Ovladače na volantu

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

Ovladače na volantu

#1 Příspěvek od OC » 04 pro 2006 14:13

Ahoj vespolek.

Můj RR má volant bez ovladačů rádia, je tam jen tempomat. Já bych si rád koupil nový volant s plnou sadou ovladačů (kupříkladu tenhle vypadá moc hezky :)).

Nicméně: netuším, zda v autě, kde ty ovladače původně nebyly, jsou odpovídající dráty (tedy konkrétně, zda je tam nevyužitý vodič #5 z konektoru C247 ve volantu vedený přes rotační spojku na #3 C226) -- je-li tam, snadno si s tím poradím; ne-li, musel bych asi měnit i tu spojku, bleee :( Nevíte to někdo náhodou?

K tomu doplňující otázka... je výměna volantu jednoduchá, nebo je tam nějaký zásadnější problém (např. kvůli airbagu)?

Tisíceré díky...[/url]
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Admin » 07 pro 2006 13:54

Pěkný volanty :wink: ale já mám rád ty s max. průměrem 330mm :mrgreen:
S tím multifunkčním volantem se věci mají tak. Záleží na typu výbavy. Pokud máš S, DT, SE, DSE, tak máš smůlu, protože elektroinstalace v tomhle stupni výbavy nemá přípravu pro multifunkční volant. Pokud máš DHSE, nebo HSE pak by to mělo jít připojit, protože je to vysoký stupeň výbavy.
Ovšem bych tě chtěl upozornit že pokud to budeš realizovat, tak to bude fungovat pouze s originál rádiem.
Pokud budeš chtít sundat volant, doporučuju odpojit baterii a počkat alespoň dvě minuty než odpojíš airbag. Pak se dá bezpečně odpojit.

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od OC » 07 pro 2006 15:58

Admin píše:Pěkný volanty :wink: ale já mám rád ty s max. průměrem 330mm :mrgreen:
Proti gustu není dišputát :) Pravda je, že já si málem taky koupil sporťák... Lincolna Mk VII, znáš? Náááádherné autíčko (a taky má měchy :)), měl jsem na něj sto a jednu chuť, ale nakonec vyhrál Rover :) Ale stejně si ještě někdy Lincolna dopřeju, až budu velký a bohatý :)
S tím multifunkčním volantem se věci mají tak. Záleží na typu výbavy. Pokud máš S, DT, SE, DSE, tak máš smůlu, protože elektroinstalace v tomhle stupni výbavy nemá přípravu pro multifunkční volant. Pokud máš DHSE, nebo HSE pak by to mělo jít připojit, protože je to vysoký stupeň výbavy.
Olé, to zní nadějně -- mám na zadku (auta ;)) napsáno 4.6 HSE.
Ovšem bych tě chtěl upozornit že pokud to budeš realizovat, tak to bude fungovat pouze s originál rádiem.
Ale kdež, já stejně rádio vyhodím. A tím volantem chci ovládat ten počítač, o kterém jsem mluvil v jiném threadu :)

Vytáhnout si z toho informaci co je zmáčknuto by neměl být problém, ten drát je (no... abych nebyl zase moc optimista, měl by být :)) vedený na #3 konektoru C226 přes odpory, z nichž právě tlačítka připojí různou sadu -- takže stačí, když se dostanu na tu C226 (a ta by měla podle všeho být pohodlně hnedky za rádiem, ačkoli tady se přiznám, že se mi dosud nikde fotku kde ten konektor hledat najít nepovedlo) a připojím k tomu drátu praobyčejný digitální voltmetr. (Mimochodem v Electronic Troubleshooting jsou hodnoty těch odporů patrně uvedeny blbě, nemáš někde správné hodnoty? Ale ono je to do jisté míry fuk, stejně si to budu muset přeměřit...)

