Stránka 32 z 48

Re: Zvýšení Disco II

Napsal: 08 říj 2014 17:15
od Tungdild
letos sem dal misto mechu, tlumice a struny a pancere... loni jsem menil i kompletni sadu na wataku ...taky mi bouchal... ale bouchani se zmensilo ale neprestalo ...... :nerd

Re: Zvýšení Disco II

Napsal: 08 říj 2014 22:09
od PavelU
patrik píše:
Balú píše:no moznoze sa nan vykaslali ale ked si pozres o ktore auta sa jedna a co s nimi zvadzaju tak im evidentne funguju aj z watakom (su to tie turecke discovery)
Poznam tie videa- ale aj tak si stojim za svojim . Po mojej uprave to funguje o poznanie lepšie - a hlavne viac vydrži !!!
Patriku, mají se pořád co učit, ale oni na to časem příjdou taky... :chuckle

Re: Zvýšení Disco II

Napsal: 15 led 2015 14:04
od Hanys_a_Kaca
Hezké a dlouhé vlákno, MadTom tady několikrát zmínil (a nikdo to nerozporoval) že když nafouká měch do vyšší polohy, je v něm vyšší tlak a je vyšší pravděpodobnost prasknutí, s tím so dovolím nesouhlasit, myslím, že je v něm tlak přbližně stejný. Že se mění množství vzduchu při zhruba stejném tlaku a timpadem se mění objem měchu. Tlak je dán v podstatě hmotností vozidla a průřezem měchu, prostě síla na ploše, což při zvedání zůstává tak nějak zachováno.

Re: Zvýšení Disco II

Napsal: 15 led 2015 22:00
od JSK
Při větší výšce je větší tlak, tlakem se přece reguluje výška. U P38 je rozdíl mezi jizdní a zvýšenou polohou cca 0,4 atm. Pneumatika se ti také dole "narovná", když ji přifoukneš na vyšší tlak.

Re: Zvýšení Disco II

Napsal: 22 led 2015 15:22
od snusmumrik
Pozor chlapi. tu platí Bernouliho rovnica.
Hanys_a_Kaca má pravdu. Tlak sa zvýši až vtedy, keď vzhľadom na objem mechu sa mech nemôže viac natiahnuť a zvýšený objem vzduchu sa prejaví zvýšeným vnútorným tlakom.

Pri pneu je to tak, že pneu je pretlaková - je tam viac vzduchu (tlaku) ako je potreba pre prenesenie hmotnosti auta kvôli stratám z adhézie a vyrovnáva sa preto, lebo je z elastického materiálu a ten sa snaží zvyšovaním tlaku zaujať optimálnu polohu - guľu.

Re: Zvýšení Disco II

Napsal: 22 led 2015 18:37
od pojir
Dovolil bych si pridat svuj dost laicky a zcela teoreticky nazor na tlak v mechach. Samotny mech jsem nikdy nemel v rukach a ani jsem nikdy sam nemeril v mechach tlak. Driv jsem zastaval Hanysuv nazor, ze je to vlastne pist, ktery ma furt stejnou plochu a lezi na nem furt stejna hmotnost auta, tak musi byt i ten tlak stejny. Kdyz jsem ale precetl, ze podle praktickych mereni je tlak ve vyssich polohach mechu vyssi, zacal jsem hledat konkretni fotky a schemata mechu. No a kdyz jsem narazil na nasledujici obrazek, tak jsem dospel k nazoru, ze se tlak menit musi. Prurez spodku mechu totiz podle techto nakresu neni stale stejny, jednoduse receno se z mechu nevysouva valec, ale (priblizne) kuzel. Mech z D2 (resp. jeho cinska kopie) je na obrazku v levem sloupci uprostred, asi je ale nakresleny v klidovem nenafouklem stavu, coz muze byt mirne matouci. Na schematech dvou hornich mechu to jde ale videt zcela jasne. Nevim, pro ktere vozy jsou urcene mechy v pravem sloupci uprostred a dole, ale u tech by asi platilo, ze tlak je ve vsech vyskach stejny.

Samozrejme se muzu mylit, ale dava mi to takto smysl. Rad si na tuto teorii poslechnu nazory ostatnich :)

Obrázek

Re: Zvýšení Disco II

Napsal: 22 led 2015 18:41
od MadTom
Jenom bych to doplnil - co bereme jako změnu? Teda kolik. Jestli je tam v klidu 12At a pohne se to na 11At tak to není moc velká změna. Tlak je furt velikej.

