Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Moderátor: Acon
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Doufám, že registr vozidel je dostatečně hodnověrný zdroj dat.
Naposledy upravil(a) masar dne 03 led 2019 11:12, celkem upraveno 1 x.
Land Rover Discovery 2 Td5
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Na cudzojazycnych forach prebiehaju podobne diskusie a dopracovali sa napriklad k cislu 11%.
(pomer predanych aut/odidenych kluk zozberany z niekolko firiem)
Nam to samozrejme nikak nepomoze, ale len tak pre zaujimavost - jedna firma na NZ pracuje na konverzii LR3 s Lexus V8 motorom.
Detaily neviem, kedze u nas by to aj tak neslo nechcelo sa mi citat.
(pomer predanych aut/odidenych kluk zozberany z niekolko firiem)
Nam to samozrejme nikak nepomoze, ale len tak pre zaujimavost - jedna firma na NZ pracuje na konverzii LR3 s Lexus V8 motorom.
Detaily neviem, kedze u nas by to aj tak neslo nechcelo sa mi citat.
- eliott
- Příspěvky: 11505
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
20 motorů prodaných nových, 20 motorů opravených (většina zase padla znovu v rozmezí 5 - 15 tis. km) , 10 aut dělali v místním zastoupení, než krachlo. (odchylka +- 1) . Počítáno od roku 2011.
Kompresory podvozku asi tři prodané a tři na servisu, pokud se včas vymění prasklé víčko vysoušeče, tak drží (víčko měněné asi u 40 aut).
Ano, vše se posledních 15 let vyrábí jen na chvíli, takže proč si nepřiznat, že ten motor je právě v tomto duchu konstruován a stojí za hovno !! Jako strojař si za tím stojím.
Stále tvrdím, že D3 D4 stojí za hovno,protože padají motory a přesně proto si ji nekoupím. Nejde jen o cenu opravy, která je záměrně nesmysl (proč jinak by skokově zdražili motory o 100% chvíli po té, co na trh přišla D4 ???) , ale o komplikace s tím spojené. Až mi motor padne na cestě na hory někde v noci na dálnici a než přijede odtahovka, tak mě smete kamion se spícím turkem za volantem, bude pozdě. Jasně, nemám čekat v autě , ale za svodidly, to se třeba cestou na Brenner bude v -20 čekat náramně. Nemluvě o zkažené dovolené... Prostě auto, kterému nemohu věřit, protože vím, že má nevyzpytatelnou konstrukční vadu, mi do baráku nesmí. Problém je, že každý si potřebuje masírovat ego v moderním autě, já mám naštěstí tuto etapu života za sebou a vesele si budu jezdit v P38 a D2 dokud mi to EU nezakáže...
Kompresory podvozku asi tři prodané a tři na servisu, pokud se včas vymění prasklé víčko vysoušeče, tak drží (víčko měněné asi u 40 aut).
Ano, vše se posledních 15 let vyrábí jen na chvíli, takže proč si nepřiznat, že ten motor je právě v tomto duchu konstruován a stojí za hovno !! Jako strojař si za tím stojím.
Stále tvrdím, že D3 D4 stojí za hovno,protože padají motory a přesně proto si ji nekoupím. Nejde jen o cenu opravy, která je záměrně nesmysl (proč jinak by skokově zdražili motory o 100% chvíli po té, co na trh přišla D4 ???) , ale o komplikace s tím spojené. Až mi motor padne na cestě na hory někde v noci na dálnici a než přijede odtahovka, tak mě smete kamion se spícím turkem za volantem, bude pozdě. Jasně, nemám čekat v autě , ale za svodidly, to se třeba cestou na Brenner bude v -20 čekat náramně. Nemluvě o zkažené dovolené... Prostě auto, kterému nemohu věřit, protože vím, že má nevyzpytatelnou konstrukční vadu, mi do baráku nesmí. Problém je, že každý si potřebuje masírovat ego v moderním autě, já mám naštěstí tuto etapu života za sebou a vesele si budu jezdit v P38 a D2 dokud mi to EU nezakáže...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- eliott
- Příspěvky: 11505
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
To odpovídá i mému odhadu výše. Jakékoli číslo v celých procentech je kastrofa.marianh píše: ↑03 led 2019 11:01 Na cudzojazycnych forach prebiehaju podobne diskusie a dopracovali sa napriklad k cislu 11%.
