jak jezdit v terénu

D, TD, TDI, TD5
Zpráva
Autor
sema
Příspěvky: 10
Registrován: 29 led 2010 13:58

jak jezdit v terénu

#1 Příspěvek od sema » 29 led 2010 14:00

Mám nově Defa a rád bych se zeptal kdy vlastně použít uzávěrku?

Uživatelský avatar
Rosi
Příspěvky: 777
Registrován: 18 pro 2008 14:28
tel.: +420-608-084004
auto: LR 110SW Def Td5
Bydliště: Kósek vod Brna a Macochy

Re: jak jezdit v terénu

#2 Příspěvek od Rosi » 29 led 2010 14:13

Co nejmíň :)
Pokud umíš anglicky, "co a jak" je napsáno na samolepce na středovým panelu nad převodovkou.
Jinak fakticky za sebe doporučuju jezdit bez až do chvíle, kdy je průser a nebo to na průser vypadá.
Když to budeš mít zapnutý "preventivně" dostaneš se do větších sr*cek a budeš se složitějc dostávat ven - určitě ze začátku je lepší se hned natvrdo nezakutat.
Řadit rozhodně na povrchu, kterej je "kluzké konzistence" a nepoužívat v žádných závratných rychlostech...
Def 110 Td5 SW
skype: vk770403; fotky: http://picasaweb.google.cz/Rosi770403/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
KRANG
Příspěvky: 1491
Registrován: 16 črc 2007 19:49
Bydliště: Praha

Re: jak jezdit v terénu

#3 Příspěvek od KRANG » 29 led 2010 14:17

Rosi píše: Jinak fakticky za sebe doporučuju jezdit bez až do chvíle, kdy je průser a nebo to na průser vypadá.
..s tim bych nesouhlasil. Lepší zhodnotit terén předtim než do něj vjedeš a podle toho promyslet cestu a jaký kvalty, uzávěrky atp. použít.
Defender 90 200Tdi "ZEBRA" / Range Rover L322 V8 4.4 / Series III 109" 2.25l exMOD "VOJÁK" + Sankey Trailer Narrow Track
servisuje http://www.OWR.cz

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

Re: jak jezdit v terénu

#4 Příspěvek od OC » 29 led 2010 14:42

KRANG píše:...Lepší zhodnotit terén předtim než do něj vjedeš a podle toho promyslet cestu a jaký kvalty, uzávěrky atp. použít.
To určitě, nicméně otázka na začátku tohoto tématu tak nějak naznačuje, že zmíněné zhodnocení nejspíše asi nebude semy silná stránka :)

A v tom případě, dokud nenabere dostatek lepších zkušeností, je Rosiho rada medle velmi dobrá. Spolu s ní samozřejmě také "nepouštět se do extrémů, pokud není poblíž někdo zkušenější, kdo (a) poradí -- mj. i s tím, zda špéru použít nebo ne a proč -- (b) v nouzi vytáhne" :)
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
Kangaroo
Příspěvky: 703
Registrován: 18 led 2007 18:18

Re: jak jezdit v terénu

#5 Příspěvek od Kangaroo » 29 led 2010 15:00


Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5714
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: jak jezdit v terénu

#6 Příspěvek od Miky_CZ » 29 led 2010 15:24

moje rada je: prijed se podivat na jare na naky sraz, jak sem zacinal tak mi tam vsecko vysvetlili a nazorne predvedli.
lepsi nez tisic slov :wink:
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
mikulec
Příspěvky: 479
Registrován: 21 led 2010 12:13
tel.: +421903796413
auto: Defender 110 SW
Bydliště: Senica

Re: jak jezdit v terénu

#7 Příspěvek od mikulec » 29 led 2010 15:35

Miky_CZ píše:moje rada je: prijed se podivat na jare na naky sraz, jak sem zacinal tak mi tam vsecko vysvetlili a nazorne predvedli.
lepsi nez tisic slov :wink:
Alebo rovno šup šup na Tisovec :mrgreen:
http://motoride.sk/?S=autor%3Amikulec" onclick="window.open(this.href);return false; - môj koníček
http://doreal.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Michal M.
Příspěvky: 371
Registrován: 06 pro 2008 19:23
tel.: +420723918888
auto: Defender 90 200 Tdi
Bydliště: Újezd u Brna

Re: jak jezdit v terénu

#8 Příspěvek od Michal M. » 29 led 2010 17:42

Ještě není na škodu nejezdit sám. Já jsem se byl včera projet na sněhu a hodinu jsem vykopával Defendera polní lopatkou. Nakonec jsem jsem zařadil redukovanou zpátečku, vylezl z auta a tlačil. :Ja blb:
skype: michal.makovsky79

Uživatelský avatar
hokulia
Příspěvky: 411
Registrován: 29 kvě 2008 08:05
auto: RR S'charged, 2x110
Bydliště: Benesovsko

Re: jak jezdit v terénu

#9 Příspěvek od hokulia » 29 led 2010 18:08

....reaguju na puvodni otazku, kdy pouzit uzaverku. I kdyz nepises jakou, budu predjimat, ze mas jen mezinapravu.
Ja jsem byl s defendrem v Rumunsku 9x, z toho 7x s karlem Slamou. nepovazuju se za zadneho experta, ale ver, ze jezdit se Slamou neni zadnej cajicek. Nevzpominam si uz kolikrat kroutil Karel hlavou kdyz jsem se nekde trapil a kolikrat mi rekl, abych ji po tom co sjezu do terenu proste nevypinal. Casto jsem tak zbytecne zastavil nekde uprostred vyjezdu.
Stale jeste nemuzu verit, ze dlouhodobe zapnuta mezinaprava v terenu netrpi, ale vim jen, ze ti vsichni ostatni se kterymi jezdim, a kteri ji v terenu proste nechavaji zapnutou, s ni proste nikdy zadny problem nemeli.

Pokud ses vsak ptal na spery jednotlivych naprav, tak plati predchozi rady - byt pri jizde se zapnutou sperou ( zvlaste predku) zvlast opatrny pri slapani na plyn.
Všechno je jinak.

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

Re: jak jezdit v terénu

#10 Příspěvek od OC » 29 led 2010 18:12

Michal M. píše:Ještě není na škodu nejezdit sám....
A co píšu? :twisted:
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

Re: jak jezdit v terénu

#11 Příspěvek od OC » 29 led 2010 18:15

hokulia píše:Stale jeste nemuzu verit, ze dlouhodobe zapnuta mezinaprava v terenu netrpi
On je terén a terén. Na štěrku, na hlíně, na trávě, v bahně, na jehličí, proč ne. Na žule bych si to ale rozmyslel. Ale na druhou stranu, ono dlouhodobě po žule se dá jezdit tak snad v USA, v Evropě asi těžko kde...
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
Michal M.
Příspěvky: 371
Registrován: 06 pro 2008 19:23
tel.: +420723918888
auto: Defender 90 200 Tdi
Bydliště: Újezd u Brna

Re: jak jezdit v terénu

#12 Příspěvek od Michal M. » 29 led 2010 18:16

Aha, to stejný, tak se omlouvám
skype: michal.makovsky79

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42
tel.: 603145905
Kontaktovat uživatele:

Re: jak jezdit v terénu

#13 Příspěvek od Stavros » 29 led 2010 18:28

v terenu mezinapravu nevypinat, nevypinat ani zadek a obcas nevypinat ani predek. Ale da se rict, ze mezinapravu a zadek skoro furt nechavat, protoze cekat, az to bude jako ostry a ze si ji pak zapnu, vetsinou bejva uz pozde.
Doprava zboží a doplňků z a do Evropy - http://www.complexcargo.cz
tel:603145905
complexcargo@razdva.cz

Uživatelský avatar
Ken
Příspěvky: 358
Registrován: 07 pro 2006 20:49
Kontaktovat uživatele:

Re: jak jezdit v terénu

#14 Příspěvek od Ken » 29 led 2010 18:56

To je nesmysl, každý terén má svá specifika, a proto je potřeba přemýšlet. Někdy špatně uzavřená uzávěrka může být osudová jak pro auto, tak pro tebe. Přijeď na nějaké srazy, nebo se vydej do terénu s nějakým "instruktorem", naučíš se vnímat situaci a pak už budeš jezdit citem. Konečná volba zavřít neuzavřít je stejně vždy jen na tobě, stejně i případné následky.
Land Rover Defender 110 TD5

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

Re: jak jezdit v terénu

#15 Příspěvek od OC » 29 led 2010 19:05

Stavros píše:v terenu mezinapravu nevypinat, nevypinat ani zadek a obcas nevypinat ani predek. Ale da se rict, ze mezinapravu a zadek skoro furt nechavat, protoze cekat, az to bude jako ostry a ze si ji pak zapnu, vetsinou bejva uz pozde.
:ty jeden...:

Pro srovnání, Alpy jsem jel se starým profíkem, léta jezdíval trialy. Špéru použil asi dvakrát -- za celý týden terénu.

