LR Disco 3 - Engine system fault
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 14956
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
Čistění ultrazvukem ve vhodném "nálevu" je výborná věc - dostane se to i tam, kam se kartáčkem na zuby dostat nedá, nebo jenom blbě. A malá myčka moc nestojí. Osvědčilo se, dávat podobné věci do igeliťáku s "nálevem", a to celé potom do vody v UZ myčce. Nemusí se potom čistit celá myčka. Nebo na malé věc v plechovce a ta postavená ve vodě.
Pokud je UZ myčka silnější, tak není radno do mí moc strkat prsty - umí to umlátit čidla v kůži a ztrácí se potom cit.
Pokud je UZ myčka silnější, tak není radno do mí moc strkat prsty - umí to umlátit čidla v kůži a ztrácí se potom cit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
Tak jsem se konečně dostal k autu a koukal jsem na to, měli jste pravdu, hadice je naprasklá v ohybu, takže ji vyměním a uvidím co dál.
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
- NOTIX
- Příspěvky: 737
- Registrován: 25 zář 2009 20:45
- tel.: 601322634
- auto: Def 90 Puma, RRE
- Bydliště: Náchod
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
no tak
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.
- Sláma Karel
- Příspěvky: 7825
- Registrován: 21 črc 2007 00:04
- tel.: +420608333403
- auto: to se mi sem nevejde
- Bydliště: Mníšek Pod Brdy
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
Coby bylo dál. Budeš jezdit jako pán
K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe
28 let praxe
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
To nepochybně Akorát nevím, jestli jsem takový optimista pokud jde o vyřešení problému tímto jednoduchým opatřením, které je zřejmé "na první pohled". Ale třeba to tentokrát vyjde. Nicméně minimálně ty EGRy budu muset řešit co nejdřív taky.
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
- maniac
- Příspěvky: 349
- Registrován: 01 kvě 2012 12:20
- tel.: 725054218
- auto: D III OFF, D III
- Bydliště: v autě
- Kontaktovat uživatele:
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
Ahoj,marwak píše: ↑30 led 2018 15:20 Mám podobný problém, i když se nejedná úplně o totéž, ale nechci zakládat nové téma, proto se pokusím oživit toto. Občas (není to úplně vždy, podle stylu jízdy - viz dále) mi vyskočí na displeji chybová hláška "Engine system fault". Auto jede celkem normálně, nemám pocit, že by bylo nějak omezené (např. jak se tady psalo, že nepustí nad 2 500 ot.). Po opětovném nastartování vše zmizí a dokud nedosáhnu jízdního režimu, kdy to vzniká (při zahřátém motoru, vysokých otáčkách v delším záběru - tzn. cca někde kolem 3 - 3500 ot. např. pokud potřebuju rychlost na předjetí a držím pedál dole déle než dvě až tři vteřiny), tak se vše jeví naprosto v pohodě.
Diagnostika pokaždé ukáže sadu těchto chyb (vždy stejné chyby a vždy již neexistující):
P0101 (Mass or Volume Air Flow A Circuit)
P023D (Manifold Absolute Pressure - Turbocharger/Supercharger Boost Sensor A Correlation)
P0489 - EGR
P0490 - EGR
Pročistil jsem MAF sensor, jak se tady v jiném podobném tématu doporučuje, ale při následující jízdě to udělalo zase. Od té doby nic (ale zřejmě jen proto, že jsem nejel v těch vyšších otáčkách a nepotřeboval záběr, čili ten kritický jízdní režim).
Manuál o výše uvedených chybách píše toto:
Faults.png
Vzhledem k popisu možných příčin v manuálu to na mě působilo tak, že nejpravděpodobnější příčina je ten MAF sensor, případně nějaký IAT sensor nebo něco v rámci systému přívodu vzduchu. Taky je tam ale zmínka o turbu, která mě nenechává klidným, proto to hlavně řeším. Napadá někoho nějaká možnost? Nemáte podobnou zkušenost a případně návrh řešení? Do čeho se pustit dřív? Může to být vadný MAF sensor, kterému nestačí vyčištění (jak by to šlo ověřit)?
Jen doplňující informace, EGR ventily cca jednou za půl roku za určitých okolností posílají chybové hlášky a rozsvítí oranžovou kontrolku, ale pokaždé je po smazání zase klid. Nicméně domníval jsem se, že při zahřátém motoru už jsou mimo provoz, proto to beru jen jako vedlejší efekt toho hlavního problému. Předem díky za tipy!
mam stejne příznaky, hláška se objeví jen tehdy pokud autu přikládám pod kotlem, nejčastěji to bylo když jsem chtěl udržet výkon do kopce nebo pokud dlouho stojím na volnoběh a pak se prudce rozjedu, egry mám pryč zaslepení, hadice vzduchu mám silikonové , podezření mám na prasklé vlnovce (už jsem je menil).
