Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#561 Příspěvek od Kokesek » 10 zář 2019 17:02

Proc porad nikdo nema cas? ObrázekObrázek


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
DiscoDrak
Příspěvky: 423
Registrován: 12 čer 2013 14:26
tel.: 607060684
auto: DiscoII

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#562 Příspěvek od DiscoDrak » 10 zář 2019 18:14

Kokesek píše: 10 zář 2019 17:02 Proc porad nikdo nema cas? ObrázekObrázek


Sent from my iPhone using Tapatalk
čas sou prachy... :)

Díkec. Hmm to vypadá na výkovek, že? Stejně jak píše Mirianh,,

Uživatelský avatar
DiscoDrak
Příspěvky: 423
Registrován: 12 čer 2013 14:26
tel.: 607060684
auto: DiscoII

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#563 Příspěvek od DiscoDrak » 10 zář 2019 18:15

Kokesek píše: 10 zář 2019 17:02 Proc porad nikdo nema cas?


Sent from my iPhone using Tapatalk
A ještě dotaz - je to origo TDV6 2,7? Nebo 3,0?

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#564 Příspěvek od Kokesek » 10 zář 2019 20:07

Original 2,7 tdv6. Ano je to kovane. Presne tak jak to popisuje ten Eliott


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
DiscoDrak
Příspěvky: 423
Registrován: 12 čer 2013 14:26
tel.: 607060684
auto: DiscoII

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#565 Příspěvek od DiscoDrak » 11 zář 2019 13:38

No není to dobrá zpráva - ten pán z inzerátu co jsem vkládal, mluvil o nahrazení lité kliky za kovanou, což není ten případ.

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#566 Příspěvek od Lukasino » 11 zář 2019 13:40

No jak jinak by jí prodal? :mrgreen:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#567 Příspěvek od Kokesek » 11 zář 2019 13:43

Ale vsak to tu celou dobu rikaji. Ze neni rozdil mezi smrkovou a dubovou klikou. A hlavne je jedno ktera koukne za roh. Klika ma cenu takova ktera zni cistym tonem povesena na snurce. A neni zlomena


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

marianh
Příspěvky: 401
Registrován: 06 zář 2016 07:34
tel.: +4369912287067
auto: Discovery 3 2.7 SE

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#568 Příspěvek od marianh » 11 zář 2019 13:50

Osobne si myslim ze keby to bolo klukou tak by ju Land Rover v novsich autach potichu vymenil za lepsiu.
To ze to stale nie je odstranene asi znamena ze problem je vacsi.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#569 Příspěvek od eliott » 11 zář 2019 14:24

marianh píše: 11 zář 2019 13:50 Osobne si myslim ze keby to bolo klukou tak by ju Land Rover v novsich autach potichu vymenil za lepsiu.
To ze to stale nie je odstranene asi znamena ze problem je vacsi.
:yes :yes :yes
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#570 Příspěvek od eliott » 11 zář 2019 19:05

Jako by nestačil kroutící se blok, vybalíte nový motor ze škatule a on je naražený...
Přílohy
IMG_20190911_162016.jpg
IMG_20190911_162028.jpg
IMG_20190911_162028.jpg (33.3 KiB) Zobrazeno 4193 x
IMG_20190911_162033.jpg
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
matooo
Příspěvky: 1784
Registrován: 11 dub 2010 20:31
tel.: 775555656
auto: puma
Bydliště: brnoo

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#571 Příspěvek od matooo » 11 zář 2019 19:12

A cemu se divis ? Ved to je správně. Začal sa im krutit ve skladu tak dostal ránu kladivem aby ho narovnali :chuckle

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2563
Registrován: 25 bře 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#572 Příspěvek od xxx » 11 zář 2019 19:42

ale podle posledních informací už v LR vyvíjejí do 2.7 a 3.0 novou hřídel, která vydrží :D
4_o.jpg

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#573 Příspěvek od Acon » 11 zář 2019 21:37

marianh píše: 11 zář 2019 13:50 Osobne si myslim ze keby to bolo klukou tak by ju Land Rover v novsich autach potichu vymenil za lepsiu.
To ze to stale nie je odstranene asi znamena ze problem je vacsi.
Hlavne už treba pochopiť jednu hlavnú vec. To nie je výrobná chyba ani žiadna vada. Je to zámer.

