Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 2724
Registrován: 14 bře 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#341 Příspěvek od masar » 03 led 2019 10:57

Doufám, že registr vozidel je dostatečně hodnověrný zdroj dat.
Přílohy
Výstřižek.JPG
Výstřižek2.JPG
Naposledy upravil(a) masar dne 03 led 2019 11:12, celkem upraveno 1 x.
Land Rover Discovery 2 Td5

marianh
Příspěvky: 401
Registrován: 06 zář 2016 07:34
tel.: +4369912287067
auto: Discovery 3 2.7 SE

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#342 Příspěvek od marianh » 03 led 2019 11:01

Na cudzojazycnych forach prebiehaju podobne diskusie a dopracovali sa napriklad k cislu 11%.
(pomer predanych aut/odidenych kluk zozberany z niekolko firiem)

Nam to samozrejme nikak nepomoze, ale len tak pre zaujimavost - jedna firma na NZ pracuje na konverzii LR3 s Lexus V8 motorom.
Detaily neviem, kedze u nas by to aj tak neslo nechcelo sa mi citat.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#343 Příspěvek od eliott » 03 led 2019 11:53

20 motorů prodaných nových, 20 motorů opravených (většina zase padla znovu v rozmezí 5 - 15 tis. km) , 10 aut dělali v místním zastoupení, než krachlo. (odchylka +- 1) . Počítáno od roku 2011.

Kompresory podvozku asi tři prodané a tři na servisu, pokud se včas vymění prasklé víčko vysoušeče, tak drží (víčko měněné asi u 40 aut).

Ano, vše se posledních 15 let vyrábí jen na chvíli, takže proč si nepřiznat, že ten motor je právě v tomto duchu konstruován a stojí za hovno !! Jako strojař si za tím stojím.

Stále tvrdím, že D3 D4 stojí za hovno,protože padají motory a přesně proto si ji nekoupím. Nejde jen o cenu opravy, která je záměrně nesmysl (proč jinak by skokově zdražili motory o 100% chvíli po té, co na trh přišla D4 ???) , ale o komplikace s tím spojené. Až mi motor padne na cestě na hory někde v noci na dálnici a než přijede odtahovka, tak mě smete kamion se spícím turkem za volantem, bude pozdě. Jasně, nemám čekat v autě , ale za svodidly, to se třeba cestou na Brenner bude v -20 čekat náramně. Nemluvě o zkažené dovolené... Prostě auto, kterému nemohu věřit, protože vím, že má nevyzpytatelnou konstrukční vadu, mi do baráku nesmí. Problém je, že každý si potřebuje masírovat ego v moderním autě, já mám naštěstí tuto etapu života za sebou a vesele si budu jezdit v P38 a D2 dokud mi to EU nezakáže...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#344 Příspěvek od eliott » 03 led 2019 12:09

marianh píše: 03 led 2019 11:01 Na cudzojazycnych forach prebiehaju podobne diskusie a dopracovali sa napriklad k cislu 11%.
(pomer predanych aut/odidenych kluk zozberany z niekolko firiem)

Nam to samozrejme nikak nepomoze, ale len tak pre zaujimavost - jedna firma na NZ pracuje na konverzii LR3 s Lexus V8 motorom.
Detaily neviem, kedze u nas by to aj tak neslo nechcelo sa mi citat.
To odpovídá i mému odhadu výše. Jakékoli číslo v celých procentech je kastrofa.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

marianh
Příspěvky: 401
Registrován: 06 zář 2016 07:34
tel.: +4369912287067
auto: Discovery 3 2.7 SE

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#345 Příspěvek od marianh » 03 led 2019 12:20

eliott píše: 03 led 2019 11:53dokud mi to EU nezakáže...
Co moze byt skor nez nam bude mile...
Uz terajsie diesel zakazy sa prejavuju na cenach jazdenych D3/D4.

