Ahojte,
mame rozobraty motor ("akcia" - nastavovanie venitlov po 3tie ) a vsimli sme si velmi zaujiamvy problem.
Ked sme nasadili na hlavy sanie (medzi V priestor), tak, ked sme napasovali diery na sroby (hlava voci sanie), tak na jednej strane bola cca 1/3 diery na vstrekovace prekryta. Na 2. hlave to bolo po dopasovani OK.
Ked sme premerali diery na sani, zistili sme, ze rozdiel medzi dieamo na oboch stranach je cca 5mm, co by aj vysvetlovalo problem a budeme ho musiet rieist, inak vstrekovace asi scasti striekaju do prekryteho materiali a urcite to chodu mototra nepomaha...
Problem chceme riesit tak, ze rozsirime problematicke diery na sroby na zlej strane sania, tak aby sme vedeli sanie napasova podla potreby.
Stretli ste sa s tymto niekto? Mame nejaky specialny (zle vyrobeny) kus, alebo su tie diery nesumerne aj na inych saniach? Ako by ste to riesili?
PS: Motor sme pred rokom prevlozkovali, dali zrepasovat hlavy. Vyrovanie hlav sposbilo, ze klesli nizsie a tym padom musime teraz este zobrat cca 1mm zo stycnych ploch na sani, aby sme ho tam dostali (inak tam ide extremne tazko)
- Dobra strana (ked sme dopasovali diery na vstrekovacie, tak su diery na sroby dopasovane tiez)
- Zla strana (ked sme dopasovali diery na vstrekovace, tak su diery na sroby prekryte cca z 1/2)
- Cez stred dier na sroby sme dali pasku, aby sme vedeli merat vzdialenosti
- Strana 1 - Vzdialenost 20mm
- Strana 2 - Vzdialenost 25mm
P38 4,6 BOSCH - sanie - nesumer dier
- Mirko
- Příspěvky: 2826
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: P38 4,6 BOSCH - sanie - nesumer dier
Nechci to zlehčovat, ale když přiložíš pravítko v druhém rohu sacího obdélníku, tak jsi minimálně o 2mm jinde. Přesnost odlitků je mizerná, opravuje se to tzv "blueprintingem" nebo-li dremel a jedu...ale bez těsnění to taky nemůžete úplně pravdivě změřit (přece jen to pogumované není úplně tenké a mlže vše zas posunout). Takže zkusil bych dotáhnout s těsněním a pak to řešit jako celek. Co štelujete na ventilech potřetí?
Re: P38 4,6 BOSCH - sanie - nesumer dier
presne tak. Skuste to s tesnenim a dotiahnute.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
Re: P38 4,6 BOSCH - sanie - nesumer dier
Suhlasim, ze tie odliatky za moc nestoja, ale vsetky tie diery na problematickej strane su posunute o 5mm (nech meriame voci hociktoremu saciemu kanalu).Mirko píše: ↑21 kvě 2019 08:04 Nechci to zlehčovat, ale když přiložíš pravítko v druhém rohu sacího obdélníku, tak jsi minimálně o 2mm jinde. Přesnost odlitků je mizerná, opravuje se to tzv "blueprintingem" nebo-li dremel a jedu...ale bez těsnění to taky nemůžete úplně pravdivě změřit (přece jen to pogumované není úplně tenké a mlže vše zas posunout). Takže zkusil bych dotáhnout s těsněním a pak to řešit jako celek. Co štelujete na ventilech potřetí?
Doteraz sme to tam mali s tesnenim a to sme museli este dotesnit s tesniacim tmelom, lebo su teraz hlavy "blizsie" k sebe a nepasuje to tam tak ako by malo (spominal som vyssie).
Preto ideme teraz z toho sania zobrat z kazdej strany 1mm a malo by nam to tam zapadnut aj s tesnenim, tak uvidime, pri najhorsom trochu rozsirime tie diery pre sroby na problematickej strane a mohlo by to byt ok (material by to nejak vynimocne oslabit nemalo).
Na ventiloch stelujeme po tretie volu pri zdvihatkach (hydrosteloch), aby nam neklepal motor.
1. krat sme to zle vypocitali, tak to klepalo vyrazne (cim vyssie otacky tym viac)
2. krat to uz bolo vyrazne lepsie (aj spotreba isla dole), ale bolo pocut klepot pri volnobehu ked sa zohrial motor
Tak to teraz uz chceme doladit (snad naposledy a dobre)
Ideme podla tohto navodu http://www.v8engines.com/engine-4.htm#pre-load
Nami dnes namerane hodnoty posielam nizsie, vyzeraju byt v tolerancii (ma to byt v rozmedzi 0,51mm - 1,27mm), ale predpokladame, ze to robia, tie co su blizko k 120, tak to trosku znizime a snad to bude OK.
+ a - znamena, ze je to trosku viac, alebo menej , ako zapisana hodnota (tazko sa to meria uplne na presno).
Vychadzame hlavne z hodnot 2. a 3. merania
- Mirko
- Příspěvky: 2826
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: P38 4,6 BOSCH - sanie - nesumer dier
OK, nezapomeňte na převodový poměr těch podložek při výpočtu.
Tady je ještě jeden stručnější návod:
http://www.v8developments.co.uk/technic ... ndex.shtml
Tady je ještě jeden stručnější návod:
http://www.v8developments.co.uk/technic ... ndex.shtml
Re: P38 4,6 BOSCH - sanie - nesumer dier
Predkoladam, ze meriate sublerou ked uvadzas presne cisla. To nieje az taky velky rozptyl a da sa s tym este hybat. Za skusku stoji aj poprehadzovat tycky medzi sebou.
Pokial by si chcel mat nastavenie uplne pod kontrolou, tak mas este moznost nastavitelnych tyciek.
btw. Kolko to mas podlozene teraz? Kolko ste brali z hlav a bloku? Ventily ste zarovnavali?
Pokial by si chcel mat nastavenie uplne pod kontrolou, tak mas este moznost nastavitelnych tyciek.
btw. Kolko to mas podlozene teraz? Kolko ste brali z hlav a bloku? Ventily ste zarovnavali?
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS