D3 tlak paliva
Moderátor: Miky_CZ
D3 tlak paliva
Ahoj všem.
Před nedávnem jsem pořídil D3 2,7 2009 a popravdě jsem ani nedojel v pořádku domů
Nejdřív EGR, vyřešeno. Pak vibrace převodovky, opraveno. Budíky, opraveno - díky Kokešku
No a z opravené převodovky jsem neměl radost ani 4 dny a dostal jsem dárek v podobě P117D - Fuel volume regulator control exceeded maximum control limit.
Samozřejme spolu s dalšími chybami U0401,U0132 atd.
Auto samozřejmě zahlásí chyba převodovky,chyba motoru, chyba ruční brzdy, special programs off atd.
Během jízdy jsem sledoval live data z čerpadla a ve chvíli kdy se klesne trochu tlak, otevře se ventil ale tlak nestoupá, hodí to tuhle chybu. Ten tlak pak vzápětí naskočí, ale už je pozdě, nouzák.
V pondělí mi dorazí iid tool tak sem kdyžtak hodím i nějaký graf.
A ted k otázkám
Tuším že to bude vysokotlaké čerpadlo v řiti, ale přece jen si říkám, jestli to nemůže být jen čidlo, nemáte s tímhle někdo zkušenost?
Samozřejmě už jsem se díval po čerpadlech, ale to je taky otázka do pranice, jestli vzít repas se zárukou, něco z padlého motoru, nebo rozbít prasátko a koupit Siemens třeba...
Všem díky za reakce
Před nedávnem jsem pořídil D3 2,7 2009 a popravdě jsem ani nedojel v pořádku domů
Nejdřív EGR, vyřešeno. Pak vibrace převodovky, opraveno. Budíky, opraveno - díky Kokešku
No a z opravené převodovky jsem neměl radost ani 4 dny a dostal jsem dárek v podobě P117D - Fuel volume regulator control exceeded maximum control limit.
Samozřejme spolu s dalšími chybami U0401,U0132 atd.
Auto samozřejmě zahlásí chyba převodovky,chyba motoru, chyba ruční brzdy, special programs off atd.
Během jízdy jsem sledoval live data z čerpadla a ve chvíli kdy se klesne trochu tlak, otevře se ventil ale tlak nestoupá, hodí to tuhle chybu. Ten tlak pak vzápětí naskočí, ale už je pozdě, nouzák.
V pondělí mi dorazí iid tool tak sem kdyžtak hodím i nějaký graf.
A ted k otázkám
Tuším že to bude vysokotlaké čerpadlo v řiti, ale přece jen si říkám, jestli to nemůže být jen čidlo, nemáte s tímhle někdo zkušenost?
Samozřejmě už jsem se díval po čerpadlech, ale to je taky otázka do pranice, jestli vzít repas se zárukou, něco z padlého motoru, nebo rozbít prasátko a koupit Siemens třeba...
Všem díky za reakce
- petr štrof
- Příspěvky: 907
- Registrován: 29 dub 2010 21:00
- tel.: 603799382
- auto: LR Disco 3 HSE 2006
- Bydliště: NÁCHODSKO
Re: D3 tlak paliva
já mám doma ve skříni originál nepoužitý zavíčkovaný , ale neprodám páč ta moje má 450 tis a taky třeba bude jednou potřeba
za mě radši repas nejlépe svého originálu
za mě radši repas nejlépe svého originálu
- Hubert
- Příspěvky: 2487
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3 tlak paliva
Prvně bych vyměnil naftovej filtr.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
- Kokesek
- Příspěvky: 4462
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3 tlak paliva
Nejprve jak pise hubert filtr, ale ja dodam hned i vstriky test. Pak cerpadlo.
Re: D3 tlak paliva
Palivový filtr v plánu mám, jen chci nejdřív zkusit dneska kolik mi dává čerpadlo z nádrže. Btw neuměl by někdo poradit jaký filtr? Co jsem se díval, tak to rozpětí je celkem široký, od filtru za cca 400 až po 2k skoro.
