Stránka 5 z 9

Re: D3 povyrosla o 2,5 palce

Napsal: 05 bře 2014 14:05
od vava
Ještě na disco3.co.uk zmiňují, že kola plně do rejdu v onom maximálním (Plus extended) modu může způsobit poškození řízení.

Re: D3 povyrosla o 2,5 palce

Napsal: 05 bře 2014 17:18
od RudaK
vava píše:Větší kola bych chtěl dát taky. 235/80 R17 nebo tak něco.
Takže pro shrnutí - tyčky zvednou vše - ale opět otázka, jak to je s maximální výškou, která se tím pádem zvedne taky o 5 cm? Nedochází někde k poškození?
Jak jsem psal , mám to tak asi 2-3roky a k ničenu nedošlo .Pravda je taková,že u těch táhel je vyšší i nákladový mód :Sorry:
vava píše:No a jestli krabička, tak ta ANITAS (610,- EUR) se mi líbí víc než Llams (630,-EUR nebo dovoz 600 AUD (možná minus 10% Au VAT a zase plus 22% DPH a clo cca podle výpočtu 2500 Kč - ale to nevím jestli jsem to správně zadal)
S krabičkou ti neporadím,ale pamatuju,když jsem ji chtěl já tak ji dělal jen http://www.matzker.de/ .........

Re: D3 povyrosla o 2,5 palce

Napsal: 05 bře 2014 17:20
od dava
:?: a jak řešíte tlumiče+dorazy?? Připadá mi že tímto stylem se jen zkrátí chod perování, ale nejvyšší a nejnižší možná poloha zůstává stejná.
Při větších kolech to tedy znamená zachycení kola o podběh při propružení nebo bouchlým měchu?
Nedochází ve vypuštěné poloze k tlaku vahou auta na páku snímače, pokud je upravená délka ovládacích tyček?

Asi by bylo správné offroaďácké podložit patřičně dorazy, dát delší tlumiče nebo při zachování zdvihu nastavit písty , resp. vepředu mezikusy mezi pružící jednotky a držák...

Re: D3 povyrosla o 2,5 palce

Napsal: 05 bře 2014 17:23
od RudaK
To řešili určitě ti co to vymysleli :ty jeden...:
Mám ty zkrácený táhla a nic se neděje a krabičku mají jinní a taky nic .Ona to zas až tak velká úprava není . Hold když to chceš zvednout,tak otočíš jen čudlíkem .... :chuckle Ty táhla a nebo krabičky jsou jen na to,aby se to nespouštělo dolů při jízdě nad 50km/hod - prostě oblbnout ŘJ .....

Re: D3 povyrosla o 2,5 palce

Napsal: 05 bře 2014 20:11
od vava
Tohle je vlastně zásadní otázka....používají se táhla, krabičky jen na to, aby se oblbla ŘJ a výška auta zůstala vyšší i při rychlostech nad 50 km/h???

Nebo se skutečně MĚNÍ maximální světlá výška auta???

Re: D3 povyrosla o 2,5 palce

Napsal: 05 bře 2014 21:17
od RudaK
vava píše:Tohle je vlastně zásadní otázka....používají se táhla, krabičky jen na to, aby se oblbla ŘJ a výška auta zůstala vyšší i při rychlostech nad 50 km/h???
1. Kratší táhla zvednou to auto a je vyšší stále - ŘJ ale funguje normálně , tz nad 50km/hod ti to bude z OFF výšky spouštět na standartní a opačně s nákladové výšky ti to automaticky zvedne nad 5km/hod zase do standartu ( aby sis to představil,tak jsou kratší cca o 2 mm . prostě hrozně málo a i to stačí zvednout o ty 2" ) Táhla neoblbnou ŘJ ale senzory výšky - přeci jen to je klasický snímač na bázi reostatu či jak se ten bazmek jmenuje . Ale je to jednoduše vratná úprava - vyměníš táhla zpět.
2. Krabička tu ŘJ vlastně ošidí - dává ji mylné informace o výšce a tím pádem nezávisle od rychlosti . Výhoda je ta,že když chceš tak to zvedneš otočení čudlíku a když ne,tak to je jak z výroby .

Asi tak : mám 32" kola,které tam taky vlezou,ale přizvedlé to líp vypadá v blatnících ( bez přizvednutí je to dost naknop ) . Originál kola z výroby jsou 30". Já to přizvedl jen kvůli kolům . No a výrobce by nesouhlasil ze žádnou takovou úpravou - bo kdyby jó,tak by to nabízel jako doplněk za nejakou tu libru .... :chuckle

Re: D3 povyrosla o 2,5 palce

Napsal: 05 bře 2014 21:26
od xxx
Rudo a když auto zvedneš do nejvyšší polohy, je to stále OK? Není tam nikde problém?

Re: D3 povyrosla o 2,5 palce

Napsal: 05 bře 2014 21:28
od RudaK
Už jsem to psal že není :Pohoda:
Nakonec ta krabička to zvedne ještě víc než ty táhla . Ta ty módy ještě násobí ....

