Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DiscoDrak
Příspěvky: 423
Registrován: 12 čer 2013 14:26
tel.: 607060684
auto: DiscoII

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#541 Příspěvek od DiscoDrak » 08 zář 2019 10:53

3,0 přece praská taky, ne?

Uživatelský avatar
Dex
Příspěvky: 900
Registrován: 17 led 2012 16:33
tel.: +420606945930
auto: D2,D3,S3,RRC
Bydliště: Ostrava

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#542 Příspěvek od Dex » 08 zář 2019 12:34

Dneska koupíš už jen jeden blok s klikou a písty označený 306dt ať už pro 2.7 nebo 3.0. Liší se jen zdvihem a vrtáním. Prostě tu 2.7 jen nedovrtají na takový průměr.

Jen nechápu jak to myslel Patrik s tím spodkem z 3.0. Jakože vezmu polomotor 3.0 a nacházím na to zbytek z 2.7? Tuhle kombinaci jsme ještě netestovali, ale vzhledem k tomu že jsou stejné hlavy, a příslušenství bude taky pasovat, tak by to asi mohlo nějak fungovat.


Odesláno z mého VFD 820 pomocí Tapatalk


Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2751
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#543 Příspěvek od cyril » 08 zář 2019 13:07

Ty kilometry co tady statisticky někdo zpochybňoval klidně můžou sedět. Mám třílitr D4 rok 2010 a aktuálně 111000km. Bojím se s tím jezdit krátký trasy a zároveň se nejsem schopen rozhodnout prodat to díky nahovno pověsti motoru za málo peněz. Tak čekám, až se stářím materiál kliky zpevní. :mrgreen:

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#544 Příspěvek od eliott » 09 zář 2019 09:15

Dex píše: 08 zář 2019 12:34

Jakože vezmu polomotor 3.0 a nacházím na to zbytek z 2.7? Tuhle kombinaci jsme ještě netestovali,


Odesláno z mého VFD 820 pomocí Tapatalk
Máte co dohánět :mrgreen: :mrgreen: . Jen je jiné odvětrání ze skříně.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
DiscoDrak
Příspěvky: 423
Registrován: 12 čer 2013 14:26
tel.: 607060684
auto: DiscoII

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#545 Příspěvek od DiscoDrak » 09 zář 2019 14:29

eliott píše: 08 zář 2019 09:09 Takže znovu, na začátku je odlitek, ten se pak ková (tváření) a obrábí třískově, při všech operacích může dojít ke vzniku vrubu.
Aha... A prosím tě odkud máš tyto informace? Že je to zrovna takto...?

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#546 Příspěvek od eliott » 09 zář 2019 14:36

DiscoDrak píše: 09 zář 2019 14:29
eliott píše: 08 zář 2019 09:09 Takže znovu, na začátku je odlitek, ten se pak ková (tváření) a obrábí třískově, při všech operacích může dojít ke vzniku vrubu.
Aha... A prosím tě odkud máš tyto informace? Že je to zrovna takto...?
Třeba ze školy ?
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
DiscoDrak
Příspěvky: 423
Registrován: 12 čer 2013 14:26
tel.: 607060684
auto: DiscoII

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#547 Příspěvek od DiscoDrak » 09 zář 2019 17:07

eliott píše: 09 zář 2019 14:36
DiscoDrak píše: 09 zář 2019 14:29

Aha... A prosím tě odkud máš tyto informace? Že je to zrovna takto...?
Třeba ze školy ?
Já se jen ptám jestli víš, jak přesně je dělaná origo klika pro TDV6 (2,7, nebo 3,0) = jaký je technologický proces. Nemyslím, že by se na škole probírala tato konkrétní TDV6. Nebo?
Způsobů výroby je víc než jeden:
- kovaná a obráběná (co do houževnatosti určitě nejlepší)
- litá a obráběná
- předlitá, kovaná a obráběná (tak jak říkáš)

Tady třeba kování z jednoho bloku ocele:
https://www.youtube.com/watch?v=qGwA-nV82dY

A tady je jak rozeznat odlitek od výkovku:
https://www.youtube.com/watch?v=-ZhAATjf1BQ

Popis odlitá klika vers. kovaná
http://www.dropforging.net/cast-vs-forg ... shaft.html

A zde přímo na TDV6:
odlitá:
http://bonamotor.en.gasgoo.com/auto-pro ... 78759.html
a kovaná:
https://nlgroupautoparts.en.alibaba.com ... hafts.html

Jestli máš nějakou origo vyndanou, tak na ní mrkni a napiš která to je - jak zvoní a jakou má dělící rovinu. Podle toho se jasně rozezná zda je odlitá, či kovaná.

To pomůže zjistit, zda má smysl uvažovat o výměně za kovanou.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#548 Příspěvek od eliott » 09 zář 2019 17:18

DiscoDrak píše: 09 zář 2019 17:07
eliott píše: 09 zář 2019 14:36

Třeba ze školy ?

Jestli máš nějakou origo vyndanou, tak na ní mrkni

Na zbytečnosti nemám čas, ani sebelepší klika neumí běžet do oblouku, kdy už konečně všichni pochopíte, že problém není v klice, ale v bloku...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

majer1
Příspěvky: 530
Registrován: 15 lis 2017 06:34
auto: Land cruiser 120

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#549 Příspěvek od majer1 » 09 zář 2019 18:54

Přesně stejný problém mají první naftové motory subaru .. Naštěstí jsou od 2015 změny a už to není takové kamikaze koupit subo v nafte
Land Cruiser 120 D4D

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#550 Příspěvek od eliott » 09 zář 2019 19:54

majer1 píše: 09 zář 2019 18:54 Přesně stejný problém mají první naftové motory subaru .. Naštěstí jsou od 2015 změny a už to není takové kamikaze koupit subo v nafte
Zatímco LR motor mydlí vesele dál...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2894
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#551 Příspěvek od Neklan » 09 zář 2019 20:34

On to vlastně není LR motor a jeho používání v Jag/LR se chýlí ke konci. Jag/LR chystá svůj vlastní 3,0 turbodiesel, který bude řadový (přidali 2 válce k dvoulitru Ingenium, který mimochodem také není kdovíjak spolehlivý). Obávám se, že motory, které by vydržely 300 tisíc km a víc se už snad ani nevyrábějí.
Já mám momentálně čtvrtou Discovery (z toho třetí s motorem TDV6/SDV6, jeden 2,7 a už druhý 3,0), držím se mantry 200 tisíc a dost, zkracuji servisní intervaly a nikdy jsem zatím s motorem neměl problém. Současná D4 SDV6 má najeto 123 tisíc a zatím OK.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#552 Příspěvek od Lukasino » 09 zář 2019 20:36

majer1 píše: 09 zář 2019 18:54 Přesně stejný problém mají první naftové motory subaru .. Naštěstí jsou od 2015 změny a už to není takové kamikaze koupit subo v nafte
Ale u subaru na to přišlo taky až po deseti letech, nehledě na to, že pokud se nemýlím, tak ten motor nedávno ukončili raději úplně :mrgreen:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
tom199
Příspěvky: 155
Registrován: 07 dub 2016 23:40
auto: L320 4.2 SC
Bydliště: Plzeň

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#553 Příspěvek od tom199 » 09 zář 2019 21:52

No, přišli na to o dost dříve, od roku 2011 (2 roky od uvedení) už to není takový průser a od 2013 už je to celkem spolehlivý motor. To jen tak pro úplnost. :D

Uživatelský avatar
DiscoDrak
Příspěvky: 423
Registrován: 12 čer 2013 14:26
tel.: 607060684
auto: DiscoII

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#554 Příspěvek od DiscoDrak » 10 zář 2019 08:09

eliott píše: 09 zář 2019 17:18
DiscoDrak píše: 09 zář 2019 17:07


Jestli máš nějakou origo vyndanou, tak na ní mrkni

Na zbytečnosti nemám čas, ani sebelepší klika neumí běžet do oblouku, kdy už konečně všichni pochopíte, že problém není v klice, ale v bloku...
Tak díky za pomoc...!

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#555 Příspěvek od eliott » 10 zář 2019 10:42

tom199 píše: 09 zář 2019 21:52 No, přišli na to o dost dříve, od roku 2011 (2 roky od uvedení) už to není takový průser a od 2013 už je to celkem spolehlivý motor. To jen tak pro úplnost. :D
To vidím...
Přílohy
IMG_20190910_080509.jpg
IMG_20190910_080509.jpg (65.06 KiB) Zobrazeno 3851 x
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#556 Příspěvek od eliott » 10 zář 2019 10:44

DiscoDrak píše: 10 zář 2019 08:09
eliott píše: 09 zář 2019 17:18

Na zbytečnosti nemám čas, ani sebelepší klika neumí běžet do oblouku, kdy už konečně všichni pochopíte, že problém není v klice, ale v bloku...
Tak díky za pomoc...!
Já myslím, že informace, že problém způsobuje blok a ne klika, je dostatečná pomoc.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#557 Příspěvek od Lukasino » 10 zář 2019 11:18

eliott píše: 10 zář 2019 10:42
tom199 píše: 09 zář 2019 21:52 No, přišli na to o dost dříve, od roku 2011 (2 roky od uvedení) už to není takový průser a od 2013 už je to celkem spolehlivý motor. To jen tak pro úplnost. :D
To vidím...
Řeč byla o subaru :wink:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#558 Příspěvek od eliott » 10 zář 2019 11:38

Lukasino píše: 10 zář 2019 11:18
eliott píše: 10 zář 2019 10:42

To vidím...
Řeč byla o subaru :wink:
Co sem pletete rejži ???
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
DiscoDrak
Příspěvky: 423
Registrován: 12 čer 2013 14:26
tel.: 607060684
auto: DiscoII

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#559 Příspěvek od DiscoDrak » 10 zář 2019 16:56

eliott píše: 09 zář 2019 17:18
DiscoDrak píše: 09 zář 2019 17:07


Jestli máš nějakou origo vyndanou, tak na ní mrkni

Na zbytečnosti nemám čas, ani sebelepší klika neumí běžet do oblouku, kdy už konečně všichni pochopíte, že problém není v klice, ale v bloku...
Chápu, že na to někdo nemusí mít čas, nicméně bych se to rád dozvěděl. Je tu někdo jiný, kdo má vyndanou nejlépe i ruplou kliku v garáži a je ochoten se na ní mrknout a udělat pár fotek? Stačí nafotit dělící rovinu (široká dělící rovina = výkovek, tenká = odlitek), popřípadě zkusit jak zvoní podle návodu na Youtube. Tohle vlákno je plné dohadů, tak ať aspoň něco víme jistě.
Aneb jak řekl někdo slavný: "Bez dat jsi jen další člověk s nějakým názorem..."

Ještě jednou jak rozeznat odlívanou kliku od kované:
https://www.youtube.com/watch?v=-ZhAATjf1BQ
http://www.dropforging.net/cast-vs-forg ... shaft.html

marianh
Příspěvky: 401
Registrován: 06 zář 2016 07:34
tel.: +4369912287067
auto: Discovery 3 2.7 SE

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#560 Příspěvek od marianh » 10 zář 2019 17:02

Z popisu TDV6 motora:

The crankshaft is forged steel and fillet rolled with induction hardened journals.

http://media.disco3.co.uk/gallery/album ... iption.pdf

Odpovědět