Když tak o tom přemýšlím, tak filtr by se ukázal pokud bych nadávkoval málo nafty předpokládám.
Repas svého mě napadl, nicméně netuším zatím ani kde ani na jak dlouho to je, o víkendu byl plán na 3 denní výlet, kdybych objednal repas se zárukou, ještě bych to stihl
Asi se zeptám ted hloupě, ale otestovat vtřiky stačí pokud budu měřit co se vrací zpátečkou z nich nebo je třeba někam posílat?
Ted mi tak vrtá hlavou, jestli to může dělat opravdu vstřik, případně filtr, když vidím na diagnostice opravdu drasticky pokles tlaku za čerpadlem.
Když tak o tom přemýšlím, tak filtr by se ukázal pokud bych nadávkoval málo nafty předpokládám.
Repas svého mě napadl, nicméně netuším zatím ani kde ani na jak dlouho to je, o víkendu byl plán na 3 denní výlet, kdybych objednal repas se zárukou, ještě bych to stihl
Asi se zeptám ted hloupě, ale otestovat vtřiky stačí pokud budu měřit co se vrací zpátečkou z nich nebo je třeba někam posílat?
Ted mi tak vrtá hlavou, jestli to může dělat opravdu vstřik, případně filtr, když vidím na diagnostice opravdu drasticky pokles tlaku za čerpadlem.
- Kokesek
- Příspěvky: 4462
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3 tlak paliva
Muze to delat i vedeni. Spatny okrouzek na spoji... prisava vzduch treba. Vstrikovani to je veda. Muzes laborovat a nebo to resit na poradek jako profik.
Re: D3 tlak paliva
Profik nejsem, to je jasný :-D tak kdyby někdo o nějakém poblíž Plzně věděl, rád ho navštívím
-
- Příspěvky: 15101
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D3 tlak paliva
Jestli bude nadrbané čerpadlo, tak hrozí, že ve vysokotlakém okruhu jsou šponky kovu z něj a ty se jednak ze systému dostávají hodně špatně, hlavně ale umí zničit vstřikovače a následně i nové/repasované čerpadlo. Já bych vzal filtr a buďto dal ho i obsah do laboratoře na kontrolu, nebo pokud vím, co dělám, tak si to zkontroloval sám. Když začaly common rail motory, tak při poruše na vysokotlaké části vstřikování se měnilo vše - vstřikovače, čerpadlo, trubky i vlastní rail/zásobník, protože to nikdo neuměl se zárukou vyčistit, a oproti klasickým dieselům tolerance jsou zde podstatně menší a tím i nároky na čistotu paliva.
Kterej filtr nepodarím, ale chce to porovnat i jeho jemnost - tedy jak malé částice propustí. Liší se to.
Kterej filtr nepodarím, ale chce to porovnat i jeho jemnost - tedy jak malé částice propustí. Liší se to.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: D3 tlak paliva
Přesně toto jsem řešil na své D3 po faceliftu (euro 4 vstřikování)JaBor píše: ↑23 čer 2023 07:59 Ahoj všem.
Před nedávnem jsem pořídil D3 2,7 2009 a popravdě jsem ani nedojel v pořádku domů
Nejdřív EGR, vyřešeno. Pak vibrace převodovky, opraveno. Budíky, opraveno - díky Kokešku
No a z opravené převodovky jsem neměl radost ani 4 dny a dostal jsem dárek v podobě P117D - Fuel volume regulator control exceeded maximum control limit.
Samozřejme spolu s dalšími chybami U0401,U0132 atd.
Auto samozřejmě zahlásí chyba převodovky,chyba motoru, chyba ruční brzdy, special programs off atd.
Během jízdy jsem sledoval live data z čerpadla a ve chvíli kdy se klesne trochu tlak, otevře se ventil ale tlak nestoupá, hodí to tuhle chybu. Ten tlak pak vzápětí naskočí, ale už je pozdě, nouzák.
V pondělí mi dorazí iid tool tak sem kdyžtak hodím i nějaký graf.