Rennie
Příspěvky: 2709
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 V8 4,4 HSE
Bydliště: Ostrava

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#346 Příspěvek od Rennie » 03 led 2019 12:43

Všichni tady pláčete :mrgreen: jak Patrolisti. Jestli to nebude částečně i tím že ty motory někdo prostě užene páč s tím jezdí jako dobytek? Já sám jsem to řešil na naší poslední naftě JGCH WJ 2,7 CRD. Sice se neposrala klika ale i tak servis té popelnice tenkrát vyšel na cca 180tis a vím a přiznávám že to byla má vina. Od té doby nám nafta nesmí do baráku
A kdokoli kdo touží po D3 nebo 4 má možnost si ji koupit v benzínu :Pohoda: sice bude jezdit dráž na km ale nebude mít takovýho strašáka
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#347 Příspěvek od eliott » 03 led 2019 12:51

marianh píše: 03 led 2019 12:20
eliott píše: 03 led 2019 11:53dokud mi to EU nezakáže...
Co moze byt skor nez nam bude mile...
Uz terajsie diesel zakazy sa prejavuju na cenach jazdenych D3/D4.
Nejde o jen palivo, ale o emisní normu, takže časem asi půjdou i po benzínech...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

marianh
Příspěvky: 401
Registrován: 06 zář 2016 07:34
tel.: +4369912287067
auto: Discovery 3 2.7 SE

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#348 Příspěvek od marianh » 03 led 2019 12:59

Renie, to bola aj moja velka chyba z neznalosti ze som nezhanal benzin.
Ale tu v AT boli na predaj iba diesel, benzin ani 1x, clovek nevedel a teraz je uz neskoro.
Aj kvoli tomu som zmenil rozhodnutie a neprerobil som to auto na "cestovny special".
Ako bezne pracovne auto super, kym jazdi lepsie sa neda, ale na jazdy daleko budem musiet najst nieco ine. Len neviem co.

Eliott, ano, pride aj na benzin. Biznis treba podporovat, stare auta blokuju zisky :(

Rennie
Příspěvky: 2709
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 V8 4,4 HSE
Bydliště: Ostrava

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#349 Příspěvek od Rennie » 03 led 2019 13:05

marianh píše:Renie, to bola aj moja velka chyba z neznalosti ze som nezhanal benzin.
Ale tu v AT boli na predaj iba diesel, benzin ani 1x, clovek nevedel a teraz je uz neskoro.
Aj kvoli tomu som zmenil rozhodnutie a neprerobil som to auto na "cestovny special".
Ako bezne pracovne auto super, kym jazdi lepsie sa neda, ale na jazdy daleko budem musiet najst nieco ine. Len neviem co.

Eliott, ano, pride aj na benzin. Biznis treba podporovat, stare auta blokuju zisky :(
Ono tech benzínu moc neni ale daji se najít jen cena je oproti naftovym temer dvojnásobná

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

marianh
Příspěvky: 401
Registrován: 06 zář 2016 07:34
tel.: +4369912287067
auto: Discovery 3 2.7 SE

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#350 Příspěvek od marianh » 03 led 2019 13:12

Pre mna je uz na benzin verziu neskoro. D3 ceny isli tu u nas dole, za malo sa mi tu moju predavat nechce vzhladom na to v akom dobrom stave je takze sanca ze sa preda je mala. A bez predania terajsej benzinovu kupovat nebudem, uz teraz mame viac aut ako soferov. Tj budem cakat "kym to pride". Co uz, za chyby sa plati. Aspon ze kym to pride tak sa na tom jazdi super. Ak vydrzi este aspon zo 3 roky tak to uz ani nebude az tak velmi boliet.

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2563
Registrován: 25 bře 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#351 Příspěvek od xxx » 03 led 2019 13:20

eliott píše: 03 led 2019 11:53 20 motorů prodaných nových, 20 motorů opravených (většina zase padla znovu v rozmezí 5 - 15 tis. km) , 10 aut dělali v místním zastoupení, než krachlo. (odchylka +- 1) . Počítáno od roku 2011.

Kompresory podvozku asi tři prodané a tři na servisu, pokud se včas vymění prasklé víčko vysoušeče, tak drží (víčko měněné asi u 40 aut).

Ano, vše se posledních 15 let vyrábí jen na chvíli, takže proč si nepřiznat, že ten motor je právě v tomto duchu konstruován a stojí za hovno !! Jako strojař si za tím stojím.