Re: D3 povyrosla o 2,5 palce

Napsal: 05 bře 2014 21:29
od vava
Rudo
díky za postupné objasňování.

Jestli jak píšeš a určitě to tak je:..."Táhla neoblbnou ŘJ ale senzory výšky - přeci jen to je klasický snímač na bázi reostatu"


Moje otázka je - je tam ještě jiný - třeba koncový snímač/spínač při dosažení maxima?

No a pokud ne (a mechanika to umožňuje - např. tlumiče, dorazy, atd.) tak táhla zvětší maximální světlou výšku auta. Pokud by tam totiž ten další byl, tak by došlo jen k posunu oproti nastavení ŘJ a maximum by zůstalo stejné.

Re: D3 povyrosla o 2,5 palce

Napsal: 05 bře 2014 21:35
od RudaK
Si mě předběhl - podle mě ta krabička to zvedne ještě víc - ale si to jen myslím,nebo mě to řekl ten co tu krabičku má - nakonec určitě říkal,že to je jedna z dobrých investic a má tu z Austrálie .
Má ji Ivan Jezbera ( údajně byl první v Evrope kdo ji montoval ) a Petrs a Vizoš ( tomu zas nechtěli běhat ty táhla ) a včil babo raď. Já bych se té Australské nebál a možná ji i časem pořídím . Je dobrá v písečných dunách kde je potřeba větší rychlost než těch zatrolených 50km/hod - což jsem si vyskoušel na vlastní kůži .....
Dorazy jsou myslím tlumiče,ale nevím to určitě . Zas tak to nevyšetřuju .

Re: D3 povyrosla o 2,5 palce

Napsal: 05 bře 2014 21:45
od libovka
Osobně si teda myslím,že zrovna tlumičům to nejlíp dělat nebude.Tím že se to přizvedne tak se změní jejich pracovní dráha.

Re: D3 povyrosla o 2,5 palce

Napsal: 05 bře 2014 21:46
od vava
No pokud to ta krabička zvedne výš, tak to podle mne znamená, že:
- nejsou tam jiné dorazy
- elektronika (originální) má omezení, které tahle krabička změní

Mně jde jen o to zjistit, jak to je s tím Super Plus Extended módem či co to je (jestli to vůbec je), jestli je tento mód možné využít v krizové situaci nějak nezávisle (pokynem řidiče - ne automatikou Terrain Response) a nebo jestli je opravdu nutné investovat 16 tis. - to vše pro mé účely - nejezdím v dunách (i kdybych někdy rád :-) ) a zvednout to výš než je normální.

???

Re: D3 povyrosla o 2,5 palce

Napsal: 05 bře 2014 21:49
od vava
To libovka:
souhlasím, že to ostatním dílům nebude dělat dobře, jak jsem psal a psali ostatní na disco3.co.uk v tom nejvyšším módu nedávat kola plně do rejdu.
Ale na pár minut a krizové přejetí/vyjetí/vyproštění si myslím, že to nemá podstatný vliv.

Trvalé použití vidím jen pro větší kola a takové zvednutí (+50 mm) asi také nebude mít vliv na životnost - viz zkušenosti ostatních.

Re: D3 povyrosla o 2,5 palce

Napsal: 05 bře 2014 21:55
od RudaK
Je to věc investic :Sorry: V tomdle se těžko radí - já jsem s těma táhlama od Luboše spokojený a asi je to dobrý kompromis . Čas ukáže ,jezdím s nima zatím asi 2 roky tz. cca 20 - 30 000 km . Co můžu říct zodpovědně,tak na stabilitu se mě to zdá stejné .

Re: D3 povyrosla o 2,5 palce

Napsal: 05 bře 2014 21:59
od libovka
Je pravda,že off auta mají tlumiče delší kůli křížení.Takže se asi tolik neděje.

Re: D3 povyrosla o 2,5 palce

Napsal: 05 bře 2014 22:00
od MadTom
Sice D3 nemám ale princip je furt stejnej.
Čidlo měří vzdálenost nápravy, od zbytku auta a s nějakou inteligencí to průběžně dorovnává. Vedlejší efekt je možnost měnit výšku auta. Není tam nic jiného, z čeho by to auto poznalo.
Prodlužovací tyčky pouze posunou celé nastavení kousek jinak, bez nutnosti zásahu do elektroniky - rekalibrace podvozku pomocí diagnostiky.
Krabička, aspoň tedy ta australská se vkládá do cesty signálu z čidel a ten ovlivňuje. Umožňuje to tedy měnit nastavení za jízdy dle toho jak chce řidič.
Až potud je všechno skoro stejné. Pokud je ale krabička udělaná chytře, tak na rozdíl od tyček nemusí být lineární - tedy že v běžném rozsahu nastavení výšek podvozku se chová jako tyčky a když dojde do extrému, tak se může postupně chovat až tak, jako by tam nebyla. Ale na tohle je potřeba se zeptat autora krabičky, jak to má ošetřené.
Nehledejte v té elektronice v autě žádnou zásadní složitost. Tu vám pouze sugerují v servisech lidi, co se elektriky bojí, protože ve škole nedávali pozor a ono to holt většinou není vidět. A že se na opravy používají měřící přístroje a diagnostika, vždyť to je taky jenom nářadí, jako kladivo a kleště. A taky se musí umět používat.

