DualFuel pro 300tdi
- JeStRiKs
- Příspěvky: 299
- Registrován: 04 srp 2017 16:46
- tel.: 731621201
- auto: D90 300tdi
- Bydliště: Litovel (okr. Olomouc)
DualFuel pro 300tdi
Dělal někdo z vás CNG nebo LPG na 300tdi?
Zajímaly by mě vaše postřehy. Jestli se to vyplatí. Jaké to má výhody a nevýhody.
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Zajímaly by mě vaše postřehy. Jestli se to vyplatí. Jaké to má výhody a nevýhody.
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
D90 300TDi - pozink. rám, ex military, - pracuje se na něm a ještě dlouho bude
Ex - D1 200TDi 2" lift
Ex - D1 200TDi 2" lift
Re: DualFuel pro 300tdi
Řešilo se to na Jeep foru přímo s klukem co má LPG servis. LPG POWER.CZ
No a nakonec to vyšlo do ztracena. Aby to fakt makalo jak má, tak počáteční investice velká. Už jsem to pak nečetl,ale nebyla to moc prdel.
No a nakonec to vyšlo do ztracena. Aby to fakt makalo jak má, tak počáteční investice velká. Už jsem to pak nečetl,ale nebyla to moc prdel.
Re: DualFuel pro 300tdi
To není úplně pravda. Dá se namontovat mechanický systém regulace LPG, ale je to spíše pro posílení výkonu, než pro úsporu paliva. Teda alespoň pro neřízenej motor. Pokud by se to dalo na motor s regulací bohatosti paliva, tak tam by to úsporu mělo.
Cena při čerpání plynné fáze z PB lahve byla někde asi do 15 (už si to nepamatuju, musel bych to dohledat). Dá se to předělat na odběr z tekuté fáze, tam je to plus reduktor, solenoid, filtr a nádrž navíc.
Cena při čerpání plynné fáze z PB lahve byla někde asi do 15 (už si to nepamatuju, musel bych to dohledat). Dá se to předělat na odběr z tekuté fáze, tam je to plus reduktor, solenoid, filtr a nádrž navíc.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- JeStRiKs
- Příspěvky: 299
- Registrován: 04 srp 2017 16:46
- tel.: 731621201
- auto: D90 300tdi
- Bydliště: Litovel (okr. Olomouc)
Re: DualFuel pro 300tdi
To je to co chci slyšet. Motor má lepší spalování takže by to mělo mít větší výkon jak říkáš. Chceme to oba na 300tdi bez ECU. Takže neřízenou. Otázka kolik by vyšla nějaká ta sada. Nebo jestli je pak lepší montovat místo toho druhou nádrž na naftu. Ale pro ten výkon by to určitě stalo za to.
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
D90 300TDi - pozink. rám, ex military, - pracuje se na něm a ještě dlouho bude
Ex - D1 200TDi 2" lift
Ex - D1 200TDi 2" lift
Re: DualFuel pro 300tdi
System na PB lahve je opruz. Kam jí dát, nejde cestou dotankovat a je dražší provoz. Dá se koupit nádrž co se vejde na 110 zespoda pod spolujezdce. Bohužel u nás nesehnatelná, takže dovoz z Anglie.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- JeStRiKs
- Příspěvky: 299
- Registrován: 04 srp 2017 16:46
- tel.: 731621201
- auto: D90 300tdi
- Bydliště: Litovel (okr. Olomouc)
Re: DualFuel pro 300tdi
Něco takového máme v plánu. Máme 90ky a cheme přenést baterku dozadu a dát tam druhou nádrž nebo právě tohle. Ale záleží jestli to za to stojí. Včera a dnes jsme ujeli každý den něco okolo 1000km a chtělo by to trochu výkonu přes ty hory s naloženým autem
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
D90 300TDi - pozink. rám, ex military, - pracuje se na něm a ještě dlouho bude
Ex - D1 200TDi 2" lift
Ex - D1 200TDi 2" lift
Re: DualFuel pro 300tdi
Měl jsem na mysli válcovou nádrž pod auto. Ona aby nepřesahovala spodek rámu, tak je dost hubená a na 90 když bude kratší se toho do ní asi moc nevejde. Pod sedačky nevim, tam se asi nevejde nic. A dozadu dovnitř to zabije celej prostor, i když už jsem to viděl i na zadním podběhu podélně.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- JeStRiKs
- Příspěvky: 299
- Registrován: 04 srp 2017 16:46
- tel.: 731621201
- auto: D90 300tdi
- Bydliště: Litovel (okr. Olomouc)
Re: DualFuel pro 300tdi
Já mám na svoji d90 300tdi nádrž ještě ve předu. Takže vzadu je teoreticky dost místa.
Ale to je ten poslední problém. Spíš jak moc to pomůže s výkonem. Minimálně to je lepší pro chod motoru. Ale třeba v Maroku by to bylo asi k ničemu. Tak LPG asi neseženu
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Ale to je ten poslední problém. Spíš jak moc to pomůže s výkonem. Minimálně to je lepší pro chod motoru. Ale třeba v Maroku by to bylo asi k ničemu. Tak LPG asi neseženu
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
D90 300TDi - pozink. rám, ex military, - pracuje se na něm a ještě dlouho bude
Ex - D1 200TDi 2" lift
Ex - D1 200TDi 2" lift
- JeStRiKs
- Příspěvky: 299
- Registrován: 04 srp 2017 16:46
- tel.: 731621201
- auto: D90 300tdi
- Bydliště: Litovel (okr. Olomouc)
Re: DualFuel pro 300tdi
Pod defem je dost místa i když to tak ž věku nevypadá. Je to sice male auto, ale má velký potenciálmr-tomas píše:Měl jsem na mysli válcovou nádrž pod auto. Ona aby nepřesahovala spodek rámu, tak je dost hubená a na 90 když bude kratší se toho do ní asi moc nevejde. Pod sedačky nevim, tam se asi nevejde nic. A dozadu dovnitř to zabije celej prostor, i když už jsem to viděl i na zadním podběhu podélně.
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
D90 300TDi - pozink. rám, ex military, - pracuje se na něm a ještě dlouho bude
Ex - D1 200TDi 2" lift
Ex - D1 200TDi 2" lift
Re: DualFuel pro 300tdi
Když jsem jezdil s flaškou která nešla dotankovat, tak jsem to používal na delší trasy jen na předjíždění, nebo do kopce. Až dám tankovatelnou nádrž, tak na to budu jezdit pořád. Umožní to efektivně spálit více paliva bez kouření.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: DualFuel pro 300tdi
Takhle vypadá pod 110.
- Přílohy
-
- page6-1011-full.jpg (59.1 KiB) Zobrazeno 3397 x
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: DualFuel pro 300tdi
Zaujal mě poslední obrázek - tedy jako řešení přídavných nádrží na Defa. Sice nebudou tak velké, jako kdyby se tam dala krabice, ale zase mohou být podstatně levnější. Díky za inspiraci.
A k tomu LPG do 300ky - a není lepší ten motor prostě poladit na čerpadle a dát mu trošku lepší turbo. Ono i sériové turbo, pokud už má něco za sebou a je vydechlé, tak po repasi/výměně je to docela velký rozdíl. A bude to furt "normální" nafťák, tedy bez potenciálních problémů na STK/emisích nebo na kontrole někde na silnici. Nějak si nedovedu a ani nechci představovat, že to mám v autě a nemám to zapsané v TP, a dojde k nějaké nehodě. Pojišťovna se na mě bude velice ráda hojit, že to auto nebylo technicky způsobilé pro provoz na silnici, a i kdyby neměla pravdu, tak to bude dlouhé tahání se po soudech. Poladěné čerpadlo a trošku lepší turbo jedna nejsou vidět a jednat by se jim něco takového dost těžko prokazovalo.
A k tomu LPG do 300ky - a není lepší ten motor prostě poladit na čerpadle a dát mu trošku lepší turbo. Ono i sériové turbo, pokud už má něco za sebou a je vydechlé, tak po repasi/výměně je to docela velký rozdíl. A bude to furt "normální" nafťák, tedy bez potenciálních problémů na STK/emisích nebo na kontrole někde na silnici. Nějak si nedovedu a ani nechci představovat, že to mám v autě a nemám to zapsané v TP, a dojde k nějaké nehodě. Pojišťovna se na mě bude velice ráda hojit, že to auto nebylo technicky způsobilé pro provoz na silnici, a i kdyby neměla pravdu, tak to bude dlouhé tahání se po soudech. Poladěné čerpadlo a trošku lepší turbo jedna nejsou vidět a jednat by se jim něco takového dost těžko prokazovalo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- JeStRiKs
- Příspěvky: 299
- Registrován: 04 srp 2017 16:46
- tel.: 731621201
- auto: D90 300tdi
- Bydliště: Litovel (okr. Olomouc)
Re: DualFuel pro 300tdi
Dívali jsme se na to i z hlediska spotřeby. Která by mohla být lehce lepší.
