Stránka 2 z 5

Re: ofroading D3 D4 a RRS

Napsal: 26 led 2017 18:54
od Rennie

Re: ofroading D3 D4 a RRS

Napsal: 26 led 2017 19:27
od Adam P.
je hezké vidět, že to ta auta zvládnou, ale jak už tady zaznělo, působí tam dost nepatřičně a je vidět, že to je už dost na hraně. a to jak na tato auta navlíkají ty pevnosťáky a další offroad doplňky mně osobně přijde dost pitoreskní. ale proti gustu... :) pro mě je to prostě asi jako když jdeš kácet stromy ve společenském obleku s kravatou a v lakýrkách. jde to, ale montérky a pohorky budou asi lepší volba :)

Re: ofroading D3 D4 a RRS

Napsal: 26 led 2017 19:29
od Adam P.
Adam P. píše: 26 led 2017 19:27 je hezké vidět, že to ta auta zvládnou, ale jak už tady zaznělo, působí tam dost nepatřičně a je vidět, že to je už dost na hraně. a to jak na tato auta navlíkají ty pevnosťáky a další offroad doplňky mně osobně přijde dost pitoreskní. ale proti gustu... :) pro mě je to prostě asi jako když jdeš kácet stromy ve společenském obleku s kravatou a v lakýrkách. jde to, ale montérky a pohorky budou asi lepší volba :)
tohle teda bylo myšleno jako koment k prvnímu videu na začátku vlákna, kde jezdí D3, D4 a RRS, aby bylo jasno :)

Re: ofroading D3 D4 a RRS

Napsal: 26 led 2017 20:09
od Acon
Mne tam tá D3 vôbec nepríde nepatrične. Práve naopak, patrí tam a pevnostňáky sú jednoducho účelné nutnosti, inak budeš po každom výlete kupovať plasty

Re: ofroading D3 D4 a RRS

Napsal: 26 led 2017 21:19
od Maxsel
Dost na hraně? Ty auta to dávají s prstem v nose. Ano, snaží se překážky vyřešit pomalu, bezpečně a plně kontrolovaně přesně v duchu toho, co Land Rover vyučuje na Experience majitelé zeleného oválu už spoustu let. Ale ano, jízdní styl se určitě výrazně odlišuje od plynu na podlaze s autem typu DI za desetinovou cenu.

Už jsem to psal v jiném vlákně a napíšu to u sem. Osobně znám víc lidí, co byli na výpravě do Afriky D3, než nějakým jiným LR. Proč? Na srazech LR je dnes už také nejčastější auto D3. Proč?

V Žamberku měla v soutěži v kategorii bez navijáku jen 3 auta plný počet razítek. Z toho byl jedním (můj) RRS a ne např. žádný z Defů. Jak to?

Než začnete ty auta soudit od klávesnice, tak si do nich nejprv alespoň sedněte!

Re: ofroading D3 D4 a RRS

Napsal: 26 led 2017 21:26
od MadTom
Přesně jak to píše Maxel - "problém" těchto novějších aut je, že na elektroniku se nedá jít s kladivem, ale musí se tomu rozumět. Co se týče odolnosti - tak pokud to nebudete trhat na sílu v trialu, tak to vydrží. Ale zase je třeba srovnávat sériové auto s jiným sériovým autem, nikoliv s autem upraveným a přestavěným na pevnostní díly. A teď nemyslím pevnostní nárazníky, ale poloosy a klouby a podobné věci.
Jedinou nevýhodou kterou u nových aut vidím je citlivost na kvalitu paliva, ale ta je stejná na silnici i mimo ni. A je jedno, od jakého výrobce to auto je.

Re: ofroading D3 D4 a RRS

Napsal: 26 led 2017 21:41
od OC
Maxsel píše: 26 led 2017 21:19...Ty auta to dávají s prstem v nose. Ano, snaží se překážky vyřešit pomalu, bezpečně a plně kontrolovaně přesně v duchu toho, co Land Rover vyučuje na Experience majitelé zeleného oválu už spoustu let. Ale ano, jízdní styl se určitě výrazně odlišuje od plynu na podlaze s autem typu DI za desetinovou cenu.
Zajímavé. Mému nezkušenému oku se tedy právě při koukání na ta videa dost výrazně zdálo, že je to právě naopak.

