Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Moderátor: Acon
- Lukasino
- Příspěvky: 3879
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
... a hodně štěstí?
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Tak to je 98% uspechu.
- eliott
- Příspěvky: 11489
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
2014, 42000 km
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- Dex
- Příspěvky: 901
- Registrován: 17 led 2012 16:33
- tel.: +420606945930
- auto: D2,D3,S3,RRC
- Bydliště: Ostrava
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
To už jde tak hezky předem jo?
Odesláno z mého VFD 820 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého VFD 820 pomocí Tapatalk
- eliott
- Příspěvky: 11489
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
To víš, už to není na rámu, takže jako u L322
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- Hubert
- Příspěvky: 2462
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Že padnul motor není divné, ale ty kilometry. Pokud to má jeden majitel od začátku tak něco možná dělal špatně anebo holt smůla na špatný kus. Ale mě to vychází cca (42/5) 8400 za rok což je hodně málo. Vezmu li průměr 25 tis za roka tak je to 125 tis. a při 35 tis je to 175 tis. Tak by to už sedělo. Je to čistá hypotéza že mě to přijde stočený, pak by to vysvětlovalo hodně.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Preco nie (tie km). Staci aby to nebolo jedine auto.
Za posledny rok (uz viac ako rok) mam na Lande najazdenych 6000km.
Za posledny rok (uz viac ako rok) mam na Lande najazdenych 6000km.
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Souhlas, taky myslím, že to bude stočený. Nicméně, že je obecně tento motor někde poddimenzovaný je fakt. Druhý fakt je, že na to jestli se to projeví, nebo ne má obrovský vliv majitel, resp. to jak s tím motorem zachází.Hubert píše: ↑07 zář 2019 08:28Že padnul motor není divné, ale ty kilometry. Pokud to má jeden majitel od začátku tak něco možná dělal špatně anebo holt smůla na špatný kus. Ale mě to vychází cca (42/5) 8400 za rok což je hodně málo. Vezmu li průměr 25 tis za roka tak je to 125 tis. a při 35 tis je to 175 tis. Tak by to už sedělo. Je to čistá hypotéza že mě to přijde stočený, pak by to vysvětlovalo hodně.
Dále - už nevím kde na netu jsem četl, že problém tohoto motoru je "poddimenzovaný klikový mechanismus". Pak by to sedělo na to, že LR šetřil a nedal tam kovanou klikovku, která se tam např v USA dává.
Že hlava a blok nikdy nebude naprosto stejnoměrně chlazený v každým svým bodě je taky fakt, a že holt trochu pracovat (ohýbat se) bude si myslím je taky pravda.
Za mě tedy kovaná klikovka smysl má a to hlavně jako preventivní výměna. Pokud ten motor už zkurvím, tak se bude všechno dělat hůř. Jenže 47 tisícovek plus šály, plus nějaký ty hovadinky okolo a hlavně práce... že prý cca 70 tis. Kč.
Nicméně je to pořád hluboko pod cenou oprav co tu slýchám... holt je to na každým soudruhu
- Lukasino
- Příspěvky: 3879
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
No já teda nejsem žádný expert, ale mě naopak přijde, že je snad lepší počkat až to klekne. Ta nová klika Tě vyjde se vším všudy kolem 100.000 a oprava padlého motoru dvojnásobek.DiscoDrak píše: ↑07 zář 2019 11:09Souhlas, taky myslím, že to bude stočený. Nicméně, že je obecně tento motor někde poddimenzovaný je fakt. Druhý fakt je, že na to jestli se to projeví, nebo ne má obrovský vliv majitel, resp. to jak s tím motorem zachází.Hubert píše: ↑07 zář 2019 08:28
Že padnul motor není divné, ale ty kilometry. Pokud to má jeden majitel od začátku tak něco možná dělal špatně anebo holt smůla na špatný kus. Ale mě to vychází cca (42/5) 8400 za rok což je hodně málo. Vezmu li průměr 25 tis za roka tak je to 125 tis. a při 35 tis je to 175 tis. Tak by to už sedělo. Je to čistá hypotéza že mě to přijde stočený, pak by to vysvětlovalo hodně.
Dále - už nevím kde na netu jsem četl, že problém tohoto motoru je "poddimenzovaný klikový mechanismus". Pak by to sedělo na to, že LR šetřil a nedal tam kovanou klikovku, která se tam např v USA dává.
Že hlava a blok nikdy nebude naprosto stejnoměrně chlazený v každým svým bodě je taky fakt, a že holt trochu pracovat (ohýbat se) bude si myslím je taky pravda.
Za mě tedy kovaná klikovka smysl má a to hlavně jako preventivní výměna. Pokud ten motor už zkurvím, tak se bude všechno dělat hůř. Jenže 47 tisícovek plus šály, plus nějaký ty hovadinky okolo a hlavně práce... že prý cca 70 tis. Kč.
