PROBLEM ACE

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: PROBLEM ACE

#41 Příspěvek od PavelU » 31 pro 2009 17:45

Kola taky pocítíš na volantu... :idea: A Bert píše, že volant je v pohodě. :roll:
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

MadTom
Příspěvky: 15101
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: PROBLEM ACE

#42 Příspěvek od MadTom » 31 pro 2009 17:46

Kola by měl cítit na volantu pokud budou házet doleva a doprava, ale pokud to bude "vzorkem" a auto bude lítat nahoru a dolu, tak to cítit nemusí. Takhle na dálku je to ale věštění z koule.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
pajam
Příspěvky: 793
Registrován: 14 čer 2006 07:10
auto: nějaké LR
Bydliště: Bělá pod Bezdězem

Re: PROBLEM ACE

#43 Příspěvek od pajam » 31 pro 2009 17:48

Psal že má málo kapaliny v ACE, ale nepíše jestli dolil nebo ne. Jaká je pravda?

Bert

Re: PROBLEM ACE

#44 Příspěvek od Bert » 31 pro 2009 18:12

Zatím jsem na nic nesahal a nedolil. U jineho auta bych řekl, že řve servopumpa. Ale tady je v nadobce serva dost kapaliny a chybi jen v té půlce pro ACE. Tak jsem z toho odvodil, že by to mohla dělat pumpa ACE, pokud při vyšším výkonu motoru nažene tu trošku kapaliny do systému a pak jede nasucho. Jenže nevím, jestli pumpa ACE dovede dělat takové hučení a vibrace - na to jsem se původně chtěl zeptat. A taky jestli to ACE pracuje tak, že by na něj měla vliv rychlost při jízdě po dálnici. Já samozřejmě vím, že první rada bude znít: nejdřív dolej a pak budem řešit dál. Ale chtěl jsem se zeptat dřív, než se v tom začnu vrtat. Sám to totiž nemám rád, když někdo začne strkat ruce do motoru a teprve nakonec se přijde poradit.

Bert

Re: PROBLEM ACE

#45 Příspěvek od Bert » 31 pro 2009 18:19

Mám na mysli když si koupí auto.

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: PROBLEM ACE

#46 Příspěvek od PavelU » 31 pro 2009 18:33

Nemyslím si, že bys něco pokazil tím když doplníš kapaliny. :wink:
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

Uživatelský avatar
pajam
Příspěvky: 793
Registrován: 14 čer 2006 07:10
auto: nějaké LR
Bydliště: Bělá pod Bezdězem

Re: PROBLEM ACE

#47 Příspěvek od pajam » 31 pro 2009 18:44

Dolej a vyzkoušej. Nic tím určitě nepokazíš.

Bert

Re: PROBLEM ACE

#48 Příspěvek od Bert » 31 pro 2009 18:50

Jo, samozřejmě. Mě šlo o to, jestli uvažuju dobře, když ten rámus přičítám čerpadlu ACE. V každém případě děkuju za všechny podněty a po dolití dám zprávu. Přeji hezký Silvestr a hodně příjemných kilometrů v Land Roverech v roce 2010.

Uživatelský avatar
emo
Příspěvky: 262
Registrován: 15 pro 2009 22:31
tel.: 00421907292772
auto: Discovery II
Bydliště: Bratislava

Re: PROBLEM ACE

#49 Příspěvek od emo » 26 zář 2010 16:53

nazdar dnes mi zacala blikat cervena kontrolka ACE a podivne zvuky isli od spolujazdcovej strany a auto zacalo trosku plavat na ceste tak som skontroloval olej v nadobke a olej bol ok vipol som motor znovu nastartoval po chvili sa zazla zlta kontrolka ked som spravil prudsi manever v pravo lavo zacala blikat cervena kontrolka viete mi poradit dik

Uživatelský avatar
patrik
Příspěvky: 2613
Registrován: 05 dub 2007 23:24
Bydliště: slovensky grob

Re: PROBLEM ACE

#50 Příspěvek od patrik » 26 zář 2010 17:48

pravdepodobne maš odtrhnutu niektoru tycku stabilizatora - skontroluj to :!:
. tel 0905532342 bratislavsky kraj mail info@atlascamper.sk

