F1 rada s IRD
Moderátor: Safraporte
Re: rada s ird
Samozřejmě je to z IRD, proto jsem to psal sem - výměnu oleje.
Ten kousek kroužku je ocelový, né mosaz nebo hliník. Olej v ní byl poměrně průhledný, jako by ho někdo předemnou měnil.
Koupil jsem auto a hned všechny náplně a filtry vyměnil, jak mám ve zvyku.. Jen motor a převodovka měla černý !!
Tak doufám, že snad nějaký zbytek. Olej mi z IRD neuniká.
Jestli by to odpovídalo nějakému pístku, napiš mi číslo k výše uvedenému obrázku, o který se jedná. Dííky
Ten kousek kroužku je ocelový, né mosaz nebo hliník. Olej v ní byl poměrně průhledný, jako by ho někdo předemnou měnil.
Koupil jsem auto a hned všechny náplně a filtry vyměnil, jak mám ve zvyku.. Jen motor a převodovka měla černý !!
Tak doufám, že snad nějaký zbytek. Olej mi z IRD neuniká.
Jestli by to odpovídalo nějakému pístku, napiš mi číslo k výše uvedenému obrázku, o který se jedná. Dííky
Re: rada s ird
ASTERO,viděls někdy pístní kroužek?Každopádně ten by nevypad ale zadřel by se.Ten díl je z převodovky že?
Re: rada s ird
To bol predsa fór
Re: rada s ird
Jojo - srandičky si dělat z neznaléého
Nee, to se mi vyplavilo z IRD, proto to píši do tohoto vlákna. A netuším z čeho to může být. IRD jsem ještě nerozebíral a doufám, že brzy ani nebudu
Nee, to se mi vyplavilo z IRD, proto to píši do tohoto vlákna. A netuším z čeho to může být. IRD jsem ještě nerozebíral a doufám, že brzy ani nebudu
Re: rada s ird
Zdar, vypadá to jako část podložky planetového kola z diferáku. Soudím pouze podle toho modrého zbarvení v pravé části. Nové podložky jsou taky takhle zbarvené. Právě si taky IRD repasuju.
Jen pro zajímavost jak vypadaly ty moje staré vs. nové.
Jen pro zajímavost jak vypadaly ty moje staré vs. nové.
Re: rada s ird
Díky chlape, to odpovídá
A před repasem se chová IRD jak ? Působí to ve voze za jízdy mírné vyprace a nepravidelný hluk jakoby od kardanu ? Jen slabý hluk ? A musí se z důvodu výměny těchto podložek sundávat celé IRD ?
Nafoť IRD rozebrané - díky
A před repasem se chová IRD jak ? Působí to ve voze za jízdy mírné vyprace a nepravidelný hluk jakoby od kardanu ? Jen slabý hluk ? A musí se z důvodu výměny těchto podložek sundávat celé IRD ?
Nafoť IRD rozebrané - díky
Re: rada s ird
Tady jsou ty fotky, omlouvam se že až teď nebyl jsem přes víkend doma...co se týče vibrací a hluku tak ty jsem slyšel, ale mě se omlely zuby na soukolí výstupu na kardan, proto repasuju. Nemůžu posoudit jestli šli od diferáku kvůli těm podložkám. Já na ně narazil až když jsem to měl rozebraný. Každopádně tam ale ty podložky nejsou pro nic za nic a když budou vymletý tak to asi začne hučet. Nemam s tim ale vůbec žádné zkušenosti tak to ber pouze informativně a zkus se zeptat zkušenějších....a jestli jde rozebrat IRD na autě netušim. Já ho musel vymontovat, možná by to šlo jestli je napravo od IRD dost místa a jestli tam něco nebude překážet. Můžeš to zkusit. Jestli ty podložky budeš měnit tak dej pozor lišily se v tloušťce na starší a novější typ IRD. Já jsem je objednával u eliotta a do objednávky jsem pro jistotu zadal výrobní číslo IRD a to dvoučíslí v kroužku.
Re: rada s ird
Díky moc za det. fotky. Moc mo to pomohlo
Jaké ti to dělalo problémy, než jsi vyměnil podložky pla.soukolí. Nevím zda to u mne někdo spravoval a ten kousek byl pozůstatek opravy, když jsem tam měl čistý olej.
Díky moc
Jaké ti to dělalo problémy, než jsi vyměnil podložky pla.soukolí. Nevím zda to u mne někdo spravoval a ten kousek byl pozůstatek opravy, když jsem tam měl čistý olej.
Díky moc
Re: rada s ird
S předním diferakem sem problémy nemel, na ty podložky sem narazil až když jsem rozebral IRD. Je možný ze to bylo hlucnejsi, ale nemůžu to porovnat s jinym free. Jak jsem již psal IRD repasuju kvůli očesanému soukolí vystupu na kardan. Ty podložky byly jen další investice když už sem to mel rozebraný. Vůbec sem nemel v planu je měnit, ale ty starý tam vrátit nemůžu, svědomí by mi to nedovolilo
- Ronin_
- Příspěvky: 29
- Registrován: 16 zář 2015 13:00
- auto: Freelander 1.8 ´04
- Bydliště: Kroměříž/Brno
Re: rada s ird
Zkusím trochu oživit velmi zajímavý a ožehavý téma. Četl jsem zde na fóru spíše více otázek, než odpovědí, co se týče IRD. Takže jsem se chtěl zeptat, pro laika (DIY mechanika).. Jak poznat špatnou IRD, jak se vůbec projevuje? Dejme tomu, že vše šlape tak nějak v pořádku, čtyřkolka funguje, atd. Věřím, že by to pomohlo hodně lidem i mimo fórum. Díky za případnou odpověď.
Tam, kde nestačí hrubá síla, pomůže ještě větší.
- akrij13
- Příspěvky: 124
- Registrován: 05 čer 2013 18:01
- tel.: 605721321
- auto: freelander,Octavka
- Bydliště: Brno
Re: rada s ird
mám dotaz na zkušené. Před měsícem jsem nechal vyměnit olej v převodovce a IRD. po 14 dnech jsem měl pod autem kapky oleje. Dnes jsem se dostal na zvedák a převodovka i IRD od oleje, nebylo přesně poznat odkud to teče, ale vypadalo to že asi mezi převodovkou a IRD. Je tam nějaký gufero, který ten novej řidší olej propouští? Není tam třeba nějaký odvzdušnění, kterým by to prolínalo ven pokud by tam toho oleje nalili víc? A co to bude případně znamenat, převodovku a IRD ven a vyměnit gufero, nebo to jde udělat na autě? Mám Free TD4 2002.
dík Jirka
dík Jirka
Re: RE: Re: rada s ird
Je tam tesniaci "O" kružok na ird skontroluj si náplne jedna snich bude určite chybať ... Asi prevodovka ... podla toho budeš meniť tesnenie.... Pre istotu si skontroluj aj odvetranieprevodovky.akrij13 píše:mám dotaz na zkušené. Před měsícem jsem nechal vyměnit olej v převodovce a IRD. po 14 dnech jsem měl pod autem kapky oleje. Dnes jsem se dostal na zvedák a převodovka i IRD od oleje, nebylo přesně poznat odkud to teče, ale vypadalo to že asi mezi převodovkou a IRD. Je tam nějaký gufero, který ten novej řidší olej propouští? Není tam třeba nějaký odvzdušnění, kterým by to prolínalo ven pokud by tam toho oleje nalili víc? A co to bude případně znamenat, převodovku a IRD ven a vyměnit gufero, nebo to jde udělat na autě? Mám Free TD4 2002.
dík Jirka
Odoslané z D6503 pomocou Tapatalku
- TOMAS83
- Příspěvky: 345
- Registrován: 13 led 2011 13:58
- auto: Freelander + RRS
- Bydliště: Mnichovo Hradiště
Re: F1 rada s IRD
Dnes při kontrole a doplnění IRD :
nejde povolit šroub na doplnění - budu muset na dílnu - ze zvědavosti jsem povolil vypusťák a nic nevyteklo..jen kus hlenu a prázdno..mám ho cca měsíc doma něco sem už najezdil,žádné hučení nebo tak..Se šroubem budu muset na dílnu dojedu cca 1km max nebo raději odtah na laně když je IRD prázdná...
nejde povolit šroub na doplnění - budu muset na dílnu - ze zvědavosti jsem povolil vypusťák a nic nevyteklo..jen kus hlenu a prázdno..mám ho cca měsíc doma něco sem už najezdil,žádné hučení nebo tak..Se šroubem budu muset na dílnu dojedu cca 1km max nebo raději odtah na laně když je IRD prázdná...