Nicméně je to pořád hluboko pod cenou oprav co tu slýchám... holt je to na každým soudruhu
Když si vezmu že statistika se pohybuje někde kolem 10%, tak mi pořád přijde lepší sázet na pravděpodobnost a údržbu, než se v tom provizorně vrtat.
Ale jak říkám, nejsem expert
Discovery 4, XLifter, tablet, Wi-Fi hotspot atd.
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6482
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Podle mne takhle kovaná klika vypadá, normálně vykovaná a pak obrobené funkční plochy. Nějak nevím jak by měla vypadat jinak, on to nekove kovář do finálního tvaru na kovadlině, snad Když jsme měly na škole technologii, tak jsem byl málokdy střízlivej, ale myslím, že se to normálně zápustkově ková a ten povrch vypadá podobně jako odlitek, ale není to litina, že by to nateklo do dutiny, s tím pro tdv6 přišli později turkové.
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6482
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
1.Vstupní materiál – ocelová tyč, indukčně ohřátá na 1290°C
2.výkovek – tzv. předkování, vytvoří se základní tvar dílu, kovací síla 2500t
3.výkovek – kování – dokončovací operace, vytvoří finální tvar a rozměr (tolerance +1,7/-0,8 mm), výronek je odstřižen.
4.dokončená kliková hřídel po třískovém obrábění: zarovnání na délku/vystředění, hrubé soustružení, frézování, vrtání olejových kanálů, kalení, broušení, konečné opracování, broušení, vyvažování, lapování, praní, měření.
2.výkovek – tzv. předkování, vytvoří se základní tvar dílu, kovací síla 2500t
3.výkovek – kování – dokončovací operace, vytvoří finální tvar a rozměr (tolerance +1,7/-0,8 mm), výronek je odstřižen.
4.dokončená kliková hřídel po třískovém obrábění: zarovnání na délku/vystředění, hrubé soustružení, frézování, vrtání olejových kanálů, kalení, broušení, konečné opracování, broušení, vyvažování, lapování, praní, měření.
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6482
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
samotná zápustka - obrázky z muzea škoda.
- eliott
- Příspěvky: 11489
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Děkuji Hanysovi za vyčerpávající prezentaci, i když mi fušuje do oboru Samozřejmě je to tak, je to zápustkové kování. Co se týče těch kilometrů, tak je zajímavé sledovat ''odborné posudky'', aniž byste to auto viděli, to snad nebudu ani komentovat. A pokud chce někdo věřit pohádce o klice, co umí běžet za roh, a platit ranec za placebo, tak co by ne, spousta lidí zase věří, že Babiš je nevinný...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- dabartos
- Příspěvky: 838
- Registrován: 14 srp 2011 13:08
- auto: DI-200TDI , Free 1.8
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Taky koukám ze je to tu samej soudní znaleceliott píše: ↑07 zář 2019 21:45 Děkuji Hanysovi za vyčerpávající prezentaci, i když mi fušuje do oboru Samozřejmě je to tak, je to zápustkové kování. Co se týče těch kilometrů, tak je zajímavé sledovat ''odborné posudky'', aniž byste to auto viděli, to snad nebudu ani komentovat. A pokud chce někdo věřit pohádce o klice, co umí běžet za roh, a platit ranec za placebo, tak co by ne, spousta lidí zase věří, že Babiš je nevinný...
Mám doma Yarise z roku 2000 a má najeto 48000km... tak by mě zajímalo na kolik “skutečných” km by mi to kdo ohodnotil...
http://WWW.DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Tim chce jako Patrik rict ze ty kliky originalni a Smrkove jsou kovane vlastně stejněeliott píše:Děkuji Hanysovi za vyčerpávající prezentaci, i když mi fušuje do oboru Samozřejmě je to tak, je to zápustkové kování. Co se týče těch kilometrů, tak je zajímavé sledovat ''odborné posudky'', aniž byste to auto viděli, to snad nebudu ani komentovat. A pokud chce někdo věřit pohádce o klice, co umí běžet za roh, a platit ranec za placebo, tak co by ne, spousta lidí zase věří, že Babiš je nevinný...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Pánové, ne nejsem soudní znalec. Jestli je to auto taková voňavka, tak se hluboce omluvám. Jen je to dost těžko uvěřitelný.
No a za druhé se mi zdá, že i ti velmi fundovaní a problému znalí ty názory občas mění - je to teda odlitek, nebo výkovek z prvovýroby'?
No a za druhé se mi zdá, že i ti velmi fundovaní a problému znalí ty názory občas mění - je to teda odlitek, nebo výkovek z prvovýroby'?
- eliott
- Příspěvky: 11489
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Takže znovu, na začátku je odlitek, ten se pak ková (tváření) a obrábí třískově, při všech operacích může dojít ke vzniku vrubu. A propos, kliky co prodávají ve Smrkovci jsou z Turecka, už několik let mi je Turci soustavně nabízejí ale cena v poměru k životnosti opravy je nesmysl, to už je lepší vyměnit spodek motoru za 3.0, který tam jde dát a dnes stoji nový cca 90 bez DPH
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com