A ted k otázkám
Tuším že to bude vysokotlaké čerpadlo v řiti, ale přece jen si říkám, jestli to nemůže být jen čidlo, nemáte s tímhle někdo zkušenost?
Samozřejmě už jsem se díval po čerpadlech, ale to je taky otázka do pranice, jestli vzít repas se zárukou, něco z padlého motoru, nebo rozbít prasátko a koupit Siemens třeba...
Všem díky za reakce
Napřed filtr, pak podavacka, pak oprava trysek, nakonec to byl vysokotlak...
Filtrem a podavackou se nic nezměnilo, opravené trysky byly znát hodně na vyšším výkonu, ... ale ten chybový kód (a i přesně ten samý popis závady) vyřešila až výměna vysokotlakého čerpadla.
Bohužel euro 4 verze už nejde koupit nová (krom LR asi za 80tis), díly na to jsou jen základní (ale mechanická podavacka třeba ne), takze jsem hledal nějakého, co nejmíň ojeteho, dárce čerpadla.
A povedlo se - od výměny mám cca 20tis a je klid.
- Kokesek
- Příspěvky: 4462
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3 tlak paliva
Tady je celkem povedeny popis celeho systemu vstrikovani
Re: D3 tlak paliva
Díky za popis, nastuduju
Mám menší update.
Zjistil jsem že problém bude pravděpodobně ventil na regulaci tlaku. Když se problém objeví, obvykle po zahřátí motoru, sleduju na diagnostice jak se ventil otvírá.
Požadavek na otevření vždycky letí nad 50% ale tlak ne a já musím bud sundat nohu z plynu nebo naopak až na podlahu abych jel dál bez nouzového režimu.
Když se to děje a já zastavím, a poklepu na ten ventil (je celkem dobře vidět) začne všechno fungovat jak má, sice jen na pár km, ale funguje.
Sehnal jsem ten ventil a někdy příští týden se pokusím to vyměnit, mělo by to jít bez demontáže čerpadla. Pokud to bude pořád naprd, vyměním rovnou čerpadlo. Pokusím se sehnat něco jako Tomas a pokud
neseženu, nechám repasovat to svoje, pokud to tedy půjde.
Ještě je jsme uvažoval variantu nákupu repasovaného čerpadla, dá se koupit s 2 letou zárukou za 15k+- , ale zatím ji nechávám u ledu. Až pokud bych pohořel se vším ostatním.
Mám menší update.
Zjistil jsem že problém bude pravděpodobně ventil na regulaci tlaku. Když se problém objeví, obvykle po zahřátí motoru, sleduju na diagnostice jak se ventil otvírá.
Požadavek na otevření vždycky letí nad 50% ale tlak ne a já musím bud sundat nohu z plynu nebo naopak až na podlahu abych jel dál bez nouzového režimu.
Když se to děje a já zastavím, a poklepu na ten ventil (je celkem dobře vidět) začne všechno fungovat jak má, sice jen na pár km, ale funguje.
Sehnal jsem ten ventil a někdy příští týden se pokusím to vyměnit, mělo by to jít bez demontáže čerpadla. Pokud to bude pořád naprd, vyměním rovnou čerpadlo. Pokusím se sehnat něco jako Tomas a pokud
neseženu, nechám repasovat to svoje, pokud to tedy půjde.
Ještě je jsme uvažoval variantu nákupu repasovaného čerpadla, dá se koupit s 2 letou zárukou za 15k+- , ale zatím ji nechávám u ledu. Až pokud bych pohořel se vším ostatním.
Re: D3 tlak paliva
Já myslím, že kvůli regulátoru tlaku budeš muset vyndat mechanickou podavacku zezadu čerpadla - jak je ten konektor na regulátoru do strany, tak s ním nejde otočit kolem dokola...
Re: D3 tlak paliva
Náhrada má ten konektor v ose otáčení, při demontáži stávajícího se musí ulomit.
To celé je ale pasé, rozhodl jsem se vymenit celé čerpadlo, ale kdyby to někdo chtěl zkusit, budu mít svoje staré + ventil :-D