Visko spojka - řešení
Moderátor: Safraporte
Tak jsem se taky konečně odhodlal k demontáži kardanu.Můžu říct,že se mě vůbec nechce tam dávat ten kardan s novou VS spojkou naspátek, páč teďkonc auto jezdí úplně perfektně.žádné drhnutí a tlumené bouchání o podvozek v prudkých zatáčkách,.prostě pohoda.
Zjistil jsem,že v mém případě to tlumené bouchání v zatáčkách dělala vyčvachtaná guma kolem ložiska uložení kardanu a to jsem je před rokem měnil. Nicméně jsem koukal na netu.že se prodávaj origo za kolem 45 liber,nebo náhrada za 17 liber za kus.Nevím,zda ten cenovej rozdíl je jenom ložiskem nebo i jeho uložením v tom gumovém futru držáku.
Zjistil jsem,že v mém případě to tlumené bouchání v zatáčkách dělala vyčvachtaná guma kolem ložiska uložení kardanu a to jsem je před rokem měnil. Nicméně jsem koukal na netu.že se prodávaj origo za kolem 45 liber,nebo náhrada za 17 liber za kus.Nevím,zda ten cenovej rozdíl je jenom ložiskem nebo i jeho uložením v tom gumovém futru držáku.
FREE 1,8i r.99
- vladob8
- Příspěvky: 810
- Registrován: 19 kvě 2008 00:24
- tel.: +421905582959
- auto: D2 Td5
- Bydliště: Bratislava
Plne potvrdzujem Gresakove slova, tiez som vyhodil kardan a menim viskozu. Nove loziska boli o 2mm tensie tak som si dal u znameho vytocit podlozky a zatial jazdim len 2x2 ale je to parada, ziadne drhnutie, ani naznak a auto ide uplne hladucko aj na plny rejd. Som zvedavy o kolko sa to zhorsi s novou viskozou, lebo 4x4 potrebujem.
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
Zdar Vladob8 ,tak ako? namontils novou viskózu? jak to dopadlo?vladob8 píše:Plne potvrdzujem Gresakove slova, tiez som vyhodil kardan a menim viskozu. Nove loziska boli o 2mm tensie tak som si dal u znameho vytocit podlozky a zatial jazdim len 2x2 ale je to parada, ziadne drhnutie, ani naznak a auto ide uplne hladucko aj na plny rejd. Som zvedavy o kolko sa to zhorsi s novou viskozou, lebo 4x4 potrebujem.
FREE 1,8i r.99
visko spojka
Dneska jsem se dostal do potíží a pravděpodobně by to mohla být ona(visko).vladob8 píše:Cely kardan s viskozou caka na montaz v garazi, asi v utorok, dam vediet.
Projevilo s to lupáním v zadní nápravě. Jel jse opatrně až do garáže a zvedl auto. Vyčistil jsem všechno od ledu a sněhu a na zvedáku zkusil protáčet všechny kola. Zkusil jsem i se zapnutým motorem volit postupně všechny rychlosti vč. zpátečky a vše OK. Bez jakéhokoliv zvuku natož lupání. Jen nevím jak zprávně má visko fungovat a jak se projevuje její vadnost. Všiml jsem si, že na její zadní části je rukou posunutelný kroužek. Nevím zda to tak bylo od koupě nebo až dnes. Máte někdo k tomu info? Do servisu jezdím k panu Hosovi v Jihlavě a auto jezdí bez problémů, ale dneska mě to trochu šokovalo - ty zvuky.
- vladob8
- Příspěvky: 810
- Registrován: 19 kvě 2008 00:24
- tel.: +421905582959
- auto: D2 Td5
- Bydliště: Bratislava
Funkciu visco a vela dalsieho mas pekne popisane tu http://www.landroverforum.cz/forum/download.php?id=5776 Len sa obavam ze ked ti zacalo za jazdy nieco lupat bude asi v haji IRD alebo zadny diferak. Skontroluj cez napustacie skrutky stav oleja v IRD a v dife (namoc tam nejaky drot) ak bude olej cierny bude vadne lozislo. Ten kruzok za visko je tlmic vibracii a je na gume, da sa s nim trocha pohnut ale musi sa vratit na miesto, ak nie tak je ta guma utrhnuta a treba to vymenit. Ak mas najazdene viac ako 120tis km tak mozes rovno vymenit celu visko.
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
Ještě jsem to našel a je to tam fakt pěkně vysvětlené. Podívám se na to a asi odmontuju kardan a zatím pojedu bez toho. Jdu na to ...vladob8 píše:Funkciu visco a vela dalsieho mas pekne popisane tu http://www.landroverforum.cz/forum/download.php?id=5776 Len sa obavam ze ked ti zacalo za jazdy nieco lupat bude asi v haji IRD alebo zadny diferak. Skontroluj cez napustacie skrutky stav oleja v IRD a v dife (namoc tam nejaky drot) ak bude olej cierny bude vadne lozislo. Ten kruzok za visko je tlmic vibracii a je na gume, da sa s nim trocha pohnut ale musi sa vratit na miesto, ak nie tak je ta guma utrhnuta a treba to vymenit. Ak mas najazdene viac ako 120tis km tak mozes rovno vymenit celu visko.
Díky
Koupě freelanderu
Dobrý den,chci si koupit staršího freelandera,poradil by mi někdo na co se mám připrvit při spravování náhonu 4x4 a kolik by to asi stálo kdybych si to dělal sám.
