Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Moderátor: Acon
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Proc porad nikdo nema cas?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Original 2,7 tdv6. Ano je to kovane. Presne tak jak to popisuje ten Eliott
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
No není to dobrá zpráva - ten pán z inzerátu co jsem vkládal, mluvil o nahrazení lité kliky za kovanou, což není ten případ.
- Lukasino
- Příspěvky: 3882
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
No jak jinak by jí prodal?
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Ale vsak to tu celou dobu rikaji. Ze neni rozdil mezi smrkovou a dubovou klikou. A hlavne je jedno ktera koukne za roh. Klika ma cenu takova ktera zni cistym tonem povesena na snurce. A neni zlomena
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Osobne si myslim ze keby to bolo klukou tak by ju Land Rover v novsich autach potichu vymenil za lepsiu.
To ze to stale nie je odstranene asi znamena ze problem je vacsi.
To ze to stale nie je odstranene asi znamena ze problem je vacsi.
- eliott
- Příspěvky: 11492
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- eliott
- Příspěvky: 11492
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Jako by nestačil kroutící se blok, vybalíte nový motor ze škatule a on je naražený...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
A cemu se divis ? Ved to je správně. Začal sa im krutit ve skladu tak dostal ránu kladivem aby ho narovnali
- xxx
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 25 bře 2013 09:51
- tel.: 777 945 9jedna4
- auto: byla D3, teď D4
- Bydliště: Severní Morava
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
ale podle posledních informací už v LR vyvíjejí do 2.7 a 3.0 novou hřídel, která vydrží
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Hlavne už treba pochopiť jednu hlavnú vec. To nie je výrobná chyba ani žiadna vada. Je to zámer.
Mňa ešte napadla jedna teória z praxe. Kedysi som pracoval pre IVECO ktoré malo v tom čase asi najlepší nákladiak v segmente 7,5t. No a tam sa občas tiež zlomila kluka vždy na tom istom mieste. Bolo to vždy až po cca 800-900 000km no vždy bol na vine unašač vrtule chladiča, ktorý bol jemne vybitý a tie vybracie tú kluku zlomili. Ale ako hovorím, aplikácia na LR je čisto teoretická
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Jo, souhlasím. Nicméně jsem četl, že D4 s 3,0 se snažili v tomto ohledu zlepšit. Jak je na tom blok - v čem je jiný oproti 2,7? Má třeba jinak kanály na chlazení? Sice jsou případy, že 3,0 praskla taky, ale dle statistiky méně (vím, že je i méně dat oproti 2,7...)
Co by mohlo reálně přispět menšímu namáhání kliky je menší kompresní poměr - 16 v 3,0 místo 17,3 v 2,7
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6484
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Většina z nás má todle nadějné hledání teoretického východiska za sebou, třílitry padají taky a k čemu nám bude, že budeme spekulovat o kompresním poměru? Ale abych teda jako naskočil na tudle fantazírující notu, tak bych ke kompresnímu poměru potřeboval taky plnící tlak, resp. na druhé straně toho železa, pokud se nedoberu tlaku nad pístem mi asi stačí informace o krouťáku a nemám dojem, že by třílitr měl třeba poloviční krouťák, abychom si mohly myslet, že ta klika v něm běhá nějak nalehko a proto se bude ráda kroutit...
A když už je to vlákno takového teoretického fantazírování, tak ač jsme se teda zase jako všichni uklidnili, že fakt praskaj ty origo kovaný kliky, tak bych ještě v rámci teorie technologie tváření chtěl upozornit, že se vyhodnocuje něco jako stupeň prokování (omlouvám se pokud je to špatně termitologicky), kdy jde zhruba o to, kolik objemu se přetvoří během kování, rozhodujíccí je výsledný tvar, velikost acharakter a orientace zrn. Třeba ty fotky z muzea skoda, co jsem dával ukazují, že tam je prvotní vstup do kovacího procesu tyčovina, třeba už válcovaná ocel - to by bylo asi z pohledu materiálu vhodnější než odlitek, kde pokud se ten odlitk blíží tvarem výsledku, tak samozřejmě můžou být oblasti s malým nebo žádným prokováním... Obdobné je to i s přebytkem materiálu. Pokud je materiálu o dost víc, tak se musí přetvořit až do odstřižků, ale pokud je ho skoro přesně... Nemusíme si říkat, že se šetří na materiálu, na energii strojů, operace (počet cyklů), apod. Snaha je udělat ten první odlitek pochopitelně podobný výsledku, existují simulační analýzy, které potvrdí, že změnou tvaru dojde k "dostatečnému" prokování v klíčových místech a tento rozdíl objemů se pochopitelně minimalizuje s ohledem na celkovou energii procesu.
