#569
Příspěvek
od Neklan » 19 zář 2019 13:00
Mně se náhodou docela líbí. Na rozdíl od D5, které jsem nikdy nepřišel na chuť. Pravda, čekal jsem, že bude podobnější původnímu Defu a doufal jsem v něco podobného jako G-wagen (moderní technika v klasickém tvaru karoserie). Líbí se mi interiér - hlavně v základní výbavě s mechanickými budíky. Konec konců celé auto se mi nejvíc líbí na plechových kolech v modré barvě s bílou střechou. Samozřejmě bez všech těch přiblblých paketů. Ta cena je fakt hodně vysoko - je vlastně dražší než byla D4. Zkoušel jsem si v konfigurátoru postavit Defa 110 a D5 se stejnou motorizací (diesel 2,0 240k) a Def je jen o maličko levnější než D5. Říkají, že užitkové verze přijdou později, tak uvidíme za jakou cenu.
Jinak se zdržím komentářů typu proč měnit něco, co bylo tak fantastické a že tímhle jen dělají ostudu jménu Defender apod. Už to tu někde zaznělo. Změnili se zákazníci, změnil se trh, změnila se doba. Říkalo se, že původní Defender se přestal dělat kvůli tomu, že by neprošel legislativou EU. Nesmysl, přestal se dělat kvůli tomu, že se ho neprodalo ani dvacet tisíc ročně, stavěl se víceméně ručně a na každém autě LR prodělával. Navíc potřebovali prostor pro výrobu dalších modelů. Já bych si původního Defa rád koupil nového i dnes, ale pouze jako auto pro zábavu, protože ročně najedu 40 tisíc km, je mi přes 50 a už potřebuji trochu pohodlí. A dát těch cca 950 tisíc za původní 110 jen tak pro zábavu za auto, se kterým ve finále najedu 5 tisíc km ročně, to si nemůžu dovolit. Na to mám Serii a RRC. Pravda, za RRC jsem dal před 10-ti lety hodně peněz, ale nechal jsem si ho stavět jako auto pro každodenní provoz. Byla to naivní představa, dnes už to vím, ale dluhy jsem nakonec poplatil a zbylo mi krásné auto pro zábavu. Low mi před časem říkal, když jsem se ošklíbal, jak je D5 hnusná, že pro mě, jako majitele už druhé D4 (a před tím D2 i D3) bude idální nový Def. Docela mu dávám za pravdu i když svojí D4 hodlám mít ještě dva roky (řídím se pravidlem dnešní auta používat jen do 200 tisíc km a teď mám 120 tisíc) a kdo ví, co se do té doby stane. Je dost dobře možné, že na žádné auto přes milion nebudu mít a když se na to podíváte racionálně, kupovat drahá auta ani nedává smysl, leda, že by ve vás určitá značka nebo auto vzbuzovalo takové emoce, že byste racio poslali do háje a jednali emotivně. Na to si ale každý ohledně nového Defa musí odpovědět sám.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE