Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu
Moderátor: Miky_CZ
Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu
Ahoj,
D3, 2.7D TDV6 vstřiky.
Nějaký mám už unavený, nanocom na volnobeh ukazuje následující hodnoty (Myslím, že se to jmenuje nějak ala Injector flow rate, resp. cylinder ballancing offset)
Cyl. 1 a cyl 5 jsou docela nahore.
EGR mam zaslepene.
Co myslíte? Nechat? Resit? Vymenit 1 a 5?
Dekuju!
Honza
D3, 2.7D TDV6 vstřiky.
Nějaký mám už unavený, nanocom na volnobeh ukazuje následující hodnoty (Myslím, že se to jmenuje nějak ala Injector flow rate, resp. cylinder ballancing offset)
Cyl. 1 a cyl 5 jsou docela nahore.
EGR mam zaslepene.
Co myslíte? Nechat? Resit? Vymenit 1 a 5?
Dekuju!
Honza
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6486
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu
Já teda d3 viděl jenom zvenku, ale tak nějak celkově bych se hodnotama korekcí na volnoběh moc nezabýval. Je to až k nevíře, jak zapeklitej stav běhu motoru je z pohledu regulace zrovna volnoběh. Koukni, jak ty hodnoty vypadjí v nějakém setrvalém stavu jiném, než je volnoběh. Ono se to snadno řekne, ale hůř udělá (klidná jízda třeba do kopce a spíš dva lidi v autě), ale rozhodující je, jak se to chová v nějaké relativně konstantní zátěži. Ber to jako názor, podložený to nemám prakticky ničím.
Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu
rozumim ti a rad bych videl cisla i v zatezi, ale ta diagnostika je prestane merit jakmile jde motor do otacek. Jestli je to na strane prijemce (nanocom) nebo vydejce (elektronika motoru) netusim. Proste slapnes na plyn a vsude ja najednou tusim 999.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
- mipr
- Příspěvky: 658
- Registrován: 11 črc 2014 11:34
- tel.: +421907431767
- auto: Diskosky mam rad :-)
- Bydliště: Horska 30, Bratislava
Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu
Honzo, vstreky ven a sup na tester. Hodnoty nejsou dobre. Rekl bych az hranicni... Dobre/nove vstrekovace maju minimalny rozdiel v korekcnych hodnotach...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu
Až na to že tohle ti nic neřekne o tom jestli jsou špatné vstřiky, protože uplně stejně to mužu dělat třeba horší kompres válce atd.
Ta jednotka to upravuje podle uhlového zrychleni kliky, takže do toho mluví víc věcí.
S nanocomem nemam zkušenost ale tohle je nějaké bezrozměrné číslo takže, nevím jak z toho kdo pozná jak veliky je to rozdil. A určitě to nebude třeba mg/vstř.
Neřešit a jezdit, a pokud bys chtěl být jooo puntlich tak bych je vytahl všechny a dal otestovat, až potom dělal závěry
Ta jednotka to upravuje podle uhlového zrychleni kliky, takže do toho mluví víc věcí.
S nanocomem nemam zkušenost ale tohle je nějaké bezrozměrné číslo takže, nevím jak z toho kdo pozná jak veliky je to rozdil. A určitě to nebude třeba mg/vstř.
Neřešit a jezdit, a pokud bys chtěl být jooo puntlich tak bych je vytahl všechny a dal otestovat, až potom dělal závěry
-
- Příspěvky: 14985
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu
A než je vyndáš a dáš někam na zkušebnu, tak si zjistit, co stojí zánovní/repasované vstřikovače. A hlavně, zda jsou na danou zkušebnu dobré reference.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Kokesek
- Příspěvky: 4452
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu
Ja bych rekl ze 1a6 jsou nejlepsi. Ostatni ctyri pokulhavaji v uhlovem zrychleni valcu. Ale neber to jako konstantu. Jedine test na bosch stanici. Resp siemens hartridge stanice ti povi pravdu. A pokud nevyjdou tak te zajima o kolik a kde.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu
Ahoj, dik za komentare, tohle je zajimava debata.
Ten offset - ja to chapu tak, ze cim vyssi cislo, tim horsi vstrik (blbe/malo vstrikuje, takze elektronika koriguje aby funel vic). To cislo chapu jako rekneme korekci v promile (1000 = 100.0%) - tam kde vstrik dava malo, tak se prida a adekvatne se ubere ostatnim, aby vsechny valce meli stejny vykon...?
Kokesku, proc myslis ze 1 a 6 je nejlepsi? 1 ma offset naopak dost vysoko?
Jinak samozrejme muzu vymenit vstriky za novy, dat do toho 6x 7000,- nebo kolik stoji a rict si super.
Ale:
- co jsou hranicni hodnoty? Nekde jsem cetl ze "spravne" je rozdil tak ca do hgodnoty 10 mezi valci?
- maji takhle "hodne rozjety" vstriky vliv na spotrebu? Vyrazny vliv?
- muze to mit vliv na zivotnost motoru (jako ze treba vstrik rozprasuje jen na jednu stranu atd? )
Proste otazka je, jestli to vubec ma smysl resit. Jestli neni lepsi nechat to dozit, az to prekroci kritickou mez a pak holt vstriky koupit novy, nebo resit repas.
Ten offset - ja to chapu tak, ze cim vyssi cislo, tim horsi vstrik (blbe/malo vstrikuje, takze elektronika koriguje aby funel vic). To cislo chapu jako rekneme korekci v promile (1000 = 100.0%) - tam kde vstrik dava malo, tak se prida a adekvatne se ubere ostatnim, aby vsechny valce meli stejny vykon...?
