Stránka 6 z 10

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 28 led 2017 10:59
od Mira 101
Takže tenhle je LSD ? Ashcroft ATB samosvorný diferenciál,.... a zkušenosti,odolnost? Dík

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 28 led 2017 12:19
od pojir
LSD (limited slip differential) znamena totez, co samosvorny diferencial, takze ano, ten samosvorny diferencial je LSD :)

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 28 led 2017 12:30
od Mira 101
jo,takže jinak,...lamelovej? :mrgreen:

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 28 led 2017 12:41
od pojir
Ashcroft ATB by mel byt prave uplne stejny princip jako Detroit Truetrac. A musim se opravit, neni to torsen, je to "helical gear LSD", coz asi ani nejde prelozit a vypada to takhle:
Obrázek
kdezto torsen vypada takhle:
Obrázek

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 28 led 2017 14:42
od MadTom
Ashcroft ATB je v principu šnekový diferenciál, stejně jako Truetrack nebo Quaife. Aschroft a Quaife mají těch šneků tuším 6 a Truetrack 3. Lamelovej samosvor do LR je tuším od KAMu - tam se do LR nápravy dá nakombinovat buďto 4 satelitový diferenciál, nebo to samé z lamelama nebo rovnou s uzávěrkou.
Vzhledem k dostupnosti dílů a podpoře, bych šel jednoznačně do Aschroftu (samosvor nebo uzávěrka) - odpovídají na emaily velice rychle. Nebo do výroby u nás. ARB nebo něco z USA na tom bude s podporou a dostupností dílů hůř.
Já jsem zvažoval 2 ATB, nakonec jsem vzal plné uzávěrky (do Defa). Do D2 by se mi líbily 3 samosvory - dělá se i do mezinápravového diferenciálu. Jel jsem s takovým autem a nějak to měl snahu jet úplně furt, v kombinaci s TC v D2 se nebylo o co starat.

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 28 led 2017 20:47
od halo
Teda kombinacia samosvor a TC je v pohode?

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 28 led 2017 20:57
od MadTom
Nejenom v pohodě, ono se to u šnekového diferenciálu pěkně doplňuje. Šnekovej diferenciál "nefunguje" jako samosvorný diferenciál ve chvíli kdy jedno kolo není vůbec zatížené. V tu chvíli ale zabere TC, kolo přibrzdí a auto jede. A z druhé strany se to chová, jako by ten šnekovej diferenciál zvyšoval účinnost TC - to zabere a přibrzdí prokluzující kolo, aby se to neprokluzující také roztočilo. A tady tomu pomůže i diferenciál, takže se to chová, jako by to zase tak moc neklouzalo.
Nenajel jsem s tím moc, takže nemohu posoudit různé extrémní případy, jako boční náklony nebo jízda v zimě na ujetém sněhu nebo ledu. Taky neumím posoudit, jak to bude se životností.
A ještě by to mělo mít jednu výhodu - omezení vůlí v převodovém ústrojí.

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 29 led 2017 01:16
od Macej
komin píše: 28 led 2017 08:05 Pokial viem tak pri odbocovani ak nieje v tahu alebo brzdeni motorom tak sa ten AL. akoby nevedel rozhodnut co ma robit to plati u manualu co u automatu nehrozi pretoze tam tento medzibod nenastava vzdy ja vdaka menicu nejaky zaber.
Mira 101 píše: 28 led 2017 09:07 Přesně tak,proto kolega s automatem o ní vůbec neví a s manuálem je potřeba přeřazovat až po srovnání auta....teda u AL ze Vsetína.
Presne kvôli tomu som sa na to pýtal - nebol som si istý či sa to kvôli takmer neustálemu ťahu nechová nejak nepríjemne. Ešte taký dotaz na praktické skúsenosti - ako to funguje v zime? Má to snahu byť viac pretáčavé alebo tým, že je to stále zamknuté sa to snaží vytláčať predok zo zákruty? Teda berme príklad niakeho ujazdeného snehu alebo ladu atp.... Mokrého asfaltu sa predsa nezlaknem keďže celú zimu jazdím na Té-trojkách :D

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 30 led 2017 16:43
od Adam P.
ahoj. uvažuju, že bych si tu AL ze vsetína dal na zadek. neplánujete taky někdo nákup, že bychom to objednali společně a měli to levnější? :)

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 06 bře 2017 17:26
od Milan Disco Rover
Zde je tedy v AJ pěkný přehled a vysvětlění uzávěrek (chvála tedy zněla hlavně na true track).

https://www.youtube.com/watch?v=Z7deg3E-h1s

Už jsem toho taky dost pročetl a dle mého názoru je ideální volbou TrueTrack a to i na obě nápravy. V 99 % případech to vyjede pak všechno. Ten kdo má TC pak má úplně vyhráno. Jen netuším, jak je to pak s vhodností uzamykání mezinápravového diferenciálu, aby se něco nerozlámalo. To by sem mohli přispět Ti, co to měli nebo mají, jak to používali a jestli s tím neměli nějaké neblahé zkušenosti. Dále i případně jak dlouho s tím jezdí, tedy něco i k živostnosti.

Samosvory, které jsou stále uzavřené a rozepínají se do zatáček nejsou vhodné pokud s tím taháte těžké věci, jinak je to také cesta s dalčím omezením (nelze vždy dát na obě nápravy).

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 06 bře 2017 18:03
od habakuk
Tak těžko rozlišovat co je ideální pro jednoho není vhodné pro dalšího. Řekl bych, že nápravová špéra je kompletní řetězec dalších navazující úprav na nápravě a v rozpočtu je třeba na to myslet. Já mám ARB na zadní nápravě, ale už nemám pevnostní poloosy a není to dobrý pocit když se drápeš hore kopcem skalnatým terénem auto naložený a ty jen čekáš kdy to povolí.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 06 bře 2017 18:33
od Mira 101
:yes ,Asi tak nějak..... :wink:

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 07 bře 2017 12:53
od Acon
Milan Disco Rover píše: 06 bře 2017 17:26 Zde je tedy v AJ pěkný přehled a vysvětlění uzávěrek (chvála tedy zněla hlavně na true track).

https://www.youtube.com/watch?v=Z7deg3E-h1s

Už jsem toho taky dost pročetl a dle mého názoru je ideální volbou TrueTrack a to i na obě nápravy. V 99 % případech to vyjede pak všechno. Ten kdo má TC pak má úplně vyhráno. Jen netuším, jak je to pak s vhodností uzamykání mezinápravového diferenciálu, aby se něco nerozlámalo. To by sem mohli přispět Ti, co to měli nebo mají, jak to používali a jestli s tím neměli nějaké neblahé zkušenosti. Dále i případně jak dlouho s tím jezdí, tedy něco i k živostnosti.

Samosvory, které jsou stále uzavřené a rozepínají se do zatáček nejsou vhodné pokud s tím taháte těžké věci, jinak je to také cesta s dalčím omezením (nelze vždy dát na obě nápravy).
O TT je tu niekde celé, informačne užitočné vlákno od Ivana Jezberu, človeka čo blbosť nikdy nenapísal. On sám mal TT na oboch nápravách D2, pred tým myslím, že aj na Defovi bez TC

10s a mám to. viewtopic.php?t=5582

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 07 bře 2017 14:13
od Milan Disco Rover
JJ, toto téma jsem pročetl, ale nenašel jsem, jak lze použít mezinápravovou uzávěrku s TrueTrack a jaká je zkušenost s životností, což může být pro někoho (i pro mě) rozhodující informace.

Díky všem co se podělí o tyto doplňující informace.

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 07 bře 2017 14:16
od pojir
Myslim, ze takovou informaci ani nenajdes, protoze je to proste neco, na co se doposud nikdo neptal. Cim vic uzaverek, tim lip. Neni zadny duvod, aby pouziti jedne nejak vylucovalo pouziti druhe.

