jak jezdit v terénu
jak jezdit v terénu
Mám nově Defa a rád bych se zeptal kdy vlastně použít uzávěrku?
- Rosi
- Příspěvky: 777
- Registrován: 18 pro 2008 14:28
- tel.: +420-608-084004
- auto: LR 110SW Def Td5
- Bydliště: Kósek vod Brna a Macochy
Re: jak jezdit v terénu
Co nejmíň
Pokud umíš anglicky, "co a jak" je napsáno na samolepce na středovým panelu nad převodovkou.
Jinak fakticky za sebe doporučuju jezdit bez až do chvíle, kdy je průser a nebo to na průser vypadá.
Když to budeš mít zapnutý "preventivně" dostaneš se do větších sr*cek a budeš se složitějc dostávat ven - určitě ze začátku je lepší se hned natvrdo nezakutat.
Řadit rozhodně na povrchu, kterej je "kluzké konzistence" a nepoužívat v žádných závratných rychlostech...
Pokud umíš anglicky, "co a jak" je napsáno na samolepce na středovým panelu nad převodovkou.
Jinak fakticky za sebe doporučuju jezdit bez až do chvíle, kdy je průser a nebo to na průser vypadá.
Když to budeš mít zapnutý "preventivně" dostaneš se do větších sr*cek a budeš se složitějc dostávat ven - určitě ze začátku je lepší se hned natvrdo nezakutat.
Řadit rozhodně na povrchu, kterej je "kluzké konzistence" a nepoužívat v žádných závratných rychlostech...
Def 110 Td5 SW
skype: vk770403; fotky: http://picasaweb.google.cz/Rosi770403/" onclick="window.open(this.href);return false;
skype: vk770403; fotky: http://picasaweb.google.cz/Rosi770403/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: jak jezdit v terénu
..s tim bych nesouhlasil. Lepší zhodnotit terén předtim než do něj vjedeš a podle toho promyslet cestu a jaký kvalty, uzávěrky atp. použít.Rosi píše: Jinak fakticky za sebe doporučuju jezdit bez až do chvíle, kdy je průser a nebo to na průser vypadá.
Defender 90 200Tdi "ZEBRA" / Range Rover L322 V8 4.4 / Series III 109" 2.25l exMOD "VOJÁK" + Sankey Trailer Narrow Track
servisuje http://www.OWR.cz
servisuje http://www.OWR.cz
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak jezdit v terénu
To určitě, nicméně otázka na začátku tohoto tématu tak nějak naznačuje, že zmíněné zhodnocení nejspíše asi nebude semy silná stránkaKRANG píše:...Lepší zhodnotit terén předtim než do něj vjedeš a podle toho promyslet cestu a jaký kvalty, uzávěrky atp. použít.
A v tom případě, dokud nenabere dostatek lepších zkušeností, je Rosiho rada medle velmi dobrá. Spolu s ní samozřejmě také "nepouštět se do extrémů, pokud není poblíž někdo zkušenější, kdo (a) poradí -- mj. i s tím, zda špéru použít nebo ne a proč -- (b) v nouzi vytáhne"
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5714
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: jak jezdit v terénu
moje rada je: prijed se podivat na jare na naky sraz, jak sem zacinal tak mi tam vsecko vysvetlili a nazorne predvedli.
lepsi nez tisic slov
lepsi nez tisic slov
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
- mikulec
- Příspěvky: 479
- Registrován: 21 led 2010 12:13
- tel.: +421903796413
- auto: Defender 110 SW
- Bydliště: Senica
Re: jak jezdit v terénu
Alebo rovno šup šup na TisovecMiky_CZ píše:moje rada je: prijed se podivat na jare na naky sraz, jak sem zacinal tak mi tam vsecko vysvetlili a nazorne predvedli.
lepsi nez tisic slov
http://motoride.sk/?S=autor%3Amikulec" onclick="window.open(this.href);return false; - môj koníček
http://doreal.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://doreal.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Michal M.
