Defender 2,4Tdci 2007 - nefunkční signalizace imobilizéru
Napsal: 21 čer 2014 02:33
Zdravim
U Defíka s odděleným manuálním zamykáním a dálkově ovládaným imobilizérem většinou nebývá o zábavu nouze. Ze začátku to byla u nás ve firmě častá prča(a někdy je i dneska), když někdo z věci neznalých kolegů chtěl na dvoře jen popojet a místo toho zmateně pobíhal kolem auta jehož kvílení se rozléhalo zahradami vnitrobloku.
Tato zábava se znovu rozproudila během loňského roku kdy postupně u dvou Defíků přestala fungovat signalizace deaktivace alarmu,tj. výstražná světla(blinkry) jednou dlouze neblikla při jeho vypínaní. Přitom signalizace aktivace alarmu fungovala normálně (tři krátká bliknutí), blikání červené kontrolky imobilizéru na přístrojovce se nelišilo od normálu (v tom blikání se stejně málokdo vyzná) a alarm fungoval tak jak má. Navíc závada nebyla čistě permanentní a někdy to fungovalo bez problémů. První Defík s tím byl i v servisu, kde se něco udělalo (co?), ale po 14 dnech byla závada zpět. To už sem věděl, že je jen otázka času kdy závada doputuje i k mému stroji. První (a jediné) co mě pak napadlo byla baterie v ovladači. Jenže. Celkové chování alarmu tomu nenasvědčovalo.
Navíc průzkumem servisního manuálu sem zjistil, že v případě kdy dochází baterie dálkového ovládání je tato informace přenášena do ŘJ imobilizéru a má být signalizována specifickým blikáním červené kontrolky na přístrojovce - 2 rychlá bliknutí každé 0,5 sekundy. Ovšem nic takového se nedělo.
Po bezradném gůglení sem nakonec zasekl drápek v diskusi na anglickém fóru, kde někdo řešil podobnou anomálii tušim na Discu II. Jak? Výměnou baterie v dálkovém ovládání!
Vyměnil sem tedy baterie v obou ovladačích a je to víc jak půl roku a vše funguje tak jak má . Soudruzi ze Solihullu zřejmě zjistili, že v blikání kontrolky se nikdo nevyzná a je potřeba v signalizaci vybité baterie přitvrdit.
Výměna je jednoduchá, klíček jde snadno rozlousknout. Baterie je typ CR2032. V okamžiku vyndání té staré už mějte připravenou(vybalenou) tu novou a výměnu proveďte co nejrychleji !!
Třeba u Terrana je na to tak 15-20s než se vybije záložní kondenzátor co napájí paměť s kódem. Kolega to kdysi zkoušel vyměnit sám a skončilo to novým nakódováním klíčku.
V servisním harmonogramu sem nakonec našel, že baterie v dálkovém ovládání se má preventivně měnit každé 4 roky.
U Defíka s odděleným manuálním zamykáním a dálkově ovládaným imobilizérem většinou nebývá o zábavu nouze. Ze začátku to byla u nás ve firmě častá prča(a někdy je i dneska), když někdo z věci neznalých kolegů chtěl na dvoře jen popojet a místo toho zmateně pobíhal kolem auta jehož kvílení se rozléhalo zahradami vnitrobloku.
Tato zábava se znovu rozproudila během loňského roku kdy postupně u dvou Defíků přestala fungovat signalizace deaktivace alarmu,tj. výstražná světla(blinkry) jednou dlouze neblikla při jeho vypínaní. Přitom signalizace aktivace alarmu fungovala normálně (tři krátká bliknutí), blikání červené kontrolky imobilizéru na přístrojovce se nelišilo od normálu (v tom blikání se stejně málokdo vyzná) a alarm fungoval tak jak má. Navíc závada nebyla čistě permanentní a někdy to fungovalo bez problémů. První Defík s tím byl i v servisu, kde se něco udělalo (co?), ale po 14 dnech byla závada zpět. To už sem věděl, že je jen otázka času kdy závada doputuje i k mému stroji. První (a jediné) co mě pak napadlo byla baterie v ovladači. Jenže. Celkové chování alarmu tomu nenasvědčovalo.
Navíc průzkumem servisního manuálu sem zjistil, že v případě kdy dochází baterie dálkového ovládání je tato informace přenášena do ŘJ imobilizéru a má být signalizována specifickým blikáním červené kontrolky na přístrojovce - 2 rychlá bliknutí každé 0,5 sekundy. Ovšem nic takového se nedělo.
Po bezradném gůglení sem nakonec zasekl drápek v diskusi na anglickém fóru, kde někdo řešil podobnou anomálii tušim na Discu II. Jak? Výměnou baterie v dálkovém ovládání!
Vyměnil sem tedy baterie v obou ovladačích a je to víc jak půl roku a vše funguje tak jak má . Soudruzi ze Solihullu zřejmě zjistili, že v blikání kontrolky se nikdo nevyzná a je potřeba v signalizaci vybité baterie přitvrdit.
Výměna je jednoduchá, klíček jde snadno rozlousknout. Baterie je typ CR2032. V okamžiku vyndání té staré už mějte připravenou(vybalenou) tu novou a výměnu proveďte co nejrychleji !!
Třeba u Terrana je na to tak 15-20s než se vybije záložní kondenzátor co napájí paměť s kódem. Kolega to kdysi zkoušel vyměnit sám a skončilo to novým nakódováním klíčku.
V servisním harmonogramu sem nakonec našel, že baterie v dálkovém ovládání se má preventivně měnit každé 4 roky.