Stránka 5 z 23

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 02 čer 2017 07:52
od xxx
habakuk píše: 02 čer 2017 05:54 Myslím, že nemá kluk tady dost zásadní způsobem řeší finance kolik co bude stát a zatím mu tu nikdo neřekl, že ty motory sem tam z nenadání umřou. Cena opravy gumy a výměna motoru je trošku jiný finanční zásah do peněz.
cenový rozdíl to je, to máš pravdu, ale pravděpodobnost je stejná. Na ceny se dotyčný ptá, protože s investicí do servisu počítá.
A pokud by člověk měl brát v úvahu, že se někdy možná kousne motor, tak při ceně 250-300tis. Kč za D3 a opravě motoru za 150tis. si ty auta nikdy nikdo nekoupí. Další podstatné info je, že k tomu v největší míře podle dostupných informací dochází okolo 100-130tis km a motory s nájezdem přes 200tis km jsou víceméně už za vodou.

Stejné problémy s motory mají třeba Pajera 3.2.did nebo Patroly a tam je toho možná ještě více, co čtu.

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 02 čer 2017 08:13
od marwak
No právě. "Sem tam umřou" má velmi malou vypovídací hodnotu, obzvláště když nikdo vlastně není schopen najisto říct, co je přesně ten důvod, proč se to sem tam děje, a jak se tomu dá předejít (nebo jak poznat auto, které k tomu má našlápnuto - přece jen, když to vydrželo 250 tis. km, tak to asi nebude zrovna ten problémový kus, pokud vím, tak ty motory se většinou sypou daleko dřív). Nějaké poznatky určitě jsou (i tady na fóru v některých konkrétních vláknech), ale... Takhle by se podle mě dalo označit jako potenciálně problémové každé druhé auto. Záleží pak na tom, jestli ty výhody, které tohle auto má, můžou tohle riziko vyvážit a jestli je člověk ochoten to riziko podstoupit.

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 02 čer 2017 08:58
od JuraS.
To auto co mám teď má najeto cca 200.000 km a servisák mi říká, že najede ještě jednou tolik. Hledám jiné auto co bude mít stejné schopnosti jako moje současné + přidá užitnou hodnotu navíc, tj. průchodnost nerovným terénem. Nechci jen městský corssover, nechci pracovní patrol, nechci pickup amarok. Prostě něco co může stát na městském parkovišti, jet s tím na nákup do obchoďáku (byť se třeba nevlezu na kryté podzemní parkoviště). Ale na druhou stranu zase se v sobotu podívám z okna a konstatuji "ojhle, ono leje" a s radostí vyrazím se a auto zaprasit blátem. To to moje současné neumožňuje. Hodně toho občas vozím, respektive už 3x jsem se stěhoval a to vlastními možnostmi. Tzn. autem co jsem měl. Takže velký kufr. Z těch lakovek co umí i průchodnost terénem a nejsou zrovna hoch nóbl se mi líbí LR 3. Otázkou je zda auto třeba tady nabízené viewtopic.php?f=4&t=32537 je ve stavu kdy do něj hned nainvestuji 50-100 tisíc jen na to aby dál mohlo jezdit. Taková auta se totiž nabízí i jinde.

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 02 čer 2017 10:09
od cyril
Ještě jsem v Česku, Rakousku, Svýcarsku ani v Německu nenarazil na podzemní garáž, kam bych se s D4 na výšku nevešel. Pro tento provoz v podzemkách se dá na nízkých měchách i zamknout, i když ve většíně případů není potřeba auto ani snižovat. Garáže jsou téměř všude dostatčeně vysoké. Máme D4 od nova, 2010 automat šestikvalt v plné náloži včetně uzávěrek a zatím slouží. I když proč by ne...má najeto teprve 100.000km.

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 02 čer 2017 10:16
od habakuk
JuraS. píše: 02 čer 2017 08:58 To auto co mám teď má najeto cca 200.000 km a servisák mi říká, že najede ještě jednou tolik. Hledám jiné auto co bude mít stejné schopnosti jako moje současné + přidá užitnou hodnotu navíc, tj. průchodnost nerovným terénem. Nechci jen městský corssover, nechci pracovní patrol, nechci pickup amarok. Prostě něco co může stát na městském parkovišti, jet s tím na nákup do obchoďáku (byť se třeba nevlezu na kryté podzemní parkoviště). Ale na druhou stranu zase se v sobotu podívám z okna a konstatuji "ojhle, ono leje" a s radostí vyrazím se a auto zaprasit blátem. To to moje současné neumožňuje. Hodně toho občas vozím, respektive už 3x jsem se stěhoval a to vlastními možnostmi. Tzn. autem co jsem měl. Takže velký kufr. Z těch lakovek co umí i průchodnost terénem a nejsou zrovna hoch nóbl se mi líbí LR 3. Otázkou je zda auto třeba tady nabízené viewtopic.php?f=4&t=32537 je ve stavu kdy do něj hned nainvestuji 50-100 tisíc jen na to aby dál mohlo jezdit. Taková auta se totiž nabízí i jinde.
Tak odpovím jinak mám Disco 2 v určitých věcech relativně jednodušší auto než Disco 3 rok 2004 najeto 220t km nebojím se, že motor není schopen udělat dvojnásobek, ale ročně mě stojí na servis 30.000,- kč věcí které odchází stářím a opotřebením. Toto je realita zda je to moc nebo málo si musí každý uvědomit sám. Disco 3 na tom bude podobně možná lehce hůř.

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 02 čer 2017 10:34
od Badus
Já myslim, že když to shrnu - D3 není etalon spolehlivosti. To auto musíš mít rád a bude Ti dělat velkou radost. Nicméně já mám druhé, obě měly najeto přes 250tis a opravoval jsem jen "běžné věci". Běžné věci znamená, že při nákupu prostě investuješ těch cca. 50tis a pak běžný servis, který je samozřejmě dražší než u Octávky v TéDéÍčku. Ale prostě to je kus od kusu. Doporučuju, aby se Ti na něj podíval někdo, kdo tomu rozumí, protože se můžeš opravdu spálit a pak Tě ta počáteční investice bude stát zbytečně moc. Druhá věc je, že může nastat fatální závada typu klika a jsi v háji. To ovšem málokdy poznáš předem. Je tady na fóru napsána spousta věci na co si dát pozor. Upřímně bych auto s tímhle nájezdem kupoval spíše od někoho třeba tady na fóru, protože většina lidí tady se o ty auta stará a ví, co hlídat. Spousta věcí už může být vyměněných. Třeba to nebudou leštěnky zvenku, ale většina bude prostě servisována tak, jak se opravdu má.
Pokud máš z těch investic opravdu strach - zkus se porozhlídnout po Toyotě LC120 (teď mě tu asi většina lidí ukamenuje :)))) ). Sice to je auto, který není moc hezký a nemá zdaleka ducha jako D3, ale Tvé požadavky splní a poruchovost asi bude nižší...navíc se dají koupit kusy, které jsou po "paničkách" a mají celkem málo najeto, přestože ročníkově jsou staré. Taky jsem ji měl, taky jsem ji měl rád, ale návrat k LR mě neminul. :))))

Co se týče garáží - já už jsem se teda nevešel - v Praze v Arkádách na Pankráci, ale měl jsem tam zahrádku...

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 02 čer 2017 10:35
od JuraS.
já mám škodu octavia 4*4 combi z roku 2003. jsem 3 tí majitel, přede mnou bylo auto dílna a proto je psáno jako dílenské. Zatím jsem měnil jen tlumiče, vyhořelo turbo, respektive prsklo cosi a natekl do něj olej. měnil jsem komplet brzdy. To beru jako běžné opravy a když jsem najezdil jako prase já nějakých 80-90 tis tak to beru, že to auto je fakt držák. Jestli je takhle udělaný i LR3 tak nemusím moc uvažovat.

Předchozí příspěvek mě předešel. Díky za názor. Fakt začínám uvažovat, že jsem měl šťastnou ruku na ojetinu a někdo nahoře mě hlídá aby se mi nepokazila víc než bych zvládl pochopit.

