Stránka 1 z 1

Dovoz SIII z D - co a jak?

Napsal: 13 úno 2018 14:34
od Benjamin
Kamarádi,

vy znalejší, známý za mnou přišel s prosbou o radu, co by obnášelo dovézt a přihlásit restaurovanou SIII 88 inch diesel r.v. 1977, 1 reg. 1980, LHD, z Německa. Chce si splnit klukovský sen. Auto není úplně levné a vyšší ceně na pohled odpovídá i velmi pěkný stav. Několik aut už jsem dovezl (ale je to už déle), takže náklady na dopravu jsme si schopni sandno zpočítat. Pak předpokládám, že lze dát na bílé SPZ, tzn. dovozová technická a přihlášení anebo veteránské SPZ. U obojího by neměly náklady převyšít plácnu 5000 tis. CZK?

Je reálné vzít cenu auta a přičíst dopravu a nějakých 5000 Kč na papírování a jezdit nebo na něco ještě zapomínám?
Přestože jen v loni jsem si dovezl z ciziny 1 přívěs a jednoho veterána, nerad bych mu nějak poradil, dnes se ta legislativa mění tak často...

Díky Benja

Re: Dovoz SIII z D - co a jak?

Napsal: 13 úno 2018 15:19
od Lukasino
Pokud to půjde na klasické bílé značky, tak ještě EKO poplatek 10.000,-Kč podle mě :wink:

Re: Dovoz SIII z D - co a jak?

Napsal: 14 úno 2018 11:42
od Benjamin
Lukasino píše: 13 úno 2018 15:19 Pokud to půjde na klasické bílé značky, tak ještě EKO poplatek 10.000,-Kč podle mě :wink:
Díky, jasný, to jsem zapomněl uvést...víc háčků by tam snad být nemuselo :yes

Re: Dovoz SIII z D - co a jak?

Napsal: 14 úno 2018 11:49
od Lukasino
Ono když to postaví na veteránské, tak se tomu vyhne. Je spíš otázka co je lepší dál, veteránské mají určitá omezení, prohlídku každý rok, ale zase jestli tomu správně rozumím, tak to dělá buď veteránskou TK, nebo může být potvrzení ze servisu, oproti tomu když to bude na bílých, tak to bude dělat standardní TK a tam si to moc nedovedu představit, když často vyhodí i pár let staré auto... :? Samozřejmě myslím ofiko, když tam člověk někoho má, tak je to asi jedno, ale těch lidí ubývá...

Re: Dovoz SIII z D - co a jak?

Napsal: 14 úno 2018 11:52
od Addnye
Z mé zkušenosti je veteránská TK spíše formalita. Přijet se s velorexem ukázat, popovídat, kouknou, jestli tam je vše, jak má +- být (tj. že tam není nějaký paskvil, který "dřív" auto nemohlo mít) a tím to hasne. A další velké + je cena povinného ručení ;)

Re: Dovoz SIII z D - co a jak?

Napsal: 14 úno 2018 12:36
od 1960SeriesII
Je asi otázka, co s veteránskými RZ udělají do budoucna. Mám na nich tři auta, všechno staré LR a souhlasím s tím, že zatím je to jen formalita - jen je potřeba každý duben/květen ohlídat datum a nechat si oštemplovat průkaz historického vozidla.

Asi jsou z dlouhodobého hlediska lepší běžné značky, ale v tuto chvíli jsou veteránské bezproblémové. Ať se známý zkontaktuje s LRSC (www.lrsc.cz), dokáží testaci zařídit a je tam odsud myslím většina lidí, která se starými lanďáky má co do činění.

Re: Dovoz SIII z D - co a jak?

Napsal: 14 úno 2018 13:02
od MadTom
U starého auta bych STK viděl jako menší problém než u nového - pokud je mechanicky v pořádku. Emise se normálně změří, jako vždycky, žádném OBD a podobně to nemá, takže tam není, co by mělo hlásit nesmyslné chyby. A zbytek je mechanika auta a to je taky stejné.
A navíc, těmto autům už vůbec nikdo na STK nerozumí, takže při vymýšlení nějakých problémů by mohli velmi rychle narazit. Nebavím se o tom, že auto musí řídit a brzdit, aby nebylo nebezpečné pro uživatele a okolí, ale to je tak všechno, co je na STK podle mě podstatné.

Re: Dovoz SIII z D - co a jak?

Napsal: 14 úno 2018 14:45
od Martin T
Veteránská testace od 1.7.17 platí dva roky, takže auto na veteránských číslech musí jednou za dva roky na kontrolu, buď na STK (technická prohlídka HV) nebo do servisu. Auto na normálních číslech lze otestovat na historickou původnost a na registru silničních vozidel testaci zapíší do TP a při STK by k tomu mělo být přihlíženo a poskytnuty úlevy. Testace se ale musí dělat každé dva roky znovu, nelze jí prodloužit.