(pomer predanych aut/odidenych kluk zozberany z niekolko firiem)
Nam to samozrejme nikak nepomoze, ale len tak pre zaujimavost - jedna firma na NZ pracuje na konverzii LR3 s Lexus V8 motorom.
Detaily neviem, kedze u nas by to aj tak neslo nechcelo sa mi citat.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Všichni tady pláčete jak Patrolisti. Jestli to nebude částečně i tím že ty motory někdo prostě užene páč s tím jezdí jako dobytek? Já sám jsem to řešil na naší poslední naftě JGCH WJ 2,7 CRD. Sice se neposrala klika ale i tak servis té popelnice tenkrát vyšel na cca 180tis a vím a přiznávám že to byla má vina. Od té doby nám nafta nesmí do baráku
A kdokoli kdo touží po D3 nebo 4 má možnost si ji koupit v benzínu sice bude jezdit dráž na km ale nebude mít takovýho strašáka
A kdokoli kdo touží po D3 nebo 4 má možnost si ji koupit v benzínu sice bude jezdit dráž na km ale nebude mít takovýho strašáka
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
- eliott
- Příspěvky: 11505
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Nejde o jen palivo, ale o emisní normu, takže časem asi půjdou i po benzínech...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Renie, to bola aj moja velka chyba z neznalosti ze som nezhanal benzin.
Ale tu v AT boli na predaj iba diesel, benzin ani 1x, clovek nevedel a teraz je uz neskoro.
Aj kvoli tomu som zmenil rozhodnutie a neprerobil som to auto na "cestovny special".
Ako bezne pracovne auto super, kym jazdi lepsie sa neda, ale na jazdy daleko budem musiet najst nieco ine. Len neviem co.
Eliott, ano, pride aj na benzin. Biznis treba podporovat, stare auta blokuju zisky
Ale tu v AT boli na predaj iba diesel, benzin ani 1x, clovek nevedel a teraz je uz neskoro.
Aj kvoli tomu som zmenil rozhodnutie a neprerobil som to auto na "cestovny special".
Ako bezne pracovne auto super, kym jazdi lepsie sa neda, ale na jazdy daleko budem musiet najst nieco ine. Len neviem co.
Eliott, ano, pride aj na benzin. Biznis treba podporovat, stare auta blokuju zisky
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Ono tech benzínu moc neni ale daji se najít jen cena je oproti naftovym temer dvojnásobnámarianh píše:Renie, to bola aj moja velka chyba z neznalosti ze som nezhanal benzin.
Ale tu v AT boli na predaj iba diesel, benzin ani 1x, clovek nevedel a teraz je uz neskoro.
Aj kvoli tomu som zmenil rozhodnutie a neprerobil som to auto na "cestovny special".
Ako bezne pracovne auto super, kym jazdi lepsie sa neda, ale na jazdy daleko budem musiet najst nieco ine. Len neviem co.
Eliott, ano, pride aj na benzin. Biznis treba podporovat, stare auta blokuju zisky
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Pre mna je uz na benzin verziu neskoro. D3 ceny isli tu u nas dole, za malo sa mi tu moju predavat nechce vzhladom na to v akom dobrom stave je takze sanca ze sa preda je mala. A bez predania terajsej benzinovu kupovat nebudem, uz teraz mame viac aut ako soferov. Tj budem cakat "kym to pride". Co uz, za chyby sa plati. Aspon ze kym to pride tak sa na tom jazdi super. Ak vydrzi este aspon zo 3 roky tak to uz ani nebude az tak velmi boliet.
