Stránka 1 z 1

Freelander 1 TD4 Motor - Rána jak z děla.

Napsal: 05 pro 2018 14:26
od Mailen
Zdravím, chci se zeptat jestli se s tím někdo nesetkal. Vyměnil jsem žhavící svíčky + jsem měnil vzduchový filtr, pak jsem složil zpátky sání atd. První start, nažhavil jsem a startoval, ihned po několika otáčkách startéru se ozvala rána jakoby jste hodili železo na plech, okamžitě se rozsvítila kontrolka poruchy motoru, takže jsem to hned vypnul. Říkám si , tak a je to v pr.... Zkusil jsem nastartovat znova, nažhavilo a nastartovalo na první brnk startéru a kontrolka zhasla. Jenomže teď po výměně těchto součástek, když je motor studený se tomu absolutně nechce jít do otáček, na jedničku se rozjedu, ale když dám dvojku (mám to trochu do kopce) můžu dávat plyn až k podlaze, motor nemá výkon, musím motor nechat alespoň trochu ohřát cca 2 - 3 min na volnoběh a pak už jede normálně. Další věc, že než se motor zahřeje na provozní teplotu je kolem 2000 otáček -+400 sylšet takový hvizd, nejsem si jistý jistý, že by to bylo turbo, spíš jakoby to byl vzduch. Po zahřátí už to nedělá. Že by ten nový filtr byl nějaký méně průchodný? Ono více méně po každém sundání a opětovném složení sání, se po startu ozvala ta rána, ale nebyla ta hlasitá jako při té výměně žhavičů a filtru. Kontroloval jsem všechny hadice, hadičky a na nic jsem nepřišel. Otáčky na volnoběh drží jak za studena ta i zahřáty. Nevíte někdo co by mohlo způsobovat výše uvedené problémy?

Re: Freelander 1 TD4 Motor - Rána jak z děla.

Napsal: 05 pro 2018 15:15
od omar
Nerozpadnul se ti žhavic?kousek mohl spadnout do válce.

Re: Freelander 1 TD4 Motor - Rána jak z děla.

Napsal: 05 pro 2018 15:32
od Hubert
omar píše: 05 pro 2018 15:15 Nerozpadnul se ti žhavic?kousek mohl spadnout do válce.
Nebo nezůstal tam kousek zalomený a ty jsi ho tam nechal?

Re: Freelander 1 TD4 Motor - Rána jak z děla.

Napsal: 05 pro 2018 16:40
od Mailen
Ne, všechny jsem vytáhl nepoškozené, akorát žhavič na druhém válci vypadal jako by tam byl od počátku, byl na něm takový jakoby keramický povlak. Dost blbě se odpojovala elektrika, je tam málo místa, tak ho asi ještě nikdo neměnil. Ale šly dost blbě vytáhnout, závit byl už vytočený a pořad jsem s nimi musel točit, aby šly ven, jakoby tam ještě držely v nějaké gumě.

Re: Freelander 1 TD4 Motor - Rána jak z děla.

Napsal: 05 pro 2018 19:55
od peppino
Kus žhavičky ve válci bys poznal.Já ji tam měl.Slušná destrukce.Tohle bych tipoval na vzduch od turba(když je slyšet hvízdání).Takže bych šel po hadicích,chladiči stl.vzduchu,zkrátka cesta od turba k válcům.

Re: Freelander 1 TD4 Motor - Rána jak z děla.

Napsal: 05 pro 2018 20:22
od Mailen
No, budu to muset znovu celé rozebrat (sání) a kouknout znova na ty hadice a hadičky. Akorát vždy po tom sundání a nandání (1x) se po startu ozve ten plechový zvuk (rána), nevím co by to mohlo dělat, nějaký podtlak, bum ve válci :shock: nevím....

Re: Freelander 1 TD4 Motor - Rána jak z děla.

Napsal: 08 pro 2018 12:35
od Mailen
Zdravím, tak jsem znova rozebral hadice, sání atd. A složil zpět. Pískání zda se přestalo. Ale pořád je to, než se to trochu zahřeje brutálně lenivé. Nějaké nápady?

Re: Freelander 1 TD4 Motor - Rána jak z děla.

Napsal: 08 pro 2018 14:36
od peppino
Zkontroloval jsi i hadice zevnitř?Pokud jsou vícevrstvý,může se v ní utrhnout plátno a ucpává se.A průchod chladičem.

Re: Freelander 1 TD4 Motor - Rána jak z děla.

Napsal: 09 pro 2018 13:22
od Zizal
Máš správně nasazené svíčka a vstřiky? Nemáš něco nedotažené, chybějící nebo špatnou podložku, nedotažené čidlo nebo hadičku? Pokud je to studené může ti tím utíkat tlak z válce nebo sání a teplem se věci roztáhnou a +- utěsní.
Ta rána po prvním startu je že si něco udělá prostor - hledej co... Já takhle hledal až po 2 měsících jsem objevil vypadlé těsnění vstřiku. Zteřelo a při výměně svíček asi vypadlo.