Jen jsem se právě trochu bál toho, aby tam ten drát vůbec byl, jinak by to bylo daleko nepříjemnější, neboť bych musel měnit i rotační spojku a tahat dráty celou cestu a vůbec...
Pokud budeš chtít sundat volant, doporučuju odpojit baterii a počkat alespoň dvě minuty než odpojíš airbag. Pak se dá bezpečně odpojit.
Jojo, to jsou důležité finty, díky moc! Ona ta roverácká elektronika je docela magie, četl jsem na rangerovers.net, že při následujícím připojení baterie má mimo jiné auto tendenci se zamknout, takže už se leckomu stalo, že zapomněl-li dveře zavřené a klíček uvnitř, nestačil se pak divit :lol: (heh, raději bych se neměl moc nahlas smát, abych za nějakou dobu sám jen hloupě nedrbal v hlavě a rychle nehledal kód pro EKA :))
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Admin » 07 pro 2006 21:36

Nevím to jistě, ale po odpojení baterie a jijím opětovném zapojení by jse měla provést synchronizace ovladačů.

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od OC » 08 pro 2006 09:08

Já zatím baterii neodpojoval, takže uvidím co praxe, ale podle informací z netu je potřeba

- synchronizovat ovladače;
- synchronizovat okna a šíbr (pro one-touch);
- odkódovat rádio (což se mne netýká, nemám původní, a i ten krám co tam je jak jsem psal půjde ven).

Kromě toho právě píší, že je potřeba si dát pozor na to, aby při opětovném připojení nebyly všechny dveře pozavírané (a klíč uvnitř), neboť při připojení elektriky prý řídící jednotka okamžitě zamkne ;)

Nemluvě ani o tom SRS, který když zapomenu nááááhodou při připojení šťávy nezapojený, už to prý nespraví nic na světě krom testbooku v odborném servisu (no, to si ještě řekneme, samozřejmě ten počítač připojím také k OBD, takže jde akorát o to sehnat neveřejné firemné kódy pro řízení takovýchto věcí.... nedalo by se s tím, admine, něco udělat? ;))

Což o mne nejde; já mám pokročilou elektroniku rád, mně se to líbí. Naopak ji vlastně hodlám ještě zkomplikovat ;)

Nicméně jak se normální lidi vyrovnávají s fintami typu "memory seat ukládá polohu sedadel, pokud ovšem náhodou není zařazena zpátečka, pak ukládá nastavení zrcátek" to by mne fakt zajímalo -- občas jsem dělal i support, a většina běžných uživatelů není podle mých zkušeností schopna zvládnout ani daleko jednodušší logické úlohy :lol:
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Admin » 13 pro 2006 14:56

.... většina běžných uživatelů není podle mých zkušeností schopna zvládnout ani daleko jednodušší logické úlohy
Jo tak to musím souhlasit :mrgreen: kočka sušená v mikrovlnce je dost názorný příklad :lol:
takže jde akorát o to sehnat neveřejné firemné kódy pro řízení takovýchto věcí.... nedalo by se s tím, admine, něco udělat?
K těmhle kódům se nedostanu bohužel ani já. Jedině snad hlavní technik v AMT a ten je pro třetí stranu neposkytne.
Což o mne nejde; já mám pokročilou elektroniku rád, mně se to líbí. Naopak ji vlastně hodlám ještě zkomplikovat
Dr.OCeštajn pozor aby jsi nevytvořil nekontrolovatelné monstrum :mrgreen:
Elektronika je určitě užitečná ale musí fungovat bez problémů. Ideální v lékařství, na přesné ovládání kde lidský cit v rukou nestačí, ... atd.
Může mě šlak trefit třeba s kompatibilitou hardwaru v PC. Přidáš jeden paměťový modul a začnou se dít divy :evil:
U aut je to podobné kdysi stačilo relátko na přepínání, dneska je místo relátka řídící jednotka, která je sice schopna poskytnou informace k daném okruhu, ale může se snadno stát zdrojem nepříjemných omezení. Relé tohle neudělá. Je pravdou že jednotka může zase zachránit svou činností díly které by jinak mohli být zničeny.