Re: Zvýšení Disco II

Napsal: 22 led 2015 21:55
od JSK
Když mi na P38 nechodil EAS a měchy jsem foukal externím kompresorem, dával jsem pro silniční polohu ca 2,9 Atm vpředu a 3,2 vzadu. Na výšku odpovídající zvýšené poloze EAS o cca 0,4 více.
EAS sice funguje jinak, než SLS na Disco (kompresor udržuje tlak 6 - 10,5 Atm ve vzduchojemu a ze vzduchojemu si rozdělovací blok bere vzduch do měchů, u SLS fouká kompresor přímo do měchů), ale rozměry měchů jsou podobné, takže tlak v nich bude ca stejný, čili max. 4 Atm.

Re: Zvýšení Disco II

Napsal: 22 led 2015 22:12
od iRRes
snusmumrik píše:Pozor chlapi. tu platí Bernouliho rovnica.
Hanys_a_Kaca má pravdu. Tlak sa zvýši až vtedy, keď vzhľadom na objem mechu sa mech nemôže viac natiahnuť a zvýšený objem vzduchu sa prejaví zvýšeným vnútorným tlakom.

Pri pneu je to tak, že pneu je pretlaková - je tam viac vzduchu (tlaku) ako je potreba pre prenesenie hmotnosti auta kvôli stratám z adhézie a vyrovnáva sa preto, lebo je z elastického materiálu a ten sa snaží zvyšovaním tlaku zaujať optimálnu polohu - guľu.
Tohle bych potřeboval trochu rozebrat, vzhledem k tomu, že BR řeší mechaniku proudící tekutiny :-)

Re: Zvýšení Disco II

Napsal: 23 led 2015 11:25
od snusmumrik
Bernoulliho rovnica je dôležitý vzťah používaný v hydrodynamike, ktorý je matematickým vyjadrením zákona zachovania energie v ustálenom toku kvapaliny alebo plynu. Zákon odvodil švajčiarsky matematik Daniel Bernoulli.

Samozrejme pre tieto javy platí aj Pascalov zákon.

Dôležité ale je to, že pri plnení mechu je plyn - vzduch v pohybe a správa sa podľa Bernouliho rovnice a jej aplikácii a preto sa môže niekomu zdať pri meraní plniaceho tlaku, ktorý je samozrejme ovplyvnený aj trecími silami na stenách plniacich hadíc, mechu...že tlak v mechu stúpa.

Tlak v mechu sa môže zvýšiť až keď plyn vyčerpá objem mechu a začne ďalším plnením zvyšovať svoju hustotu.

Ale nechcel som to rozoberať nejako detailne (však celá hydrodynamika kvapalín a plynov je oveľa rozsiahlejšia). :dance

Re: Zvýšení Disco II

Napsal: 23 led 2015 12:13
od MadTom
Ještě bych zapojil zdravej selskej rozum - abych to měchu dostal další vzduch, tak ho tam musím natlačit, protože bych k měchu jenom připojil tlakovou nádobu o stejném tlaku, jako je v měchu, tak se do něj ten vzduch prostě nepřelije, protože ho k tomu nebude nic nutit.

Re: Zvýšení Disco II

Napsal: 23 led 2015 12:39
od Mahatma
Můj selský rozum říká toto:
Když se auto zvedá, tlak plynu je větší než tlak působící na pístu.
Když auto klesá, tlak plynu je menší než tlak působený pístem.
Když se nic neděje, tak tlaky jsou stejné - v rovnováze.
To platí pro jakoukoliv polohu podvozku. Takže když chci zvednout, musím přifouknout, ale pak zase ubrat, aby se tlaky vyrovnaly (on se zvětší objem měchu, takže k poklesu tlaku stejně dojde). Když chci klesnout, tak musím tlak snížit a pak zase dorovnat. Vychází mi z toho, že v klidu je tlak vždycky stejný v jakékoliv poloze.

Re: Zvýšení Disco II

Napsal: 23 led 2015 15:11
od komin
Pri stejnej vahe ale len roznych polohach vysky sa podla mna tlak nemeni ale meni sa len objem vzduchu v mechu. Ale ako nahle auto nalozim tak sa mech stlaci cize vznikne vnom vacsi tlak ale, na zrovnanie vysky do povodneho stavu sa tam znovu len zvacsi objem vzduchu. Toť moj nazor.