Freelander 1 2,0 TD4 rv.02,zvednuto 5cm, rozšířeno,225/80/16,zahrádka,CB aktuálně se pracuje na barvě RAPTOR Black
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
Re: F1 rada s IRD
Zdravím,TOMAS83 píše:Dnes při kontrole a doplnění IRD :
nejde povolit šroub na doplnění - budu muset na dílnu - ze zvědavosti jsem povolil vypusťák a nic nevyteklo..jen kus hlenu a prázdno..mám ho cca měsíc doma něco sem už najezdil,žádné hučení nebo tak..Se šroubem budu muset na dílnu dojedu cca 1km max nebo raději odtah na laně když je IRD prázdná...
podle ně máš jedno jestli pojedeš sám nebo na laně. V IRD se ti tak jako tak bude všechno otáčet jen to nebude hnát motor ale kola, nejjistější by byl podval.
- TOMAS83
- Příspěvky: 345
- Registrován: 13 led 2011 13:58
- auto: Freelander + RRS
- Bydliště: Mnichovo Hradiště
Re: F1 rada s IRD
No podval problém takže to budu muset risknout;-(,Na druhou stranu nevědomky na prázdno sem najel cca 100km a bůh ví kolik ten moula predemnou..protože jestlí tam byl 0,5dcl tak strasne lzu.Takže ten 1km to asi nevytrhne..a pak děj se vůle bozi.;-(
Freelander 1 2,0 TD4 rv.02,zvednuto 5cm, rozšířeno,225/80/16,zahrádka,CB aktuálně se pracuje na barvě RAPTOR Black
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
Re: F1 rada s IRD
Taky bych to risknul, 1 kilak už to snad vydrží.
- TOMAS83
- Příspěvky: 345
- Registrován: 13 led 2011 13:58
- auto: Freelander + RRS
- Bydliště: Mnichovo Hradiště
Re: F1 rada s IRD
Jj,Vim že to není dobry...jen sem chtěl slyšet nějaký názor.Každopádně jeste zkusim sehnat podval
Freelander 1 2,0 TD4 rv.02,zvednuto 5cm, rozšířeno,225/80/16,zahrádka,CB aktuálně se pracuje na barvě RAPTOR Black
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
- Matz
- Příspěvky: 233
- Registrován: 03 led 2013 16:55
- auto: D3, 2x Free Td4
- Bydliště: kousek od Pernštejna
Re: F1 rada s IRD
Vem větší stříkačku a kouskem hadičky ji propoj s odvětráním IRD-ta trubička co je vyvedená už nahoru za motor,beztak víš .Nahrň tam pár dávek ať máš útěchu a můžeš s klidem frčet.
D3 HSE tdv6 2006
Free SE Td4 2004 4x2 + chip
Free Td4 2001 4x4, +2"
Free SE Td4 2004 4x2 + chip
Free Td4 2001 4x4, +2"
- TOMAS83
- Příspěvky: 345
- Registrován: 13 led 2011 13:58
- auto: Freelander + RRS
- Bydliště: Mnichovo Hradiště
Re: F1 rada s IRD
No jestli to je ta hadice co myslim tak mojema lopata se tam nedostanu;-)Matz píše:Vem větší stříkačku a kouskem hadičky ji propoj s odvětráním IRD-ta trubička co je vyvedená už nahoru za motor,beztak víš .Nahrň tam pár dávek ať máš útěchu a můžeš s klidem frčet.
Freelander 1 2,0 TD4 rv.02,zvednuto 5cm, rozšířeno,225/80/16,zahrádka,CB aktuálně se pracuje na barvě RAPTOR Black
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
- Matz
- Příspěvky: 233
- Registrován: 03 led 2013 16:55
- auto: D3, 2x Free Td4
- Bydliště: kousek od Pernštejna
Re: F1 rada s IRD
Je to trubička,ne hadice.Na konci je uhnutá do obloučku a konec směřuje dolu.Nevím co máš za motorizaci,ale v podstatě je to vždycky v místě jakoby za rozvodama.A přístup je k tomu vcelku solidní.
D3 HSE tdv6 2006
Free SE Td4 2004 4x2 + chip
Free Td4 2001 4x4, +2"
Free SE Td4 2004 4x2 + chip
Free Td4 2001 4x4, +2"