Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .
Napsal: 03 čer 2020 15:58
Dneska jsem ho vracel, půjčili mi ho na celou noc od 18-ti h včera až do dnešního rána, najel jsem s ním 270km. Byla to 110 s motorem D240, výbava S, ale dost příplatků k tomu. Pokud pominu tu rezervu na dveřích, tak Def je o něco kratší než moje Disco 4 (s rezervou zase o cca 15 cm delší), markantní je ale ten dlouhý rozvor. Ten má Def 110 lehce přes 3 metry, což souvisí s tím, že 130 bude mít stejný rozvor a s tím se pojí první negativum. Na zadních sedadlech je mraky místa, ale kufr je dost malý, výrazně menší než u Disco 4. Kdyby se dala sedadla ve druhé řadě posunout dopředu, pořád by bylo dost místa na nohy a kufr by byl větší. Při parkování ve stísněných prostorách dělá problém, že auto je hodně široké (širší než D4) díky vystouplým lemům podběhů. V garáži, kde bez problémů parkuji D4, jsem měl co dělat, abych tam Defa dostal.
A teď mé subjektivní hodnocení. Miluji LR klasiku - mám kromě D4 také dvoudveřového RRC a Serii 3, ale k Defu přistupuji bez předsudků a beru ho jako logickou další volbu po D4, kterou ještě víc jak rok nejspíš budu mít. Vzhledem k tomu, že Discovery 5 se mi nelíbí ani jak vypadá, ani jak jezdí, tak pokud bych si ještě někdy měl koupit zánovní auto se zeleným oválem ve znaku, měl by to být nový Def. Ten se mi sice zvenku kdovíjak nelíbí, ale musím říct, že opravdu je moderní reinterpretací designu původního Defa (kulatá světla v hranatém rámečku, barrel side body, alpine lights atd.), kdo to tam nevidí, buď to vidět zkrátka nechce nebo je slepý. Interiér se mi ale moc líbí. Když se díváte pozorně, vidíte, že se věnovala velká péče detailům, že materiály jsou kvalitní, ale na druhou stranu chce působit užitkovým dojmem (záměrně viditelné šrouby v obložení dveří, viditelné hliníkové konstrukční prvky přístrojovky,všude samé madlo atd.), palubka před spolujezdcem je zase reminiscencí na tu v Serii 3 a raných 90 a 110. Sedadla mi přišla pohodlná, dobrá pozice za volantem snadno k nalezení a po třech hodinách jízdy jsem vylezl odpočatý. Co mi chybí, je to, co na D4 miluji - při jízdě si levý loket odkládám na čalouněnou vrchní plochu obložení dveří pod bočním oknem. Současná auta mají vysoký ponton a nízké zasklení, takže ten loket bych v Defu měl nepřirozeně vysoko. Moc se mi líbí podvozek. Je tužší než u D4, což mi u D5 vadí, ale tady ne. Je cítit, že karoserie je daleko tužší, při přejezdu nerovností působí solidním dojmem. Sedí lépe v zatáčkách, ale přitom odpružení je poddajné a pohodlné. Hodně pomáhá, že ačkoli bylo auto na 19" discích, stejně jako D4, Def má vyšší profil pneumatik 255/65R19 oproti 255/55R19 a je to znát nejen od pohledu, ale především při jízdě po rozbité silnici. V terénu jsem nejezdil, jenom po polní cestě, ale nemám důvod nevěřit, že auto bude jezdit v terénu velmi dobře. Na té polňačce jsem mazal až 80 a auto bylo poddajné a stabilní. Převodovka je stejná jako u D4 - automat osmikvalt a k té nemám co dodat, je skvělá. Jakkoli mám rád manuál, u SUV je automat jednoznačně lepší volbou. Nejen pro sjíždění prudkých svahů v terénu si samozřejmě lze řadit jednotlivé stupně manuálně. Motor - dieselový 4-válec Ingenium z vlastní motorárny JLR ve Wolverhamptonu je pěkně pružný a kupodivu jde odspoda (na rozdíl od mnohých jiných motorů uškrcených současnou emisní normou). Na pohodové cestování bohatě stačí, za D4 a jejím mnohde proklínaným motorem TDV6/SDV6 výrazně zaostává při zrychlování třeba ze 120-ti na 140. Tam je hold znát rozdíl v krouťáku 600Nm u Disca a 430Nm u Defa. A pak samozřejmě ve zvuku. Motor je dobře odhlučněný, ale při prudší akceleraci vydává typicky 4-válcový a ne moc hezký zvuk, ale díky odhlučnění to není nijak otravné. Při ustálené rychlosti do, řekněme 120-ti km/h motor vůbec neslyšíte. Auto dobře maskuje rychlost, při stovce na rovnější okresce si připadáte jako byste jeli 60. Takže nakonec všechno super, dokud nezjistíte, že žere úplně stejně jako ten 3-litrový 6-ti válec v Discu... Na tom je vidět demagogie současné emisní politiky. Tam, kde se šestiválec jen líně převaluje, tam musí o třetinu menší čtyřválec tvrdě pracovat. Na nové dieselové šestce se prý pracuje - Ingenium motory jsou modulární konstrukce s půllitrovými válci, takže je 1,5 l tříválec, 2,0 l čtyřválec a 3,0 l šestiválec, zatím tedy jen benzinový. Šestka tím pádem nebude do V, jako v případě současné TDV6, kterou pro JLR vyrábí motorárna Fordu, ale řadová. I tak ten test beru pozitivně a je to jediné auto ze současné nabídky LR, které bych si byl ochoten koupit, kdyby jen ty ceny nebyly tak strašně mimo mísu. Předpokládám ale, že současná krize přinese zase smlouvání tak jako před deseti lety a vždy bude možné si vyhádat aspoň o trochu příznivější cifru.
