Klima/vykon
Moderátor: Acon
Re: Klima/vykon
Hmmm, mám D.I a reakce po zapnutí klimy žádná....
Takže si výkon sice neubírám, no ale jaxi ani "neklimuju"
Takže si výkon sice neubírám, no ale jaxi ani "neklimuju"
Discovery je životní styl.
Re: Klima/vykon
PavelU píše:Já jsem to tady napsal jenom pro zamyšlení, ne jako návod. Chtělo by to zjistit jestli je motor v dobré kondici a dává takový výkon jaký má, ne naopak kolik žere klima.
Pro srovnání bych bral to co napsal Karel.
Ja viem Pavle, myslim ze motor mam este zdravy.. zatial..
Disco 1 V8 ES 98 'first owner'
- discork
- Příspěvky: 531
- Registrován: 16 led 2008 19:58
- tel.: +421944435540
- auto: Discovery 1 3,9 efi
- Bydliště: Martin,Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klima/vykon
mna tiez trapi ubytok vykonu pri zap.klime.rozmyslam ci by sa dal pouzit na pohon kompresoru klimy elektromotor cez klinovy remen.cize uz viac by nebral kompresor klimy vykon od remenice z motora ale od elktro.dalo by sa to pani?
LR discovery D1 V8 3,9 EFI, lift ´5, CB,
+421944435540
+421944435540
Re: Klima/vykon
a co myslis, ze ten elektromotor nezatazi samotny motor ??? myslis, ze mas perpetumobile. myslis, ze kompresor ma vykon vo watoch...discork píše:mna tiez trapi ubytok vykonu pri zap.klime.rozmyslam ci by sa dal pouzit na pohon kompresoru klimy elektromotor cez klinovy remen.cize uz viac by nebral kompresor klimy vykon od remenice z motora ale od elktro.dalo by sa to pani?
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- Land Jirka
- Příspěvky: 3470
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klima/vykon
Promiň, ale musím sediscork píše:mna tiez trapi ubytok vykonu pri zap.klime.rozmyslam ci by sa dal pouzit na pohon kompresoru klimy elektromotor cez klinovy remen.cize uz viac by nebral kompresor klimy vykon od remenice z motora ale od elktro.dalo by sa to pani?
Energii (práci) která je potřeba k roztáčení komresoru klimatizace
vždycky ve finále ubereš ve výkonu motoru.
Nezáleží jestli ho pohání řemen, nebo elektrika, protože tu el. musí vyrobit alternátor a ten ti ten výkon odebere taky.
Mám dvě rady, jak zamezit úbytku výkonu při puštěné klimatizaci:
1) nepouštět ji
výhody: neubírá výkon
nevýhody: nechladí
2) namontit na pohon klimy pod kapotu přídavný motor z fichtla, motorové pily ,případně něčeho jiného co se válí doma
výhody: neubírá výkon a chladí
nevýhody: zabírá prostor a řve to
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
Re: Klima/vykon
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE
- discork
- Příspěvky: 531
- Registrován: 16 led 2008 19:58
- tel.: +421944435540
- auto: Discovery 1 3,9 efi
- Bydliště: Martin,Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klima/vykon
prepac,len som sa opytal,ja viem ze to ma nejaky prikon,nemyslim ze mam perpetumobile,len som sa opytal,a myslim si ze by to nemalo take prudke skoky pri odbere vykonu motora ako to je origo.neskusal som to,tak nemozem nikoho presviedcat o opaku.bola to len otazka.DanoDEF píše:a co myslis, ze ten elektromotor nezatazi samotny motor ??? myslis, ze mas perpetumobile. myslis, ze kompresor ma vykon vo watoch...discork píše:mna tiez trapi ubytok vykonu pri zap.klime.rozmyslam ci by sa dal pouzit na pohon kompresoru klimy elektromotor cez klinovy remen.cize uz viac by nebral kompresor klimy vykon od remenice z motora ale od elktro.dalo by sa to pani?
asi je to tu zbytocne rozoberat
LR discovery D1 V8 3,9 EFI, lift ´5, CB,
+421944435540
+421944435540
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Klima/vykon
existujú kompresory s pomalým nábehom kedy nie je odber nárazový. Mám to v služobnej oktávke a dosť ma to serie, lebo ak si ju chcem vychladiť pred nastúpením, trvá večnosť kým kompresor na voľnobehu nabehne na požadovaný výkon. V konečnom dôsledku to ale aj tak musí odoberať daný výkon. Myslím, že je úplne jedno, či je to priamo od motora, alebo cez nejaký elektromotor, pretože ten výkon jednoducho treba vyrobiť a reálny efekt bude len v tom, že odber výkonu nebude tak nárazový. A to je vlastne jedno, pretože výkon potrebujem počas jazdy. Skôr by bol efektývny nejaký variabilný kompresor, ktorý by odoberal len toľko výkonu, koľko treba na chladenie v konkrétnych podmienkach. Mal som taký v Lancii. Keď vychladil, prešiel na taký "opatrný" režim a odber výkonu nebolo skoro vôbec poznať.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Klima/vykon
Výkony klimatizace v osobních autech - tj. to co si odebírá kompresor - jsou až někde k 5kW (dle typu), což pro točení elektromotorem není úplně dobrý nápad - spotřebu by to mělo jako naviják a to je moc, alternátor to neukrmí.