- Příspěvky: 371
- Registrován: 06 pro 2008 19:23
- tel.: +420723918888
- auto: Defender 90 200 Tdi
- Bydliště: Újezd u Brna
Re: jak jezdit v terénu
Ještě není na škodu nejezdit sám. Já jsem se byl včera projet na sněhu a hodinu jsem vykopával Defendera polní lopatkou. Nakonec jsem jsem zařadil redukovanou zpátečku, vylezl z auta a tlačil.
skype: michal.makovsky79
- hokulia
- Příspěvky: 411
- Registrován: 29 kvě 2008 08:05
- auto: RR S'charged, 2x110
- Bydliště: Benesovsko
Re: jak jezdit v terénu
....reaguju na puvodni otazku, kdy pouzit uzaverku. I kdyz nepises jakou, budu predjimat, ze mas jen mezinapravu.
Ja jsem byl s defendrem v Rumunsku 9x, z toho 7x s karlem Slamou. nepovazuju se za zadneho experta, ale ver, ze jezdit se Slamou neni zadnej cajicek. Nevzpominam si uz kolikrat kroutil Karel hlavou kdyz jsem se nekde trapil a kolikrat mi rekl, abych ji po tom co sjezu do terenu proste nevypinal. Casto jsem tak zbytecne zastavil nekde uprostred vyjezdu.
Stale jeste nemuzu verit, ze dlouhodobe zapnuta mezinaprava v terenu netrpi, ale vim jen, ze ti vsichni ostatni se kterymi jezdim, a kteri ji v terenu proste nechavaji zapnutou, s ni proste nikdy zadny problem nemeli.
Pokud ses vsak ptal na spery jednotlivych naprav, tak plati predchozi rady - byt pri jizde se zapnutou sperou ( zvlaste predku) zvlast opatrny pri slapani na plyn.
Ja jsem byl s defendrem v Rumunsku 9x, z toho 7x s karlem Slamou. nepovazuju se za zadneho experta, ale ver, ze jezdit se Slamou neni zadnej cajicek. Nevzpominam si uz kolikrat kroutil Karel hlavou kdyz jsem se nekde trapil a kolikrat mi rekl, abych ji po tom co sjezu do terenu proste nevypinal. Casto jsem tak zbytecne zastavil nekde uprostred vyjezdu.
Stale jeste nemuzu verit, ze dlouhodobe zapnuta mezinaprava v terenu netrpi, ale vim jen, ze ti vsichni ostatni se kterymi jezdim, a kteri ji v terenu proste nechavaji zapnutou, s ni proste nikdy zadny problem nemeli.
Pokud ses vsak ptal na spery jednotlivych naprav, tak plati predchozi rady - byt pri jizde se zapnutou sperou ( zvlaste predku) zvlast opatrny pri slapani na plyn.
Všechno je jinak.
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak jezdit v terénu
A co píšu?Michal M. píše:Ještě není na škodu nejezdit sám....
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak jezdit v terénu
On je terén a terén. Na štěrku, na hlíně, na trávě, v bahně, na jehličí, proč ne. Na žule bych si to ale rozmyslel. Ale na druhou stranu, ono dlouhodobě po žule se dá jezdit tak snad v USA, v Evropě asi těžko kde...hokulia píše:Stale jeste nemuzu verit, ze dlouhodobe zapnuta mezinaprava v terenu netrpi
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Re: jak jezdit v terénu
v terenu mezinapravu nevypinat, nevypinat ani zadek a obcas nevypinat ani predek. Ale da se rict, ze mezinapravu a zadek skoro furt nechavat, protoze cekat, az to bude jako ostry a ze si ji pak zapnu, vetsinou bejva uz pozde.
Doprava zboží a doplňků z a do Evropy - http://www.complexcargo.cz
tel:603145905
complexcargo@razdva.cz
tel:603145905
complexcargo@razdva.cz
Re: jak jezdit v terénu
To je nesmysl, každý terén má svá specifika, a proto je potřeba přemýšlet. Někdy špatně uzavřená uzávěrka může být osudová jak pro auto, tak pro tebe. Přijeď na nějaké srazy, nebo se vydej do terénu s nějakým "instruktorem", naučíš se vnímat situaci a pak už budeš jezdit citem. Konečná volba zavřít neuzavřít je stejně vždy jen na tobě, stejně i případné následky.
