Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#521 Příspěvek od Lukasino » 30 srp 2019 22:11

... a hodně štěstí? :mrgreen:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#522 Příspěvek od Kokesek » 30 srp 2019 22:58

Tak to je 98% uspechu.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#523 Příspěvek od eliott » 06 zář 2019 21:04

2014, 42000 km :mrgreen: :mrgreen:
Přílohy
IMG_20190906_190913.jpg
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Dex
Příspěvky: 900
Registrován: 17 led 2012 16:33
tel.: +420606945930
auto: D2,D3,S3,RRC
Bydliště: Ostrava

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#524 Příspěvek od Dex » 06 zář 2019 21:13

To už jde tak hezky předem jo?

Odesláno z mého VFD 820 pomocí Tapatalk


Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#525 Příspěvek od eliott » 06 zář 2019 21:27

Dex píše: 06 zář 2019 21:13 To už jde tak hezky předem jo?

Odesláno z mého VFD 820 pomocí Tapatalk
To víš, už to není na rámu, takže jako u L322
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Mira 101
Příspěvky: 1279
Registrován: 17 čer 2013 23:19
tel.: 777667094
auto: D1 300Tdi
Bydliště: Morava

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#526 Příspěvek od Mira 101 » 07 zář 2019 08:19

eliott píše: 06 zář 2019 21:04 2014, 42000 km :mrgreen: :mrgreen:
To je strašny……. :-(

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2461
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#527 Příspěvek od Hubert » 07 zář 2019 08:28

Mira 101 píše: 07 zář 2019 08:19
eliott píše: 06 zář 2019 21:04 2014, 42000 km :mrgreen: :mrgreen:
To je strašny……. :-(
Že padnul motor není divné, ale ty kilometry. Pokud to má jeden majitel od začátku tak něco možná dělal špatně anebo holt smůla na špatný kus. Ale mě to vychází cca (42/5) 8400 za rok což je hodně málo. Vezmu li průměr 25 tis za roka tak je to 125 tis. a při 35 tis je to 175 tis. Tak by to už sedělo. Je to čistá hypotéza že mě to přijde stočený, pak by to vysvětlovalo hodně.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

marianh
Příspěvky: 401
Registrován: 06 zář 2016 07:34
tel.: +4369912287067
auto: Discovery 3 2.7 SE

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#528 Příspěvek od marianh » 07 zář 2019 08:35

Preco nie (tie km). Staci aby to nebolo jedine auto.
Za posledny rok (uz viac ako rok) mam na Lande najazdenych 6000km.

Uživatelský avatar
DiscoDrak
Příspěvky: 423
Registrován: 12 čer 2013 14:26
tel.: 607060684
auto: DiscoII

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#529 Příspěvek od DiscoDrak » 07 zář 2019 11:09

Hubert píše: 07 zář 2019 08:28
Mira 101 píše: 07 zář 2019 08:19

To je strašny……. :-(
Že padnul motor není divné, ale ty kilometry. Pokud to má jeden majitel od začátku tak něco možná dělal špatně anebo holt smůla na špatný kus. Ale mě to vychází cca (42/5) 8400 za rok což je hodně málo. Vezmu li průměr 25 tis za roka tak je to 125 tis. a při 35 tis je to 175 tis. Tak by to už sedělo. Je to čistá hypotéza že mě to přijde stočený, pak by to vysvětlovalo hodně.
Souhlas, taky myslím, že to bude stočený. Nicméně, že je obecně tento motor někde poddimenzovaný je fakt. Druhý fakt je, že na to jestli se to projeví, nebo ne má obrovský vliv majitel, resp. to jak s tím motorem zachází.

Dále - už nevím kde na netu jsem četl, že problém tohoto motoru je "poddimenzovaný klikový mechanismus". Pak by to sedělo na to, že LR šetřil a nedal tam kovanou klikovku, která se tam např v USA dává.
Že hlava a blok nikdy nebude naprosto stejnoměrně chlazený v každým svým bodě je taky fakt, a že holt trochu pracovat (ohýbat se) bude si myslím je taky pravda.
Za mě tedy kovaná klikovka smysl má a to hlavně jako preventivní výměna. Pokud ten motor už zkurvím, tak se bude všechno dělat hůř. Jenže 47 tisícovek plus šály, plus nějaký ty hovadinky okolo a hlavně práce... že prý cca 70 tis. Kč.
Nicméně je to pořád hluboko pod cenou oprav co tu slýchám... holt je to na každým soudruhu