Některá auta mají kompresor s regulací - tj. dá se měnit jeho výkon nezávisle na otáčkách motoru (do určité míry) - to je asi to nejlepší řešení. Složitější je už to ovládání.
Pokud má někdo pocit, že mu auto se zapnutou klimatizací nechce jet tak mám dva extrémy:
1. Škoda Felicie 1,3 a klimatizací - to nechtělo je skoro vůbec, takže při rozjezdech u plnýho auta se klimatizace musela vypínat
2. Nějaká verze Wranglera kabrio - motor tuším 6válců benzín - klimatizace měla takovej výkon, že i se staženou střecho v létě byla člověku zima a na výkonu motoru to poznat nebylo.
Pro nás připadá v úvahu druhý případ 2 - prostě tam dát slušnou V8 nebo lepší, pak už nás úbytek výkonu s klimatizací nebude trápit, protože ho bude dost.
Některá auta mají kompresor s regulací - tj. dá se měnit jeho výkon nezávisle na otáčkách motoru (do určité míry) - to je asi to nejlepší řešení. Složitější je už to ovládání.
Pokud má někdo pocit, že mu auto se zapnutou klimatizací nechce jet tak mám dva extrémy:
1. Škoda Felicie 1,3 a klimatizací - to nechtělo je skoro vůbec, takže při rozjezdech u plnýho auta se klimatizace musela vypínat
2. Nějaká verze Wranglera kabrio - motor tuším 6válců benzín - klimatizace měla takovej výkon, že i se staženou střecho v létě byla člověku zima a na výkonu motoru to poznat nebylo.
Pro nás připadá v úvahu druhý případ 2 - prostě tam dát slušnou V8 nebo lepší, pak už nás úbytek výkonu s klimatizací nebude trápit, protože ho bude dost.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klima/vykon
U Td5 stačí remap ECU, nepoznám rozdíl výkonu mezi vyplou a zaplou klimou.MadTom píše:....Pro nás připadá v úvahu druhý případ 2 - prostě tam dát slušnou V8 nebo lepší, pak už nás úbytek výkonu s klimatizací nebude trápit, protože ho bude dost.
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Klima/vykon
To asi nebude tím, že by nejelo ani předtím, že?
Já u D2 TD5 to taky neřeším, ta automatická klima se navíc zapíná když sejí zrovna chce. U jiných aut to už takové ale nebylo, většinou se to nejvíc projevovalo při rozjezdech.
Já u D2 TD5 to taky neřeším, ta automatická klima se navíc zapíná když sejí zrovna chce. U jiných aut to už takové ale nebylo, většinou se to nejvíc projevovalo při rozjezdech.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klima/vykon
To je debata na dlouho, když tak někde na srazu....MadTom píše:To asi nebude tím, že by nejelo ani předtím, že? .....
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Re: Klima/vykon
Caute
Trosku ozivim temu, chalani chcel by som sa spytat D2 V8 , je normalne ze teplota vody vyjde pri zapnutej klime v meste pri pomalej jazde nad 100 stupnou ?? mi to aj Nanocom zblne hned mi zacne blikat vystrazní trojuholnik ze Hight temperature 99,9 , pri akej teplote sa ma zapnut pridavný ventilator ?
pri normalnej jazde mimo mesta neni problem teplota sa drzi medzi 88-91 stupnou
Trosku ozivim temu, chalani chcel by som sa spytat D2 V8 , je normalne ze teplota vody vyjde pri zapnutej klime v meste pri pomalej jazde nad 100 stupnou ?? mi to aj Nanocom zblne hned mi zacne blikat vystrazní trojuholnik ze Hight temperature 99,9 , pri akej teplote sa ma zapnut pridavný ventilator ?
pri normalnej jazde mimo mesta neni problem teplota sa drzi medzi 88-91 stupnou
Re: Klima/vykon
V RAVE je myslím, že přídavný ventilátor běží, pokud je venkovní teplota 28 a více a zároveň rychlost pod 80km/h ... takže za tepla ve městě by to mělo jet ... pokud jedno z toho pomine - teplota klesne, nebo to rozjedeš více, tak by měl vypnout
2023 LC 78 – Troopyna
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek