D3 - automat (?) za studena to nejede
Moderátor: Miky_CZ
D3 - automat (?) za studena to nejede
Už delší dobu řeším problém s převodovkou (asi). Dřív se to objevovalo občas, letos zjara to bylo hodně často (každý druhý den). Po nastartování za studena a šlápnutí na plyn auto prostě nejelo, plyn až na zem, otáčky někde mírně nad volnoběhem a auto se buď nehne z místa nebo jen tak líně po centimetrech popojíždí, obzvláště do kopce (i mírného). Po pár minutách (někdy i třeba po půl minutě) se to pozvolna probere a rozjede a pak už všechno funguje naprosto normálně. Když v ten kritický moment přepnu na manuální řazení a dám jedničku, tak se to většinou celkem normálně rozjede. V červnu jsem nechal vyměnit olej v převodovce (po cca 50 tis. km), propláchnout a problém zmizel. Nastaly první chladnější dny s deštěm a mlhou a je to tu zas, i když ne tak často a tak moc jako zjara, ale už se to párkrát během posledních dvou týdnů stalo znovu. Přes léto všechno bez nejmenšího problému. Diagnostika nic. Má někdo nápad, co by to mohlo být? Dělá to převodovka? Případně co s tím?
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
Re: D3 - automat (?) za studena to nejede
Ahoj, já mám ten stejný problém. Myslím si, že to způsobují EGR ventily. O víkendu budu zaslepovat, tak potom dám vědět, jestli to nějak pomohlo.
Re: D3 - automat (?) za studena to nejede
Taky jsem měl na ně podezření, ale před časem jsem je měl otevřené a zkoušel je čistit a přišlo mi, že tam skoro nic nebylo a navíc byly už jednou na autě měněné (za prvního majitele). A když jsem před létem nechal vyměnit olej v převodovce, tak to úplně zmizelo, takže jsem byl přesvědčen, že to musí souviset s převodovkou (tip jsem našel v jednom vlákně na disco3.co.uk kde někdo popisoval velmi podobné příznaky a potom psal, že pomohl proplach převodovky). Jsem velmi zvědav, jestli to u tebe pomůže.
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
- Hubert
- Příspěvky: 2465
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3 - automat (?) za studena to nejede
Pokud se nemění olej tak se usadí obrus ve stavítkách a za studena se přidírají. Vyměna olej může problém vyřešit nebo spíše častěji jej ještě zhorší.
Vyčistil bych valve body u automatu a vyměnil olej s filtrem. Udělal bych to zavčas než obrus způsobí další poškození.
Souvislost s EGRem bych vyloučil.
Vyčistil bych valve body u automatu a vyměnil olej s filtrem. Udělal bych to zavčas než obrus způsobí další poškození.
Souvislost s EGRem bych vyloučil.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Re: D3 - automat (?) za studena to nejede
Olej byl měněn původně podle servisního intervalu (tzn. bohužel poprvé až po 120 tis. km). Druhá výměna i s filtrem byla teď před létem po dalších cca 50 tis. km. Zvláštní ale je, že to přestalo zlobit úplně a teď, jakmile se ochladilo, tak to příležitostně zlobí zase.
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
- Maxsel
- Příspěvky: 3654
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3 - automat (?) za studena to nejede
Tohle mi RRS někdy předloni také dvakrát udělal, ale trvalo to jen pár vteřin a příčinu jsem viděl v nemožnosti vytočit motor. Stačilo vyřadit na neutrál a nechat motor, ať se posbírá. A protože jeden EGR nebyl v dobré kondici, má možná bercus123 pravdu a problém nebude v převodovce.
Re: D3 - automat (?) za studena to nejede
Je pravda, že EGRy (hlavně jeden) mi taky zlobí. Dokonce tak třikrát do roka rozsvítí kontrolku, ale vždycky jsou to 'elektrické' chyby (nízký nebo vysoký odpor v control circuit EGRu). Už jsem to tu řešil v nějakém jiném vlákně. Nikdy to ale nemá přímou souvislost, tzn. že by se rozsvítil kontrolka ve chvíli, kdy se to děje (nebo alespoň v přibližně stejnou dobu). Ale vzhledem k příznakům i tomu, co tady píšete to asi může být tak 50 na 50 obojí.
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
Re: D3 - automat (?) za studena to nejede
Mi se jednu dobu sekaly oba EGRy najednou, a když zůstaly oba v otevřené poloze, tak jsem musel otevřít dveře a odrazit se nohou aby se auto rozjelo, totální ztráta výkonu, stačilo ale na dvojku na cca 2500-3000 otáček ujet 3 km všechno se ohřálo, EGRy povolily a zavřely se a pak už to jelo normálně, kontrolka egrů v té době někdy svítila , někdy ne, někdy se rozsvítila až poté co se stav upravil a motor jel normálně
Naposledy upravil(a) kaligula dne 11 říj 2018 11:23, celkem upraveno 1 x.
Re: D3 - automat (?) za studena to nejede
Je pravda, že třeba v zimě mi tohle vůbec nedělalo (poctivě jsem v naprosté většině případů předehříval bufíkem před startováním). Což by svědčilo spíše pro teorii EGRů, protože předpokládám, že předehřevem Webastem neovlivním nijak převodovku nebo teplotu oleje v ní. Začalo to pak hodně až na jaro, když jsem s předtápěním přestal.
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
D3 - automat (?) za studena to nejede
U 6hp bych prevodovku vyloucil. Docela urcite by to na sebe prozradila chybovou hlaskou. Kazdopadne bych to dal za chybu egr ventilu. Jedina moznost ze by v prevodovce bylo malo oleje. Ale to by se situace chovala stabilne porad vice spatne.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: D3 - automat (?) za studena to nejede
Ano vyreseno, delaly to egry