Prehrivani motoru, auto prestalo topit...?! Help

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Tommy77
Příspěvky: 290
Registrován: 30 črc 2008 09:27

Prehrivani motoru, auto prestalo topit...?! Help

#1 Příspěvek od Tommy77 » 19 led 2010 09:04

Ahoj pratele, ted o vikend jsem zapadl ve snehu asi na pul hodiny a daval jsem autu tedy celkem kour, aby jsem se z toho dostal, coz se me povedlo asi po necele hodine, bohuzel uz kdyz jsem prijel domu, trochu se mi kourilo od motoru z pod haubny...behem vyprostovani auta ze snehu me asi dvakrat zapla sahara...dnes jsem jel do prace a rucicka teplomeru me pomerne rychle stoupala, az se opet z pod vyka motoru zaclo kourit, rano jsem dokoupil litr destilky a dolil, myslel jsem ze jsem uplne na suchu, ale neco malo tam bylo...do kabiny me nejde zadne teplo, ikdyz teplota motoru ukazuje, ze je skoro v cervenem...? Muze to byt termostat, ktery nesepne pri vysoke teplote a to je duvod, proc auto netopi a motor se skoro vari? Beru to jako kdyz jsem mel Skodovku, nevim, zda-li tady je neco zcela jinak?? Jinak mam Freelandera benzin 1.8 rok 2000 viz podpis...diky vsem za reakce (v pripade objednani dilu-termostatu, kde nejlip a nejrychleji objednat??)

Uživatelský avatar
vladob8
Příspěvky: 809
Registrován: 19 kvě 2008 00:24
tel.: +421905582959
Bydliště: Bratislava

Re: Prehrivani motoru, auto prestalo topit...?! Help

#2 Příspěvek od vladob8 » 19 led 2010 11:22

Podla toho co pises, tak ti asi neotvara termostat, pozri obrazok.
Přílohy
free.JPG
Chladenie Freelander 1,8i
(237.71 KiB) Staženo 1464 x
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion

Uživatelský avatar
Kuťas
Příspěvky: 238
Registrován: 14 úno 2008 13:25
Bydliště: Bernartice n. Odrou

Re: Prehrivani motoru, auto prestalo topit...?! Help

#3 Příspěvek od Kuťas » 19 led 2010 11:40

Nechci malovat čerta na zeď, ale já jsem měl před dvěma roky podobné "příznaky" a bylo to těsněním pod hlavou :( Taky se mi to stalo po blbnutí ve sněhu a přehřátí motoru.
Free 1.8, 5dv, r.v. 2000

Uživatelský avatar
cvirik_ke
Příspěvky: 82
Registrován: 20 dub 2009 08:28
tel.: iphone
Bydliště: Košice

Re: Prehrivani motoru, auto prestalo topit...?! Help

#4 Příspěvek od cvirik_ke » 19 led 2010 11:45

Tommy77 píše:Ahoj pratele, ted o vikend jsem zapadl ve snehu asi na pul hodiny a daval jsem autu tedy celkem kour, aby jsem se z toho dostal, coz se me povedlo asi po necele hodine, bohuzel uz kdyz jsem prijel domu, trochu se mi kourilo od motoru z pod haubny...behem vyprostovani auta ze snehu me asi dvakrat zapla sahara...dnes jsem jel do prace a rucicka teplomeru me pomerne rychle stoupala, az se opet z pod vyka motoru zaclo kourit, rano jsem dokoupil litr destilky a dolil, myslel jsem ze jsem uplne na suchu, ale neco malo tam bylo...do kabiny me nejde zadne teplo, ikdyz teplota motoru ukazuje, ze je skoro v cervenem...? Muze to byt termostat, ktery nesepne pri vysoke teplote a to je duvod, proc auto netopi a motor se skoro vari? Beru to jako kdyz jsem mel Skodovku, nevim, zda-li tady je neco zcela jinak?? Jinak mam Freelandera benzin 1.8 rok 2000 viz podpis...diky vsem za reakce (v pripade objednani dilu-termostatu, kde nejlip a nejrychleji objednat??)
Zdarec Tommy,
to o com pises som teraz riesil aj ja, ale mne proste zamrzla voda v systeme, zamrznute hadicky, auto sa rychlo zohrialo, presiel som 2km, teplota hned klesla, roztlacilo plastove puzdro termostatu a voda mi hned vytiekla... ked si dolieval iba destilku, ci sa ti tiez nestalo nieco podobne....
Ja som pri oprave riesil aj vymenu tesnenia po hlavou, rozvody, vodnu pumpu, no veselo, cca 625 EUR len tak zaprasilo...