Kokesku, proc myslis ze 1 a 6 je nejlepsi? 1 ma offset naopak dost vysoko?
Jinak samozrejme muzu vymenit vstriky za novy, dat do toho 6x 7000,- nebo kolik stoji a rict si super.
Ale:
- co jsou hranicni hodnoty? Nekde jsem cetl ze "spravne" je rozdil tak ca do hgodnoty 10 mezi valci?
- maji takhle "hodne rozjety" vstriky vliv na spotrebu? Vyrazny vliv?
- muze to mit vliv na zivotnost motoru (jako ze treba vstrik rozprasuje jen na jednu stranu atd? )
Proste otazka je, jestli to vubec ma smysl resit. Jestli neni lepsi nechat to dozit, az to prekroci kritickou mez a pak holt vstriky koupit novy, nebo resit repas.
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu
Jinak doporucite nejakou test stanici v Praze?
Diky H.
Diky H.
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
- Kokesek
- Příspěvky: 4452
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu
Podle hodnoty to mas otacky. Jestli by se jednalo o korekce tak nestartujes. Ty muzou byt max treba do 25jednotek (nekdy miligramu). Ale ve stovkach jsou otacky tedy uhlove zrychleni (resp. teoreticka ucinnost jednotl. valcu).
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu
Jeste doplnim, soucasny najezd na diskutovanem motoru je ca 205.000 km.
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
- Hubert
- Příspěvky: 2468
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu
Ono ti ty hodnoty co naměří dignostika nemusí vůbec nic o vstřikách vypovědět. Hraje zde roli i komprese jednotlivých válců. Motor sice v tomto testu obsluhuje všechny vstřiky stejně aby si dopočítal tolerance. Pokud by jsi přeházel vstřiky mezi sebou můžeš zjisiti více, ale já bych to rozhodně nedělal.
Pokud bude nějaký vstřik mimo realitu myslím že by dignostika vyhodila chybu vstřiku. Motor si totiž čas od času sám přenastavuje korekce na časování a dávku vstřiku.
Bez přezkoušení na stolici je to zde jenom věštění. Ale nedělej si iluze pokud je dají na stolici a budou mýt kalibrační hodnoty zjistíš že všechny jsou KO. Dle slova technika co dělá CR vsřiky tak zcela běžně po 30 tis. km jsou hodnoty mimo nastavovací hodnoty, ale motor jede úplně bez problémů.
Ale furt tu zůstává otázka zda pro klid duše to řešit či ne.
Pokud bude nějaký vstřik mimo realitu myslím že by dignostika vyhodila chybu vstřiku. Motor si totiž čas od času sám přenastavuje korekce na časování a dávku vstřiku.
Bez přezkoušení na stolici je to zde jenom věštění. Ale nedělej si iluze pokud je dají na stolici a budou mýt kalibrační hodnoty zjistíš že všechny jsou KO. Dle slova technika co dělá CR vsřiky tak zcela běžně po 30 tis. km jsou hodnoty mimo nastavovací hodnoty, ale motor jede úplně bez problémů.
Ale furt tu zůstává otázka zda pro klid duše to řešit či ne.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
- Balu1989
- Příspěvky: 598
- Registrován: 30 zář 2013 10:44
- tel.: 725 594 313
- auto: D4
- Bydliště: Dobříčkov (Benešov)
Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu
Ahoj
tak jak to nakonec dopadlo? diag ukázala offset na č.4 1,3 na ostatních plus mínus kolem 1
Díky Honza
tak jak to nakonec dopadlo? diag ukázala offset na č.4 1,3 na ostatních plus mínus kolem 1
Díky Honza
PER ASPERA AD ASTRA
P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D
P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D
Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu
) no u me to dopadlo... mam v supliku 4 repasovane vstiky od Kokeska a v motoru stale ty puvodni... a jezdim. Bez obtizi.
Rozhodl jsem se hledat klid duse v jinych oblastech
Rozhodl jsem se hledat klid duse v jinych oblastech
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu
Ja jsem v rozmezi 850-1100 a hlavne motor v nouzaku a chyba P2290
Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu
Ahoj, dělám v Diesel servisu v Hostivicich. Jestli chceš, klidně mě je dovez a vyzkoušíme.
604 853 426
604 853 426
Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu
díky, ale to mám trochu z ruky, pořeším to někde v místě bydliště
Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu
Chápu. Popřípadě se dá přes pobočky stahlgruber poslat k nám. Nicméně korekce ti nic neřeknou - jak už tu zaznělo několikrát je to součet mnoha faktorů.
Ale pokud ma auto 200 000+, hodnoty nebudou v toleranci, což ale neznamená že nebudou fungovat. Třeba nižší dávky v plné zátěži dejme tomu o 1-2 mm3 nemá de facto vliv.
Ale pokud ma auto 200 000+, hodnoty nebudou v toleranci, což ale neznamená že nebudou fungovat. Třeba nižší dávky v plné zátěži dejme tomu o 1-2 mm3 nemá de facto vliv.
Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu
Tak na poslednim servisu 4 vstriky, ktere jsem mel od Kokeska, vymeneny. Uz byly fakt spatny. Nalet 250 tisic.
Auto ted v zime uz skoro nestartovalo.
Po vymene vse ok, chyta krasne.
Auto ted v zime uz skoro nestartovalo.
Po vymene vse ok, chyta krasne.
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )