Stránka 18 z 22

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 27 pro 2012 11:26
od MadTom
Přepínací je na Milošově obrázku ta úplně dole - teda né že by tato informace k něčemu byla.
Ze starší jednotky se přepisovatelná udělat nedá.
Funguje to zhruba tak, že v nových jednotkách je paměť, ve které je uložen vlastní program a hlavně mapy (2 a 3 rozměrné tabulky) určující dávku paliva a ostatní nastavení motoru, typu FLASH, která je elektricky mazatelná a přepisovatelná. A program s tím počítá.
Ve starších je paměť typu EPROM, které se teoreticky dá mazat ultrafialovým světlem, pokud je ovšem v pouzdru z keramiky s okénkem z křemenného skla, pod kterým je přímo vidět čip. Tohle pouzdro je ale drahé, takže je tam jenom plastové. V takovémto pouzdru se dá paměť naprogramovat jenom jednou a musí být mimo řídící jednotku - v programátoru. Navíc tato paměť má poloviční kapacitu, oproti paměťi v novějších jednotkách. Pro ladění je docela blbé, že se dá paměť zapsat jenom jednou. Úprava starších jednotek se dělá tak, že se originál paměť opatrně vypájí (jde to blbě, celá jednotka je originál vykoupaná v silikonovém laku), místo ní se připájí patice a do ní se zasune nová paměť. Pak už se dá pro další úpravy paměť měnit relativně jednoduše, případně se tam dá vrátit půdovní originální paměť.
Dvourychlostní jednotka se dělá tak (má smysl u nových jednotek), že se dá paměť s dvoujnásobnou kapacitou a přepínají se její poloviny.

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 27 pro 2012 12:07
od MarekS
To mám všechny na zebru jedna je přepínací "chip" a zbylý jsou do foroty...MilošII[/quote]

Koukám tebe asi nic nezaskočí vše máš minimálně 2X

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 27 pro 2012 15:10
od sumi
Znamená to teda že se do 10P s nepřepisovatelnou jednotkou nedá použít novější přepisovatelná? Přepisovatelné budou pravděpodobně až 15P motory a tam bude rozdílů povícero. Existovala vůbec pro TD5 10P manuál přepisovatelná? Vyndavat chip a dát patice, to je zaděláno na problémy... Raději bych šel cestou druhé jednotky a orginál si nechal do "zásoby" nebo nechat tak jak je.

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 27 pro 2012 15:20
od DanoDEF
sumi píše:Znamená to teda že se do 10P s nepřepisovatelnou jednotkou nedá použít novější přepisovatelná?
... da ale obtiazne sa do nej zhana mapa
sumi píše: Přepisovatelné budou pravděpodobně až 15P motory a tam bude rozdílů povícero.
... v podstate ano
sumi píše:Vyndavat chip a dát patice, to je zaděláno na problémy... Raději bych šel cestou druhé jednotky a orginál si nechal do "zásoby" nebo nechat tak jak je.
... zalezi kto a ako profi to urobi ale nebyvaju s tym problemy. Roky takto pouvazime "staru" jednotku, ktora pochadza z uplne prvych Td5 z roku 1998. Ja to mam opacne do zasoby mam rovnaky typ(prepisovatelna) kupeny do zalohy(napaleny rovnaky soft ako v seriovej)

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 27 pro 2012 16:47
od MadTom
Jak psal Dano, do Euro2 motorů, se novější jednotky dají dát - LR už ani ty staré nedodává, ale musí se do nich nahrát správný software, a těch moc není. Co se týče problému s paticí - tyhlety to moc často nedělají. Nicméně i tohle by mělo řešení - po pořádném otestování, že tento laděný software je to pravé, patici odstranit a paměť naletovat opět natvrdo.

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 27 pro 2012 16:59
od MarekS
Foceno mobilem,ale něco tam vydět je

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 27 pro 2012 17:00
od MadTom
To je nová verze - označení NNN000120.

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 27 pro 2012 17:08
od MarekS
MadTom píše:To je nová verze - označení NNN000120.
Takže přepisovatelná :whew
Měl bys něco doní nebo se musí nejdřív načíst ? Moje představa by byla aby to táhlo víc od spoda maximálka mě až tak nezajímá a aby to něco vydrželo maximum z toho ždímat nechci.

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 29 pro 2012 10:40
od MarekS
MadTom píše:To je nová verze - označení NNN000120.
Jak funguje to přepínání ? MilošII říkal něco o odpojení baterie ?

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 29 pro 2012 13:54
od MadTom
Stačí vypnout klíček. Baterku odpojuje Miloš, protože to tak má udělané. Teoreticky by to mohlo jít i za chodu motoru, ale to by se oba softy museli hodně upravit a to neumím. Hlavně by se potom nedalou zkoušet, kterej soft je vhodnější pro dané auto.

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 02 led 2013 14:00
od habakuk
A k čemu je to přepínání dobré? Mám chip od MadToma a ještě jsem nepřišel k čemu by mě byl motor ze standardní a upravenou jednotkou. Ten standard je tak hrozný, že už nikdy pro upravený auta je to nutnost a jako bonus a 1,5L/100 km spotřeba dolů.