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 07 bře 2017 14:23
od MadTom
TrueTrack nebo jiný "lepší" diferenciál znamená, že se více síly dostane na kola a tedy i větší zatížení pro celé převodové ústrojí - prostě si to neproklouzne na odlehčeném kole, ale snaží se to točit kolem zatíženým.
U klasických plných uzávěrek se při běžném terénu aktivují uzávěrky postupně - mezináprava - zadní náprava - přední náprava. (výjimky jsou možné při specifických potřebách a problémech).
U samosvorů nebo automatů je to jednodušší - mohu uzavřít pouze mezinápravovou uzávěrku, tak ji prostě uzavřu, když vjedu do terénu, kde hrozí, že to bude klouzat. Nedělám to na pevném povrchu, kde by se kola začala přetahovat navzájem, protože by nebylo schopná si proklouznout ani o kousek, třeba při jízdě do zatáčky.
Ono nejhorší pro ty ozubená kolečka v diferenciálech je, když se začnou rychle protáčet - nejsou na to moc dělaná, umí se přidřít a potom se diferenciál může polámat. Navíc mezinápravový diferenciál je docela malá věc, která vyrovnává rozdíly mezi přední a zadní nápravou, takže když jedna hrabe a druhá stojí, tak se to celé řeší v něm. Ještě horší je, když si auto "skočí", zadní náprava na zemi stojí a přední se v letu roztočí. Po dopadu přední nápravy se celý šok snaží porovnat v mezinápravovém diferenciálu.

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 07 bře 2017 14:57
od habakuk
Milan Disco Rover píše: 07 bře 2017 14:13 JJ, toto téma jsem pročetl, ale nenašel jsem, jak lze použít mezinápravovou uzávěrku s TrueTrack a jaká je zkušenost s životností, což může být pro někoho (i pro mě) rozhodující informace.

Díky všem co se podělí o tyto doplňující informace.
Co je taková životnost u off auta? Prostě každý kdo to tam namontuje počítá, že to je určitě lepší než standardní otevřený diferenciál. Prostě musí to vydržet minimálně 300t km při pravidelné péči.

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 07 bře 2017 18:42
od Land Jirka
Milan Disco Rover píše: 07 bře 2017 14:13 JJ, toto téma jsem pročetl, ale nenašel jsem, jak lze použít mezinápravovou uzávěrku s TrueTrack a jaká je zkušenost s životností, což může být pro někoho (i pro mě) rozhodující informace.

Díky všem co se podělí o tyto doplňující informace.
Mezinápravovou uzávěrku je nutné zavřít vždy, kdy se vjede do terénu, tam kde hrozí, že budou prokluzovat kola :!:
Jinak si koledujete, že se satelitní kolečka v mezinápravovém diferáku při protáčení zadřou a praskne čep satelitních kol.
Tuto závadu opravuju hodně často.
S TrueTrackem to platí stejně!

U vojska se lepily nápisy na palubovku
Při vjezdu mimo silnici uzavři mezinápravový diferenciál!

Truetrak je na mé DII vepředu i vzadu už víc než 100000Km a funguje bezvadně
Vyjedu víc než stejný auta s ARB, hlavně to lépe v technických úsecích zatáčí.
Ani na sněhu, nebo ledu tam nepociťuji žádnou snahu auto tlačit rovně.
Ideální v kombinaci s TC
Na defíku mám 100% špéry, ale s truetrackem v DII projedu víc

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 07 bře 2017 18:50
od Adam P.
Ideální v kombinaci s TC
Na defíku mám 100% špéry, ale s truetrackem v DII projedu víc


no já to zrovna aktuálně hrozně řeším, šak víš, jirko :) a tohle je pro mě zajímavé info, hodně zajímavé! jenže já mám defíka bez ABS a TC. jak myslíš, že by byl ten TT pro mě vhodný? protože cenově mě asi vyjde stejně když bych dal TT na na obě nápravy jako když bych dal ARB jen na zadek. si teda myslím... dík.

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 07 bře 2017 21:26
od Land Jirka
Já bych třeba ARB na předek u defíka, nebo disco1a2 už nikdy nedal.
Zašpérovaný předek špatně zatáčí a nezpevněné poloosy a klouby jdou do kopru.
Na předku je podle mě ideální uzávěrka typu TrueTrack.
Na zadku je to o prioritách...
ARB často uchází a hází olej do komprasoru.
Možná je můj názor trochu deformovanej věčným řešením problému s ARB u zákazníků