Totiž — že právě ta klasická auta s větším křížením a nedostatkem počítačů z toho pozdějšího videa („stejná trať jiné auta většinou ofroadová klasika” od petra štrofa z 26. 12:12) jedou pomalu a s plnou kontrolou, velmi pečlivě vybírajíce stopu (což se tedy zrovna té prvé diskotéce podařilo až asi napopáté ;))

Zato ty D3 v úvodním videu vlákna mi přišly, že to nijak moc neřeší, prostě přišlápnou plyn (zdaleka ne na podlahu, ale rozhodně o poznání hlouběji, než ty klasiky) a hrr na ně a rovnou dopředu, šak on to už počítač nějak vyřeší (a nutno uznat, že prakticky vždy vyřeší, to zase ne že ne).

Aspoň je vidět, jak se tak nezkušený člověk jako já může od pohledu mýlit :shock: :?

Re: ofroading D3 D4 a RRS

Napsal: 26 led 2017 21:53
od Adam P.
Maxsel píše: 26 led 2017 21:19 Dost na hraně? Ty auta to dávají s prstem v nose. Ano, snaží se překážky vyřešit pomalu, bezpečně a plně kontrolovaně přesně v duchu toho, co Land Rover vyučuje na Experience majitelé zeleného oválu už spoustu let. Ale ano, jízdní styl se určitě výrazně odlišuje od plynu na podlaze s autem typu DI za desetinovou cenu.

Už jsem to psal v jiném vlákně a napíšu to u sem. Osobně znám víc lidí, co byli na výpravě do Afriky D3, než nějakým jiným LR. Proč? Na srazech LR je dnes už také nejčastější auto D3. Proč?

V Žamberku měla v soutěži v kategorii bez navijáku jen 3 auta plný počet razítek. Z toho byl jedním (můj) RRS a ne např. žádný z Defů. Jak to?

Než začnete ty auta soudit od klávesnice, tak si do nich nejprv alespoň sedněte!
tak to zase trochu zklidníme :) konec konců jsem ta nová auta ve svém příspěvku mimo jiné také pochválil, ne? :) nechci se tady dohadovat co je lepší nebo horší. vím, že jsou hodně schopná a dobrá. jen jsem řekl, že mně osobně se do takového prostředí jednoduše moc nehodí. tím jak vypadají a tím pro jaký účel jsou primárně koncipována. myslím, že mé přirovnání to plně vystihuje :)

na ty otázky odpovědět neumím. jediné co, tak můžu říct něco k jízdnímu stylu. ten já mám fakt odlišný. já osobně takové kamenité výjezdy jezdím teda ještě pomaleji. na redukovanou jedničku a pokud to jde tak bez plynu. def si to prostě tak nějak sám přejede. mně naopak přijde, že to tam borci jedou moc rychle. a dolů ještě rychleji :) dolů já jezdím stejně jak nahoru – malá jedna a pokud to jde tak hlavně našlapu na žádné pedály. ale nevím, nikdo mě to neučil, tak třeba to dělám blbě :?: tím jsem myslel to na hraně – jakože pro mě je to už o hubu, jak to jedou oni :) nevím, jestli jsou paka, nebo to ta nová auta pomaleji neumožňují. přesně v duchu, jak přede mnou popisuje OC...

Re: ofroading D3 D4 a RRS

Napsal: 26 led 2017 22:21
od OC
Ten sjezd raději vůbec nekomentuji, tam jsem si málem musel vyměnit prádlo, jen když jsem se díval na to video :tmi

A jinak stran aut, co se hodí nebo nehodí, mně osobně, jakožto člověku rangeroverovému, tam ke štěstí chybí L405 (a nemyslím to až tak ironicky, nepochybuji, že by to zvládla zcela pohodlně; ale fakt rád bych to viděl :mrgreen:)

Re: ofroading D3 D4 a RRS

Napsal: 26 led 2017 22:35
od Maxsel
Jak píše Petr, každej vidí jen to, co vidět chce. Já přesedlal ze všech svých Classiců, Dé-jedniček a dvojek na novější a určitě se nehodlám vracet, pokud nebudu hledat off na blbnutí za málo peněz.

L405 je na off asi přeci jen drahá hračka i pro movitější (nebo se nepotřebují exhibovat na youtube :-)). Range obecně postrádá praktičnost Discovery, proto je jich v terénu vidět méně ve všech generacích. Ale přijeď letos na Meeting do Jihlavy. Minimálně dva L322 tam v terénu uvidíš.
richo.70 píše: 26 led 2017 12:32 Ja vcera sledoval tohle. Taky moc pekny. :muscle

https://www.youtube.com/watch?v=LQ7sF_07Wyo&t=9s :clap
Tohle je hodně pěkný a docela dobrý srovnání. :yes

Re: ofroading D3 D4 a RRS

Napsal: 26 led 2017 22:52
od OC
Opravte mne někdo prosím, pokud žiji v bludu, ale dosud jsem se domníval, že z hlediska podvozku L322 a D3 jedno jsou, liší se akorát kastle a vnitřek?

