Stránka 1 z 1

Defender 2,4Tdci 2007 - nefunkční signalizace imobilizéru

Napsal: 21 čer 2014 02:33
od Tazik1992
Zdravim

U Defíka s odděleným manuálním zamykáním a dálkově ovládaným imobilizérem většinou nebývá o zábavu nouze. Ze začátku to byla u nás ve firmě častá prča(a někdy je i dneska), když někdo z věci neznalých kolegů chtěl na dvoře jen popojet a místo toho zmateně pobíhal kolem auta jehož kvílení se rozléhalo zahradami vnitrobloku.
Tato zábava se znovu rozproudila během loňského roku kdy postupně u dvou Defíků přestala fungovat signalizace deaktivace alarmu,tj. výstražná světla(blinkry) jednou dlouze neblikla při jeho vypínaní. Přitom signalizace aktivace alarmu fungovala normálně (tři krátká bliknutí), blikání červené kontrolky imobilizéru na přístrojovce se nelišilo od normálu (v tom blikání se stejně málokdo vyzná) a alarm fungoval tak jak má. Navíc závada nebyla čistě permanentní a někdy to fungovalo bez problémů. První Defík s tím byl i v servisu, kde se něco udělalo (co?), ale po 14 dnech byla závada zpět. To už sem věděl, že je jen otázka času kdy závada doputuje i k mému stroji. První (a jediné) co mě pak napadlo byla baterie v ovladači. Jenže. Celkové chování alarmu tomu nenasvědčovalo.
Navíc průzkumem servisního manuálu sem zjistil, že v případě kdy dochází baterie dálkového ovládání je tato informace přenášena do ŘJ imobilizéru a má být signalizována specifickým blikáním červené kontrolky na přístrojovce - 2 rychlá bliknutí každé 0,5 sekundy. Ovšem nic takového se nedělo.
Po bezradném gůglení sem nakonec zasekl drápek v diskusi na anglickém fóru, kde někdo řešil podobnou anomálii tušim na Discu II. Jak? Výměnou baterie v dálkovém ovládání!
Vyměnil sem tedy baterie v obou ovladačích a je to víc jak půl roku a vše funguje tak jak má :whew . Soudruzi ze Solihullu zřejmě zjistili, že v blikání kontrolky se nikdo nevyzná a je potřeba v signalizaci vybité baterie přitvrdit.

Výměna je jednoduchá, klíček jde snadno rozlousknout. Baterie je typ CR2032. V okamžiku vyndání té staré už mějte připravenou(vybalenou) tu novou a výměnu proveďte co nejrychleji !!
Třeba u Terrana je na to tak 15-20s než se vybije záložní kondenzátor co napájí paměť s kódem. Kolega to kdysi zkoušel vyměnit sám a skončilo to novým nakódováním klíčku.
V servisním harmonogramu sem nakonec našel, že baterie v dálkovém ovládání se má preventivně měnit každé 4 roky.

Re: Defender 2,4Tdci 2007 - nefunkční signalizace imobilizéru

Napsal: 24 led 2022 19:22
od Mek64
V Plzni v Land Roveru mi řekli, že se baterie nemění a že mi prodají nové za 6500 kč ale pokud chci vyměnit baterii, tak jedině bezzáruky. Ovládání mám jen jedno, (dva origo jsou mrtvá) a tak jsem koupil nové z Amazonu za 700 kč. Objendal jsem i novou baterii na výměnu ve starém ovládání. Našel jsem nebližší možnou firmu až v Ostravě. Na Domažlicku po Plzeň mi řekli, že Land Rovery neumí. Další je někde u Mnichova. Přece není možné, že to nikdo v "západních a jižních čechách" nedělá.

Re: Defender 2,4Tdci 2007 - nefunkční signalizace imobilizéru

Napsal: 24 led 2022 19:41
od Tazik1992
Řeč je o klíčkách k Defu nebo Free2 ?

Re: Defender 2,4Tdci 2007 - nefunkční signalizace imobilizéru

Napsal: 24 led 2022 21:44
od Mek64
Předpokládám, že je to stejné, myslím tím výměna baterie. Klíčkem v ovladači se akorát otevřou dveře. Ale problém je, že jsem nenašel servis kde by mi "klíčky" zprovoznily.

Re: Defender 2,4Tdci 2007 - nefunkční signalizace imobilizéru

Napsal: 24 led 2022 22:26
od VencaZE
Zkus se zeptat v Merry Land Rover v Mělníku. Pokud vím tak mají solidní diagnostické zázemí a zkušenosti.
Tady někde je najdeš https://www.landroverforum.cz/forum/viewforum.php?f=12
V.

Re: Defender 2,4Tdci 2007 - nefunkční signalizace imobilizéru

Napsal: 24 led 2022 22:44
od Tazik1992
Mek64 píše: 24 led 2022 21:44 Předpokládám, že je to stejné, myslím tím výměna baterie.
No, není to stejné. V klíčence od Defa je snadno vyměnitelná knoflíkovka baterie CR2032. Navíc to ovládání jde snadno rozlousknout, je na to dělaný. U F2 je potřeba to rozdělat "násilím" a pak osazený akumulátor odletovat (či jinak vydlabat) a naletovat nový.
Viz vlákno zde:
viewtopic.php?f=7&t=21820

V návodu jsem pak četl, že když je akumulátor v DO dlouho vybitý nebo vadný, zpravidla u druhých klíčů, co leží roky někde v šuplíku, tak je pak nutné po nastartování nechat klíč min 6min nechat synchronizovat. Zřejmě je nutné jej zasunout do té šachty. Ale to nemám zkoušeno. Teoreticky by diagnostika neměla být nutná.