min. ?
Diferenční v zátěži při cca 3000 ot./min ?
Diferenční tlak filtru části po vypálení nebo s aktuální hodnoutou sazí.
Objem Sazí ?
Popela?
Diferenční tlak volnoběh ?
Diferenční bez zátěže cca 2000 Ot/min. ?
Diferenční v zátěži při cca 3000 ot./min ?
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
- Hubert
- Příspěvky: 2465
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: DPF FULL - live data
No ale taky jim to moc nefunguje někdy to spočítá že filtr je plný na 120% a auto klidně jezdí dalších 20 tis. Uděláš novou kalkulačku a je tam zase jenom 95%. Je to orientační.matozv píše: ↑02 zář 2020 18:46 .............. Neviem ako land rover ale na vw sa da spustit tkzv kalkulacia zaplnenia a vyjde z toho na kolko je filter zaplneny popolom. To ale.iba tesne po servisnej regeneracii sa spusti taky rezim chodu motora na 5min.
Odoslané z Redmi Note 8 Pro pomocou Tapatalku
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.