Děkuji
Děkuji
- vladob8
- Příspěvky: 810
- Registrován: 19 kvě 2008 00:24
- tel.: +421905582959
- auto: D2 Td5
- Bydliště: Bratislava
Tak som sa k tomu dnes konecne odhodlal, trochu sa oteplilo ale zase nasnezilo, tak som odmetal auto a sup nad jamu. Okolo 14hod som vliezol a okolo 19hod vyliezol, menil som olej v zadnom dife a potom montaz visko a kardanov a celkove mazlenie zospodu (zozadu) ...V mudrom CD pisu ze sa musi cela hriadel zostavit a potom s pomocou asistenta nasadit na auto... ale kde zohnat asistenta pri -2C° v jame, ked cela "anakonda" vazi do 50kg? Tak som zvolil svoj postup: nasadil som visko bez dotiahnutia sediel lozisk, potom zadny kardan, a nakoniec predny kardan, poklepat a nakoniec vsetko dotiahnut. Vsetko sadlo a netrpezliva prva jazda...dopadla az nad mieru spokojne, rychlostna skuska pri 100km/h az do 10km/h s vypnutym motorom OK, bez piskania a rezonancii a konecne tolko popisovane priecenie bolo skusane schvalne v utrobach garazi nakupneho centra lebo dnes v BA nasnezilo a vsetky cesty boli smyklave. Tak priecenie bolo badatelne ale s velkym rozdielom ako predtym!!!, priklad: ked som predtym isiel 20km/h a zabocil prudko do 90°, tak som do 3 skund zastavil, teraz skoncim zatacku v priamej jazde pri 10km/h. Hodinu som jazdil po zasnezenom meste s pasiou ktoru mozno prezival prvy majitel teraz mojefo Freelandera.
Takze vrele doporucujem hlavne mladym majitelom tohoto vynimocneho auticka pokial maju k nemu vstah, funkcnu IRD a najazdene viac ako 120tis. aby urychlene menili visco, oplati sa to, vsetci to doporucuju, aj prevodovkovy mag z UK http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... ory_8.html
Takze vrele doporucujem hlavne mladym majitelom tohoto vynimocneho auticka pokial maju k nemu vstah, funkcnu IRD a najazdene viac ako 120tis. aby urychlene menili visco, oplati sa to, vsetci to doporucuju, aj prevodovkovy mag z UK http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... ory_8.html
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
visco - IRD
... mám vyměněné visco i IRD, Dif je zatím bez větších problémů s vyměněnným olejem.
Všem co si Freelandera koupili, nebo plánují koupit, doporučuji s odobnými investicemi počítat preventivně. Pokud mají tedy rok výroby starší než 2002. Je potřeba být psychicky připraven, protože jen tak je možné se správně rozhodovat co dál, když se nějaká závada projeví.
Jsou to auta na silnici i horší cestu a jak si každý vyzkouší není potřeba se bát do terénu. S pohonem 4x4 jsou spojena určitá rizika s možností poškození dílů, které v běžných osobácích nenajdeme.
To, že kupuji starší vozidlo a mnohdy bez informací o způsobech jeho používání předchozím majitelem, sebou nese následný možný výskyt poruch. Pokud se někdo v těchto týdnech rozhoduje pro nákup a hledá, je toho na trhu opravdu dostatek a ceny od minulého léta klesly. Pokud potřebujete auto také jako pracanta mohu doporučit.
Mirek
Všem co si Freelandera koupili, nebo plánují koupit, doporučuji s odobnými investicemi počítat preventivně. Pokud mají tedy rok výroby starší než 2002. Je potřeba být psychicky připraven, protože jen tak je možné se správně rozhodovat co dál, když se nějaká závada projeví.
Jsou to auta na silnici i horší cestu a jak si každý vyzkouší není potřeba se bát do terénu. S pohonem 4x4 jsou spojena určitá rizika s možností poškození dílů, které v běžných osobácích nenajdeme.
To, že kupuji starší vozidlo a mnohdy bez informací o způsobech jeho používání předchozím majitelem, sebou nese následný možný výskyt poruch. Pokud se někdo v těchto týdnech rozhoduje pro nákup a hledá, je toho na trhu opravdu dostatek a ceny od minulého léta klesly. Pokud potřebujete auto také jako pracanta mohu doporučit.
Mirek
-
- Příspěvky: 1341
- Registrován: 03 zář 2009 12:01
- tel.: 739634575
- auto: noLR
- Bydliště: jak to jde, tak na rybách
Re: Visko spojka - řešení
dotaz: cena vyvážení kardanu vč.nových křížů na Free? třeba i do PMeliott píše:Máte-li problém s viszní spojkou, mohu nabídnout řešení v podstatě na počkání. Výměna spojky včetně nových uložení a práce vyjde na 24000,- kč vč DPH, oprava probíhá tak, že ráno Vám na počkání vymontujeme celý kardan (cca 20 min) a odpoledne vám nově vyvážený kardan vč. nových dílů namontujeme (cca 30 min). České Budějovice
Tel: 608021838
díky
- TOMAS83
- Příspěvky: 345
- Registrován: 13 led 2011 13:58
- auto: Freelander + RRS
- Bydliště: Mnichovo Hradiště
Re: Visko spojka - řešení
Tak po X letech ve free jsem se rozhodl že když budu měnit ložiska na kardanu a krize tak ho nechám poprvé vyvážit. Může mi někdo říci kolik se pohybují ceny vyvážení? Protože jinak se na to asi vy...
Freelander 1 2,0 TD4 rv.02,zvednuto 5cm, rozšířeno,225/80/16,zahrádka,CB aktuálně se pracuje na barvě RAPTOR Black
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
Re: Visko spojka - řešení
Caute, to vyvazenie kardanu (cena) zaujima aj mna. Asi ich dam preventivne skontrolovat