Mňa ešte napadla jedna teória z praxe. Kedysi som pracoval pre IVECO ktoré malo v tom čase asi najlepší nákladiak v segmente 7,5t. No a tam sa občas tiež zlomila kluka vždy na tom istom mieste. Bolo to vždy až po cca 800-900 000km no vždy bol na vine unašač vrtule chladiča, ktorý bol jemne vybitý a tie vybracie tú kluku zlomili. Ale ako hovorím, aplikácia na LR je čisto teoretická
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
DiscoDrak
Příspěvky: 423
Registrován: 12 čer 2013 14:26
tel.: 607060684
auto: DiscoII

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#574 Příspěvek od DiscoDrak » 12 zář 2019 09:07

marianh píše: 11 zář 2019 13:50 Osobne si myslim ze keby to bolo klukou tak by ju Land Rover v novsich autach potichu vymenil za lepsiu.
To ze to stale nie je odstranene asi znamena ze problem je vacsi.
Jo, souhlasím. Nicméně jsem četl, že D4 s 3,0 se snažili v tomto ohledu zlepšit. Jak je na tom blok - v čem je jiný oproti 2,7? Má třeba jinak kanály na chlazení? Sice jsou případy, že 3,0 praskla taky, ale dle statistiky méně (vím, že je i méně dat oproti 2,7...)
Co by mohlo reálně přispět menšímu namáhání kliky je menší kompresní poměr - 16 v 3,0 místo 17,3 v 2,7

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6477
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#575 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 12 zář 2019 10:12

Většina z nás má todle nadějné hledání teoretického východiska za sebou, třílitry padají taky a k čemu nám bude, že budeme spekulovat o kompresním poměru? Ale abych teda jako naskočil na tudle fantazírující notu, tak bych ke kompresnímu poměru potřeboval taky plnící tlak, resp. na druhé straně toho železa, pokud se nedoberu tlaku nad pístem mi asi stačí informace o krouťáku a nemám dojem, že by třílitr měl třeba poloviční krouťák, abychom si mohly myslet, že ta klika v něm běhá nějak nalehko a proto se bude ráda kroutit...

A když už je to vlákno takového teoretického fantazírování, tak ač jsme se teda zase jako všichni uklidnili, že fakt praskaj ty origo kovaný kliky, tak bych ještě v rámci teorie technologie tváření chtěl upozornit, že se vyhodnocuje něco jako stupeň prokování (omlouvám se pokud je to špatně termitologicky), kdy jde zhruba o to, kolik objemu se přetvoří během kování, rozhodujíccí je výsledný tvar, velikost acharakter a orientace zrn. Třeba ty fotky z muzea skoda, co jsem dával ukazují, že tam je prvotní vstup do kovacího procesu tyčovina, třeba už válcovaná ocel - to by bylo asi z pohledu materiálu vhodnější než odlitek, kde pokud se ten odlitk blíží tvarem výsledku, tak samozřejmě můžou být oblasti s malým nebo žádným prokováním... Obdobné je to i s přebytkem materiálu. Pokud je materiálu o dost víc, tak se musí přetvořit až do odstřižků, ale pokud je ho skoro přesně... Nemusíme si říkat, že se šetří na materiálu, na energii strojů, operace (počet cyklů), apod. Snaha je udělat ten první odlitek pochopitelně podobný výsledku, existují simulační analýzy, které potvrdí, že změnou tvaru dojde k "dostatečnému" prokování v klíčových místech a tento rozdíl objemů se pochopitelně minimalizuje s ohledem na celkovou energii procesu.
Dřív když jste chtěly dvacekilou klikovku, tak do te zapustky někdo hodil 25 kg tyč a bouchalo se do toho, dokud nebyla hotová klikovka, dneska na dvacetikilou klikovku vložíte 20,5 kg odlitek, provedete jeden polibek a máte kovanou klikovku.

Chyba je v návrhu tvaru a v chování bloku, snažit se to vyřešit teoretickýma úvahama o technoligii výroby,, nebo se hádat: ta je litá, ta kovaná...
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
DiscoDrak
Příspěvky: 423
Registrován: 12 čer 2013 14:26
tel.: 607060684
auto: DiscoII

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#576 Příspěvek od DiscoDrak » 12 zář 2019 13:02

Hanys_a_Kaca píše: 12 zář 2019 10:12 Většina z nás má todle nadějné hledání teoretického východiska za sebou, třílitry padají taky a k čemu nám bude, že budeme spekulovat o kompresním poměru? Ale abych teda jako naskočil na tudle fantazírující notu, tak bych ke kompresnímu poměru potřeboval taky plnící tlak, resp. na druhé straně toho železa, pokud se nedoberu tlaku nad pístem mi asi stačí informace o krouťáku a nemám dojem, že by třílitr měl třeba poloviční krouťák, abychom si mohly myslet, že ta klika v něm běhá nějak nalehko a proto se bude ráda kroutit...

