PROBLEM ACE
Moderátor: Miky_CZ
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: PROBLEM ACE
Kola taky pocítíš na volantu... A Bert píše, že volant je v pohodě.
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
-
- Příspěvky: 15101
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: PROBLEM ACE
Kola by měl cítit na volantu pokud budou házet doleva a doprava, ale pokud to bude "vzorkem" a auto bude lítat nahoru a dolu, tak to cítit nemusí. Takhle na dálku je to ale věštění z koule.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: PROBLEM ACE
Psal že má málo kapaliny v ACE, ale nepíše jestli dolil nebo ne. Jaká je pravda?
Re: PROBLEM ACE
Zatím jsem na nic nesahal a nedolil. U jineho auta bych řekl, že řve servopumpa. Ale tady je v nadobce serva dost kapaliny a chybi jen v té půlce pro ACE. Tak jsem z toho odvodil, že by to mohla dělat pumpa ACE, pokud při vyšším výkonu motoru nažene tu trošku kapaliny do systému a pak jede nasucho. Jenže nevím, jestli pumpa ACE dovede dělat takové hučení a vibrace - na to jsem se původně chtěl zeptat. A taky jestli to ACE pracuje tak, že by na něj měla vliv rychlost při jízdě po dálnici. Já samozřejmě vím, že první rada bude znít: nejdřív dolej a pak budem řešit dál. Ale chtěl jsem se zeptat dřív, než se v tom začnu vrtat. Sám to totiž nemám rád, když někdo začne strkat ruce do motoru a teprve nakonec se přijde poradit.
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: PROBLEM ACE
Nemyslím si, že bys něco pokazil tím když doplníš kapaliny.
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Re: PROBLEM ACE
Dolej a vyzkoušej. Nic tím určitě nepokazíš.
Re: PROBLEM ACE
Jo, samozřejmě. Mě šlo o to, jestli uvažuju dobře, když ten rámus přičítám čerpadlu ACE. V každém případě děkuju za všechny podněty a po dolití dám zprávu. Přeji hezký Silvestr a hodně příjemných kilometrů v Land Roverech v roce 2010.
- emo
- Příspěvky: 262
- Registrován: 15 pro 2009 22:31
- tel.: 00421907292772
- auto: Discovery II
- Bydliště: Bratislava
Re: PROBLEM ACE
nazdar dnes mi zacala blikat cervena kontrolka ACE a podivne zvuky isli od spolujazdcovej strany a auto zacalo trosku plavat na ceste tak som skontroloval olej v nadobke a olej bol ok vipol som motor znovu nastartoval po chvili sa zazla zlta kontrolka ked som spravil prudsi manever v pravo lavo zacala blikat cervena kontrolka viete mi poradit dik
Re: PROBLEM ACE
pravdepodobne maš odtrhnutu niektoru tycku stabilizatora - skontroluj to
. tel 0905532342 bratislavsky kraj mail info@atlascamper.sk
- emo
- Příspěvky: 262
- Registrován: 15 pro 2009 22:31
- tel.: 00421907292772
- auto: Discovery II
- Bydliště: Bratislava
Re: PROBLEM ACE
hallo mal si pravdu Patrik dik za radupatrik píše:pravdepodobne maš odtrhnutu niektoru tycku stabilizatora - skontroluj to
Re: PROBLEM ACE
Mam problem s ACE. Minuly tyzden mi v nej nieco zacalo buchat (vyzera to na cievku v nom) a to sa prenasana aj na napravu. Tak sme ho odpojili tym ze sme vytiahli poistku. Neviem ci tam bol niekedy meneni filter... Stabilizacne tycky su vsetky 4 uplne nove.
Mal by som otazky:
- ci mozem takto jazdit nejaky cas (0 az 2000 km) a ci mi to nesposobi dalsie potiaze
- ci sa da ACE nejak repasnut vnutro (nechcel by som dat odstranit ked nemusim)
Dakujem
Mal by som otazky:
- ci mozem takto jazdit nejaky cas (0 az 2000 km) a ci mi to nesposobi dalsie potiaze
- ci sa da ACE nejak repasnut vnutro (nechcel by som dat odstranit ked nemusim)
Dakujem
Byvalka Land Rover Discovery II HSE, r.v. 2003, 2,5TD automat, General Grabber AT 255/65 R16
-
- Příspěvky: 15101
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: PROBLEM ACE
Nahodit na diagnostiku a vyčíst co to píše - může to být od elektoniky po mechaniku nebo hydrauliku.
Zkontrolovat, že je dost kapaliny v nádobce, pokud jí bude málo, hledat únik pod autem. Je tam stejná kapalina jako v servořízení. Případně dolít, aby to nemělo snahu běžet na sucho - hydraulická pumpa se furt točí, i když je vyndaná pojistka.
Zkontrolovat, že je dost kapaliny v nádobce, pokud jí bude málo, hledat únik pod autem. Je tam stejná kapalina jako v servořízení. Případně dolít, aby to nemělo snahu běžet na sucho - hydraulická pumpa se furt točí, i když je vyndaná pojistka.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: PROBLEM ACE
Kvapalina bola prva co sme pozerali, tej je dost (je nad riskou) a ziadny unik sme nespozorovali.
Byvalka Land Rover Discovery II HSE, r.v. 2003, 2,5TD automat, General Grabber AT 255/65 R16
Re: PROBLEM ACE
Pracuje ACE, když mám TC a ABS odpojené? Nebo je to jeden systém?
Vůbec netuším, že bych si za ty roky ježdění jak po cestě tak v terénu všiml nějaké funkce náklonu či, co. Vzhledem k tomu, že je to LR a nevím o té funkci, tak předpokládám, že je rozbitá a dávno nefunkční.
Vůbec netuším, že bych si za ty roky ježdění jak po cestě tak v terénu všiml nějaké funkce náklonu či, co. Vzhledem k tomu, že je to LR a nevím o té funkci, tak předpokládám, že je rozbitá a dávno nefunkční.
Disco mi zachránilo život
-
- Příspěvky: 15101
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: PROBLEM ACE
ACE funguje na ABS nezávisle. V terénu se projevuje tak, že se "odpojí" a tím změknou stabilizátory a auto lépe kříží - pozná to podle zařazené redukce. Jeho hlavní funkce je na silnici při průjezdech zatáček - tam se auto téměř nenaklání, i když je to vysoká krabice.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: PROBLEM ACE
- zeby pumpa pri veci rychlosti zpusobovala vibrace se mi nezda, v nejhorsim by se mohla dostat
do oblasti kavitace, ale to by delala jen kraval (nez by odesla). Nedavno mi "prasknul" zadni valec systemu a olej jsem mel asi 15mm pod ryskou min, zadne vibrace pri vetsi rychlosti. Ad. kontrolky ( z toho co jsem vypozoroval) horni solenoidy ovladaji valce (vybrany konektor je oranzova kontrolka) solenoid z boku je asi proporc(pri behu "psouka") reguluje tlak (myslim ze pokud je tlak a vybere se konektor kontrolka zcervena) => coz by asi mohla delat vlhkost.
- nevim jestli se system neprehreje, pokud proporc nereguluje, kdysi jsem to pocital matne si vzpominam ze tam vznika ~1,5kW tepla.. !
Odpojeni ACE : odpojil jsem ho uprostred "miliona" serpentin.. pocit v prvni zatacce po odpojeni byl, ze jsem skoro skocil na sedadlo spolujezdce, abych auto vyvazil ,rozdil byl obrovsky nemohl jsem si na to zvyknout. casto ctu na forech, ze je to nefunkcni luxus, nemyslim si to.
do oblasti kavitace, ale to by delala jen kraval (nez by odesla). Nedavno mi "prasknul" zadni valec systemu a olej jsem mel asi 15mm pod ryskou min, zadne vibrace pri vetsi rychlosti. Ad. kontrolky ( z toho co jsem vypozoroval) horni solenoidy ovladaji valce (vybrany konektor je oranzova kontrolka) solenoid z boku je asi proporc(pri behu "psouka") reguluje tlak (myslim ze pokud je tlak a vybere se konektor kontrolka zcervena) => coz by asi mohla delat vlhkost.
- nevim jestli se system neprehreje, pokud proporc nereguluje, kdysi jsem to pocital matne si vzpominam ze tam vznika ~1,5kW tepla.. !
Odpojeni ACE : odpojil jsem ho uprostred "miliona" serpentin.. pocit v prvni zatacce po odpojeni byl, ze jsem skoro skocil na sedadlo spolujezdce, abych auto vyvazil ,rozdil byl obrovsky nemohl jsem si na to zvyknout. casto ctu na forech, ze je to nefunkcni luxus, nemyslim si to.
DII TD5 novy gzycht; manual
-----------------------------
..radost zacina tam, kde jini konci..
-----------------------------
..radost zacina tam, kde jini konci..
-
- Příspěvky: 15101
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: PROBLEM ACE
Odpojení ACE - pokud se odpojí natvrdo od elektriky tak je to, jako by auto skoro nemělo stabilizátory a bude se hodně houpat. Pokud se vypna v řídící jednotkce a není někde děravá hydraulika, měly by se hydraulické pístnice na stabilizátorech zamknout a auto by se mělo chovat jako s normálníma pevnýma stabilizátorama.
15mm po ryskou v nádržce je v pohodě - vývod kde to nasává je až u dna. Objem nádržky je cca 0,5litru
15mm po ryskou v nádržce je v pohodě - vývod kde to nasává je až u dna. Objem nádržky je cca 0,5litru
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: PROBLEM ACE
Tak dnes sme to s Maryanom hodili na diagnostiku. Ziadne chyby sa neobjavili. Tak sme spustili test ACE.
Evidentny problem je s casovanim ventilov, mali byt casi medzi 25-60 ms, no a mal som tam 1020ms. A to buchanie zacne az sa pohnem s autom, t.j. nad 10km/h a to je jedno H alebo L polohe. Ked vypnem motor a nastartujem pohoda, pohnem sa a zas to robi az kym nevypnem motor.
Co teda radite. Da sa to nejak repasnut, alebo radsej nech hladam ACE pumpu z buracky?
Evidentny problem je s casovanim ventilov, mali byt casi medzi 25-60 ms, no a mal som tam 1020ms. A to buchanie zacne az sa pohnem s autom, t.j. nad 10km/h a to je jedno H alebo L polohe. Ked vypnem motor a nastartujem pohoda, pohnem sa a zas to robi az kym nevypnem motor.
Co teda radite. Da sa to nejak repasnut, alebo radsej nech hladam ACE pumpu z buracky?
Byvalka Land Rover Discovery II HSE, r.v. 2003, 2,5TD automat, General Grabber AT 255/65 R16
Re: PROBLEM ACE
Doplnim:
- Tie zvuky vyzeraju ako keby sa niektory zo solenoidov v tej kocke pod spolujazdcom otvaral/zatvaral v takte cca 750ms.
- Podla mna problem pravdepodobne nie je v ACE pumpe.
- Vidim to na niektory z tych dvoch solenoidov, ktorymi sa ovlada smer hydraulickej kvapaliny do predneho a zadneho hydraulickeho piestu na stabilizatoroch.
- Test ACE ukazal ze oba tie solenoid.ventily sa otvaraju/zatvaraju dost neskoro. Ocakavany cas zavretia je 25-60ms, ale namerany bol az 1020ms.
- Tlak z ACE cerpadla je cca 16bar a tlak za redukcnym ventilom je cca 5bar. To by mohlo byt OK. Takze toto vylucuje problem solenoidu kt.reguluje tlak.
Odporucam na zaciatok:
- Odpojit a precistit konektory na solenoid bloku pod spolujazdcom a precistit ich
- Vymenit filter ACE.
- Kupit jeden z tych dvoch solenoidov a skusit ich postupne vymienat.
- Tie zvuky vyzeraju ako keby sa niektory zo solenoidov v tej kocke pod spolujazdcom otvaral/zatvaral v takte cca 750ms.
- Podla mna problem pravdepodobne nie je v ACE pumpe.
- Vidim to na niektory z tych dvoch solenoidov, ktorymi sa ovlada smer hydraulickej kvapaliny do predneho a zadneho hydraulickeho piestu na stabilizatoroch.
- Test ACE ukazal ze oba tie solenoid.ventily sa otvaraju/zatvaraju dost neskoro. Ocakavany cas zavretia je 25-60ms, ale namerany bol az 1020ms.
- Tlak z ACE cerpadla je cca 16bar a tlak za redukcnym ventilom je cca 5bar. To by mohlo byt OK. Takze toto vylucuje problem solenoidu kt.reguluje tlak.
Odporucam na zaciatok:
- Odpojit a precistit konektory na solenoid bloku pod spolujazdcom a precistit ich
- Vymenit filter ACE.
- Kupit jeden z tych dvoch solenoidov a skusit ich postupne vymienat.
Disco 3