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 02 led 2013 14:08
od MadTom
K čemu je to dobrý? No asi tak, to úplně standardní nastavení, zvlášť pokud je jedno z prvních, není nic moc. Takže mít dvě možnosti - ostré nastavení, pro jízdu, kdy už to jinak nejde, a takovou střední cestu, pro přesuny po silnici a podobně. Aby to sice méně jelo, ale taky méně kouřilo a mohl by s tím je kdokoliv, bez zvýšeného rizika, že to upečte tím, ža tomu bude stát na krku moc dlouho. Ale jinak máš pravdu, taky jsem sii to musel nechat vysvětlit.
Jinak mě těší, že jsi spokojený.

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 02 led 2013 14:41
od habakuk
Beru, že kouřivost je na západ od nás problém, ale beru, že dým je problém kvality chipu případně asi agresivity nárustu křivky výkonu.
U toho co mám nahranný já je problém kouřivost jen u studeného motoru při agresivním rozjezdu od světel (pedál na podlaze). Což je prasárna pro celej motor
tak to stejně nedělám jinak problém není. Má zkušenost je, že jsem se v terénu musel naučit jezdit úplně jinak protože na standard nastavení jsem kola neprotočil a u chipu je
ten nárust tak velké že kola protočím hodně rychle.

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 03 led 2013 09:52
od Robo H
Len sa chcem spýtať - teraz ma napadlo , ked tu bola teraz zmienka o pretacani kol. Ako Je to u nacipovaneho auta s vydrzou hnacieho ustrojenstva?

Napr bada niekto z vas , pokial jazdite nejak agresivnejsie v terene alebo pod ze by nejak trpeli pri vacsom vykone povezdme kardanove krize, hardy, naboje kol , kardany , diff apod ?

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 03 led 2013 11:50
od MadTom
Výdrž všeho na podvozku podle mě souvisí spíš s tím, kdo točí kolečkem, než s výkonem motoru. Aby bylo jasné, zvednutí výkonu z teoretických 125k na teoretických 150k není zas tak zásadní rozdíl. 250k už by bylo něco jiného. Na druhou stranu, když se to člověk naučí využívat, tak to může být ve stejném terému menší zátěž, protože auto lépe jede směrem k nižším otáčkám, tak to nemusím tak roztáčet na rozjedu do kopce, abych vůbec nahoru vyjel, ale vyjedu to poklildnějším tempem, a celkově třeba i pomaleji, ale plynuleji. A plynulá jízda bez rázů je podle mě to správné, z pohledu výdrže podvozku a převodů.
A pak tu je druhej pohled na věc - kamarádi tě začnou hecovat stylem to dáš, a ty na to začneš víc šlapat a ono to víc jede, takže zůstaneš na hůře přístupných místech, nebo něco odpadne na místě, kam dy tě předtím ani nenapadlo jet. :hmm: :mrgreen:

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 03 led 2013 12:01
od habakuk
Za rok ježdění mě na podvozku odešli 2 přední kříže stářím byly bez maznic a rozsypalo se jehlové ložisko jinak OK. Zadek mám na klasické kříž hlavně kvůli špéře a taky té gumové věci vůbec nevěřím. Na motoru zatím vše ok před chipem byl srovnány a upraveny svody, aby se neprohnuli.

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 03 led 2013 12:56
od Robo H
Madtom, pises ze sa zdvihne výkon na cca 150k . Je tam ale aj zmena v krutiacom momente? V tomto sa vobec nevyznam ale myslim ze tento udaj je dolezitejsi ako samotne kone, teda vykon , nie?

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 03 led 2013 13:43
od MadTom
Ano, zvedne se výkon i kroutící moment (ono to ani jinak nejde, tyhlety dvě hodnoty jsou provázaný), ale přesná čísla ti neřeknu, na brzdě jsem to neměl. Hlavní rozdíl v tom co mám já je, že auto jede i při otáčkách nížších než 1800-2000, kdy se teprve začíná probírat originál, takže normálně na silnici to není potřeba tolik točit a jde dolů spotřeba. Na druhou stranu to jede i při otáčkách nad 3000 a to tak že je potřeba dřív sundávat nohu z plynu, protože terenní gumy nejsou zrovna to pravé na závodění na dálnici. Když jsem to naposledy zkoušel (prošlápnout to na dálnici je jedna z možností, jak otestovat, že tem ten výkon doopravdy je a auto jede furt stejně), tak jsem neměl problém jít přes 160km/h, až na to, že se celé auto klepalo a vibrovalo kvůli nevhodným gumám (ATčka, tehdy protektory).

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 03 led 2013 14:36
od Hanys_a_Kaca
Ja bych ve svem aute 160 jet nechtel... Zaplatpanbuh, ze tam mam tu pravekou neprepisovaci krabicku.

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 03 led 2013 15:04
od MadTom
:mrgreen: to je pěknej komentář, já jsem to taky nevydržel víc než minutu. Nebylo zapotřebí, test, že to ochotně zrychluje (= má výkon) byt dostatečnej.
A i tu starší jednotku bych uměl poladit, akorát to zabere asi hodinku času navíc. :Pohoda: A jsou k tomu potřeba takové drobnosti jako mikropájka a programátor na EPROM paměti. Neboli standardní nářadí na údržbu.