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 02 čer 2017 10:44
od habakuk
Díváš se na to očima uživatele silničního auta. Terénní auto ježděné v terénu má nároky na servis trošku někde jinde. Veškeré podvozkové díly včetně brzd, pomocné agregáty na motoru a vlastně celá karoserie jsou jízdou v bahně namáhány úplně jinou intenzitou než broušením stovek tisíc km po silnici. Proto náklady Octávie 4x4 nečekej, ale lepší to v této třídě (OFF aut) nebude nikde. Hojně se tu používá pořekadlo o opici a banánech.

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 02 čer 2017 10:54
od JuraS.
dobře to chápu. Ale beru to pohledem na auto které měl někdo ve městě, najezdit 200.000 km na silnici a případně po trávě a polní cestě na chatu. Nechci auto od někoho kdo ho měl v Beskydech,, tahal za ním přívěs s ovcemi, tuny písku, betonu, cihel. V zimě, v létě. Prostě ho měl jako pracovní stroj. Takové auto nechci, respektive jo, za desítku...

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 02 čer 2017 10:56
od Badus
Jenže ten, kdo ho měl ve městě, měnil olej pravděpodobně podle manuálu, a to znamená po 20tis km... a to není uplně fajn u tohohle auta. Takže hledej někde mezi :))).
Kup si auto z Beskyd, který nemá tažný ;)

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 02 čer 2017 21:55
od xxx
Badus píše: 02 čer 2017 10:56 Jenže ten, kdo ho měl ve městě, měnil olej pravděpodobně podle manuálu, a to znamená po 20tis km... a to není uplně fajn u tohohle auta. Takže hledej někde mezi :))).
Kup si auto z Beskyd, který nemá tažný ;)
mám D3 z Beskyd, ale bohužel i s tažným :rofl

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 03 čer 2017 00:58
od Maxsel
Bohužel není pravda, že motory TDV6 (SDV6) umírají v nějakém rozmezí počtu km. I tady na fóru jsou kluci, co jim praskla klika lehce po 100tis a stejně tak znám dvě auta, kterým se to stalo až po 300 tis. km (jedno jsem v tom stavu kupoval). Běžné jsou investice do měchů dle způsobu zatížení a údržby (špína prach atd.) plus to, že po cca deseti letech prostě guma jako materiál degraduje. Na to navazuje kompresor. Občas někomu zazlobí aut. převodovka nebo je po 200-350 tis. potřeba vyměnit nebo repasovat měnič. Sem tam stávkují zámky (obecná vlastnost LR), odejde EGR ventil nebo turbo a náboje kol s ložisky. Na druhou stranu je jen málo aut, která umí najednou dělat dobře tolik věcí jako D3. Je to dost slušný offroad, ale také auto na dlouhé cesty, výpravy i prostorné rodinné nebo pracovní auto, které vypadá i po deseti letech moderně a majestátně. D4 má navíc o moc hodnotnější interiér (krom kratších sedáků, ale záleží na výbavě) a pár inovací, které potěší. Takže D3 jako auto ano, ale nečekej 100%-ní spolehlivost. A protože mám s třílitry horší zkušenosti než s 2.7, ale zároveň mi přijde D4 lepší, volil bych D4 s TDV6 2.7 i přesto, že proti třílitru o něco hůř jede a víc žere. Případně D3 po malém faceliftu interiéru (po 2008) nebo s benzínem 4.4 V8.

Když už jsem se ale tak rozepsal, chtěl bych slyšet někoho, kdo má nebo zná, jaký je benzínový supercharged 3.0, který se v CZ,AT,DE neprodával, ale např. na SK ano.