Uživatelský avatar
emo
Příspěvky: 262
Registrován: 15 pro 2009 22:31
tel.: 00421907292772
auto: Discovery II
Bydliště: Bratislava

Re: PROBLEM ACE

#51 Příspěvek od emo » 27 zář 2010 19:57

patrik píše:pravdepodobne maš odtrhnutu niektoru tycku stabilizatora - skontroluj to :!:
hallo mal si pravdu Patrik dik za radu

Uživatelský avatar
kris974
Příspěvky: 109
Registrován: 19 črc 2010 09:09
auto: DiscoveryII TD5
Bydliště: Bratislava

Re: PROBLEM ACE

#52 Příspěvek od kris974 » 01 říj 2010 09:55

Mam problem s ACE. Minuly tyzden mi v nej nieco zacalo buchat (vyzera to na cievku v nom) a to sa prenasana aj na napravu. Tak sme ho odpojili tym ze sme vytiahli poistku. Neviem ci tam bol niekedy meneni filter... Stabilizacne tycky su vsetky 4 uplne nove.
Mal by som otazky:
- ci mozem takto jazdit nejaky cas (0 az 2000 km) a ci mi to nesposobi dalsie potiaze
- ci sa da ACE nejak repasnut vnutro (nechcel by som dat odstranit ked nemusim)

Dakujem
Byvalka Land Rover Discovery II HSE, r.v. 2003, 2,5TD automat, General Grabber AT 255/65 R16

MadTom
Příspěvky: 15101
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: PROBLEM ACE

#53 Příspěvek od MadTom » 01 říj 2010 10:18

Nahodit na diagnostiku a vyčíst co to píše - může to být od elektoniky po mechaniku nebo hydrauliku.
Zkontrolovat, že je dost kapaliny v nádobce, pokud jí bude málo, hledat únik pod autem. Je tam stejná kapalina jako v servořízení. Případně dolít, aby to nemělo snahu běžet na sucho - hydraulická pumpa se furt točí, i když je vyndaná pojistka.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
kris974
Příspěvky: 109
Registrován: 19 črc 2010 09:09
auto: DiscoveryII TD5
Bydliště: Bratislava

Re: PROBLEM ACE

#54 Příspěvek od kris974 » 01 říj 2010 10:22

Kvapalina bola prva co sme pozerali, tej je dost (je nad riskou) a ziadny unik sme nespozorovali.
Byvalka Land Rover Discovery II HSE, r.v. 2003, 2,5TD automat, General Grabber AT 255/65 R16

Uživatelský avatar
Jarys
Příspěvky: 911
Registrován: 29 pro 2006 13:39
Bydliště: Broumov

Re: PROBLEM ACE

#55 Příspěvek od Jarys » 01 říj 2010 16:12

Pracuje ACE, když mám TC a ABS odpojené? Nebo je to jeden systém?

Vůbec netuším, že bych si za ty roky ježdění jak po cestě tak v terénu všiml nějaké funkce náklonu či, co. Vzhledem k tomu, že je to LR a nevím o té funkci, tak předpokládám, že je rozbitá a dávno nefunkční.
Disco mi zachránilo život

MadTom
Příspěvky: 15101
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: PROBLEM ACE

#56 Příspěvek od MadTom » 01 říj 2010 21:15

ACE funguje na ABS nezávisle. V terénu se projevuje tak, že se "odpojí" a tím změknou stabilizátory a auto lépe kříží - pozná to podle zařazené redukce. Jeho hlavní funkce je na silnici při průjezdech zatáček - tam se auto téměř nenaklání, i když je to vysoká krabice.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
witoldo
Příspěvky: 116
Registrován: 04 pro 2008 22:49
Bydliště: Tesin

Re: PROBLEM ACE

#57 Příspěvek od witoldo » 02 říj 2010 21:33

- zeby pumpa pri veci rychlosti zpusobovala vibrace se mi nezda, v nejhorsim by se mohla dostat
do oblasti kavitace, ale to by delala jen kraval (nez by odesla). Nedavno mi "prasknul" zadni valec systemu a olej jsem mel asi 15mm pod ryskou min, zadne vibrace pri vetsi rychlosti. Ad. kontrolky ( z toho co jsem vypozoroval) horni solenoidy ovladaji valce (vybrany konektor je oranzova kontrolka) solenoid z boku je asi proporc(pri behu "psouka") reguluje tlak (myslim ze pokud je tlak a vybere se konektor kontrolka zcervena) => coz by asi mohla delat vlhkost.

