Stránka 43 z 93

Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .

Napsal: 07 čer 2020 10:44
od komin
Ako zanelo vyssie Jimnny je mrnus ktory ani nemozes prirovnat k poriadnemu autu a dnesne G-elandewagen je vsetkym moznym ale pravym offroad autom asi najmenej. Ano sice ma schopnosti, ale ukaz mi jedneho majitela ktory pojde do terenu(nie na polnu cestu) s autom v cene 150tis eur? A tak sa dostavame ktomu ze poslednymi ako tak offroad autami v europe su pickupy.

Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .

Napsal: 07 čer 2020 10:50
od victom
komin píše: 07 čer 2020 10:44 A tak sa dostavame ktomu ze poslednymi ako tak offroad autami v europe su pickupy.
A ešte aj služobné vozidlá !!!

Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .

Napsal: 07 čer 2020 10:51
od komin
victom píše:
komin píše: 07 čer 2020 10:44 A tak sa dostavame ktomu ze poslednymi ako tak offroad autami v europe su pickupy.
A ešte aj služobné vozidlá !!!
Na tie som zabudol Obrázek

Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .

Napsal: 07 čer 2020 11:37
od Adam P.
hok300 píše: 06 čer 2020 21:58
MadTom píše: 06 čer 2020 20:34 Tak nevím, proč se všichni tak bojíte elektroniky v autě? To jako, když se vám pokazí mechanické vstřikovací čerpadlo, tak s tím venku něco uděláte? Naproti tomu, drát se dá spájet a přetáhnout smršťovkou, nebo na hulváta smotat a omotat izolačkou, jako provizorní oprava.
Jediné co mě napadá je, že co v autě není, to se nemůže pokazit, ale pak není problém elektronika, ale obecně složitost auta. Jako extrém bych vzal klasický dřevěný žebřiňák. Tam je největší problém kůň nebo vůl, co ho táhne. :mrgreen: Akorát já bych tím někam dál jet nechtěl.
Tak pod tohle bych se podepsal :D :yes
a tak to já zas ne-e, kuci :) nevim jak ostatní, ale já mám na mysli takovou parádu, že třeba nejde nastartovat. tak musíš uvnitř vozu dálkou zamknout a odemknout a pak to konečně chytí. pak ti za 2 minuty zas auto pro změnu sedí na dorazech, protože se z "nějakého" důvodu nenafoukaly měchy vzadu. tak otevřeš a zavřeš páté dveře, nastartuješ znovu a ono se to zvedne… a tohle jsem, pánové, zažil během půl hodiny na jedné D2. na D2, o které si nemyslím, že je to "elektrárna". tak co pak takový nový DEF. jako ne že by ten můj starý neměl taky svoje vrtochy, ale určitě se nedá srovnávat to, že mně najednou zhasne půlka osvětlení rychloměru nebo že nesvítí dálky s tím, že nenastartuješ nebo nenafoukáš = nejedeš. mimochodem, to osvětlení většinou lehce opravím tím, že bouchnu do palubky, nebo se projedu po hodně děravé polňačce (ano, špatný kontakt v patici žárovky, ale kdo by kvůli tomu rozdělával palubku, že jo). neříkám že u každé, ale pokud se tohle děje u D2, tak co se může stát u D5 nebo nového DEFa, kde je to jeden velká počítač? stačí jeden blbý kontakt, vlhkost v konektoru a hodí ti to chybu = nejedeš. tak z toho já třeba konkrétně mám strach. pak ti asi ani pájka nebo izolačka moc nepomože, když si auto začne takto stavět hlavu… znám třeba i jedno nové V8 Géčko, v terénu nejeté a kvůli nějaké chybě čidla v diferáku auto skoro nepojízdné a v servisu si s tím hráli 14 dní. podotýkám, že je to auto nové a v záruce. takže pokud se mně někde v gruzii vysere čerpadlo a správně si to diagnostikuju, tak mám podle mě vlastně vyhráno, protože je to v místě v pohodě opravitelné. i za cenu, že si tam ten díl nechám z ČR rychle a draze poslat… v tom já vidím hlavní rozdíl oproti tomu, když stojíš v lese s autem, které hodilo chybu, nejede a nikdo neví proč. nebo ví, ale servisní postup je "přivézt do autorizáku, kde budou 14 dní měnit kvůli jednomu čidlu celou nápravu". howg :)

Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .

Napsal: 07 čer 2020 12:03
od Land Jirka
Zastávám stejný názor jako Adam.
Auto s elektronikou je minimálně 2x poruchovější než auto bez.
Obecně už jen z toho důvodu, že mechanika je v jednom i v druhém, ale elektronika je navíc jen v jednom.
A u offroadu, který má jezdit v terénu každý den pracovně, nebo na expedici mimo civilizaci, je elektronika vyloženě k zlosti.
Já ty auta servisuju a nikdo rozumný se zkušenostmi si jako pracovní auto do terénu elektrárnu nepořizuje.

Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .

Napsal: 07 čer 2020 15:26
od Jenda91td4

Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .

Napsal: 07 čer 2020 17:56
od mato_srubka
MadTom píše: 06 čer 2020 20:34 Tak nevím, proč se všichni tak bojíte elektroniky v autě? To jako, když se vám pokazí mechanické vstřikovací čerpadlo, tak s tím venku něco uděláte? Naproti tomu, drát se dá spájet a přetáhnout smršťovkou, nebo na hulváta smotat a omotat izolačkou, jako provizorní oprava.
Jediné co mě napadá je, že co v autě není, to se nemůže pokazit, ale pak není problém elektronika, ale obecně složitost auta. Jako extrém bych vzal klasický dřevěný žebřiňák. Tam je největší problém kůň nebo vůl, co ho táhne. :mrgreen: Akorát já bych tím někam dál jet nechtěl.
Súhlasím.
Ono tá elektronika a spoľahlivosť auta, ktoré je od nej závislé, resp. či človek dôjde do cieľa, je často ovplyvnené tým, ako svoje autá poznáme, vieme núdzovo diagnostikovať a núdzovo spojazdniť.
Plne chápem, že čisto mechanické autá sú často preferované, no také autá sa dnes predávajú zle, veď ich predajú pár kusov ročne.

Na druhej strane, keď som videl, čo v teste od Rasťa Chválu dokáže D5 na zimných kolesách, tak moja D2 na MTčkách by sa asi hanbila. Proste tá ich elektronika úspešne posúva limity do v minulosti nepoznaných oblastí, pričom to bude vedieť šoférovať moja žena.

Predajca, od ktorého som kúpil moju diskotéku ani nevedel ako sa ovláda redukcia.

Taká je doba a ak by sa LR neprispôsobil, tak by proste zanikol. Ja osobne som rád, že je na svete výrobca áut, ktorý to s terénom ešte myslí vážne.

Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .

Napsal: 07 čer 2020 18:23
od MadTom
Ještě k té elektronice - prosím srovnávejte srovnatelné. Pokud vezmu P38 jako první generaci auta naditého elektronikou, tak D2 je druhá, L322 třetí, D3/D4 čtvrtá a D5 resp. nový Def pátá generace. Ano, je tam té elektroniky víc, ale je tam taky obrovský posun v tom, jak je udělaná. Vzpomeňte si, jak začala D3 - auta byla dost často v servisu, kvůli novému software, ale stačilo pár let, bohužel, a je celkem klid. Na druhou stranu se objevují závady typu prodřený a shnilý kabelový svazek. Podobné to bylo s motorem TD5, že se kvůli elektronice na nic nehodí. Jsem optimista a chci si myslet, že LR, stejně jako ostatní automobily, udělal veliký pokrok i v elektronice jako takové. Krásně to dokumentuje VW, který teď musel pozastavit dodávku mnoha typů aut, protože mají chyby v software. :mrgreen: Takže za mě, počkat 3 roky na vychytání SW a potom teprve posuzovat. Jinak jsme stále u toho, že jediné co se v autě nemůže pokazit, je to co v něm není. Ale bohužel takové auto dnes je sice možné vyrobit, ale ani pro vojenské účely ho není možné dát na trh. :hmm:

Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .

Napsal: 07 čer 2020 19:32
od xxx
MadTom píše: 07 čer 2020 18:23 Ještě k té elektronice - prosím srovnávejte srovnatelné. Pokud vezmu P38 jako první generaci auta naditého elektronikou, tak D2 je druhá, L322 třetí, D3/D4 čtvrtá a D5 resp. nový Def pátá generace. Ano, je tam té elektroniky víc, ale je tam taky obrovský posun v tom, jak je udělaná. Vzpomeňte si, jak začala D3 - auta byla dost často v servisu, kvůli novému software, ale stačilo pár let, bohužel, a je celkem klid. Na druhou stranu se objevují závady typu prodřený a shnilý kabelový svazek. Podobné to bylo s motorem TD5, že se kvůli elektronice na nic nehodí. Jsem optimista a chci si myslet, že LR, stejně jako ostatní automobily, udělal veliký pokrok i v elektronice jako takové. Krásně to dokumentuje VW, který teď musel pozastavit dodávku mnoha typů aut, protože mají chyby v software. :mrgreen: Takže za mě, počkat 3 roky na vychytání SW a potom teprve posuzovat. Jinak jsme stále u toho, že jediné co se v autě nemůže pokazit, je to co v něm není. Ale bohužel takové auto dnes je sice možné vyrobit, ale ani pro vojenské účely ho není možné dát na trh. :hmm:
přesně tak a nechtějte po 15-20 let staré elektronice v autě, aby vám hrála bez poruch. Doma vaše 15 let stará telka též nebude už 100% funkční a to jí nekoupete a netřesete s ní :D :D

Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .

Napsal: 07 čer 2020 21:03
od MadTom
Ono je to ještě horší - na autech kategorie P38 nebo třeba Citroen XM se automobilky poprvé učili, co to je udělat pořádně složitou elektroniku. Před tím to byly spíš exkluzivní věci. A podle toho to taky dopadalo. V další generaci, jako je třeba D2, se to výrazně zlepšilo, pak přišla D3 a úplně jinej systém, a byli zase tak trochu na začátku. A dnes je to o velkej kus zase dále, tím že vše běží na nějakém operačním systému a je to o několik řádů celé složitější, a taky problémovější, než vychytají software. Hardware se už celkem podařilo vychytat, ale zase začínají blbnout s elektropohonem, takže mají o zábavu postaráno.

Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .

Napsal: 07 čer 2020 21:21
od Norton
je třeba rozlišovat elektriku od elektroniky, elektrika se dá víceméně celkem snadno opravit, drát uštípnu ,spájím ,nastavím , zaizoluji atd atd atd. ale poškozený jeden tranzistor v čipu nikdo neopraví , a ten čip obsahuje třeba 5000 tranzistoru -nebo 20000 i víc- a stačí např. aby jeden jediný tranzistor z toho počtu selhal ,a potažmo jeden bit který má mít hodnotu 0 má chybovou hodnotu I, a celý SW se zhroutí a výsledek je, že v lepším případě prdláš v nouzovým režimu na 2 válce do servisu, Z toho vyplývá že elektronika dramaticky zvyšuje počet součástek ,který mohou kdykoliv kleknout,a auto znehybnit a "oprava" elektroniky je v servisu výměna celý ŘJ nu a z toho všeho pramení strach z elektroniky

Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .

Napsal: 08 čer 2020 15:00
od visby
Norton píše: 07 čer 2020 21:21 je třeba rozlišovat elektriku od elektroniky, elektrika se dá víceméně celkem snadno opravit, drát uštípnu ,spájím ,nastavím , zaizoluji atd atd atd. ale poškozený jeden tranzistor v čipu nikdo neopraví , a ten čip obsahuje třeba 5000 tranzistoru -nebo 20000 i víc- a stačí např. aby jeden jediný tranzistor z toho počtu selhal ,a potažmo jeden bit který má mít hodnotu 0 má chybovou hodnotu I, a celý SW se zhroutí a výsledek je, že v lepším případě prdláš v nouzovým režimu na 2 válce do servisu, Z toho vyplývá že elektronika dramaticky zvyšuje počet součástek ,který mohou kdykoliv kleknout,a auto znehybnit a "oprava" elektroniky je v servisu výměna celý ŘJ nu a z toho všeho pramení strach z elektroniky
automotive to praveze spaja, pretoze to uzko suvisi - E/E architektura;-)

ten priklad co si napisal je uplne sci-fi, jednak pretoze ze sa "tranzistor pokazit" nemoze, on moze len zmenit svoju hodnotu, ale po resete bude v poriadku. deje sa to pravidelne, napriklad ked nejaky neposlusny neutron do neho narazi;-) nastastie to vsak nie je tak ako pises, SW sa nezruti ale presne reaguje vzniknutu situaciu (neposle ta do limp modu len kvoli corrupt bitu v infotaimente). statisticky je sanca, ze sa to stane niekde pri 10 na -9.

v skutocnosti je problem nedotiahnuty SW a sialene tempo uvadzania novych neoskusanych veci na trh. Hardware ako taky (cipy a komponenty) su vacsinou poriadne odskusane, zivotnost maju 30 rokov a vyssie. naopak SW sa stale meni, nie je poriadne otestovany a kopec automobiliek ani nenajazdi potrebne kilometre pred tym ako zacnu auta predavat ("lebo nie je cas"). ked sa SW vychyta, tak to uz funguje spolahlivo.

to ze rozumne nasadenie e/e nie je na skodu, ale skor naopak, je dobre vidiet pri nakladnych autach, ktore najazdia miliony km s minimalnymi poruchami a podstatne efektivnejsie. pripadne na motoroch ako je napriklad 1HD-FTE od toyoty.

Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .

Napsal: 08 čer 2020 15:52
od xxx
já souhlasím s visbym, problém je strach těch, kteří ovládají pouze šroubovák a kleště (a těch je samozřejmě většina), ale kolik máte podíl poruch elektroniky k poruchám mechaniky? Minimum. Zvláště u novějších aut. A ty staré nad třeba 10 mají problém s uhnilými konektory, protože do nich teče, kudy nemá.

Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .

Napsal: 08 čer 2020 16:22
od visby
xxx píše: 08 čer 2020 15:52 problém je strach těch, kteří ovládají pouze šroubovák a kleště (a těch je samozřejmě většina),
tu by som este dodal, ze problemom aktualnych aut je aj ich vysoka komplexnost a integracia. pre servisy/servisakov je nemozne drzat krok s neustale zlozitejsimi a stale meniacimi sa autami a preto sa spoliehaju len na diagnostiku od vyrobcu. ta je vsak nastavena, ze sa podla dosledku problemu hlada riesenie. malo kedy sa vsak hlada pricina problemu, lebo na to nie je cas;-)

Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .

Napsal: 08 čer 2020 21:56
od Neklan
Já myslím, že diskuze o tom, jestli auta s elektronikou nebo bez, je v případě nových aut úplně mimo mísu. Dnešní předpisy, ale i trh a s ním požadavky potencionálních kupujících zkrátka nedovolí vyrábět auta bez komplexní elektroniky. Tak to prostě je a i ten Jimny, jakkoli je to relativně jednoduché auto, je plný elektroniky. Mimochodem jsem četl, že sotva ho uvedli na trh, už by v Evropě měl končit, což je fakt škoda, protože pro tak malý trh se jim nevyplatí vyvíjet motor 1,3 aby odpovídal nejnovějším emisním předpisům.
To máte jak display před řidičem místo budíků. Mně se to nelíbí, ale lidi to milují. Je to podle mě výrobně levnější, ale lidi si za to rádi připlácejí. Každá automobilka, aby přežila, musí prodávat co nejvíc aut. Problém je ten, že průměrný zájemce o auto je asi takový jako můj známý, který se mě ptal, jestli si má koupit auto A nebo auto B. Já mu říkám, že jsou srovnatelná a tak jsem se ho zeptal, se kterým se mu lépe jezdí, protože to by mělo být to nejdůležitější kritérium a on mi říká: "no vidíš, to mě nenapadlo se jít s těmi auty svézt."

Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .

Napsal: 09 čer 2020 09:11
od Norton
to visby:
chtěl jsem aby to bylo pro běžnýho motoristu srozumitelný ,to je vše.
asi nic moc neřekne : "(neposle ta do limp modu len kvoli corrupt bitu v infotaimente)" , apod.

Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .

Napsal: 09 čer 2020 22:20
od xxx
def vs d4


Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .

Napsal: 09 čer 2020 22:48
od majer1
xxx píše: 08 čer 2020 15:52 já souhlasím s visbym, problém je strach těch, kteří ovládají pouze šroubovák a kleště (a těch je samozřejmě většina), ale kolik máte podíl poruch elektroniky k poruchám mechaniky? Minimum. Zvláště u novějších aut. A ty staré nad třeba 10 mají problém s uhnilými konektory, protože do nich teče, kudy nemá.

Tak řešení existuje 😉

Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .

Napsal: 10 čer 2020 13:50
od marsant
Tak hlásím že BOFB v Ostravě včera předali za svůj autosalon úplně prvního Defa majiteli někde tady z Ostravska. V antracitu ... moc pěkný! Prý mají nyní objednávky na cca 10 ks tady v regionu ... ale můžou kecat ... já bych taky kecal a trochu ten reál nadsadil ... :chuckle ... ostatně takto se business dělá ne? :D

Když jsem tam už byl tak jsme hned prubli testovací jízdu v jiném kousku co tam mají! Dost mě překvapila robustnost auta a celková jízdní výška v režimu standard na nějakých R19 kolech co tam na tom měli ... musím říct, že o proti mé D3 je to o level nebo o dva výše včetně té robusnosti ... fakt to působí zevnitř při jízdě jak tank!
A to to prý váží prázdne pod 2t, což mě taky překvapilo ... když D3 má 2,7 nebo kolik ...

Celkově moc dobrý dojem! :yes

Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .

Napsal: 10 čer 2020 17:47
od mato_srubka
Zaujímavé, koľko dokázali JLR inžinieri vytlačiť z existujúcej platformy.
Nový Def stále stojí na deriváte starej D7 platformy, ktorú mal už Sport, D3/D4,...

Klobúk dole :yes

Kiež by sa aj nový Def stal takou legendou, ako jeho predchodca :Sorry:

EDIT: sorry, som sa pomýlil, tak D3/D4 asi nestoja na platforme D7, ale aj tak úctihodný výkon...