Samozřejmě "teď se odsud nemohu dostat, tak zapnu špéru" sice leckdy funguje, ale ideální to není. Správně je "támhleto těch deset metrů před haubnou nevypadá dobře, tak zastavím, dojdu si to prohlédnout -- tento krok lze vynechat tím spíš, čím více máš zkušeností a čím lépe znáš terén, ale obecně neuškodí -- a podle toho tu špéru zapnu, než do toho vjedu."

Ale jako, zapínat špéru se sjezdem s asfaltu a vypínat ji zase až po nájezdu na asfalt... to není úplně dobrý nápad. A pro začátečníka je rozhodně lepší opak, to jest, nechat ji omylem vypnutou tam, kde ji zapnout měl.
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
Kangaroo
Příspěvky: 703
Registrován: 18 led 2007 18:18

Re: jak jezdit v terénu

#16 Příspěvek od Kangaroo » 29 led 2010 19:06

Ken píše:To je nesmysl, každý terén má svá specifika, a proto je potřeba přemýšlet. Někdy špatně uzavřená uzávěrka může být osudová jak pro auto, tak pro tebe. Přijeď na nějaké srazy, nebo se vydej do terénu s nějakým "instruktorem", naučíš se vnímat situaci a pak už budeš jezdit citem. Konečná volba zavřít neuzavřít je stejně vždy jen na tobě, stejně i případné následky.
nebo vjedeš někam kam nemáš a pak ti odejde převodovka (nedejbože třeba automatická) :cry:

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

Re: jak jezdit v terénu

#17 Příspěvek od OC » 29 led 2010 19:11

No nevím, podělat automatiku dá docela práci, a už vůbec si neumím představit, že by to bylo tím, že člověk "vjede někam kam nemá". Takhle poloosu (zvlášť při zbytečně zamknuté špéře), to ještě ano, ale převodovku?!?
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
Ken
Příspěvky: 358
Registrován: 07 pro 2006 20:49
Kontaktovat uživatele:

Re: jak jezdit v terénu

#18 Příspěvek od Ken » 29 led 2010 19:12

Kangaroo píše:
Ken píše:To je nesmysl, každý terén má svá specifika, a proto je potřeba přemýšlet. Někdy špatně uzavřená uzávěrka může být osudová jak pro auto, tak pro tebe. Přijeď na nějaké srazy, nebo se vydej do terénu s nějakým "instruktorem", naučíš se vnímat situaci a pak už budeš jezdit citem. Konečná volba zavřít neuzavřít je stejně vždy jen na tobě, stejně i případné následky.
nebo vjedeš někam kam nemáš a pak ti odejde převodovka (nedejbože třeba automatická) :cry:
I TY BRUTTE!? :Ja blb: ... čekal jsem to :ty jeden...: (naštěstí tady se bavíme o terénních autech :wink: )
Land Rover Defender 110 TD5

Uživatelský avatar
Kangaroo
Příspěvky: 703
Registrován: 18 led 2007 18:18

Re: jak jezdit v terénu

#19 Příspěvek od Kangaroo » 29 led 2010 19:34

OC píše:No nevím, podělat automatiku dá docela práci, a už vůbec si neumím představit, že by to bylo tím, že člověk "vjede někam kam nemá". Takhle poloosu (zvlášť při zbytečně zamknuté špéře), to ještě ano, ale převodovku?!?
Omlouvám, se ten příspěvek byl určenej jen Kenovi. (Včera jsem ho tahal ze sněhem zasypané silnice, kde mu na jeho břichoplazce při vyhrabávání odešel automat).

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42
tel.: 603145905
Kontaktovat uživatele:

Re: jak jezdit v terénu

#20 Příspěvek od Stavros » 29 led 2010 22:24

ja to psal spis z legrace, ja nevim presne co je mysleno jako teren, jet nekam po polni ceste, jet nekam treba do tech Alp nebo to nekde drtit v bahne? Je to tezky nekomu radit. Kazdej ma jinou predstavu o terenu.
Doprava zboží a doplňků z a do Evropy - http://www.complexcargo.cz
tel:603145905
complexcargo@razdva.cz

Odpovědět