Termostat som si objednal u Eliota, poslali mi ho este v ten den, mali ho skladom, len pozor na to, aky objednas, ja mam rv 1998 a mam ho na motore, su aj nejake ine, ale to si uz zistis, ked nie, Vlado, ktory reagoval predomnou, sa vyzna, ma materialy... A snad aj trochu casu.. :)

http://land-rover.eliott.in/land-rover. ... openi/358/
Vojto
LR D3, r.v. 06

Uživatelský avatar
Tommy77
Příspěvky: 290
Registrován: 30 črc 2008 09:27

Re: Prehrivani motoru, auto prestalo topit...?! Help

#5 Příspěvek od Tommy77 » 19 led 2010 12:31

Kluci diky za reakce...jak moc slozita je u Free demontaz termostatu? Zvladnu to doma u baraku....podminky nic moc... :cry: Co cena, kolik tak novy termostat stoji, je nejaka sance ho vyzkouset, nez-li koupim novy, kdyz to tim treba nebude...? urcite se podivat, kdyz me z motoru kouri, tak odkud, predpokladam, ze kdyz by to bylo spatny tesneni, tak to bude kourit od te hlavy, na druhou stranu, to by nevysvetlovalo ze do kabiny nejde vubec zadne teplo... :?: :shock: osobne to vidim na ten termostat...u skodovky jsem se jich navymenil... :P Dalsi reakce jsou vytany... :Sorry:

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: Prehrivani motoru, auto prestalo topit...?! Help

#6 Příspěvek od Jenda » 19 led 2010 12:48

Jednoduchy test si udelas dom v kastrolu a s nejakym teplomerem kolem sta.
Az se voda ohreje a ted me opravte na cca 80C a mozna i mene,mel by se otevrit,nebo zacit postupne otvirat.
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
Distruptor
Příspěvky: 154
Registrován: 30 bře 2009 04:29
auto: Freelander, D4?
Bydliště: SR

Re: Prehrivani motoru, auto prestalo topit...?! Help

#7 Příspěvek od Distruptor » 19 led 2010 13:58

Nechcem byt zly ale na 90% to bude tesnenie pod hlavou, tieto motory su hrozne a maju malu chladiacu kapacitu, cize zahul=prasknute tesnenie=strata chladiacej kvapaliny. Dolievat treba kazdy den :!: pod hlavou na ang. forach je toho plno, niektory ich maju menene aj 3-4 krat

:hmm:
Land Rover FREELANDER Td4, HSE, 5dv, 2005, automat

KDB
Příspěvky: 458
Registrován: 27 říj 2009 20:25
tel.: 725722563
auto: P38 4,6
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Prehrivani motoru, auto prestalo topit...?! Help

#8 Příspěvek od KDB » 19 led 2010 16:08

Podle příznaků Ti prdlo těsnění pod hlavou. Fouká to z válců do vody - zavzdušní se to a proto to nechladí (ručka v červeném) a netopí. Předpokládám, že když to necháš běžet na volnoběh, nebo i zvýšené otáčky na místě, vše bude fungovat, ale při jízdě to bude lítat do červenýho.

Uživatelský avatar
cvirik_ke
Příspěvky: 82
Registrován: 20 dub 2009 08:28
tel.: iphone
Bydliště: Košice

Re: Prehrivani motoru, auto prestalo topit...?! Help

#9 Příspěvek od cvirik_ke » 19 led 2010 16:53

Tommy77 píše:Kluci diky za reakce...jak moc slozita je u Free demontaz termostatu? Zvladnu to doma u baraku....podminky nic moc... :cry: Co cena, kolik tak novy termostat stoji, je nejaka sance ho vyzkouset, nez-li koupim novy, kdyz to tim treba nebude...? urcite se podivat, kdyz me z motoru kouri, tak odkud, predpokladam, ze kdyz by to bylo spatny tesneni, tak to bude kourit od te hlavy, na druhou stranu, to by nevysvetlovalo ze do kabiny nejde vubec zadne teplo... :?: :shock: osobne to vidim na ten termostat...u skodovky jsem se jich navymenil... :P Dalsi reakce jsou vytany... :Sorry:
ahoj Tommy, samotna demontaz a montaz nebude tak komplikovana, ale odvzdusnit to treba a tak, tak aby si toto nepodcenil... radsej sa porad s nejakym mechanikom na mieste, ukaz auto niekomu, kto sa vyzna... aby si viac nedodrbal jak tomu pomohol...
Vojto
LR D3, r.v. 06

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7825
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: Prehrivani motoru, auto prestalo topit...?! Help

#10 Příspěvek od Sláma Karel » 19 led 2010 19:55

No hlavně to zkus nejdřív pořádně odvzdušnit.
Je úplná blbost aby bylo topení až za termostatem. To by ti začínalo auto topit až po otevření termostatu a to je úplná blbost.
Takže si myslím, že nemáš v systému dost vody a nemáš naplněné topení. Samozřejmě to může dělat těsnění pod hlavou (cěmu6 bych taky věřil, častá závada Free 1,8), že to natlakuje vzduchem z válců, ale nejdřív bych to zkusil pořádně odvzdušnit.
Další bych dělal až teprve když ti bude topit topení, které nemá nic společného s termostatem. Topení je zapojeno na malý okruh s motorem a ne na velký s chladičem. Topení ti musí topit i když se to bude přehřejvat. Pokud netopí, tak tam nemáš dost vody. :wink:

K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
Tommy77
Příspěvky: 290
Registrován: 30 črc 2008 09:27

Re: Prehrivani motoru, auto prestalo topit...?! Help

#11 Příspěvek od Tommy77 » 19 led 2010 21:07

Karle a vsichni diky za reakce, zkusim tedy nez cokoli zacnu menit dolit vodu a ovzdusnit system, muzete mi jeste poradit jaky je nejlepsi a nejlehci postup ovzdusneni, zvladnu to sam :?: (ne, ze bych si to pletl s ovzdusnovanim brzd... :lol: ) jen jsem to u Free nikdy nedelal... :oops: diky za radu... :Sorry:

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Prehrivani motoru, auto prestalo topit...?! Help

#12 Příspěvek od Hunter » 20 led 2010 11:51

No pokud tam nemas vodu, tak bych se taky nejdrive podival na merku oleje, zda tam toho oleje neni moc a s emulzi, pak by to bylo jasne - voda Ti jde do oleje. A jak pise Karel, pokud to netopi, nejda tam voda.
Free Td4 2004 HSE automat

Uživatelský avatar
Tommy77
Příspěvky: 290
Registrován: 30 črc 2008 09:27

Re: Prehrivani motoru, auto prestalo topit...?! Help

#13 Příspěvek od Tommy77 » 20 led 2010 19:14

Panove, takze dnes hned po praci jsem se sel na to podivat, kde je zakopanej pes...zde jsou me poznatky, auto jsem natocil, nadrzka na vodu uplne prazdna....tak jsem tam dolil celkem skoro dva litry, ktere po dvou trech minutach zmizely...rucicka teploty stoupala cca do pulky,vzduch foukal celou dobu zcela studeny, nikde kolem motoru me nic netece z hadic, ale dalsi velkej nalez byl, kdyz jsem kontroloval merku oleje, jak tu rekl Hunter, uz ryska neni tak cista od oleje, jako vzdy byla, opravdu to vypadalo jako emulze a ryska byla mokra asi o deset cisel vys....z vyfuku me jde trochu divnej smradek...takze jsem si jistej, ze me odeslo tesneni pod hlavou....takze jdu shanet tesneni... :roll: , jestli na to mate jiny nazor, tak me opravte, at to nekupuju zbytecne.... Tommy

Pecan
Příspěvky: 15
Registrován: 21 lis 2009 18:23

Re: Prehrivani motoru, auto prestalo topit...?! Help

#14 Příspěvek od Pecan » 20 led 2010 19:45

koukni na víčko oleje na víku ventilů a budeš mít 100% jistotu, že jde voda do oleje. Tam poznáš emulzi nejlépe.

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Prehrivani motoru, auto prestalo topit...?! Help

#15 Příspěvek od Hunter » 20 led 2010 19:52

No pokud to bylo videt jiz na merce a navic jak pise o 10 cisel vys, je to jasna vec a ma tu 100% jistotu jiz nyni :wink: Hlavne s tim jiz zbytecne nejezdit, protoze motor Ti jiz nemaze olej, ale spise voda :(
Free Td4 2004 HSE automat

Uživatelský avatar
Tommy77
Příspěvky: 290
Registrován: 30 črc 2008 09:27

Re: Prehrivani motoru, auto prestalo topit...?! Help

#16 Příspěvek od Tommy77 » 21 led 2010 10:31

...ted me jeste rikal kluk, ze kdyz je praskle tesneni, potom by se velmi rychle mely natlakovat a stvrdnout hadice co jdou z motoru do chladice, jelikoz se natlakuji vzduchem a ne vodou....coz se mi nestalo, proto si mysli, ze by spis mohla byt prasklina nekde na hlave....tak jsem na to zvedav... :idea:

MadTom
Příspěvky: 14953
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Prehrivani motoru, auto prestalo topit...?! Help

#17 Příspěvek od MadTom » 21 led 2010 10:39

Hadice se natlakují pokud plyny ze spalovacího prostoru pronikají (třeba vadným těsněním pod hlavou) do chladící kapaliny - chlazení je totiž uzavřené a přetlakové a tak nemá tento tlak kudy utéct.
Pokud tyto plyny budou unikat do oleje (třeba spolu s vodou), tak se následně dostanou až do klikové skříně a ta je odvětraná (většinou do sání motoru), protože do ní i za normálního provozu vždy proniká část plynů okolo pístních kroužků. Kdyby odvětraná nebyla, tak to může vytlačovat olej přes těsnící gufera nebo rovou celá gufera.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Tommy77
Příspěvky: 290
Registrován: 30 črc 2008 09:27

Re: Prehrivani motoru, auto prestalo topit...?! Help

#18 Příspěvek od Tommy77 » 21 led 2010 14:12

[quote="MadTom"]Hadice se natlakují pokud plyny ze spalovacího prostoru pronikají (třeba vadným těsněním pod hlavou) do chladící kapaliny - chlazení je totiž uzavřené a přetlakové a tak nemá tento tlak kudy utéct.

...Takze to vidis spis na prasklou hlavu, nebo na tesneni :?: samosebou vice uvidime az se to demontuje a bude se muset prebrousit a natlakovat hlava, tak me to bylo receno... :roll:

MadTom
Příspěvky: 14953
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Prehrivani motoru, auto prestalo topit...?! Help

#19 Příspěvek od MadTom » 21 led 2010 14:31

Já to nevidím vůbec na nic - tohleto doopravdy z popisu nepoznám. Jenom jsem chtěl vysvětlit, že to může někde utíka a nemusí být natlakovaný chladící okruh. Prostě ten tlak může utéct.
Pokud se ti ale ztrácí voda, máš z oleje emulzi a auto se přehřívá tak nejspíše bude muset hlava dolů a následně kontrola. Těsnění pod hlavu se stejně většinou nedá použít znovu.
Ještě můžeš zkontrolovat, jestli ti to nebude byblat v nádržce na chladící kapalinu, když opratně sundáš víčko.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

KDB
Příspěvky: 458
Registrován: 27 říj 2009 20:25
tel.: 725722563
auto: P38 4,6
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Prehrivani motoru, auto prestalo topit...?! Help

#20 Příspěvek od KDB » 21 led 2010 19:55

Průnik vody do oleje, nebo naopak je častá závada u prvovýrobních těsnění motorů Rover serie K. Později se to pokoušeli odstranit změnou těsnění olejového kanálu.
Ale pravděpodobně definitivní řešení problému HGF - opakovaného selhání head gasket, bylo přemístění termostatu,ocelové středící kolíky, zesílená spodní výztuha bloku a vícevrstvé těsnění pod hlavou. Motor se nadměrně kroutil po tepelném šoku, kdy termostat pustil do horkého motoru ledovou vodu z chladiče a po mnoha těchto cyklech, kdy se smykově namáhalo těsnění mezi blokem a hlavou, se ustřihlo navulkanizované gumové těsnění a bylo vymalováno.
Mě zatím stačilo použít klasické jednovrstvé těsnění, důkladně zkontrolovat šrouby, jestli nejsou natažené - jinak dát nové, pečlivě očistit, ověřit přesahy vložek a složit - přesně dodržet postup a utahovací moment. Zatím jsem hlavy rovnat nenechal, výrobce uvádí max. 0,2mm na broušení.

Těsnění se osvědčilo od Elringu - beru ho od ATSservisu. - http://www.atsservis.eu/11554-motor-k-s ... ione/?pg=2

Hlavně nenech běžet motor bez vody - blok i hlava je z tepelně zpracové slitiny a hrozí vyžíhání - změknutí materiálu.

Odvzdušníš to následovně : otevřeš topení, naleješ vodu co se vejde, pod rozdělovačem na trubce vedoucí do termostatu vyšroubuj šroubek na 8 kliíč a počkej až poteče voda bez bublin. Potom to nech na volnoběh ohřát až do zapnutí větráku chladiče, párkrát pridej otáčky, aby čerpadlo vyhnalo případný zbytek bublin a jestli bude hladina v nádobce stabilní a topení topit, je hotovo.

Odpovědět