Land Rover Defender 110 TD5
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak jezdit v terénu
Stavros píše:v terenu mezinapravu nevypinat, nevypinat ani zadek a obcas nevypinat ani predek. Ale da se rict, ze mezinapravu a zadek skoro furt nechavat, protoze cekat, az to bude jako ostry a ze si ji pak zapnu, vetsinou bejva uz pozde.
Pro srovnání, Alpy jsem jel se starým profíkem, léta jezdíval trialy. Špéru použil asi dvakrát -- za celý týden terénu.
Samozřejmě "teď se odsud nemohu dostat, tak zapnu špéru" sice leckdy funguje, ale ideální to není. Správně je "támhleto těch deset metrů před haubnou nevypadá dobře, tak zastavím, dojdu si to prohlédnout -- tento krok lze vynechat tím spíš, čím více máš zkušeností a čím lépe znáš terén, ale obecně neuškodí -- a podle toho tu špéru zapnu, než do toho vjedu."
Ale jako, zapínat špéru se sjezdem s asfaltu a vypínat ji zase až po nájezdu na asfalt... to není úplně dobrý nápad. A pro začátečníka je rozhodně lepší opak, to jest, nechat ji omylem vypnutou tam, kde ji zapnout měl.
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Re: jak jezdit v terénu
nebo vjedeš někam kam nemáš a pak ti odejde převodovka (nedejbože třeba automatická)Ken píše:To je nesmysl, každý terén má svá specifika, a proto je potřeba přemýšlet. Někdy špatně uzavřená uzávěrka může být osudová jak pro auto, tak pro tebe. Přijeď na nějaké srazy, nebo se vydej do terénu s nějakým "instruktorem", naučíš se vnímat situaci a pak už budeš jezdit citem. Konečná volba zavřít neuzavřít je stejně vždy jen na tobě, stejně i případné následky.
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak jezdit v terénu
No nevím, podělat automatiku dá docela práci, a už vůbec si neumím představit, že by to bylo tím, že člověk "vjede někam kam nemá". Takhle poloosu (zvlášť při zbytečně zamknuté špéře), to ještě ano, ale převodovku?!?
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Re: jak jezdit v terénu
I TY BRUTTE!? ... čekal jsem to (naštěstí tady se bavíme o terénních autech )Kangaroo píše:nebo vjedeš někam kam nemáš a pak ti odejde převodovka (nedejbože třeba automatická)Ken píše:To je nesmysl, každý terén má svá specifika, a proto je potřeba přemýšlet. Někdy špatně uzavřená uzávěrka může být osudová jak pro auto, tak pro tebe. Přijeď na nějaké srazy, nebo se vydej do terénu s nějakým "instruktorem", naučíš se vnímat situaci a pak už budeš jezdit citem. Konečná volba zavřít neuzavřít je stejně vždy jen na tobě, stejně i případné následky.
Land Rover Defender 110 TD5
Re: jak jezdit v terénu
Omlouvám, se ten příspěvek byl určenej jen Kenovi. (Včera jsem ho tahal ze sněhem zasypané silnice, kde mu na jeho břichoplazce při vyhrabávání odešel automat).OC píše:No nevím, podělat automatiku dá docela práci, a už vůbec si neumím představit, že by to bylo tím, že člověk "vjede někam kam nemá". Takhle poloosu (zvlášť při zbytečně zamknuté špéře), to ještě ano, ale převodovku?!?
Re: jak jezdit v terénu
ja to psal spis z legrace, ja nevim presne co je mysleno jako teren, jet nekam po polni ceste, jet nekam treba do tech Alp nebo to nekde drtit v bahne? Je to tezky nekomu radit. Kazdej ma jinou predstavu o terenu.
Doprava zboží a doplňků z a do Evropy - http://www.complexcargo.cz
tel:603145905
complexcargo@razdva.cz
tel:603145905
complexcargo@razdva.cz