Ondra
LR Discovery 3, TDV6 SE, Xlifter, Wrangler Duratrac 2 5/55/19, Garmin navi 2595, CB INTEK M-799 plus, Šnorchel, Zahrada, Svetělna rampa 440w,
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
Tak jen pro doplnění s odstupem a vyměněnou hadicí. Engine system fault už to nepíše, auto jede v otáčkách lépe, je to znát, lépe reaguje a je živější. Chyby P0101 a P023D zmizely (resp. po vymazání už se neobjevují), ale P0489 a P0490 se mi zdá se vrací (i když bez diagnostiky, jako řidič bych to podle ničeho nepoznal - kontrolka nesvítí a chybu to nehlásí), takže další fáze hledání bude následovat, až se oteplí...
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
Můžu se ještě zeptat, jak se k tom potrubí dostáváš? Hledal jsem nějaký návod, jak se k EGRu dostat co nejméně pracně a našel jen jeden celkem názorný na https://www.disco3.co.uk/forum/egr-valv ... hlight=EGR , který je ale na celkové zaslepení EGRu bez vytažení z auta. Radí tam ale oddělat baterku a další věci, tak než se do toho pustím, chtěl jsem se ujistit, jestli neexistuje nějaká jednodušší cesta jen k tomu potrubí (resp. jak to děláš ty)?PEPO píše: ↑31 led 2018 10:38 Mám doma sprej na tubo+egr...Neviem ho zhodiť upne dolu-nemám na to vybavenie..Ale dám dolu potrubie a na sprej dám tenkú hadičku a plný ho zalejem tou náplnou..Ventil samozrejme netesní č niečo sa dostane aj k drieku ventilu ktorý sa zvyčajne pridrie- nechodí...Následne cca po pol hodine striekačkou-tiež za pomoci hadičkou vytiahnem už zasvinený sajrajt a spraví to ešte raz a dám dokopy...Ono podla mna aj ked už vyhodí že je zlý ventil, ešte sa dá tomu pomôsť,ale treba ho vybrať a rozchodiť..Pokial sa to ignoruje, spáli sa elektronika a potom už treba vyhodiť celý ventil a nahradiť novým...Keby si to dal rovno do sania, ide to skôr do spalovacieho priestoru a podla mna sa do ventilu nedostane nič..Turbo by to vyčistilo,ale EGR určite nie...Ale ako píše, je to môj názor..Mne to pomohlo ...
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
- PEPO
- Příspěvky: 749
- Registrován: 27 led 2011 12:51
- tel.: 0905605225
- auto: FREELANDER+D3
- Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
Ja povolím tie dva šrobky čo držia prírubu z potrubia..A viem že to nie je nič komplikované..marwak píše: ↑05 dub 2018 07:44Můžu se ještě zeptat, jak se k tom potrubí dostáváš? Hledal jsem nějaký návod, jak se k EGRu dostat co nejméně pracně a našel jen jeden celkem názorný na https://www.disco3.co.uk/forum/egr-valv ... hlight=EGR , který je ale na celkové zaslepení EGRu bez vytažení z auta. Radí tam ale oddělat baterku a další věci, tak než se do toho pustím, chtěl jsem se ujistit, jestli neexistuje nějaká jednodušší cesta jen k tomu potrubí (resp. jak to děláš ty)?PEPO píše: ↑31 led 2018 10:38 Mám doma sprej na tubo+egr...Neviem ho zhodiť upne dolu-nemám na to vybavenie..Ale dám dolu potrubie a na sprej dám tenkú hadičku a plný ho zalejem tou náplnou..Ventil samozrejme netesní č niečo sa dostane aj k drieku ventilu ktorý sa zvyčajne pridrie- nechodí...Následne cca po pol hodine striekačkou-tiež za pomoci hadičkou vytiahnem už zasvinený sajrajt a spraví to ešte raz a dám dokopy...Ono podla mna aj ked už vyhodí že je zlý ventil, ešte sa dá tomu pomôsť,ale treba ho vybrať a rozchodiť..Pokial sa to ignoruje, spáli sa elektronika a potom už treba vyhodiť celý ventil a nahradiť novým...Keby si to dal rovno do sania, ide to skôr do spalovacieho priestoru a podla mna sa do ventilu nedostane nič..Turbo by to vyčistilo,ale EGR určite nie...Ale ako píše, je to môj názor..Mne to pomohlo ...