Stále tvrdím, že D3 D4 stojí za hovno,protože padají motory a přesně proto si ji nekoupím. Nejde jen o cenu opravy, která je záměrně nesmysl (proč jinak by skokově zdražili motory o 100% chvíli po té, co na trh přišla D4 ???) , ale o komplikace s tím spojené. Až mi motor padne na cestě na hory někde v noci na dálnici a než přijede odtahovka, tak mě smete kamion se spícím turkem za volantem, bude pozdě. Jasně, nemám čekat v autě , ale za svodidly, to se třeba cestou na Brenner bude v -20 čekat náramně. Nemluvě o zkažené dovolené... Prostě auto, kterému nemohu věřit, protože vím, že má nevyzpytatelnou konstrukční vadu, mi do baráku nesmí. Problém je, že každý si potřebuje masírovat ego v moderním autě, já mám naštěstí tuto etapu života za sebou a vesele si budu jezdit v P38 a D2 dokud mi to EU nezakáže...
vidíš, opravoval jsi cca 50 motorů za 8let, to není tak hrozné :mrk
a polomotor z D3 skokově zdražili asi proto, aby to nikdo po příchodu D4 neopravoval, ale koupil ve většině případů nové auto.
A když vlezete na fórum jiné značky, dojdete ke stejnému závěru, že si auto od nich nekoupíte :D

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#352 Příspěvek od eliott » 03 led 2019 13:38

xxx píše: 03 led 2019 13:20

vidíš, opravoval jsi cca 50 motorů za 8let, to není tak hrozné :mrk
a polomotor z D3 skokově zdražili asi proto, aby to nikdo po příchodu D4 neopravoval, ale koupil ve většině případů nové auto.
A když vlezete na fórum jiné značky, dojdete ke stejnému závěru, že si auto od nich nekoupíte :D
No mě to přijde strašné, je to totiž podobné číslo, jako u starých Rover V8 , u kterých je konstrukční vada potvrzená. TD5tek jsme dělali asi 8 a M57 jeden (myslím motory komplet KO)
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#353 Příspěvek od Acon » 03 led 2019 14:24

Mal som D2, potom zasa D2 a teraz D4. Aktuálne 250 000km s pôvodným motorom. O problémoch som vedel a váhal som co L322 alebo D3/4. No som skrátka Discopozitív a :heart nerozkážeš. Tak uvidím. Rozvody porobené, olej mením po 10tis a som nízkootáčkový takže väčšinou sa aj pri rozjazde zmestim do 2000ot. Do akej miery to oddiali problém neviem, no nebojím sa vyraziť ani na Balkán. Čo má prísť, príde
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
marwak
Příspěvky: 422
Registrován: 08 led 2016 12:44
auto: DIII 2.7 TDV6 SE
Bydliště: Hraběšice

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#354 Příspěvek od marwak » 03 led 2019 15:15

masar píše: 03 led 2019 10:57 Doufám, že registr vozidel je dostatečně hodnověrný zdroj dat.
Registr vozidel je určitě hodnověrný zdroj. Ale co přesně ty údaje v tabulce znamenají? Aktuálně registrovaný počet vozidel podle let registrace? Nebo celkový počet vozidel registrovaných v jednotlivých letech? V prvním případě k dopočtení celkového počtu chybí vozidla, která byla registrována v minulosti a dnes už nejsou (prodej, odpis atd.), v druhém případě potom zase není jasné, kde je překryv (pokud by to bylo celek za příslušné typy v konkrétních letech, tak auta, co jsou tam více let, tak tam budou započtena víckrát). Ale jinak je to velmi zajímavá tabulka...
DIII 2.7 TDV6 SE-2007

Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 2724
Registrován: 14 bře 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#355 Příspěvek od masar » 03 led 2019 16:50

Je to počet provozovaných vozidel k 30.6.2017 podle počtu registrací v jednotlivých letech. Takže možnost 1). Tzn. že tam chybí do úplné statistiky vozidel, přesně jak píšeš, ta která byla v průběhu let 2004 - 6/2017 odhlášena/vyřazena, což statistiku poruchovosti vylepšuje a zároveň chybí i vozidla přihlášená resp. asi spíš už jen dovezená 6/2017- doposud, což statistiku zhoršuje.

