DIII „Rvouci“ elektronicka rucni brzda (EPB) – uspesne opraveno.
Napsal: 05 bře 2016 21:59
Před casem me potkal „EPB Screamer“ neboli rvouci elektronicka brzda v DIII.
Uz to tady bylo asi popsano nekolikrat, pres to sem davam report jak to dopadlo a co jsem spachal.
Rvouci EPB je bezny problém. Najednou se z brzdy ozve priserny zvuk, asi jako když vrazdi kocku, silenej rev. Napred jen na konci drahy, na kratko, odbrzdenim se to zase spravi, zavada se projeduje občas. Vetsinou se dosteluji lanka a je na cas pokoj.
Problem se ale vrati a EPB pak odejde cela, když vas to potka, není vyhnuti. Na vine je vyrobni vada, nedostatecne dimezovana součástka v převodovce motoru EPB. Dobra zprava je, ze se to da za par korun opravit a skutecne to funguje.
Před par mesici jsem takto usetril komplet modul EPB a vymenou za několik hodin vyzkumu, hledani a experimentu. Plus je potřeba nechat si vysoustružit jeden maly kovovy valecek.
Tady na foru, stejne tak na UK foru je to hodne popsano, ale když to ted potrebuju najit, tak se mi nedari. Namatkou:
viewtopic.php?f=6&t=16155&hilit=rucni+brzda
viewtopic.php?f=6&t=16155&p=231034&hilit=rucni#p231034
Reseni vymyslel clovek jmenem AndrewW a na UK foru to ma popsany tady http://www.disco3.co.uk/forum/topic50875.html
Konkretne o to napsal report http://www.disco3.co.uk/gallery/albums/ ... report.doc
Ma prakticka zkušenost s timto resenim se zatím osvědčila. Po mesicich trapeni s EPB je konecne vyreseno.
Problem je tedy v tom, ze v převodovce moturku EPB je pritlacna spojka, která při prekroceni limitu sily zacne preskakovat (coz je zdrojem toho priserheno zvuku). Sila je definovana přítlačnou pruzinou. Tu přes závlačku drzi krcek ozubeného kolecka v one převodovce. Drazka v krcku drzici závlačku je poddimenzovana a casem se ulomi. Po ulomeni se pruzina opre o vnitrek housingu převodovky, který je o několik milimetru dal. Tim se pritlacna sila vyrazne snizi a spojka preskakuje mohem dřív. EPB pak rve uz celkem pravidelne.
V servisu jsem videl i „docasne“ reseni, spočívající v posazeni podlozky mezi housing převodovky a onu pruzinu. Toto reseni je nevhodne. Funguje pouze par mesicu a převodovku po case znici. Pruzina tlaci silou přes 5 Kg a když ji na jedne strane oprete o housing tak na druhé strane se o housing opre cele prevodove kolo a velmi brzy se v tom miste materiál obrousi a je to cele na vyhozeni. Spravne reseni je aby sila pritlaku zustala vždy jen v ramci toho ozubeného kolecka se spojkou. Blbe se to popisuje, ale z obrazku a z Andrewova reportu je to jasne.
Takze dal posilam par obrazku, jak jsem to udelal ja, a zatím mi to uspesne uz pul roku funguje.
Dil stal par korun a vymena v mechanismu převodovky je práce na hodinu.
Tak koho to potka, nekupujte novou EPB za 20K, zkuste napred toto
H.
Uz to tady bylo asi popsano nekolikrat, pres to sem davam report jak to dopadlo a co jsem spachal.
Rvouci EPB je bezny problém. Najednou se z brzdy ozve priserny zvuk, asi jako když vrazdi kocku, silenej rev. Napred jen na konci drahy, na kratko, odbrzdenim se to zase spravi, zavada se projeduje občas. Vetsinou se dosteluji lanka a je na cas pokoj.
Problem se ale vrati a EPB pak odejde cela, když vas to potka, není vyhnuti. Na vine je vyrobni vada, nedostatecne dimezovana součástka v převodovce motoru EPB. Dobra zprava je, ze se to da za par korun opravit a skutecne to funguje.
Před par mesici jsem takto usetril komplet modul EPB a vymenou za několik hodin vyzkumu, hledani a experimentu. Plus je potřeba nechat si vysoustružit jeden maly kovovy valecek.
Tady na foru, stejne tak na UK foru je to hodne popsano, ale když to ted potrebuju najit, tak se mi nedari. Namatkou:
viewtopic.php?f=6&t=16155&hilit=rucni+brzda
viewtopic.php?f=6&t=16155&p=231034&hilit=rucni#p231034
Reseni vymyslel clovek jmenem AndrewW a na UK foru to ma popsany tady http://www.disco3.co.uk/forum/topic50875.html
Konkretne o to napsal report http://www.disco3.co.uk/gallery/albums/ ... report.doc
Ma prakticka zkušenost s timto resenim se zatím osvědčila. Po mesicich trapeni s EPB je konecne vyreseno.
Problem je tedy v tom, ze v převodovce moturku EPB je pritlacna spojka, která při prekroceni limitu sily zacne preskakovat (coz je zdrojem toho priserheno zvuku). Sila je definovana přítlačnou pruzinou. Tu přes závlačku drzi krcek ozubeného kolecka v one převodovce. Drazka v krcku drzici závlačku je poddimenzovana a casem se ulomi. Po ulomeni se pruzina opre o vnitrek housingu převodovky, který je o několik milimetru dal. Tim se pritlacna sila vyrazne snizi a spojka preskakuje mohem dřív. EPB pak rve uz celkem pravidelne.
V servisu jsem videl i „docasne“ reseni, spočívající v posazeni podlozky mezi housing převodovky a onu pruzinu. Toto reseni je nevhodne. Funguje pouze par mesicu a převodovku po case znici. Pruzina tlaci silou přes 5 Kg a když ji na jedne strane oprete o housing tak na druhé strane se o housing opre cele prevodove kolo a velmi brzy se v tom miste materiál obrousi a je to cele na vyhozeni. Spravne reseni je aby sila pritlaku zustala vždy jen v ramci toho ozubeného kolecka se spojkou. Blbe se to popisuje, ale z obrazku a z Andrewova reportu je to jasne.
Takze dal posilam par obrazku, jak jsem to udelal ja, a zatím mi to uspesne uz pul roku funguje.
Dil stal par korun a vymena v mechanismu převodovky je práce na hodinu.
Tak koho to potka, nekupujte novou EPB za 20K, zkuste napred toto
H.