Re: Zvýšení Disco II

Napsal: 23 led 2015 15:41
od Mahatma
komin píše:Pri stejnej vahe ale len roznych polohach vysky sa podla mna tlak nemeni ale meni sa len objem vzduchu v mechu. Ale ako nahle auto nalozim tak sa mech stlaci cize vznikne vnom vacsi tlak ale, na zrovnanie vysky do povodneho stavu sa tam znovu len zvacsi objem vzduchu. Toť moj nazor.
Ano, při stejném zatížení je v různých výškách tlak stejný. Zvýší-li se zatížení při naložení auta, musí se zvýšit tlak v měchu - dofouknout, aby auto nekleslo a objem zůstal stejný. Asi se tu pletou pojmy objem nádoby (měchu) a objem vzduchu, co projde kompresorem. Ale vzduch je plyn, je stlačitelný, nemá tvar, takže nemá ani vlastní objem. Takže vlastně nic... :chuckle

Zvýšení Disco II

Napsal: 23 led 2015 21:29
od David S.
Kucii vy se tady vyblbnete

Re: Zvýšení Disco II

Napsal: 23 led 2015 23:23
od JSK
Taky celkem nechápu, co zkoumaj. Napsal jsem tady skutečné tlaky, z čehož je jasné, že při zvýšení se tlak musí taky zvýšit, i když jen mírně. To je reálně odměřeno, ale tady žije jedna konspirační teorie vedle druhé. :D

Re: Zvýšení Disco II

Napsal: 25 led 2015 13:21
od Mrky DII
Baví mě sledovat, jak Hanys vždycky něco rozrýpne a ostatní to týden řeší :D ...

Re: Zvýšení Disco II

Napsal: 26 led 2015 13:15
od Trewor - ségra
Tak když už tady Hanys rozjel takovou hezkou akademickou debatu tak by to chtělo nějakej závěr proč se ten tlak mění.

Suvný/rolovací(nebo jak se jim správně nadává) vaky nejsou prostý válce ale jsou tvarovaný a píst/spodní patka přes kterou se vak roluje je povětšinou kuželová a tím mění funkční plochu. Je to vidět na obrázku co postnul pojir.
Ještě jsou tam další finty jak charakteristiku vzduchovýho pružení upravit, jako rezervoáry který výrazně snižujou nárůst tlaku při deformaci atd ale tomu už taky prd rozumim.

Jelikož tlak při deformaci by v případě pneumatickýho válce(stejná funkční plocha) rostl exponenciálně, tak při propružení na poloviční délku by tlak vzrostl 2x (z tady zmíněnejch 2,9atm na 5,8atm), při 3/4 propružení už 4x (11,6atm) tak je rozdíl 0,4atm mezi nízkou polohou a tim co musí měch přežít při křížení docela zanedbatelnej.
:nerd

Re: Zvýšení Disco II

Napsal: 26 led 2015 20:33
od dava
MadTom píše:Jenom bych to doplnil - co bereme jako změnu? Teda kolik. Jestli je tam v klidu 12At a pohne se to na 11At tak to není moc velká změna. Tlak je furt velikej.

Kde bys to tam vzal?? Na tahači to ukazovalo cca 5 když byla na nápravě plná zátěž 12 tun u nápravy se dvěma měchama (Scania).
U toho malýho měchu to odhaduju tak do 6 maximálního možnýho tlaku... nevím jistě.

Platí to co napsal Hanys, na kamionech se mimochodem podle tlaku určuje zatížení na nápravu, třeba právě u té Scanie.

Ten špalek pod měchem přes kterej se pytel přehrnuje nese někdy vnitřní doraz a je to tak udělaný kvůli zdvihu, měch totiž prakticky nepruží, jen tlakem vytlačuje ten špalek ven. Je z gumotextilie...
Tím nemyslím ty pseudoměchy co se tu prodávají jako přídavný, to myslím nemůže moc fungovat když se to nafukuje a pruží na té gumě, navíc všemi směry.

Re: Zvýšení Disco II

Napsal: 03 úno 2015 22:02
od Vokty
čauvec klucí
mám takovou otázečku. při zvednutí auta jste i měnily brzdový hadičky za delší nebo ne? v mém případě se konkrétně jedná o +2".
a nedávno jsem si myslel že zadní ložiska s nábojema odcházejí do věčných lovišť. vyměnil sem je a když vemu za zadní kola a pořádně s nima lomcuju tak je od zadní nápravy slyšet bouchání - že by Wattův přímovod? zvuk to je stejnej jako před výměnou nábojů