A teď mé subjektivní hodnocení. Miluji LR klasiku - mám kromě D4 také dvoudveřového RRC a Serii 3, ale k Defu přistupuji bez předsudků a beru ho jako logickou další volbu po D4, kterou ještě víc jak rok nejspíš budu mít. Vzhledem k tomu, že Discovery 5 se mi nelíbí ani jak vypadá, ani jak jezdí, tak pokud bych si ještě někdy měl koupit zánovní auto se zeleným oválem ve znaku, měl by to být nový Def. Ten se mi sice zvenku kdovíjak nelíbí, ale musím říct, že opravdu je moderní reinterpretací designu původního Defa (kulatá světla v hranatém rámečku, barrel side body, alpine lights atd.), kdo to tam nevidí, buď to vidět zkrátka nechce nebo je slepý. Interiér se mi ale moc líbí. Když se díváte pozorně, vidíte, že se věnovala velká péče detailům, že materiály jsou kvalitní, ale na druhou stranu chce působit užitkovým dojmem (záměrně viditelné šrouby v obložení dveří, viditelné hliníkové konstrukční prvky přístrojovky,všude samé madlo atd.), palubka před spolujezdcem je zase reminiscencí na tu v Serii 3 a raných 90 a 110. Sedadla mi přišla pohodlná, dobrá pozice za volantem snadno k nalezení a po třech hodinách jízdy jsem vylezl odpočatý. Co mi chybí, je to, co na D4 miluji - při jízdě si levý loket odkládám na čalouněnou vrchní plochu obložení dveří pod bočním oknem. Současná auta mají vysoký ponton a nízké zasklení, takže ten loket bych v Defu měl nepřirozeně vysoko. Moc se mi líbí podvozek. Je tužší než u D4, což mi u D5 vadí, ale tady ne. Je cítit, že karoserie je daleko tužší, při přejezdu nerovností působí solidním dojmem. Sedí lépe v zatáčkách, ale přitom odpružení je poddajné a pohodlné. Hodně pomáhá, že ačkoli bylo auto na 19" discích, stejně jako D4, Def má vyšší profil pneumatik 255/65R19 oproti 255/55R19 a je to znát nejen od pohledu, ale především při jízdě po rozbité silnici. V terénu jsem nejezdil, jenom po polní cestě, ale nemám důvod nevěřit, že auto bude jezdit v terénu velmi dobře. Na té polňačce jsem mazal až 80 a auto bylo poddajné a stabilní. Převodovka je stejná jako u D4 - automat osmikvalt a k té nemám co dodat, je skvělá. Jakkoli mám rád manuál, u SUV je automat jednoznačně lepší volbou. Nejen pro sjíždění prudkých svahů v terénu si samozřejmě lze řadit jednotlivé stupně manuálně. Motor - dieselový 4-válec Ingenium z vlastní motorárny JLR ve Wolverhamptonu je pěkně pružný a kupodivu jde odspoda (na rozdíl od mnohých jiných motorů uškrcených současnou emisní normou). Na pohodové cestování bohatě stačí, za D4 a jejím mnohde proklínaným motorem TDV6/SDV6 výrazně zaostává při zrychlování třeba ze 120-ti na 140. Tam je hold znát rozdíl v krouťáku 600Nm u Disca a 430Nm u Defa. A pak samozřejmě ve zvuku. Motor je dobře odhlučněný, ale při prudší akceleraci vydává typicky 4-válcový a ne moc hezký zvuk, ale díky odhlučnění to není nijak otravné. Při ustálené rychlosti do, řekněme 120-ti km/h motor vůbec neslyšíte. Auto dobře maskuje rychlost, při stovce na rovnější okresce si připadáte jako byste jeli 60. Takže nakonec všechno super, dokud nezjistíte, že žere úplně stejně jako ten 3-litrový 6-ti válec v Discu... Na tom je vidět demagogie současné emisní politiky. Tam, kde se šestiválec jen líně převaluje, tam musí o třetinu menší čtyřválec tvrdě pracovat. Na nové dieselové šestce se prý pracuje - Ingenium motory jsou modulární konstrukce s půllitrovými válci, takže je 1,5 l tříválec, 2,0 l čtyřválec a 3,0 l šestiválec, zatím tedy jen benzinový. Šestka tím pádem nebude do V, jako v případě současné TDV6, kterou pro JLR vyrábí motorárna Fordu, ale řadová. I tak ten test beru pozitivně a je to jediné auto ze současné nabídky LR, které bych si byl ochoten koupit, kdyby jen ty ceny nebyly tak strašně mimo mísu. Předpokládám ale, že současná krize přinese zase smlouvání tak jako před deseti lety a vždy bude možné si vyhádat aspoň o trochu příznivější cifru.