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
A co všechno musí ven, aby ses k těm šroubkům dostal? Nebo to jde nějak přímo?
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
Tak jsem se do toho dnes pustil, naplnil a vytáhnul jsem oba EGRy dvakrát (ještě jsem to vylepšil napojením hadičky na vysavač a dětskou odsavačku soplů), ale kromě první dávky v jednom z nich mi přišlo, že to bylo skoro čisté (i po půl hodině), sajrajt prakticky žádný. I při pohledu dovnitř (to co bylo po demontáži potrubí vidět) ještě před čištěním to rozhodně nevypadalo jako ty zanesené EGRy, které jsou na každém videu o jejich čištění na Youtube. Tak nevím, jestli jsem něco neudělal špatně, ale myslím, že ne. Každopádně chybu jsem smazal a vyzkoušel i načíst chod EGRů za jízdy a vše se zdá naprosto v normě (stejně se to ale chovalo i předtím). Tak uvidíme, jestli a kdy se P0490 zase objeví...PEPO píše: ↑31 led 2018 10:38 Mám doma sprej na tubo+egr...Neviem ho zhodiť upne dolu-nemám na to vybavenie..Ale dám dolu potrubie a na sprej dám tenkú hadičku a plný ho zalejem tou náplnou..Ventil samozrejme netesní č niečo sa dostane aj k drieku ventilu ktorý sa zvyčajne pridrie- nechodí...Následne cca po pol hodine striekačkou-tiež za pomoci hadičkou vytiahnem už zasvinený sajrajt a spraví to ešte raz a dám dokopy...Ono podla mna aj ked už vyhodí že je zlý ventil, ešte sa dá tomu pomôsť,ale treba ho vybrať a rozchodiť..Pokial sa to ignoruje, spáli sa elektronika a potom už treba vyhodiť celý ventil a nahradiť novým...Keby si to dal rovno do sania, ide to skôr do spalovacieho priestoru a podla mna sa do ventilu nedostane nič..Turbo by to vyčistilo,ale EGR určite nie...Ale ako píše, je to môj názor..Mne to pomohlo ...
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
která to přesně je ta hadice co ráda praská ?
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
Je to hadice mezi intercoolerem a turbem. Je na straně spolujezdce, celkem dobře dostupná, prasklina je vidět zpravidla na první pohled v horním ohybu, aniž bys musel něco oddělávat.
Na obrázku je to číslo 6K683A
Na obrázku je to číslo 6K683A
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
aha, já myslel že tahle je z intercooleru do motoru, že z turba vedou ty dvě na druhé straně, musím to prozkoumat, ale zdá se mi že prasklinu nevidím, čidla jsem čistil, jsou OK,
- Lukasino
- Příspěvky: 3882
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
Jakou část čistíte? Jen tu část, kam jde bordel z výfuku?
Mě přijde, že je skoro důležitejší čistit ten mechanismus vyjíždění / zajíždění, jestli jsem to pochopil správně, tak na tom to většinou umře.
Viz např. http://www.disco3.co.uk/forum/topic2985 ... hlight=egr
Mě přijde, že je skoro důležitejší čistit ten mechanismus vyjíždění / zajíždění, jestli jsem to pochopil správně, tak na tom to většinou umře.
Viz např. http://www.disco3.co.uk/forum/topic2985 ... hlight=egr
- Přílohy
-
- DSC02898.JPG (67.57 KiB) Zobrazeno 5830 x
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
Hadice vyměněna, prasklina byla, ale "engine fault" sviti stale, zmizela chyba 101 vaha vzduchu, zustava 023 MAP senzor, cistit jsem ho cistil, potrebuju ho zmerit, mate nekdo zapojeni pinu ? Jeden je signal, druhy 5volt, treti zem, vim jak merit ale marne hledam zapojeni pinu
- xxx
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 25 bře 2013 09:51
- tel.: 777 945 9jedna4
- auto: byla D3, teď D4
- Bydliště: Severní Morava
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
tady to máš Petřekaligula píše: ↑18 pro 2018 06:02 Hadice vyměněna, prasklina byla, ale "engine fault" sviti stale, zmizela chyba 101 vaha vzduchu, zustava 023 MAP senzor, cistit jsem ho cistil, potrebuju ho zmerit, mate nekdo zapojeni pinu ? Jeden je signal, druhy 5volt, treti zem, vim jak merit ale marne hledam zapojeni pinu
- xxx
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 25 bře 2013 09:51
- tel.: 777 945 9jedna4
- auto: byla D3, teď D4
- Bydliště: Severní Morava
Re: LR Disco 3 - Engine system fault
a ještě ten MAP konektor