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 18 črc 2017 22:47
od David Š
cyril píše: 02 čer 2017 10:09 Ještě jsem v Česku, Rakousku, Svýcarsku ani v Německu nenarazil na podzemní garáž, kam bych se s D4 na výšku nevešel. Pro tento provoz v podzemkách se dá na nízkých měchách i zamknout, i když ve většíně případů není potřeba auto ani snižovat. Garáže jsou téměř všude dostatčeně vysoké. Máme D4 od nova, 2010 automat šestikvalt v plné náloži včetně uzávěrek a zatím slouží. I když proč by ne...má najeto teprve 100.000km.
...ale jo, jsou takový podzemky kam s D3/4 nevjedeš (já tedy nejezdim do garáží se sníženým podvozkem, jen čtu max výšku...pod 2 m nemá cenu zkoušet, mmj na stínítku u řidiče je návod...)....tady v Praze např v aquaparku v Průhonicích, kaufland, pak hostivař atd...ale většinou se vejde v pohodě...

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 04 srp 2017 10:13
od Miklosxxx
Zdravym vas.
Trosku tresnem mimo misu.
Kupil som D2 v dobrom stave a radia my ze by som si mal osetrit šasi ze dlhsie vydrzia.Vystriekat dutiny a zvonka natriet,lenze otazka znie cim..Gumoasvaldom moc neverim.

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 13 srp 2017 09:56
od marianh
Kolko priblizne stoji servis - nove rozvody+olej pumpa v Cechach?
(D3)

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 13 srp 2017 10:40
od xxx
marianh píše: 13 srp 2017 09:56 Kolko priblizne stoji servis - nove rozvody+olej pumpa v Cechach?
(D3)
záleží, jakou pumpu tam chceš? náhrada za 3 500 nebo originál Fomoco za skoro 10000. Náhrady jsou ale pěkné šmejdy
rozvody přední 2700+ zadní 1600, doporučení je vyměnit i vodní pumpu 1500

a práce... ta záleží, jestli servis zvedá boudu nebo to umí udělat přímo na autě.

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 13 srp 2017 11:59
od marianh
Orig olej pumpa + vodna pumpa + rozvody + praca vyhradne v niektorom tu na fore odporucanom servise (ala Eliott, Kokesek, ...).
Orientacne, celkove...

Mam dobry offroad (ale nie LR specializovany) servis doma v Rakusku, ale keby som v Cechach vyrazne usetril *pri zachovani kvality* tak by som to zvazil (kedze tu v AT je hodina prace patricne draha).

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 19 srp 2017 14:21
od janmlejnek
Ahoj vespolek, už tu chvíli pročítám fórum, byl jsem i na zahraničních. Ale k věci. Kupuju si od táty D3 TDV6 HSE 2006 5míst, s mříží a bez tažného. Pomáhal jsem mu ho vybírat jako nové. Má navigaci a automat. Auto má asi 270000 km, je pravidelně servisované v Brně v England Rover. Většinu najezdilo po silnicích a spíš delší trasy. Bylo kdysi bourané, ale táta s tím potom dál bez problémů jezdil. Na autě je vyměněná přední rozdělovací kostka podvozku a měnič AP, asi dvakrát altík. Na pořadu tuším budou ještě asi měchy, vstřiky jsou zatím ok. Můžete mi prosím říct za kolik jste dělali měchy, případně na co jiného se mám připravit? Vím že to je trochu lama otázka, ale nějak si nejsem jistý kvůli věku a km. Ale D3 není obyčejné auto a o England rover jsem četl spoustu pozitiv, tedy nečekám tam nějakou jobovku. Těch informací je tu spousta a nestíhám to všechno přečíst. Diky za rady!

Odesláno z mého LG-D855 pomocí Tapatalk



Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 05 zář 2017 19:32
od marianh
Njn, pribliznu cesku cenu vymeny rozvodov nikto neuviedol ( :yx )...
Takto nejak vyzera cena v Rakusku

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 24 zář 2017 20:46
od Miklosxxx
Nazdar chlapi.
Potrebujem trosku poradit.
Da sa do Disco 2 domontovat parkovaci asistent do zadneho narazniku?
Hladam kade tade ale nemozem nic konkretneho najst.
Mam strach ze niekedy dakomu ripnem do auta ked cuvam na parkovisku nemozem si na to zvyknut.(dlhe humno) :chuckle
V pristrojovke za zaslepkov mam peticu z kablamy,ale neviem ako to je spravene v zadu :whew

Alebo ak by to mal niekto na predaj