- xxx
- Příspěvky: 2565
- Registrován: 25 bře 2013 09:51
- tel.: 777 945 9jedna4
- auto: byla D3, teď D4
- Bydliště: Severní Morava
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
vidíš, opravoval jsi cca 50 motorů za 8let, to není tak hroznéeliott píše: ↑03 led 2019 11:53 20 motorů prodaných nových, 20 motorů opravených (většina zase padla znovu v rozmezí 5 - 15 tis. km) , 10 aut dělali v místním zastoupení, než krachlo. (odchylka +- 1) . Počítáno od roku 2011.
Kompresory podvozku asi tři prodané a tři na servisu, pokud se včas vymění prasklé víčko vysoušeče, tak drží (víčko měněné asi u 40 aut).
Ano, vše se posledních 15 let vyrábí jen na chvíli, takže proč si nepřiznat, že ten motor je právě v tomto duchu konstruován a stojí za hovno !! Jako strojař si za tím stojím.
Stále tvrdím, že D3 D4 stojí za hovno,protože padají motory a přesně proto si ji nekoupím. Nejde jen o cenu opravy, která je záměrně nesmysl (proč jinak by skokově zdražili motory o 100% chvíli po té, co na trh přišla D4 ???) , ale o komplikace s tím spojené. Až mi motor padne na cestě na hory někde v noci na dálnici a než přijede odtahovka, tak mě smete kamion se spícím turkem za volantem, bude pozdě. Jasně, nemám čekat v autě , ale za svodidly, to se třeba cestou na Brenner bude v -20 čekat náramně. Nemluvě o zkažené dovolené... Prostě auto, kterému nemohu věřit, protože vím, že má nevyzpytatelnou konstrukční vadu, mi do baráku nesmí. Problém je, že každý si potřebuje masírovat ego v moderním autě, já mám naštěstí tuto etapu života za sebou a vesele si budu jezdit v P38 a D2 dokud mi to EU nezakáže...
a polomotor z D3 skokově zdražili asi proto, aby to nikdo po příchodu D4 neopravoval, ale koupil ve většině případů nové auto.
A když vlezete na fórum jiné značky, dojdete ke stejnému závěru, že si auto od nich nekoupíte
- eliott
- Příspěvky: 11505
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
No mě to přijde strašné, je to totiž podobné číslo, jako u starých Rover V8 , u kterých je konstrukční vada potvrzená. TD5tek jsme dělali asi 8 a M57 jeden (myslím motory komplet KO)xxx píše: ↑03 led 2019 13:20
vidíš, opravoval jsi cca 50 motorů za 8let, to není tak hrozné
a polomotor z D3 skokově zdražili asi proto, aby to nikdo po příchodu D4 neopravoval, ale koupil ve většině případů nové auto.
A když vlezete na fórum jiné značky, dojdete ke stejnému závěru, že si auto od nich nekoupíte
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Mal som D2, potom zasa D2 a teraz D4. Aktuálne 250 000km s pôvodným motorom. O problémoch som vedel a váhal som co L322 alebo D3/4. No som skrátka Discopozitív a nerozkážeš. Tak uvidím. Rozvody porobené, olej mením po 10tis a som nízkootáčkový takže väčšinou sa aj pri rozjazde zmestim do 2000ot. Do akej miery to oddiali problém neviem, no nebojím sa vyraziť ani na Balkán. Čo má prísť, príde
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Registr vozidel je určitě hodnověrný zdroj. Ale co přesně ty údaje v tabulce znamenají? Aktuálně registrovaný počet vozidel podle let registrace? Nebo celkový počet vozidel registrovaných v jednotlivých letech? V prvním případě k dopočtení celkového počtu chybí vozidla, která byla registrována v minulosti a dnes už nejsou (prodej, odpis atd.), v druhém případě potom zase není jasné, kde je překryv (pokud by to bylo celek za příslušné typy v konkrétních letech, tak auta, co jsou tam více let, tak tam budou započtena víckrát). Ale jinak je to velmi zajímavá tabulka...
