Expedice Jižní Amerikou
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 06 led 2020 09:11
- auto: Škoda Rapid
Expedice Jižní Amerikou
Hola! Během letošního roku se chystáme na expedici do Jižní Ameriky. V plánu máme projet vypůjčeným autem Peru, Bolívii, Kolumbii a když bůh dá, stihneme se dopravit i do Brazílie. Píšu to tady ne proto, že bych se chtěla chlubit ale protože potřebuji Vaše rady! Načetla jsem s už něco tady: doprava jižní amerika, nakoukala toho spoustu na youtube ale i přes to si myslím, že rada z osobní zkušenosti je ta nejlepší. Chci se teda zeptat, kdo v Jižní Americe byl a uměl by nám poradit, čeho se vyvarovat a na co si dát pozor. Předem díky za odpovědi! RADKA
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6477
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Expedice Jižní Amerikou
Já tam byl před 16 lety (chile, peru, bolívije), což už je dost pravěk, ale tehdy jsme byli 4 lidi a všichni jsme dobře mluvili španělsky, myslím, že nás to opravdu dostalo do uplně jiného levelu než "gringos", kteří jedou po horní vrstvě problémů v angličtině.
Ono když člověk někam přijde a zeptá se španělsky "je mi jedno, za kolik to prodáváte amíkům, zajímá mne jaká je cena, abych ani já ani ty nemusel bejt nasranej." tak to u indiánů, kteří teda aspoň trochu uměli španělsky, vyvolalo údiv, usměv a většinou i slevu na třetinu hned. Tím, že jsme mluvili všichni, tak jsme si nic nemuseli překládat navzájem, takže domluva šla dycky lehce a prakticky nikdo nás nikdy nenatáhnul nebo se nesnažil nějak oblafnout, protože na to u nás nebyl moc prostor, resp. na to tam měli zástupy těch, kteří se prezentovali slovy: "promiňte, mluvím jen anglicky".
I ta špánina je limitní u indiánů v hodně odlehlých částech, ale dycky lepší než anggličtina, ty gringos maximálně ve vesnici posilali za jednímm člověkem, co trochu anglicky uměl a to byl obvykle pochopitelně největšíí šejdíř.
Moje doporučení je, začít se učit španělsky, asi do léta nepřečteš Cervantese v originále (což mne stejně nebavilo), ale základy se naučit dají, je to snadná řeč už od základu.
Ono když člověk někam přijde a zeptá se španělsky "je mi jedno, za kolik to prodáváte amíkům, zajímá mne jaká je cena, abych ani já ani ty nemusel bejt nasranej." tak to u indiánů, kteří teda aspoň trochu uměli španělsky, vyvolalo údiv, usměv a většinou i slevu na třetinu hned. Tím, že jsme mluvili všichni, tak jsme si nic nemuseli překládat navzájem, takže domluva šla dycky lehce a prakticky nikdo nás nikdy nenatáhnul nebo se nesnažil nějak oblafnout, protože na to u nás nebyl moc prostor, resp. na to tam měli zástupy těch, kteří se prezentovali slovy: "promiňte, mluvím jen anglicky".
I ta špánina je limitní u indiánů v hodně odlehlých částech, ale dycky lepší než anggličtina, ty gringos maximálně ve vesnici posilali za jednímm člověkem, co trochu anglicky uměl a to byl obvykle pochopitelně největšíí šejdíř.
Moje doporučení je, začít se učit španělsky, asi do léta nepřečteš Cervantese v originále (což mne stejně nebavilo), ale základy se naučit dají, je to snadná řeč už od základu.
- wilt
- Příspěvky: 133
- Registrován: 24 úno 2010 12:40
- auto: RRClassic LSE
- Bydliště: v létě v Dobrovízi, přes zimu v Amazonii
- Kontaktovat uživatele:
Re: Expedice Jižní Amerikou
Ahoj, tenhle prispevek pisu z Bogoty. Silnice v centralni Kolumbii jsou vicemene OK, vychod a jih zeme s mizernou infrastrukturou. Urcity casti zeme jsou stale de facto pod kontrolou FARC a turisti v navonenym aute muzou bejt magnet na problemy. Ale situace dnes je mnohem lepsi, nez pred nekolika lety. Souhlasim s Hanysem, ze domluvit se spanelsky je naprostej zaklad, s anglictinou to v Jizni Americe jde jen v Guyane a trosku v Chile.
Brazilii mam projetou autem skoro celou a ta je prekvapive bez problemu. Dalkovy silnice temer na evropsky urovni. Na vetsine viceproudych silnic plati zakaz odbocovani vlevo, trochu nezvyk pro Evropana. Brazilie je proti Kolumbii bezpecnejsi a mnohem drazsi. Dalnice Transamazonica BR-230 v podstate neexistuje a je to skutecny offroad. Spanelstina v Brazilii moc nefunguje, ale zvednutej palec resi vsechny problemy
Brazilii mam projetou autem skoro celou a ta je prekvapive bez problemu. Dalkovy silnice temer na evropsky urovni. Na vetsine viceproudych silnic plati zakaz odbocovani vlevo, trochu nezvyk pro Evropana. Brazilie je proti Kolumbii bezpecnejsi a mnohem drazsi. Dalnice Transamazonica BR-230 v podstate neexistuje a je to skutecny offroad. Spanelstina v Brazilii moc nefunguje, ale zvednutej palec resi vsechny problemy
They hung a sign up in our town "If you live it up, you won't live it down"
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6477
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Expedice Jižní Amerikou
Před asi čtyřma pěti lety tito https://www.facebook.com/getoutoftown.cz projeli ameriku od mexika po patagonii, sešel jsem s tím klukem když sháněli auto na cestu, vylíčil jsem jak je to asi zhruba s landrovery, tak si koupili toyotu hiace 4x4 a byli myslím moc spokojeni, měli i české stránky, ale ty už nějak nejedou, kluk je z Prahy a neměl by být problém se s ním spojit.
Re: Expedice Jižní Amerikou
Ten první příspěvek je jen reklama na ten web, spam.
Stejně jako třeba tohle: viewtopic.php?f=15&t=39154
(majitel obou webů stejný)
Stejně jako třeba tohle: viewtopic.php?f=15&t=39154
(majitel obou webů stejný)
Naposledy upravil(a) stiinek dne 12 led 2020 15:12, celkem upraveno 1 x.
Disco2 Td5 2004
Nanocom Evolution (D2 + Td5)
T4 TestBook Hand Held Tester (Def, Free1, D1, D2, P38)
Nanocom Evolution (D2 + Td5)
T4 TestBook Hand Held Tester (Def, Free1, D1, D2, P38)
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Expedice Jižní Amerikou
Skontaktuj Hromníkovcov. Pred cca 5r boli Peru,Bolívia, Chile. V Bushmane sa predávala ich kniha o tej ceste. Inak skvelé čítanie. https://www.facebook.com/search/top/?q= ... SEARCH_BOX
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.