A dokonce by ani nemusel být problém to zapsat do TP. Pár firem se tím v Čr zabývá...
Pokud přijedeš do Jihlavy na meeting tak to můžeme probrat. Fórum je jedna věc ale pokec prostě nenahradíš.
P.S. jak to jde s tou tvojí Garáží Tome? Není to problém stavět něco takhle v centru města?
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
A dokonce by ani nemusel být problém to zapsat do TP. Pár firem se tím v Čr zabývá...
Pokud přijedeš do Jihlavy na meeting tak to můžeme probrat. Fórum je jedna věc ale pokec prostě nenahradíš.
P.S. jak to jde s tou tvojí Garáží Tome? Není to problém stavět něco takhle v centru města?
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
D90 300TDi - pozink. rám, ex military, - pracuje se na něm a ještě dlouho bude
Ex - D1 200TDi 2" lift
Ex - D1 200TDi 2" lift
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: DualFuel pro 300tdi
Tak Jihlavu letos asi vynecháme, zatím to vypadá na delší výlet po Polsku.
A garáž - v pondělí jsme zalili základové pasy betonem, takže se dá říct, že jsme konečně něco postavili, co už se nehne. Stavění v centru - když jsme po 4,5 letech získali stavební povolení, tak vlastní stavba už bude jenom drobnost. Je tu jediné omezení - místo, a to jak pro skladování čehokoliv, tak pro příjezd. Domýchávač měl tak 15 cm rezervu, naštěstí stačilo den předem vyvěsit cedulky, ať lidi neparkují tam, kde doopravdy nemají, alespoň ráno, a bylo kudy projet. Příště jich ale musím dát víc.
Jinak zábavné je, že poslední velká přestavba, včetně změn základů, tady byla po vybombardování švédskou armádou, což už je pár set let zpátky. Ale jenom něco, základy velké části domů jsou ještě o kus starší - nejspíš gotické. Takže o překvapení není nouze. Tu se najde nečekaný zbytek zdi, tu zbytek klenby, a tu něco zpraseného, co je staré necelých 50 let.
A garáž - v pondělí jsme zalili základové pasy betonem, takže se dá říct, že jsme konečně něco postavili, co už se nehne. Stavění v centru - když jsme po 4,5 letech získali stavební povolení, tak vlastní stavba už bude jenom drobnost. Je tu jediné omezení - místo, a to jak pro skladování čehokoliv, tak pro příjezd. Domýchávač měl tak 15 cm rezervu, naštěstí stačilo den předem vyvěsit cedulky, ať lidi neparkují tam, kde doopravdy nemají, alespoň ráno, a bylo kudy projet. Příště jich ale musím dát víc.
Jinak zábavné je, že poslední velká přestavba, včetně změn základů, tady byla po vybombardování švédskou armádou, což už je pár set let zpátky. Ale jenom něco, základy velké části domů jsou ještě o kus starší - nejspíš gotické. Takže o překvapení není nouze. Tu se najde nečekaný zbytek zdi, tu zbytek klenby, a tu něco zpraseného, co je staré necelých 50 let.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: DualFuel pro 300tdi
Ta nádrž bude zadeklovaná, už jen proto abych to v terénu někde neurazil, takže nebude vůbec vidět. Tudíž by to na STK, ani při náhodné policejní kontrole, neměli řešit. Ten system by šel i oficiálně posvětit, ale to jsou další peníze navíc.
Co se týče výkonu 300tdi, na nazbrojené auto s hmotností přes 2500kg s automatem prostě nemá, a ani VNT turbo to moc nezměnilo. Ale LPG jo.
Co se týče výkonu 300tdi, na nazbrojené auto s hmotností přes 2500kg s automatem prostě nemá, a ani VNT turbo to moc nezměnilo. Ale LPG jo.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.