Dřív když jste chtěly dvacekilou klikovku, tak do te zapustky někdo hodil 25 kg tyč a bouchalo se do toho, dokud nebyla hotová klikovka, dneska na dvacetikilou klikovku vložíte 20,5 kg odlitek, provedete jeden polibek a máte kovanou klikovku.
Chyba je v návrhu tvaru a v chování bloku, snažit se to vyřešit teoretickýma úvahama o technoligii výroby,, nebo se hádat: ta je litá, ta kovaná...
A když už je to vlákno takového teoretického fantazírování, tak ač jsme se teda zase jako všichni uklidnili, že fakt praskaj ty origo kovaný kliky, tak bych ještě v rámci teorie technologie tváření chtěl upozornit, že se vyhodnocuje něco jako stupeň prokování (omlouvám se pokud je to špatně termitologicky), kdy jde zhruba o to, kolik objemu se přetvoří během kování, rozhodujíccí je výsledný tvar, velikost acharakter a orientace zrn. Třeba ty fotky z muzea skoda, co jsem dával ukazují, že tam je prvotní vstup do kovacího procesu tyčovina, třeba už válcovaná ocel - to by bylo asi z pohledu materiálu vhodnější než odlitek, kde pokud se ten odlitk blíží tvarem výsledku, tak samozřejmě můžou být oblasti s malým nebo žádným prokováním... Obdobné je to i s přebytkem materiálu. Pokud je materiálu o dost víc, tak se musí přetvořit až do odstřižků, ale pokud je ho skoro přesně... Nemusíme si říkat, že se šetří na materiálu, na energii strojů, operace (počet cyklů), apod. Snaha je udělat ten první odlitek pochopitelně podobný výsledku, existují simulační analýzy, které potvrdí, že změnou tvaru dojde k "dostatečnému" prokování v klíčových místech a tento rozdíl objemů se pochopitelně minimalizuje s ohledem na celkovou energii procesu.
Dřív když jste chtěly dvacekilou klikovku, tak do te zapustky někdo hodil 25 kg tyč a bouchalo se do toho, dokud nebyla hotová klikovka, dneska na dvacetikilou klikovku vložíte 20,5 kg odlitek, provedete jeden polibek a máte kovanou klikovku.
Chyba je v návrhu tvaru a v chování bloku, snažit se to vyřešit teoretickýma úvahama o technoligii výroby,, nebo se hádat: ta je litá, ta kovaná...
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Zdar,Hanys_a_Kaca píše: ↑12 zář 2019 10:12 Většina z nás má todle nadějné hledání teoretického východiska za sebou, třílitry padají taky a k čemu nám bude, že budeme spekulovat o kompresním poměru? Ale abych teda jako naskočil na tudle fantazírující notu, tak bych ke kompresnímu poměru potřeboval taky plnící tlak, resp. na druhé straně toho železa, pokud se nedoberu tlaku nad pístem mi asi stačí informace o krouťáku a nemám dojem, že by třílitr měl třeba poloviční krouťák, abychom si mohly myslet, že ta klika v něm běhá nějak nalehko a proto se bude ráda kroutit...
A když už je to vlákno takového teoretického fantazírování, tak ač jsme se teda zase jako všichni uklidnili, že fakt praskaj ty origo kovaný kliky, tak bych ještě v rámci teorie technologie tváření chtěl upozornit, že se vyhodnocuje něco jako stupeň prokování (omlouvám se pokud je to špatně termitologicky), kdy jde zhruba o to, kolik objemu se přetvoří během kování, rozhodujíccí je výsledný tvar, velikost acharakter a orientace zrn. Třeba ty fotky z muzea skoda, co jsem dával ukazují, že tam je prvotní vstup do kovacího procesu tyčovina, třeba už válcovaná ocel - to by bylo asi z pohledu materiálu vhodnější než odlitek, kde pokud se ten odlitk blíží tvarem výsledku, tak samozřejmě můžou být oblasti s malým nebo žádným prokováním... Obdobné je to i s přebytkem materiálu. Pokud je materiálu o dost víc, tak se musí přetvořit až do odstřižků, ale pokud je ho skoro přesně... Nemusíme si říkat, že se šetří na materiálu, na energii strojů, operace (počet cyklů), apod. Snaha je udělat ten první odlitek pochopitelně podobný výsledku, existují simulační analýzy, které potvrdí, že změnou tvaru dojde k "dostatečnému" prokování v klíčových místech a tento rozdíl objemů se pochopitelně minimalizuje s ohledem na celkovou energii procesu.
Dřív když jste chtěly dvacekilou klikovku, tak do te zapustky někdo hodil 25 kg tyč a bouchalo se do toho, dokud nebyla hotová klikovka, dneska na dvacetikilou klikovku vložíte 20,5 kg odlitek, provedete jeden polibek a máte kovanou klikovku.
Chyba je v návrhu tvaru a v chování bloku, snažit se to vyřešit teoretickýma úvahama o technoligii výroby,, nebo se hádat: ta je litá, ta kovaná...
předně - jestli svýma úvahama někoho popouzím, či seru, tak se omlouvám. Nemyslím to špatně a rozhodně se nehádám - jen jsem chtěl dojít aspoň k nějakejm faktům a ne jen dohadům. Já nikdy neříkal, že je to tak, či onak. Já se jen ptal jak to je a proč si to ten dotyčný myslí = na základě jakých faktů. Já ty fakta prostě neměl...
No a za druhé ten odstavec o kování je přesně to o čem jsem taky přemýšlel. Začít od tyčoviny, nebo od odlitku, je velikej rozdíl. Jenže to mě vede zase k tomu zjišťovat, jak přesně je vyrobena origo klika a jak přesně jsou vyrobeny ty kované kliky z druhovýroby a to už jsem raději ani nepsal, viz první věta tohoto příspěvku.
- Mirko
- Příspěvky: 2816
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Já vlastně nevím, jestli ještě mám obdiv pro ty, co stále bojuji s ustálenýma vlastnostma věcí. Prostě D3 praskají kliky, Classicy hnijí, do Defa teče, Subaru je ošklivý atd... Samozřejmě se objevuji výjimky - Diskošky bez prasklé kliky, Classicy na jihu Španělska, Def na Sahaře a Subaru ve tmě... ale já jsem se přestal už zabývat tím, co by bylo, kdyby ty věci byli jiné a beru tyhle stále opakující se vady jakou součást života. Praskne klika - tak vyměním motor; hnije, tak koupím dalšího nebo vyvařím; teče do něj, tak nejezdím za deště; je ošklivý, tak si ho nekoupím.... Ale je pravda, že tohle poznání přišlo až s věkem...
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Hodne sa to riesilo na juhoafrickych, australskych forach.
Uvadzalo sa to co riesis (ci je kluka dostatocne kvalitne vykovana), harmonicke vibracie, vibracie sposobene niekolkymi zdrojmi (front balancer, ...).
Ludia sa najviac priklanaju k vibraciam (tusim od prevodovky ale to si uz nepamatam) + prilis tenkej kluke v tom bode kde sa lame.
O kruteni bloku som cital iba tu, inde som taku teoriu nevidel.
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
A jak je mozne, ze tak kratky blok sa dokaze zohnut. To mi hlava nebere.