- nevim jestli se system neprehreje, pokud proporc nereguluje, kdysi jsem to pocital matne si vzpominam ze tam vznika ~1,5kW tepla.. !

Odpojeni ACE : odpojil jsem ho uprostred "miliona" serpentin.. pocit v prvni zatacce po odpojeni byl, ze jsem skoro skocil na sedadlo spolujezdce, abych auto vyvazil :) ,rozdil byl obrovsky nemohl jsem si na to zvyknout. casto ctu na forech, ze je to nefunkcni luxus, nemyslim si to.
DII TD5 novy gzycht; manual
-----------------------------
..radost zacina tam, kde jini konci..

MadTom
Příspěvky: 15101
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: PROBLEM ACE

#58 Příspěvek od MadTom » 03 říj 2010 07:42

Odpojení ACE - pokud se odpojí natvrdo od elektriky tak je to, jako by auto skoro nemělo stabilizátory a bude se hodně houpat. Pokud se vypna v řídící jednotkce a není někde děravá hydraulika, měly by se hydraulické pístnice na stabilizátorech zamknout a auto by se mělo chovat jako s normálníma pevnýma stabilizátorama.
15mm po ryskou v nádržce je v pohodě - vývod kde to nasává je až u dna. Objem nádržky je cca 0,5litru
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
kris974
Příspěvky: 109
Registrován: 19 črc 2010 09:09
auto: DiscoveryII TD5
Bydliště: Bratislava

Re: PROBLEM ACE

#59 Příspěvek od kris974 » 03 říj 2010 20:36

Tak dnes sme to s Maryanom hodili na diagnostiku. Ziadne chyby sa neobjavili. Tak sme spustili test ACE.
Evidentny problem je s casovanim ventilov, mali byt casi medzi 25-60 ms, no a mal som tam 1020ms. A to buchanie zacne az sa pohnem s autom, t.j. nad 10km/h a to je jedno H alebo L polohe. Ked vypnem motor a nastartujem pohoda, pohnem sa a zas to robi az kym nevypnem motor.
Co teda radite. Da sa to nejak repasnut, alebo radsej nech hladam ACE pumpu z buracky?
Byvalka Land Rover Discovery II HSE, r.v. 2003, 2,5TD automat, General Grabber AT 255/65 R16

maryan
Příspěvky: 136
Registrován: 01 pro 2009 08:14
auto: Disco 3 & 4
Bydliště: BA, SK

Re: PROBLEM ACE

#60 Příspěvek od maryan » 03 říj 2010 22:08

Doplnim:
- Tie zvuky vyzeraju ako keby sa niektory zo solenoidov v tej kocke pod spolujazdcom otvaral/zatvaral v takte cca 750ms.
- Podla mna problem pravdepodobne nie je v ACE pumpe.
- Vidim to na niektory z tych dvoch solenoidov, ktorymi sa ovlada smer hydraulickej kvapaliny do predneho a zadneho hydraulickeho piestu na stabilizatoroch.
- Test ACE ukazal ze oba tie solenoid.ventily sa otvaraju/zatvaraju dost neskoro. Ocakavany cas zavretia je 25-60ms, ale namerany bol az 1020ms.
- Tlak z ACE cerpadla je cca 16bar a tlak za redukcnym ventilom je cca 5bar. To by mohlo byt OK. Takze toto vylucuje problem solenoidu kt.reguluje tlak.
Odporucam na zaciatok:
- Odpojit a precistit konektory na solenoid bloku pod spolujazdcom a precistit ich
- Vymenit filter ACE.
- Kupit jeden z tych dvoch solenoidov a skusit ich postupne vymienat.
Disco 3

Odpovědět