Je tam toho víc podle čeho se to dá zkoumat, ale s ohledem na jednoznačný zadávání značky/modelu se to nedá úplně přesně rozlišit (kolik z toho je D3, D4 nebo RRS).

https://www.mdcr.cz/Statistiky/Silnicni ... 31-6-2017)
Land Rover Discovery 2 Td5

Uživatelský avatar
marwak
Příspěvky: 422
Registrován: 08 led 2016 12:44
auto: DIII 2.7 TDV6 SE
Bydliště: Hraběšice

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#356 Příspěvek od marwak » 03 led 2019 17:55

masar píše: 03 led 2019 16:50 Je to počet provozovaných vozidel k 30.6.2017 podle počtu registrací v jednotlivých letech. Takže možnost 1). Tzn. že tam chybí do úplné statistiky vozidel, přesně jak píšeš, ta která byla v průběhu let 2004 - 6/2017 odhlášena/vyřazena, což statistiku poruchovosti vylepšuje a zároveň chybí i vozidla přihlášená resp. asi spíš už jen dovezená 6/2017- doposud, což statistiku zhoršuje.

Je tam toho víc podle čeho se to dá zkoumat, ale s ohledem na jednoznačný zadávání značky/modelu se to nedá úplně přesně rozlišit (kolik z toho je D3, D4 nebo RRS).

https://www.mdcr.cz/Statistiky/Silnicni ... 31-6-2017)
Každopádně je to alespoň něco a za mě první relevantní údaj za ČR, se kterým jsem se v rámci všech diskusí tady setkal. To, co jsi psal ohledně vylepšení/zhoršení statistiky taky nemusí platit úplně jednoznačně. I ve vozidlech odhlášených v letech 2006 - 2017 mohou být funkční kusy, které se jen prodaly někam do zahraničí (třeba i na východ), nejen odpisy kvůli mrtvým motorům + taky bouračky, což rovněž nemá souvislost s motorem. A zároveň v přihlášených po r. 2017 taky může být dovoz po výměně motoru. Ale počítám, že ta celková odchylka nebude řádová. Takže lze aspoň hrubě předpokládat, že jich tu jezdí (jezdilo) nízké tisíce, přičemž minimálně 3500. Doteď se tu vždy mluvilo o stovkách. Ale i tak bude zřejmě úmrtnost motorů někde kolem výše zmíněných desíti procent (nebo mírně pod desítkou). Což ale za mě stále vypadá lépe, než cokoliv co tu už mockrát zaznělo, i když chápu, že z pohledu spolehlivosti to není nic moc.
DIII 2.7 TDV6 SE-2007

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#357 Příspěvek od Lukasino » 03 led 2019 20:31

eliott píše: 03 led 2019 09:14 No s těmi daty to není tak docela pravda. Rozhodně můžeme porovnávat třeba s motory TD5, nebo M57, kterých jezdí minimálně stejně a úmrtnost je v porovnání s TDV6 zanedbatelná.
No jo, M57 je povedený motor, ale co ta převodovka? To je myslím ještě častější problém, ikdyž ano, levněji řešitelná :mrgreen:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#358 Příspěvek od eliott » 03 led 2019 21:28

Lukasino píše: 03 led 2019 20:31
eliott píše: 03 led 2019 09:14 No s těmi daty to není tak docela pravda. Rozhodně můžeme porovnávat třeba s motory TD5, nebo M57, kterých jezdí minimálně stejně a úmrtnost je v porovnání s TDV6 zanedbatelná.
No jo, M57 je povedený motor, ale co ta převodovka? To je myslím ještě častější problém, ikdyž ano, levněji řešitelná :mrgreen:
Tak to je zase jiná kapitola :lol:
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#359 Příspěvek od Lukasino » 03 led 2019 21:33

eliott píše: 03 led 2019 21:28
Lukasino píše: 03 led 2019 20:31

No jo, M57 je povedený motor, ale co ta převodovka? To je myslím ještě častější problém, ikdyž ano, levněji řešitelná :mrgreen:
Tak to je zase jiná kapitola :lol:
Mě se líbí, jak ohledně GMka to tu každý ví a prostě se to tak bere, že to lehne, každý s tím počítá a je to v "pohodě". Rozhodně kolem toho není taková hysterie jako u TDV6/SDV6, který je troufám si tvrdit podstatně spolehlivější, když jich padne jen 11%. Kolik to je u GMka, 90%?? :mrgreen:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#360 Příspěvek od eliott » 03 led 2019 21:38

Nojo, každý si říká, že jemu se to nestane :lol: :lol:
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Odpovědět