3,9 (37D,38D vs 35D,36D)
Moderátor: Acon
-
- Příspěvky: 130
- Registrován: 26 říj 2015 18:25
- auto: Range Rover Classic
3,9 (37D,38D vs 35D,36D)
Zdravím uvažujem zatial len v teoretickej rovine. A chcel by som radu.
Je mozne spravit z 37D,38D motora co je 127kw nízkokompresna verzia,
Verziu 35D,36D?? 134kw Vysokokompresnu?
Co som zisťoval tak jediny rozdiel je v piestoch ze su ine mozem zamenit piesty z vysokomompresneho motora do mojho nizkokompresneho.? Jasne zeby sa jednalo o nove kusy, a po frezovani bloku.
Robil to uz niekto?
Je to všetko co treba spravit aby sa dosiahla ta vysokokompresna verzia motora?
Odoslané z WAS-LX1 pomocou Tapatalku
Je mozne spravit z 37D,38D motora co je 127kw nízkokompresna verzia,
Verziu 35D,36D?? 134kw Vysokokompresnu?
Co som zisťoval tak jediny rozdiel je v piestoch ze su ine mozem zamenit piesty z vysokomompresneho motora do mojho nizkokompresneho.? Jasne zeby sa jednalo o nove kusy, a po frezovani bloku.
Robil to uz niekto?
Je to všetko co treba spravit aby sa dosiahla ta vysokokompresna verzia motora?
Odoslané z WAS-LX1 pomocou Tapatalku
Re: 3,9 (37D,38D vs 35D,36D)
par postrehov z netu:
https://www.aulro.com/afvb/p38a-range-r ... ssion.html
The two engines are basically the same except for the pistons - so to upgrade from low compression to high compression you would need to change the pistons.
motory su rovnake staci vymenit piesty
https://www.v8forum.co.uk/forum/viewtopic.php?t=13994
I would swap the pistons, and also use the later heads with composite gaskets
vymenit piesty a pouzit novsie hlavy s kompozitnym tesneim
http://www.gomog.com/headgaskets.html
info je z P38 no kedze motory su takmer rovnake malo by to platit aj pre RRC
https://en.wikipedia.org/wiki/Rover_V8_engine#4.6
https://www.aulro.com/afvb/p38a-range-r ... ssion.html
The two engines are basically the same except for the pistons - so to upgrade from low compression to high compression you would need to change the pistons.
motory su rovnake staci vymenit piesty
https://www.v8forum.co.uk/forum/viewtopic.php?t=13994
I would swap the pistons, and also use the later heads with composite gaskets
vymenit piesty a pouzit novsie hlavy s kompozitnym tesneim
http://www.gomog.com/headgaskets.html
info je z P38 no kedze motory su takmer rovnake malo by to platit aj pre RRC
https://en.wikipedia.org/wiki/Rover_V8_engine#4.6
- Mirko
- Příspěvky: 2816
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: 3,9 (37D,38D vs 35D,36D)
Jj, mocný internet...
Ano, stačí přehodit písty, je to jediná změna na motorech 3,9. Pokud ale následně použiješ kompozitové těsněné z P38, tak si kompresi opět snížíš v řádu 0,5, navíc bys musel použít jiné štefty (natahovací). Kompresi bys zachoval jedině, kdybys použil i hlavy z pozdějších motorů, které mají menší komory.
Zvaž, jestli to dává smysl takto repasovat motor 3,9 bez převložkování, je docela možné, že ti praskne blok poté, co zeslabíš stěny vložek. Vícenáklad za převložkování už se v té celkové investici GO motoru skoro ztratí (demontáž a čištění, díly (které nejsou z modrých krabiček), výbrus bloku, přeměření ostatních součástí, montáž, záběhový olej atd...) pak po pár km zjistit, že ti rupl blok, to by mě nebavilo.
Ano, stačí přehodit písty, je to jediná změna na motorech 3,9. Pokud ale následně použiješ kompozitové těsněné z P38, tak si kompresi opět snížíš v řádu 0,5, navíc bys musel použít jiné štefty (natahovací). Kompresi bys zachoval jedině, kdybys použil i hlavy z pozdějších motorů, které mají menší komory.
Zvaž, jestli to dává smysl takto repasovat motor 3,9 bez převložkování, je docela možné, že ti praskne blok poté, co zeslabíš stěny vložek. Vícenáklad za převložkování už se v té celkové investici GO motoru skoro ztratí (demontáž a čištění, díly (které nejsou z modrých krabiček), výbrus bloku, přeměření ostatních součástí, montáž, záběhový olej atd...) pak po pár km zjistit, že ti rupl blok, to by mě nebavilo.
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6484
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: 3,9 (37D,38D vs 35D,36D)
Já budu mít možná navíc celej motor 35/36D...
Re: 3,9 (37D,38D vs 35D,36D)
Len detail...predpokladam, ze LC verzia ma inu palivovu mapu ako HC veriza, tak by asi bolo vhodne vymenit aj riadiacu jednotku.
Pri cene tychto motorov, aby asi bolo mozno nielen jednoduchsie, ale aj lacnejsie vymenit cely motor aj s ECU. Pokial ho samozrejme nieje zamer zaroven aj trosku vyladit. Ale to je potom uz iny pribeh
Pri cene tychto motorov, aby asi bolo mozno nielen jednoduchsie, ale aj lacnejsie vymenit cely motor aj s ECU. Pokial ho samozrejme nieje zamer zaroven aj trosku vyladit. Ale to je potom uz iny pribeh
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6484
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: 3,9 (37D,38D vs 35D,36D)
Tak nejak jsdem to myslel, kdyz jsem si predstavil, kolik nákladů bude s tim překopáním, kdy se vlastně "skoro všechno nechá původní". A v neposlední řadě prdnout tam celej jinej motor dává možnost, udělat i krok zpět. Největší přínost takvoé operace bych viděl ve vložkování, ale i to se dá udělat na jiném motoru a pak to přehodit.
-
- Příspěvky: 130
- Registrován: 26 říj 2015 18:25
- auto: Range Rover Classic
Re: 3,9 (37D,38D vs 35D,36D)
Velka vdaka za vzácne rady.
Z toho celeho mi vychádza ze najrozumnejsie by bolo ho prevložkovat a nechat povodne piesty, len vymenit piestne kruzky.
Dost rozmyslam o zachovani motora preto ze som tam robil hlavy su tam nove komplet klaviatury, hydrostely, a ventily, a je tam aj ostra vacka ktrora spravia velky rozdiel vo vykone.
No este je tu jedna možnosť kupit vysokokompresny motor v dobrom stave a len donho prehodit moju vačkovu hriadeľ.
Odoslané z WAS-LX1 pomocou Tapatalku
Z toho celeho mi vychádza ze najrozumnejsie by bolo ho prevložkovat a nechat povodne piesty, len vymenit piestne kruzky.
Dost rozmyslam o zachovani motora preto ze som tam robil hlavy su tam nove komplet klaviatury, hydrostely, a ventily, a je tam aj ostra vacka ktrora spravia velky rozdiel vo vykone.
No este je tu jedna možnosť kupit vysokokompresny motor v dobrom stave a len donho prehodit moju vačkovu hriadeľ.
Odoslané z WAS-LX1 pomocou Tapatalku
Naposledy upravil(a) JohnGee1990 dne 04 úno 2019 20:26, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 130
- Registrován: 26 říj 2015 18:25
- auto: Range Rover Classic
Re: 3,9 (37D,38D vs 35D,36D)
Kompletny? Kolko by si zanho pytal?Hanys_a_Kaca píše:Já budu mít možná navíc celej motor 35/36D...
No na jeden som uz bol pozerať a tlaky mal skoro take biedne ako aj ja....
Odoslané z WAS-LX1 pomocou Tapatalku
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6484
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: 3,9 (37D,38D vs 35D,36D)
máš sz
-
- Příspěvky: 130
- Registrován: 26 říj 2015 18:25
- auto: Range Rover Classic
Re: 3,9 (37D,38D vs 35D,36D)
https://www.paddockspares.com/cylinder- ... -9-v8.html
Su to správne vložky pre moj motor?
Odoslané z WAS-LX1 pomocou Tapatalku
Su to správne vložky pre moj motor?
Odoslané z WAS-LX1 pomocou Tapatalku
Re: 3,9 (37D,38D vs 35D,36D)
v principe ano, su spravne.
Ale vacsi zmysel by malo pouzit top hat, resp. flanged liners. Vlozky s limcom.
Ale vacsi zmysel by malo pouzit top hat, resp. flanged liners. Vlozky s limcom.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
-
- Příspěvky: 130
- Registrován: 26 říj 2015 18:25
- auto: Range Rover Classic
Re: 3,9 (37D,38D vs 35D,36D)
Tomu trosku nerozumiem preco by to bolo lepsie a este z modelu 4,0 , 4,6??
Odoslané z WAS-LX1 pomocou Tapatalku
Odoslané z WAS-LX1 pomocou Tapatalku
- Mirko
- Příspěvky: 2816
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: 3,9 (37D,38D vs 35D,36D)
To je na dlouhé vyprávění. Najdi si nějaké články o "Top Hat Liner Rover V8". Najdeš toho hodně, jedná se o problematiku praskání bloků a jak tyhle vložky s límcem řeší problém. Prostě převložkovat standardní vložkou je zbytečné, protože to neřeší ten daný problém u bloků nad 3,5l obsah.
-
- Příspěvky: 130
- Registrován: 26 říj 2015 18:25
- auto: Range Rover Classic
Re: 3,9 (37D,38D vs 35D,36D)
Hmm asi to je dost velka problematika a budem si musiet viac otom precitat kym sa nejako rozhodnem...
Každopádne som nemal pocit zeby tie bloky chceli praskat a ja nejako ten motor nesetrim skor naopak. To je premna novinka zeby mal prasknut.
Odoslané z WAS-LX1 pomocou Tapatalku
Každopádne som nemal pocit zeby tie bloky chceli praskat a ja nejako ten motor nesetrim skor naopak. To je premna novinka zeby mal prasknut.
Odoslané z WAS-LX1 pomocou Tapatalku
- Mirko
- Příspěvky: 2816
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: 3,9 (37D,38D vs 35D,36D)
Já netvrdím, že musí, ale mohou, ale nebavilo by mě narvat takové peníze do GO motoru a pak zjistit, že mohou
Sám jsem jich už na desítku odvezl ke Keramovi na výrobu stolků, mě praskl jeden, o dalších dvou v ČR vím přímo od majitelů - mám na mysli 3,9/4,2, nikoliv z P38 těch jsou asi desítky. Konstrukční chyba je ale u všech bloků stejná a nedá se de facto ničím závazně ovlivnit.
Sám jsem jich už na desítku odvezl ke Keramovi na výrobu stolků, mě praskl jeden, o dalších dvou v ČR vím přímo od majitelů - mám na mysli 3,9/4,2, nikoliv z P38 těch jsou asi desítky. Konstrukční chyba je ale u všech bloků stejná a nedá se de facto ničím závazně ovlivnit.