Stránka 1 z 2

DEF TD5 Cuká a strácí výkon

Napsal: 22 zář 2011 13:15
od simmi
Zdravím, máme Def TD5 2008 při vytočení motoru náhle stratil výkon a jako bych šlapal do prázna. Po po chvíli to ustalo a
když jsem zastavil a vytočil motor udělalo to ještě jednou, pak už ne. Tak jsem ještě nejel asi 5 km a zatim nic. Nevím čím to mohlo být. Auto má najeto 16tis. km a je každý rok servisováno. Díky za případné odpovědi..

Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon

Napsal: 22 zář 2011 13:30
od Acon
to vyzerá ako keby padol do núdzového režimu. To chce diagnostiku. A, má síce na to málo km, ale skús pozrieť, či nie je olej vkonektore RJ. Odpoj ten červený. Asi to nebude ono, lebo to nastáva tak po 150 000km ale... Mne sa to práve takto prejavovalo.

Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon

Napsal: 22 zář 2011 14:07
od Hanys_a_Kaca
Napis odkud jsi. Treba bude nekdo znaly na blizku, muze to byt nejake cidlo - vaha vzduchu ? Co kontrolky rikaji neco? Teplota?

Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon

Napsal: 22 zář 2011 14:27
od MadTom
Pokud už se to nezopakovalo, tak hodit na diagnostiku a podívat se, jakou to hodilo chybu. A podle toho řešit co dál. Horší bude, pokud tam nebude žádná chyba.
Co mě napadá je turbo a krátkodobé překročení plnícího tlaku, ale možností je hodně jiných.

Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon

Napsal: 22 zář 2011 16:18
od mihalicek
určitě napojit na diagnostiku - kdyby to padalo do nouzáku tak se změna projeví až po vypnutí klíčku, kolem turba bych to neviděl taky to by se neprojevovalo na stojícím autě spíš to odhaduju na problém s palivem - cokoliv v systěmu od čerpadla až po vstřiky. Pokud je to auto někde kolem Prahy nebo Plzně tak se na to můžu kouknout
H

Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon

Napsal: 22 zář 2011 17:08
od Kakanec
Měl jsem úplně stejnej problém...jednou dvakrat to cuklo a pak po 200km to šlo do kytek...na 1 jsem málem nevyjel kopeček k baráku...u mě byl problém s čerpadlem nafty v nádrži...na autě nalítáno tak 80000 km.

Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon

Napsal: 22 zář 2011 20:29
od eliott
No jestli jsi to vytočil hodně, můžer být chyba ''hi speed crank'' ( přetočený motor). Rozsvítila se oranžová kontrolka motoru ?

Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon

Napsal: 22 zář 2011 23:47
od erik
... a olej na konektoru ECU?

Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon

Napsal: 27 zář 2011 00:28
od simmi
Zdravím, tak problém byl vyřešen. Druhý den jsem auto nastartoval a hned chcíplo a po opětovném startování nešli vytočit otáčky. Tak jsem volal servis, tam mi řeli jestli mi svítí kontrolka nouzového režimu, ta mi nesvítila, tak mi řekli jesli jsem netankoval špatnou naftu. A to byl ten problém. Natakoval jsem z našich zásob a autu se to nelíbilo. Nádrž jsem odčerpal, dolil jsem novou naftu s kapkou aditíva jak mi poradili a auto šlape. Je to hasičský auto a má málo najeto tak jsem se bál aby to nebyl nějaký větší problém. Děkuji za rady simmi
foto Defendru na http://www.hasicihejnice.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon

Napsal: 27 zář 2011 07:00
od MadTom
Tak to zkus pořádně projet, aby jste nezjistili při výjezdu, že zkončíte 5km od garáže. A pokud to bylo doopravdy špatnou naftou, tak minimálně vypusť palivovej filtr, lépe ho rovnou vyměň.

Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon

Napsal: 29 zář 2011 04:06
od simmi
Auto už najelo okolo 70ti km a zatim není problém. Asi to bylo opravdu tím palivem.
Příští měsíc jde auto na servisní prohlídku, tak jim připomenu ať vymění filtr.

Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon

Napsal: 23 říj 2011 00:27
od MOPADŽI
No trochu pozde, ale ? Ty mas Td5 z roku 2008 :shock: Asi to bude jedna z poslednich, vyrobenych.
Neni to spise Td4 Ford ?
Hlavne ze to ale uz jede :clap

Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon

Napsal: 27 pro 2011 16:33
od karel334
zravím.Můj defik td5 náhle zhasnul.180tis km. Bez varování a náznaku problému ve velké louži potratil výkon a občas vrčí jen na volnoběch kouří bíle a když zhasne musím nějakou dobu počkat než naskočí.Běží max nepravidelným chodem 10 sek. to je vše.První co jsem hledal zda nenatáhnul vodu do sání.vzdch filtr je suchý a turbo se po sundání hadice točí.Motor je bez známky nějakého problému vše je suché a orig.od výrobce nikdy se v tom nikdo neodborně nehrabal.Dnes jsem vyměnil naft.filtr a demontoval čerpadlo z nádrže.Zvuk čerpadla před demontáží byl divný občas to kvílelo a dost dlouho po otočení klíčku běželo asi 10sek. než se vypnulo pak to naskočí žel jen těch pár sek. apak dloho nic.Čerpadlo bylo zanešené bordelem celkem dost skoro to nebylo průchodné.Vyčistil jsem nádrž celkově rozebral plovák vše vyfoukal a poskládal .Naftu jsem nalil čerstvou a už jsem odhadoval že problém bude určitě zde.Tak jsem radostně to začal dráždit a výsledek stejný jako bych nic nedělal.Čerpadlo trochu nepravidelně hučí. přijde mi že to není ten pravej bzukot.U dodávky HDI se čerpadlo při otočení klíčku zastaví za 3sek. a zvuk je jiný.Dle mého jsou ty čerpadélka skoro stejné co na defiku a ducatu.Mám dotaz zda mohu udržet tlak čepadla z nádže jen prstem kolik to má asi tlačit cca.Kontrolka závady motoru mi nesvítí.Nemám tam kat. načipováno odboornou fa.díky když mi měkdo poradíte.Karel

Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon

Napsal: 27 pro 2011 16:58
od MadTom
Čerpadlo v nádrži je dvoustupňové, z druhého stupně to jde do motoru a tam je to redukované na 4 atmosféry, takže prstem to neudržíš. Jestli vydávalo divné zvuky, může být KO, mě taky odešlo bez varování. Zkus to odvzdušnit - otočit klíčkem a počkat až čerpadlo vypne, a opakovat. A zkusit nastartovat. HDI narozdíl od TD5 je common rail motor - v motoru je jedno vysokotlaké čerpadlo a několik čidel tlaku nafty. TD5 je systém čerpadlo-tryska, takže jediné čerpadlo je v nádrži a potom už je vysokotlakej pístek přímo součástí každého vstřikovače. Zkontroluj zevnitř hadice mezi sáním - turbem - intercoolerem - motorem. Občas se stává, že se odloupne vnitřní stěna a hadici ucpe.

Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon

Napsal: 28 pro 2011 13:02
od Hubert
Sázel bych taky na čerpadlo. Bílej kouř znamená málo nafty.

Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon

Napsal: 22 led 2012 11:00
od karel334
Po delší době jsem se vrátil k nevrčícímu defiku a vyměnil naft.čerpadlo za náhradu cca 3000 kč na které jsem dlouho čekal.První start čerpadla a zvuk byl naprosto stejný jako to původní a motor stále nešel nastartovat.Po tel dotazu na K.Slámu zda mi poradí mi řekl at to vyskouším na startovací sprej zda se to rozeběhne.Po sundání hadice u egr jsem decentně aplikoval sprej a bylo divné že motor při otáčení starterem nenasává.Závada byla na klapce egr asi praskla membrána a klapka nepouštěla vzduch do motoru proto ten kouř a kuckání.Egr jsem ihned vyrouboval a defik lítá jak utrženej.čus Karel

Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon

Napsal: 19 čer 2016 23:47
od Looky
Ahoj, tak bohužel nerad toto téma oživím. Řešilo se to tu nedávno, ale to byla Discovera, tak to dloubnu sem.
Jedná se o Defa Td5 -10P. Prvně auto trochu cukalo, netáhlo, aktuálně někdy jen cuká, ikdyž je docela mazec jak moc, jindy padá do nouzového režimu a někdy jezdí úplně normálně, především když je v servisu..
Už sem s tím byl asi 7x u třech nejschopnějších mechaniků co znám, včetně Land Jirky a zatím jsme nepřišli na nic..

Prvně když to padalo, byla na diagnostice chyba plnícího tlaku turbodmychadla, teď tam ještě skáče, sběrnice CAN vypnuta.
Ale turbo je asi 15 tis km po repasi a mělo by být v pořádku, borec co tu repasi zajišťoval mi to celé zkontroloval a seřídil, když to jede, jede to jak pila. Kuriozní je, že takto to padá a vyhazuje chybu turba, při nízkých otáčkách, cca 1500 max 2000 vic určitě ne. Kdy ale turbo v podstatě teprve tlačit začíná.

Zatím jsme vyměnili čidlo tlaku v sání, svazek vstřikovačů v hlavě a palivový filtr. Když sem odpojil i další čidla - váhu vzduchu, tlak okolí i znovu tlak sání, padalo to stejně. Taky sem zkusil natáhnout novou kostru na ŘJ a kontroloval kostru na rozvodovce, jestli není zoxidovaná - studený spoj, byla čistá.
Ještě nás napadnul plynový pedál, ale tam nevím jak ho vyzkoušet jestli je ok.

Zvláštní taky je, že někdy to cuká nebo přímo padá hned po startu, jindy až po ujetí cca 20 - 30 km.
Celé se to projevuje hodně nelogicky a nevidíme v tom žádné souvislosti.

Nesetkal se už někdo s podobným problémem?
Díky L.

Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon

Napsal: 20 čer 2016 08:16
od Kokesek
vyzkouset druhou jednotku jako prvni, a potom vstriky na test. Pokud toto bude dobre je treba zjistit zda neni prasklina v hlave a neotvira se na unik nafty do zpatecniho kanalu.
Tento elaborat je treba delat az po banalnich testech a zjisteni s diagnostikou, ale preskocil jsem to kdyz pises ze si byl u u 7kluku co tomu rozumi vcetne LandJirky

Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon

Napsal: 20 čer 2016 10:03
od MadTom
Co znamená že auto padá do nouzového režimu?
Vzhledem k tomu, že TD5ka je řízená elektronicky, tak doporučuju ve dvou napíchnout na diagnostiku za jízdy a zkontrolovat live-data, co si o sobě motor myslí. Ve dvou proto, protože jinak to smrdí v lepší případě výletem do škarpy. Chce to zkoušet tehdy, když to dělá zrovna problémy, na to že si to uloží všechny problémy jako chyby se nedá spoléhat.
Jinak Defík CAN sběrnici nikde nemá, u TD5tek ji má pouze Discovery 2 a to jenom verze s automatickou převodovkou - je tam na komunikaci mezi řídící jednotkou motoru a řídící jednotkou automatu.

Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon

Napsal: 20 čer 2016 12:18
od Kokesek
jak sem psal uz prvne, predpokladam ze tohle uz maji vsechno za sebou...