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Je to počet provozovaných vozidel k 30.6.2017 podle počtu registrací v jednotlivých letech. Takže možnost 1). Tzn. že tam chybí do úplné statistiky vozidel, přesně jak píšeš, ta která byla v průběhu let 2004 - 6/2017 odhlášena/vyřazena, což statistiku poruchovosti vylepšuje a zároveň chybí i vozidla přihlášená resp. asi spíš už jen dovezená 6/2017- doposud, což statistiku zhoršuje.
Je tam toho víc podle čeho se to dá zkoumat, ale s ohledem na jednoznačný zadávání značky/modelu se to nedá úplně přesně rozlišit (kolik z toho je D3, D4 nebo RRS).
https://www.mdcr.cz/Statistiky/Silnicni ... 31-6-2017)
Je tam toho víc podle čeho se to dá zkoumat, ale s ohledem na jednoznačný zadávání značky/modelu se to nedá úplně přesně rozlišit (kolik z toho je D3, D4 nebo RRS).
https://www.mdcr.cz/Statistiky/Silnicni ... 31-6-2017)
Land Rover Discovery 2 Td5
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Každopádně je to alespoň něco a za mě první relevantní údaj za ČR, se kterým jsem se v rámci všech diskusí tady setkal. To, co jsi psal ohledně vylepšení/zhoršení statistiky taky nemusí platit úplně jednoznačně. I ve vozidlech odhlášených v letech 2006 - 2017 mohou být funkční kusy, které se jen prodaly někam do zahraničí (třeba i na východ), nejen odpisy kvůli mrtvým motorům + taky bouračky, což rovněž nemá souvislost s motorem. A zároveň v přihlášených po r. 2017 taky může být dovoz po výměně motoru. Ale počítám, že ta celková odchylka nebude řádová. Takže lze aspoň hrubě předpokládat, že jich tu jezdí (jezdilo) nízké tisíce, přičemž minimálně 3500. Doteď se tu vždy mluvilo o stovkách. Ale i tak bude zřejmě úmrtnost motorů někde kolem výše zmíněných desíti procent (nebo mírně pod desítkou). Což ale za mě stále vypadá lépe, než cokoliv co tu už mockrát zaznělo, i když chápu, že z pohledu spolehlivosti to není nic moc.masar píše: ↑03 led 2019 16:50 Je to počet provozovaných vozidel k 30.6.2017 podle počtu registrací v jednotlivých letech. Takže možnost 1). Tzn. že tam chybí do úplné statistiky vozidel, přesně jak píšeš, ta která byla v průběhu let 2004 - 6/2017 odhlášena/vyřazena, což statistiku poruchovosti vylepšuje a zároveň chybí i vozidla přihlášená resp. asi spíš už jen dovezená 6/2017- doposud, což statistiku zhoršuje.
Je tam toho víc podle čeho se to dá zkoumat, ale s ohledem na jednoznačný zadávání značky/modelu se to nedá úplně přesně rozlišit (kolik z toho je D3, D4 nebo RRS).
https://www.mdcr.cz/Statistiky/Silnicni ... 31-6-2017)
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
- Lukasino
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
No jo, M57 je povedený motor, ale co ta převodovka? To je myslím ještě častější problém, ikdyž ano, levněji řešitelná
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
- eliott
- Příspěvky: 11505
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Tak to je zase jiná kapitola
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- Lukasino
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Mě se líbí, jak ohledně GMka to tu každý ví a prostě se to tak bere, že to lehne, každý s tím počítá a je to v "pohodě". Rozhodně kolem toho není taková hysterie jako u TDV6/SDV6, který je troufám si tvrdit podstatně spolehlivější, když jich padne jen 11%. Kolik to je u GMka, 90%??
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
- eliott
- Příspěvky: 11505
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Nojo, každý si říká, že jemu se to nestane
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com