Re: ofroading D3 D4 a RRS

Napsal: 26 led 2017 22:58
od Maxsel
D3 a RRS (L320) jedno jsou. Jen RRS má menší rozvor. L322 je úplně něco jiného, např. nemá rám, ale samonosnou karoserii.

Re: ofroading D3 D4 a RRS

Napsal: 26 led 2017 23:06
od OC
Aha, díky. Jak je dělaná L322 (více-méně) vím, tu se snažím nastudovat, protože se chystám si ji koupit; ale myslel jsem (a mýlil jsem se), že D3/L320 jsou na tom přesně stejně, tj. samonosná, nezávislé zavěšení kol a vůbec takové podivnosti, co na slušném autě nemají co dělat :)

Re: ofroading D3 D4 a RRS

Napsal: 27 led 2017 07:47
od MadTom
D3 má samonosnou karoserii a pod ní rám - taková netypická kombinace.
Jedna poznámka - nezapomínat na váhu těch aut - D3 je zářný příklad, jak váha Discovery postupně rostla, aby zjistili že už je to moc a u D4 se snažili váhu dostat o kus dolů, což se jim nějak podařilo. Takže s lehkým autem, nebo spíše s lehčím autem, se dá jet trošku jinak. Pro srovnání když jsem vážil Def 130 úplně prázdnej tak jsem byl lehce přes 2t, a s D2 bez nákladu a lidí, ověšenou věcma na výlety (střešní stan, spaní uvnitř, lednička, druhá baterka, pevnostní nárazník, naviják, větší kola, ...) tak to bylo lehce přes 2,6t. A jestli si správně pomatuju tak D3 má pohotovostní váhu okolo 2,7t. To jsou docela velké rozdíly.

Re: ofroading D3 D4 a RRS

Napsal: 27 led 2017 09:19
od xxx
MadTom píše: 27 led 2017 07:47 D3 má samonosnou karoserii a pod ní rám - taková netypická kombinace.
...
co se člověk nedozví :D
a v čem je Tome karoserie samonosná?

Re: ofroading D3 D4 a RRS

Napsal: 27 led 2017 09:23
od MadTom
A jak jinak to chceš popsat? Když to auto vidím rozložené na spodní a horní polovinu, tak ta horní docela pěkně odpovídá karoserii, jak ji známe u jiných aut. Rozhodně víc, než bouda u Defa.

Re: ofroading D3 D4 a RRS

Napsal: 27 led 2017 09:42
od Acon
Ona samozrejme nie je samonosná. Je to skrátka karoséria s integrovaným rámom = nie je položená na )om, ale je jeho súčasťou. Samonosná karoséria má istú nosnú pevnosť čo v tomto prípade samozrejme nie je pravda. Je to ako ako keby bola búda D2 napevno pozváraná s rámom.

Re: ofroading D3 D4 a RRS

Napsal: 27 led 2017 10:15
od richo.70
Podle mně jsou nový LR už trochu jinej styl off-ježdění a asi i jiná doba(prostě jinej oddíl). Taky proč bych nemohl offroadit v kvádru a kravatě? Pokud nechci auto očesat, tak ho musím hold pitoreskně navléct do offroad doplňků. Každý chce mít svůj styl a ne každýmu se to musí líbit, taky ne každej to musí komentovat. Jestli je LR3, LR4 nebo RR offroad, tak pro ně platí OFF strom. Stejně jako pro Def a D1 a D2. Už v několika vláknech se zde řeší jak jsou nový LR poruchový a nekvalitní a já nevím co ještě a kupuje si je čím dál víc lidí. Proč asi? Pořád mají úžasný schopnosti a styl. Díky za to. Tady v tomto vláknu bylo jen otázkou času, kdy se ozvou první odpůrci nových LR. Prostě by bylo dobré přijmout ten fakt, že čas nezastavíš. Ona ta údržba těch starších kusů asi taky není zadarmo.(pokud nemám vlastní dílnu) Prostě si myslím, že není nezbytně nutné přispívat do vláken, ve kterých se mi něco nelíbí.
Tak nějak nechat si svůj názor občas pro sebe. :nech

STROM
(začínejte číst od spoda !)

Ostaní doplňky jako přídavná světla, chladící boxy, přídavná topení, vařiče nebo zásuvkové systémy jsou tu proto, aby Vám zpříjemnily život a je na Vás, co si pořídíte.
________________________________________
Zvýšené sání je velmi užitečné a jestliže Vás láka brodění, tak Vám ušetří i spoustu peněz (zadřený motor) a u klasických motorů jej doporučuji. U moderních motorů ho díky hojnosti různých čidel na sání doporučuji pouze u vozidel pro extrémní používaní v težkém terénu.
________________________________________
Uzávěrka zadního diferenciálu - není-li ve výbavě, je velmi dobrým pomocník v terénu, ta přední je už třešničkou na dortu.
________________________________________
GPS Vám umožní přesnou orientaci nejen v neznámém terénu, ale i při přesunu po běžných silnících - je to konec s blouděním !
________________________________________
Vlastní vzduchový kompresor Vám umožní přizpůsobovat tlak pneu v terénu dle potřeby.
________________________________________
Dobrý naviják Vám pomůže se vyprostit nebo vytáhnout se kam je třeba.
________________________________________
Pevnostní nárazníky vpředu i vzadu zlepší najezdové úhly a zvýší ochranu Vašeho vozu v terénu.
________________________________________
Střešní stan Vám zpříjemní cestování přírodou, taková postel na střeše není k zahození - nezbytný je na výpravy i expediční střešní nosič.
________________________________________
Krytí podvozku z Duralu bude chránit všechny agregáty vozu.
________________________________________
CB radiostanice - jednoduše vysílačka - je důležitá pro komunikaci, jak na víkendových setkáních, tak na výpravách.
________________________________________
Pevnostní stupačky a ochrané trubky pod nárazník zamezí zbytečnému poškozování vozu.
________________________________________
Úprava podvozku vždy přispěje k lepším vlastnostem vozu v terénu.
________________________________________
Pevnostní spojovací oko a vyprošťovací kurtu.
________________________________________
Sadu pneumatik do terénu se vzorkem MT.
________________________________________

Nejprve je třeba pořídit

Re: ofroading D3 D4 a RRS

Napsal: 27 led 2017 10:34
od MadTom
Jo přesně tak, nová auta, a nejenom LR, si často zachovala terénní možnosti a schopnosti (tady LR docela vyčuhuje) a k tomu jsou pohodlná (tady LR vyčuhuje ještě víc, protože je to spíš auto luxusní než pracovní). Složitost některých věcí je potom daní za to, že ty auta vůbec mohou na trh (emise, ABS, ESP, airbagy a další legislativní požadavky). Zbytek už se jenom nabaluje. Většina dnešní uživatelů chce buďto pracovní auto do terénu (tedy nejčastěji pickup) nebo terénní auto k supermarketu. Takže si važme toho, že LR na terénní schopnosti nerezignoval na straně jedné, a že to s těmi novými auty prostě jde. A tlačme na naše servisáky, aby se i tyto auta naučili udržovat, nebo se to naučme sami. Tady vidím ten největší problém.

Re: ofroading D3 D4 a RRS

Napsal: 27 led 2017 10:48
od xxx
MadTom píše: 27 led 2017 09:23 A jak jinak to chceš popsat? Když to auto vidím rozložené na spodní a horní polovinu, tak ta horní docela pěkně odpovídá karoserii, jak ji známe u jiných aut. Rozhodně víc, než bouda u Defa.
bouda u defa se oddělí od rámu stejně, jako bouda u D3, D4. Na rámu zůstane vše - motor, nápravy, nádrž, ....
Kdyby to byla samonosná karoserie, tak "zjednodušeně řečeno" je vše přišroubované na ní.
Acon píše: 27 led 2017 09:42 Ona samozrejme nie je samonosná. Je to skrátka karoséria s integrovaným rámom = nie je položená na )om, ale je jeho súčasťou. Samonosná karoséria má istú nosnú pevnosť čo v tomto prípade samozrejme nie je pravda. Je to ako ako keby bola búda D2 napevno pozváraná s rámom.
a není to karoserie s integrovaným rámem. To by nešel rám od kastle oddělit. Co to chlapi píšete za bludy :chuckle :D
D3 i D4 má "rám" a "boudu" stejně, jako D1, D2, Def, ... zkuste si o tom něco nejdříve přečíst :ty jeden...: