Výměna brzdové kapaliny.

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 213
Registrován: 08 lis 2006 19:44
auto: RR P38 2,5 DSE
Bydliště: Grottau

Výměna brzdové kapaliny.

#1 Příspěvek od George » 19 úno 2007 19:24

Zdravím,
jak známo,je třeba po dvou letech vyměnit brzdovou kapalinu.Otázka zní:je třeba u RR nějakého spec.postupu,nebo stačí klasicky odsát starou kapalinu ze zásobníku a následně po dolití nové vyšlapat jednotlivé okruhy pomocí odvzdušňovacích šroubů na třmenech?Není potřeba mít zapnuté zapalování kvůli ABS pumpě?Je to dotaz spíš na admina,protože v chytré knížce doporučují výměnu provést v servisu.Vždy jsem si to vyměňoval sám a bez problémů,tak mě spíš zajímá jastli tam není nějaké překvápko jak je u RR zvykem.

Dík George

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od OC » 19 úno 2007 19:43

Uh? Já tedy mám v chytré knížce toto (disclaimer -- dosud jsem to nezkoušel :))
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna brzdové kapaliny.

#3 Příspěvek od Admin » 19 úno 2007 20:23

George píše:... Je to dotaz spíš na admina,protože v chytré knížce doporučují výměnu provést v servisu.
Dík George
Asi takhle, jak jsi to popisoval, je správně, ovšem může nastat komplikace při našlapání kapaliny.
Válce mají nějaký pracovní chod. Pokud dojde ke ztrátě tlaku, chod se prodlouží (propadne se padál). Tady může nastat, že gumička ve válci se dostane do části, kam se za normálních okolností nedostane a může dojít k její poškození a ke ztrátě těsnící schopnosti. Proto jsou ve většině servisů vybaveni systémem, který obsahuje zásobník s novou a starou kapalinou. Na víčko nádobky se našroubuje víčko s hadičkou kudy přichází kapalina. Druhou hadičku kterou nasadíš na odvzdušňovák. Tím celý přístroj pojíš s brzdamy nebo spojkou do jednoho okruhu. Natlakuješ systém a povolíš odvzdušňovák. Tím se ti začne tlačit nová kapalina do systému a stará odchází do zásobníku se starou kapalinou. Odpadne ti šlapání na brzdy a celé auto si uděláš sám bez cizí pomoci. :Pohoda:

Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 213
Registrován: 08 lis 2006 19:44
auto: RR P38 2,5 DSE
Bydliště: Grottau

#4 Příspěvek od George » 20 úno 2007 18:52

Vážení a Admine a OC,
díky oběma za radu,přeci jen odpověď OC mne zaujala poněkud více,hlavně ten popis z chytré knížky mě přesvědčil abych si ji koupil.Přeci jen je tam pár vychytávek se zapínáním a vypínáním klíčku.Je třeba aby se ta nová kapalina dostala úplně všude,takže admine nezlob se,ale tvou radu spojím s radou OC.Udělátko si vyrobím a postup zvolím dle manuálu.Ale je to zajímavé,mám takovou představu,že bych vlastně musel mít 7 hadiček aby se dostalo na všechny odvzdušňováky najednou,ty všechny svést do té nádoby se starou kapalinou, docela zábavná představa.Dost bolo srandy.V tom postupu z manuálu je logika,tak to vemu postupně a je to vyřešené.
Ještě jednou díky oběma!
George

Odpovědět