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#530 Příspěvek od Lukasino » 07 zář 2019 11:42

eliott píše: 27 srp 2019 09:21 Tak ona tam z výroby kovaná klika samozřejmě je :wink:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
DiscoDrak
Příspěvky: 423
Registrován: 12 čer 2013 14:26
tel.: 607060684
auto: DiscoII

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#531 Příspěvek od DiscoDrak » 07 zář 2019 12:01

Lukasino píše: 07 zář 2019 11:42
eliott píše: 27 srp 2019 09:21 Tak ona tam z výroby kovaná klika samozřejmě je :wink:
Hmm, podle mě takhle kovaná klika nevypadá, tohle je opracovaný odlitek - dle povrchu.
Je to příspěvek na druhé straně tohoto vlákna právě od eliotta
Discovery Klika 2.jpg
Discovery Klika.jpg

Vladicek
Příspěvky: 1025
Registrován: 26 led 2018 15:01
auto: Discovery 4, new Def

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#532 Příspěvek od Vladicek » 07 zář 2019 13:11

DiscoDrak píše: 07 zář 2019 11:09
Hubert píše: 07 zář 2019 08:28

Že padnul motor není divné, ale ty kilometry. Pokud to má jeden majitel od začátku tak něco možná dělal špatně anebo holt smůla na špatný kus. Ale mě to vychází cca (42/5) 8400 za rok což je hodně málo. Vezmu li průměr 25 tis za roka tak je to 125 tis. a při 35 tis je to 175 tis. Tak by to už sedělo. Je to čistá hypotéza že mě to přijde stočený, pak by to vysvětlovalo hodně.
Souhlas, taky myslím, že to bude stočený. Nicméně, že je obecně tento motor někde poddimenzovaný je fakt. Druhý fakt je, že na to jestli se to projeví, nebo ne má obrovský vliv majitel, resp. to jak s tím motorem zachází.

Dále - už nevím kde na netu jsem četl, že problém tohoto motoru je "poddimenzovaný klikový mechanismus". Pak by to sedělo na to, že LR šetřil a nedal tam kovanou klikovku, která se tam např v USA dává.
Že hlava a blok nikdy nebude naprosto stejnoměrně chlazený v každým svým bodě je taky fakt, a že holt trochu pracovat (ohýbat se) bude si myslím je taky pravda.
Za mě tedy kovaná klikovka smysl má a to hlavně jako preventivní výměna. Pokud ten motor už zkurvím, tak se bude všechno dělat hůř. Jenže 47 tisícovek plus šály, plus nějaký ty hovadinky okolo a hlavně práce... že prý cca 70 tis. Kč.
Nicméně je to pořád hluboko pod cenou oprav co tu slýchám... holt je to na každým soudruhu
No já teda nejsem žádný expert, ale mě naopak přijde, že je snad lepší počkat až to klekne. Ta nová klika Tě vyjde se vším všudy kolem 100.000 a oprava padlého motoru dvojnásobek.
Když si vezmu že statistika se pohybuje někde kolem 10%, tak mi pořád přijde lepší sázet na pravděpodobnost a údržbu, než se v tom provizorně vrtat.

Ale jak říkám, nejsem expert ;-)
Discovery 4, XLifter, tablet, Wi-Fi hotspot atd.

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6477
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#533 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 07 zář 2019 19:51

Podle mne takhle kovaná klika vypadá, normálně vykovaná a pak obrobené funkční plochy. Nějak nevím jak by měla vypadat jinak, on to nekove kovář do finálního tvaru na kovadlině, snad :-) Když jsme měly na škole technologii, tak jsem byl málokdy střízlivej, ale myslím, že se to normálně zápustkově ková a ten povrch vypadá podobně jako odlitek, ale není to litina, že by to nateklo do dutiny, s tím pro tdv6 přišli později turkové.
DiscoDrak píše: 07 zář 2019 12:01
Lukasino píše: 07 zář 2019 11:42
Hmm, podle mě takhle kovaná klika nevypadá, tohle je opracovaný odlitek - dle povrchu.
Je to příspěvek na druhé straně tohoto vlákna právě od eliotta
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6477
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#534 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 07 zář 2019 19:58

1.Vstupní materiál – ocelová tyč, indukčně ohřátá na 1290°C
2.výko​vek – tzv. předkování, vytvoří se základní tvar dílu, kovací síla 2500t
3.výkov​ek – kování – dokončovací operace, vytvoří finální tvar a rozměr (tolerance +1,7/-0,8 mm), výronek je odstřižen.
4.​dokončená kliková hřídel po třískovém obrábění: zarovnání na délku/vystřed​ění, hrubé soustružení, frézování, vrtání olejových kanálů, kalení, broušení, konečné opracování, broušení, vyvažování, lapování, praní, měření.
Přílohy
2014_DANI_MUZEUM._292.jpg
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6477
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#535 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 07 zář 2019 19:59

samotná zápustka - obrázky z muzea škoda.
Přílohy
2014_DANI_MUZEUM._290.jpg
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#536 Příspěvek od eliott » 07 zář 2019 21:45

Děkuji Hanysovi za vyčerpávající prezentaci, i když mi fušuje do oboru :lol: Samozřejmě je to tak, je to zápustkové kování. Co se týče těch kilometrů, tak je zajímavé sledovat ''odborné posudky'', aniž byste to auto viděli, to snad nebudu ani komentovat. A pokud chce někdo věřit pohádce o klice, co umí běžet za roh, a platit ranec za placebo, tak co by ne, spousta lidí zase věří, že Babiš je nevinný...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
dabartos
Příspěvky: 838
Registrován: 14 srp 2011 13:08
auto: DI-200TDI , Free 1.8
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#537 Příspěvek od dabartos » 07 zář 2019 22:12

eliott píše: 07 zář 2019 21:45 Děkuji Hanysovi za vyčerpávající prezentaci, i když mi fušuje do oboru :lol: Samozřejmě je to tak, je to zápustkové kování. Co se týče těch kilometrů, tak je zajímavé sledovat ''odborné posudky'', aniž byste to auto viděli, to snad nebudu ani komentovat. A pokud chce někdo věřit pohádce o klice, co umí běžet za roh, a platit ranec za placebo, tak co by ne, spousta lidí zase věří, že Babiš je nevinný...
Taky koukám ze je to tu samej soudní znalec😂😂
Mám doma Yarise z roku 2000 a má najeto 48000km... tak by mě zajímalo na kolik “skutečných” km by mi to kdo ohodnotil...
http://WWW.DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#538 Příspěvek od Kokesek » 07 zář 2019 22:53

eliott píše:Děkuji Hanysovi za vyčerpávající prezentaci, i když mi fušuje do oboru :lol: Samozřejmě je to tak, je to zápustkové kování. Co se týče těch kilometrů, tak je zajímavé sledovat ''odborné posudky'', aniž byste to auto viděli, to snad nebudu ani komentovat. A pokud chce někdo věřit pohádce o klice, co umí běžet za roh, a platit ranec za placebo, tak co by ne, spousta lidí zase věří, že Babiš je nevinný...
Tim chce jako Patrik rict ze ty kliky originalni a Smrkove jsou kovane vlastně stejněObrázek


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
DiscoDrak
Příspěvky: 423
Registrován: 12 čer 2013 14:26
tel.: 607060684
auto: DiscoII

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#539 Příspěvek od DiscoDrak » 07 zář 2019 23:18

Pánové, ne nejsem soudní znalec. Jestli je to auto taková voňavka, tak se hluboce omluvám. Jen je to dost těžko uvěřitelný.
No a za druhé se mi zdá, že i ti velmi fundovaní a problému znalí ty názory občas mění - je to teda odlitek, nebo výkovek z prvovýroby'?
Odlitek.JPG

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#540 Příspěvek od eliott » 08 zář 2019 09:09

Takže znovu, na začátku je odlitek, ten se pak ková (tváření) a obrábí třískově, při všech operacích může dojít ke vzniku vrubu. A propos, kliky co prodávají ve Smrkovci jsou z Turecka, už několik let mi je Turci soustavně nabízejí ale cena v poměru k životnosti opravy je nesmysl, to už je lepší vyměnit spodek motoru za 3.0, který tam jde dát a dnes stoji nový cca 90 bez DPH
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Odpovědět