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od OC » 13 pro 2006 15:28

Ahoj,
K těmhle kódům se nedostanu bohužel ani já. Jedině snad hlavní technik v AMT a ten je pro třetí stranu neposkytne.
Nojo, tušil jsem to. Stejnak jim to už dávno vyhackoval Rovacom, tak by na to nemuseli tak žárlit... :)
Elektronika je ... Ideální v lékařství
No, ano a ne. Zase pokud mně to bude ukazovat spotřebu o litr jinak než ve skutečnosti, vadí to poněkud méně, než když se zblázní kardiostimulátor ;)
Může mě šlak trefit třeba s kompatibilitou hardwaru v PC.
Souhlas. Taky vím, proč používám Maca :lol:
U aut je to podobné...
Ale jo, to je fakt; willysku rozebereš s kladivem a šroubovákem, s týmž vybavením ji opět sestavíš, a jezdí. Na dnešní auta abys měl sedm vysokých škol a pět specializovaných fabrik...
kdysi stačilo relátko na přepínání
No zrovna relátko velká výhra není :) Kontakty se zasekávají, a pokud skrz ně teče větší proud, dějí se tam vůbec věci nevídané.

Což mi ne tak zcela nesmyslnou asociací připomíná, nevíš, kde by se dal sehnat halonový hasičák? Ony se podle nějakého debilního připosraženého euroúředníka nesmějí dělat :(, ale jsou (tedy bývaly) to asi tak zhruba jediné přístroje, jež dokázaly hasit cokoli od polstrování až po benzín, a fungovaly spolehlivě... a pokud s nimi člověk zacházel rozumně, neotrávil se ;)
dneska je místo relátka řídící jednotka, která je sice schopna poskytnou informace k daném okruhu, ale může se snadno stát zdrojem nepříjemných omezení
Obzvláště dělá-li ji Lucas :lol:
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

Ovladače ICE na volantu: vyřešeno...

#8 Příspěvek od OC » 10 úno 2007 23:04

Jen kdyby to někoho náhodou zajímalo...

Ti šašci v Land Roveru se rozhodli ušetřit asi tak půl penny tím, že odpovídající drát vůbec nenatáhli od volantu za rádio. Naštěstí -- chválabohuzatydary -- se nerozhodli ušetřit další dvě penny tím, že by jej vůbec neměli v rotační spojce :)

Takže bylo třeba vlézt pod volant ke konektoru C235 (up to 99, od 99 se bude asi jmenovat jinak), kde na tatínkovi vedoucím od rotační spojky ovládací drát ICE je, kdežto maminka (od níž to vede za rádio) už má houbyhoubičky.

Čisté řešení by bylo přidat do toho konektoru dutinku; ježto jsem ji neměl, drát jsem ustříhl a dali jsme naň faston, a druhý drát jsme vyvedli ven. Patřičný AD převodník -- aby se tím dal počítač opravdu ovládat -- zatím nemám, výrobce je slibotechna :(, ale to už nebude zásadní problém, přinejhorším se to dá koupit hotové u phidgets ;)
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

mildin

#9 Příspěvek od mildin » 11 úno 2007 08:31

Zdar kluci,


mohl by někdo naznačit jak se dělá ta synchronizace po odpojení baterie.
Díky

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od OC » 11 úno 2007 14:57

Ahoj,
mildin píše:mohl by někdo naznačit jak se dělá ta synchronizace po odpojení baterie.
Jasně, není to zase příliš složité.

(i) musíš synchronizovat oba FOBy: s každým z nich nejdřív použiješ dálku a bezprostředně na to klíček pro odemčení (je-li auto zamčené) nebo uzamčení (je-li odemčené). Máš-li novější než '99 (nebo možná dokonce '97, to teď z hlavy nevím), stačí zastrčit do zapalování.

(ii) okna a šíbr: otevřít dokořán, zavřít (podle některých zdrojů je potřeba to udělat dvakrát, podle jiných stačí pokaždé po otevření/zavření sekundu přidržet ovladač). Šíbr samozřejmě v obou polohách, tj. otevření i vyklopení. Dokud to není, bude to řvát na konsoli XXX NOT SET, jakmile budeš úspěšný, řekne to XXX SET.

(iii) máš-li originální rádio, je potřeba zadat jeho kód. Mělo by k tomu vyzvat na displeji -- s tím zkušenost nemám, originální rádio jsem jakživo neviděl :)

To by mělo být všechno.
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

mildin

#11 Příspěvek od mildin » 13 úno 2007 22:45

pro OC
ahoj,díky za radu až bude auto opravené tak to vyzkouším

Jirka

#12 Příspěvek od Jirka » 10 dub 2007 06:55

Peknej navod, ale muzes pro nas mene nadane napsat, co je to FOB?

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od OC » 22 dub 2007 22:14

Jirka píše:Peknej navod, ale muzes pro nas mene nadane napsat, co je to FOB?
fob 1 |fɒb| noun (also fob chain)

a chain attached to a watch for carrying in a waistcoat or waistband pocket.
• a small ornament attached to a watch chain.
• (also fob pocket) a small pocket for carrying a watch.
• a tab on a key ring.

ORIGIN mid 17th cent.(denoting a fob pocket in a waistband): origin uncertain; probably related to German dialect Fuppe ‘pocket.’

Zkrátka klíč. Angličany člověk musí milovat už pro ten jazyk ;)
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
mirek 1804
Příspěvky: 83
Registrován: 11 pro 2010 18:35
auto: RR P38, Jeep Willys

Re: Ovladače na volantu

#14 Příspěvek od mirek 1804 » 15 úno 2011 22:41

No já už je zase tak moc nemiluju........zlatá auta bez elektroniky :-)))
P38/RR P38 rozdíl? žádný obojí jde použit jako zbraň.......

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4448
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Ovladače na volantu

#15 Příspěvek od Kokesek » 16 úno 2011 09:47

:arrow: po odpojeni baterky a znovu pripojeni se auto samo zamkne pouze v pripade ze :
1.Auto bylo alarmovane
2.Nedoslo k radnemu odpojeni baterky tzn zapnout a vyp. zapalko a do 17 sec odpojit baterku.

ba naopak pokud auto je v zamcenem stavu a vy pripojite baterku kde probehla vymena nebo prava BECM a tato becm neni alarmovana. Auto se Vam pri pripojeni baterky cele odemkne.

FOB- dalky

Jsou tri faze synch. zalezi kam az to BECM zablokovala.

ad1) pri odpojeni bat staci vetsinou prvni faze tj. synch pres tlacitka dalky (drzim zamknout tlacitko a dvakrat zamknu...do 97my)

od 97 zmacnout a vlozit do zapalka. dioda trikrat blikne a je hotovo, ale pokud je deaktivovan EKA tak tato fce pro klicek nefunguje!!!

musi se pouze pres sycnch fob.

ad2) pokud nejde ani central tak je treba zadat EKA kod a dalky od 97my nahoru funguji potom vetsinou bez synch v zamku.

ad3) jestlize fuguje central a dalky se nedaji synchronizovat ani pres ignition ani pres zamek...a vime ze pred tim bylo vse ok, popr ze dalky jsou opravdu k tomu autu pak uz je jedina moznost.
Diagnostika T4 znovu zadani BAR codu ovladacu do BECM.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
mirek 1804
Příspěvky: 83
Registrován: 11 pro 2010 18:35
auto: RR P38, Jeep Willys

Re: Ovladače na volantu

#16 Příspěvek od mirek 1804 » 16 úno 2011 18:41

já mám jinej problém, dal jsem nové baterie do ovladače který normálně fungoval a po výměně nefunguje....mám naštěstí druhý který funguje ale nevím jak synchronizovat ten co nefunguje....
P38/RR P38 rozdíl? žádný obojí jde použit jako zbraň.......

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4448
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Ovladače na volantu

#17 Příspěvek od Kokesek » 16 úno 2011 21:08

mirek 1804 píše:já mám jinej problém, dal jsem nové baterie do ovladače který normálně fungoval a po výměně nefunguje....mám naštěstí druhý který funguje ale nevím jak synchronizovat ten co nefunguje....


do 97 MY synchronizace pres zamek dveri ridice, nad 97 MY zmacknout cokoli na DO a vlozit do spinacky..paklize funguje jeden s BECM, jsou barkody v BECM v poradku a musi fungovat oba dva..nejde-li synchronizovat druhy ovladac, je tento ovladac vadny.

Jeste jednou rekapitulace : funguje-li jeden ovladac ze dvou popr. tri originalu, v BECM - barkodech problem neni
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Odpovědět