Z toho co tady zaznělo je jedna zajímavá věc - dorazy nápravy. Směrem dolů to limituje nejspíše tlumič. Směrem nahoru by tam měl být nějaký doraz, aby v případě prasknutí měchu, třeba po propíchnutí klackem, auto sedlo pouze na dorazy a dalo se s ním aspoň trošku jet, bez toho, aby se zničily gumy nebo něco poškubalo okolo nich. Při normální velikosti kol a pouze zvednutém autu je to jedno, pokud se dají větší kola, může to být problém.

Re: D3 povyrosla o 2,5 palce

Napsal: 05 bře 2014 22:13
od RudaK
MadTom píše: Směrem dolů to limituje nejspíše tlumič. Směrem nahoru by tam měl být nějaký doraz, aby v případě prasknutí měchu, třeba po propíchnutí klackem, auto sedlo pouze na dorazy a dalo se s ním aspoň trošku jet, bez toho, aby se zničily gumy nebo něco poškubalo okolo nich. Při normální velikosti kol a pouze zvednutém autu je to jedno, pokud se dají větší kola, může to být problém.
Tome tak když se to spustí dolů z jakéhokoli důvodu,tak se s tím nedá jet a šmatlá to gumy . Já myslel že nedojedu do Brna a to mám 12 km do servisu , kde mě vyměnili čidlo . A soused to dotáhl z hor v Itálii a oddělal pneumatiky . I když dodnes mě není jasný jak tu cestu přežil . Je to natvrdo jak motokára a zakloněné kola . Ještě by to mělo omezovat rychlost , ale to nevím jestli jó bo se s tím fakt jelo blbě . Jestli tam v tomdle případě vlezou do podběhů ty 32" kola nevím .
Jinak z elektroniky nemám strach bo ji vůbec nerozumím, tak proto :D

Re: D3 povyrosla o 2,5 palce

Napsal: 05 bře 2014 23:21
od Luboš M.
Ja ještě doplnim něco k tahlum. První rozmer jsem mel od Vizose, který je nekde koupil/udelal. Ja je udelal stejne jako on a auto mi zacalo hazet nouzovy rezim, stejne jako jemu. Musel jsem dost laborovat, abych docilil co největší efektivity a zase stavu, kdy se nebude zapínat nouzak. Myslim, ze jsem je delal snad 6x. Tahla zvednou auto asi o 4.3cm a delal jsem to hlavne kvůli vetsim kolum, coz se povedlo. jezdil jsem s tim az do prodeje dva roky a nasledne jiz další rok funguje na te prodane DIII. Nic zasadne neodeslo, nic se nadmerne neopotřebovalo. Osobne,bych tu krabici nechtel, stoji celkem dost penez a auto jsem stejne dolu nepoustel tak co.
Jizdni vlastnosti jsou totozne, nepocitil jsem zadny rozdil.

Re: D3 povyrosla o 2,5 palce

Napsal: 06 bře 2014 09:57
od RudaK
Luboš M. píše: První rozmer jsem mel od Vizose, který je nekde koupil.
Asi ano a pak koupil tu škatulku ....
Luboš M. píše: Tahla zvednou auto asi o 4.3cm a delal jsem to hlavne kvůli vetsim kolum, coz se povedlo. jezdil jsem s tim az do prodeje dva roky a nasledne jiz další rok funguje na te prodane DIII. Nic zasadne neodeslo, nic se nadmerne neopotřebovalo. Jizdni vlastnosti jsou totozne, nepocitil jsem zadny rozdil.
Stejná zkušenost - konečně,mám je Luboši od tebe :yes . Já ty změny úhlů konzultoval i v servisu a tam říkali,že by to nemělo dělat nic ..... což se nakonec potvrdilo .

Re: D3 povyrosla o 2,5 palce

Napsal: 06 bře 2014 16:18
od dava
No, jasný je, že maximální vejška se nezmění, prostě se vytáhnou tlumiče nadoraz a padla, proto jsem se divil, že de facto táhlama a asi i krabičkou se zkrátí dráha zdvihu, jinak řečeno výrazně omezí křížení, pokud by u takovýho auta bylo potřeba.

Při vypuštění auto sedne na obvyklý místo, akorát pokud jsou jiný délky táhel, mohlo by to znamenat že se dostanou snímače přes doraz? Proto bych se bál a dal tam ty patřičně upravený dorazy nápravy