F1 1.8 se dusí rada? Vyřešeno
Moderátor: Safraporte
F1 1.8 se dusí rada? Vyřešeno
Čaute mám free 1 1.8 88kw 98 rok. Po startu kolísaly otáčky 500 až 900. Dusilo se až chcíplo. Jízda cukala. Vyměnil jsem palivové čerpadlo i s filtrem. Dal nové čidlo polohy vačkové hřídele a pořád stejné. Nastavili jsme přes diagnostiku hodnoty výrobce a pomohlo částečně. Když je chladno po startu se dusí ale dá se jet a až se zahřeje drží otáčky pěkně na 900. Při jízdě sem tam si zakucka když držím stejné otáčky. Už to není tak plynulé jako před tím. Co by to mohlo být? Ještě mě napadli svíčky ty budu dělat v pondělí. Pak mě už napadá jen krokový motorek volnoběhu a výstřiky ale to jsou docela už drahé položky. Třeba měl někdo podobný problém. Jinak diagnostika nenašla nic.
Naposledy upravil(a) Charnik1 dne 05 zář 2022 21:46, celkem upraveno 1 x.
- Tazik1992
- Příspěvky: 1422
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: F1 1.8 se dusí rada?
A co rozdělovač. Při takovém skákání otáček bych prvně kouknul na něj a na svíce. Ty tam máš ještě mechanickej typ.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Re: F1 1.8 se dusí rada?
Podívat se můžu ale ten se v prosinci dával nový. Palec i víko nové v prosinci při GO hlavy motoru
Re: F1 1.8 se dusí rada?
Vyřešeno. Byl to špatný kontakt na váze vzduchu. Až na několikrát to ukázala diagnostika. A to jsme už měnili svíčky, čerpadlo i čidla. Jen nás překvapilo že ve škrtící klapce je voda a olej a nevíme kde se tam vzala. Když ani jedno se neztrácí.
- Tazik1992
- Příspěvky: 1422
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: F1 1.8 se dusí rada? Vyřešeno
A to byl špatný kontakt na konektoru - stačilo vyčistit ? Nebo to bylo uvnitř váhy - musela se měnit ?
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Re: F1 1.8 se dusí rada? Vyřešeno
Špatný kontakt na konektoru. Byl volný. Tak se pročistil konektor a pro jistotu zajistil El. páskou aby držel. A to bylo právě to že při otřásání jednou držel a jindy ne a auto škubalo. Už jen vyřešit problém s ABS a auto je komplet hotové ale to bude oříšek.
Re: F1 1.8 se dusí rada? Vyřešeno
Ahoj. Prosím Tě, kde najdu ten konektor? Mám podobný problém. Zítra zkusím vyměnit víčko a palec rozdělovače, ale kdyby to nepomohlo...
Free 1.8, 5dv, r.v. 2000
Re: F1 1.8 se dusí rada? Vyřešeno
Je to na škrtící klapce. Zespodu škrtící klapky je váha vzduchu a do ní je připojený konektor.
Re: F1 1.8 se dusí rada? Vyřešeno
Díky za odpověď. Dneska jsem to zkusil nastartovat a v pohodě. Ale když už jsem měl to víčko rozdělovače a palec, tak jsem to vyměnil a prostříkal všechny konektory, které jsem viděl, kontaktolem. Tak se uvidí.
Free 1.8, 5dv, r.v. 2000
Re: F1 1.8 se dusí rada? Vyřešeno
Tak chvilku to bylo v pohodě, ale teď už zase hapruje.
Při studeném startu někdy chytne v pohodě- zvýšené otáčky, jakoby na "sytič", po zahřátí normální volnoběh.
Ale někdy točí strašně dlouho, než chytne, otáčky taktak, že se motor točí a plynového pedálu se nesmím ani dotknou, jinak se jakoby zahltí a zdechne. A včera už jsem nenastartoval vůbec.
A navíc při studeném startu (normálním i při tom nenormálním) se roztočí na cca 20-30 sekund ventilátory chladiče.
Napadlo mě, jestli to nemůže být čidlo teploty, které spíná ten ventilátor? Že si třeba ŘJ myslí, že je motor teplý, tak dává jiný poměr směsi .
Při studeném startu někdy chytne v pohodě- zvýšené otáčky, jakoby na "sytič", po zahřátí normální volnoběh.
Ale někdy točí strašně dlouho, než chytne, otáčky taktak, že se motor točí a plynového pedálu se nesmím ani dotknou, jinak se jakoby zahltí a zdechne. A včera už jsem nenastartoval vůbec.
A navíc při studeném startu (normálním i při tom nenormálním) se roztočí na cca 20-30 sekund ventilátory chladiče.
Napadlo mě, jestli to nemůže být čidlo teploty, které spíná ten ventilátor? Že si třeba ŘJ myslí, že je motor teplý, tak dává jiný poměr směsi .
Free 1.8, 5dv, r.v. 2000
Re: F1 1.8 se dusí rada? Vyřešeno
Tak dneska jsem vyměnil snímač polohy škrtící klapky a vyčistil čidlo teploty nasávaného vzduchu a nic
Ještě zkusím vyměnit to čidlo teploty nasávaného vzduchu a "spínač" ventilátoru za nové a uvidím.
Nebo ještě někoho něco napadá?
Pak už jedině lano a odtah na diagnostiku.
Ještě zkusím vyměnit to čidlo teploty nasávaného vzduchu a "spínač" ventilátoru za nové a uvidím.
Nebo ještě někoho něco napadá?
Pak už jedině lano a odtah na diagnostiku.
Free 1.8, 5dv, r.v. 2000
- Tazik1992
- Příspěvky: 1422
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: F1 1.8 se dusí rada? Vyřešeno
Možná že jsi na stopě. A nebo možná ne
V manuálu je napsáno, že když selže (chybí signál) čidlo teploty motoru, tak ho ŘJ nahradí "záložní" hodnotou 60°C. A navíc se spustí ventilátory.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Re: F1 1.8 se dusí rada? Vyřešeno
No na stopě... Nevím. Dneska jsem to ráno (za pomoci horkovzdušné pistole v sání ) nastartoval a jel na diagnostiku. Ukázalo to závady "teplota chlazení", "klikový hřídel snimač polohy signal", "palivo teplota" a "anti-klepani oprava"
Objednám ten snímač polohy kliky a čidlo teploty. Pak se uvidí
Objednám ten snímač polohy kliky a čidlo teploty. Pak se uvidí
Free 1.8, 5dv, r.v. 2000