A když už je to vlákno takového teoretického fantazírování, tak ač jsme se teda zase jako všichni uklidnili, že fakt praskaj ty origo kovaný kliky, tak bych ještě v rámci teorie technologie tváření chtěl upozornit, že se vyhodnocuje něco jako stupeň prokování (omlouvám se pokud je to špatně termitologicky), kdy jde zhruba o to, kolik objemu se přetvoří během kování, rozhodujíccí je výsledný tvar, velikost acharakter a orientace zrn. Třeba ty fotky z muzea skoda, co jsem dával ukazují, že tam je prvotní vstup do kovacího procesu tyčovina, třeba už válcovaná ocel - to by bylo asi z pohledu materiálu vhodnější než odlitek, kde pokud se ten odlitk blíží tvarem výsledku, tak samozřejmě můžou být oblasti s malým nebo žádným prokováním... Obdobné je to i s přebytkem materiálu. Pokud je materiálu o dost víc, tak se musí přetvořit až do odstřižků, ale pokud je ho skoro přesně... Nemusíme si říkat, že se šetří na materiálu, na energii strojů, operace (počet cyklů), apod. Snaha je udělat ten první odlitek pochopitelně podobný výsledku, existují simulační analýzy, které potvrdí, že změnou tvaru dojde k "dostatečnému" prokování v klíčových místech a tento rozdíl objemů se pochopitelně minimalizuje s ohledem na celkovou energii procesu.
Dřív když jste chtěly dvacekilou klikovku, tak do te zapustky někdo hodil 25 kg tyč a bouchalo se do toho, dokud nebyla hotová klikovka, dneska na dvacetikilou klikovku vložíte 20,5 kg odlitek, provedete jeden polibek a máte kovanou klikovku.

Chyba je v návrhu tvaru a v chování bloku, snažit se to vyřešit teoretickýma úvahama o technoligii výroby,, nebo se hádat: ta je litá, ta kovaná...
Zdar,
předně - jestli svýma úvahama někoho popouzím, či seru, tak se omlouvám. Nemyslím to špatně a rozhodně se nehádám - jen jsem chtěl dojít aspoň k nějakejm faktům a ne jen dohadům. Já nikdy neříkal, že je to tak, či onak. Já se jen ptal jak to je a proč si to ten dotyčný myslí = na základě jakých faktů. Já ty fakta prostě neměl...
No a za druhé ten odstavec o kování je přesně to o čem jsem taky přemýšlel. Začít od tyčoviny, nebo od odlitku, je velikej rozdíl. Jenže to mě vede zase k tomu zjišťovat, jak přesně je vyrobena origo klika a jak přesně jsou vyrobeny ty kované kliky z druhovýroby a to už jsem raději ani nepsal, viz první věta tohoto příspěvku.

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2813
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#577 Příspěvek od Mirko » 12 zář 2019 13:11

Já vlastně nevím, jestli ještě mám obdiv pro ty, co stále bojuji s ustálenýma vlastnostma věcí. Prostě D3 praskají kliky, Classicy hnijí, do Defa teče, Subaru je ošklivý atd... Samozřejmě se objevuji výjimky - Diskošky bez prasklé kliky, Classicy na jihu Španělska, Def na Sahaře a Subaru ve tmě... ale já jsem se přestal už zabývat tím, co by bylo, kdyby ty věci byli jiné a beru tyhle stále opakující se vady jakou součást života. Praskne klika - tak vyměním motor; hnije, tak koupím dalšího nebo vyvařím; teče do něj, tak nejezdím za deště; je ošklivý, tak si ho nekoupím.... Ale je pravda, že tohle poznání přišlo až s věkem...

marianh
Příspěvky: 401
Registrován: 06 zář 2016 07:34
tel.: +4369912287067
auto: Discovery 3 2.7 SE

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#578 Příspěvek od marianh » 12 zář 2019 13:27

DiscoDrak píše: 12 zář 2019 13:02 jen jsem chtěl dojít aspoň k nějakejm faktům a ne jen dohadům.
Hodne sa to riesilo na juhoafrickych, australskych forach.
Uvadzalo sa to co riesis (ci je kluka dostatocne kvalitne vykovana), harmonicke vibracie, vibracie sposobene niekolkymi zdrojmi (front balancer, ...).
Ludia sa najviac priklanaju k vibraciam (tusim od prevodovky ale to si uz nepamatam) + prilis tenkej kluke v tom bode kde sa lame.
O kruteni bloku som cital iba tu, inde som taku teoriu nevidel.

Uživatelský avatar
myso87
Příspěvky: 205
Registrován: 12 dub 2017 11:36
auto: Defender 110 300tdi

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#579 Příspěvek od myso87 » 12 zář 2019 15:50

A jak je mozne, ze tak kratky blok sa dokaze zohnut. To mi hlava nebere.

Uživatelský avatar
DiscoDrak
Příspěvky: 423
Registrován: 12 čer 2013 14:26
tel.: 607060684
auto: DiscoII

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#580 Příspěvek od DiscoDrak » 12 zář 2019 16:13

myso87 píše: 12 zář 2019 15:50 A jak je mozne, ze tak kratky blok sa dokaze zohnut. To mi hlava nebere.
No já se už bojím zeptat, páč jsem tady asi za rejpala, ale měřil někdo někdy ten blok se zlomenou klikou o kolik je kde prohnutý?

Odpovědět