(Prej)Finále rekonstrukce klasika

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
Jirka Kroupa
Příspěvky: 79
Registrován: 01 led 2016 20:02
auto: RangeClassic 3.9 90'

(Prej)Finále rekonstrukce klasika

#1 Příspěvek od Jirka Kroupa » 12 led 2018 22:19

Ahoj, po 2 letech vyvarovani, rozdělávání do šroubu a lakovani, prohlubování šílenství, nastalo kýžené skládání, a s tim velká neznáma, bude po zapojeni elektroinstalace vše ne/fungovat jako před rozborkou?? Nevím, ptám se, byl by tu někdo ochotný kdo by si udelal cas a podíval se mi na to? Jsem z Prostejova a auto mam na dilne v Čechách pod Košířích. Předem dekuju za odvahu
Přílohy
FB325AA8-3520-4C3D-B6F4-6435E081942A.jpeg
8B93D9BA-44CA-48AF-8E3B-BB092203D298.jpeg
Naposledy upravil(a) Jirka Kroupa dne 15 led 2018 20:38, celkem upraveno 1 x.

Jirka Kroupa
Příspěvky: 79
Registrován: 01 led 2016 20:02
auto: RangeClassic 3.9 90'

Re: Finále rekonstrukce klasika

#2 Příspěvek od Jirka Kroupa » 13 led 2018 15:15

Víte někdo k čemu slouží toto, a jestli je možné to odpojit a zdemontovat? Nepripadne mi to moc odborné
Přílohy
0C18D71E-6FD8-47DC-84BE-7059E44EC717.jpeg

Jirka Kroupa
Příspěvky: 79
Registrován: 01 led 2016 20:02
auto: RangeClassic 3.9 90'

Re: Finále rekonstrukce klasika

#3 Příspěvek od Jirka Kroupa » 13 led 2018 16:13

Nevíte kde by se dalo sehnat tohle rele? Ma kovovej povrch a ty starý vypadaj jako by přes nej chytali kostru a Pekne zoxidovali.
Jo a nevíte jak ozkozset funkci toho valecku pro topení, popřípadě jak se dá opravit?
Přílohy
E9A433ED-309B-4B14-8A8D-78AA3415D271.jpeg
C996C3C3-6DB2-49CB-86D4-4E2B32F16DDA.jpeg

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Finále rekonstrukce klasika

#4 Příspěvek od Lukasino » 13 led 2018 17:22

Ten váleček je rezistor topení - aby šel ventilátor na všechny polohy. Dost to odchází, už se dělá náhrada https://rimmerbros.com/Item--i-STC3152RESISTORBP

Moc pěkný projekt, držím palce :yes
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Jirka Kroupa
Příspěvky: 79
Registrován: 01 led 2016 20:02
auto: RangeClassic 3.9 90'

Re: Finále rekonstrukce klasika

#5 Příspěvek od Jirka Kroupa » 13 led 2018 19:45

Dekuju :wink:

Uživatelský avatar
gibson
Příspěvky: 3310
Registrován: 08 bře 2011 16:33
tel.: +421907201052
auto: DI 300, mini, vw t2
Bydliště: stará ľubovňa

Re: Finále rekonstrukce klasika

#6 Příspěvek od gibson » 13 led 2018 19:57

ja len pre istotu (bola by totiz skoda pri takej velkej oprave) - nezabudni do spodkov stlpikov navrtat diery
inac krasna robota a nech sa ti dari :wink:
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk

Jirka Kroupa
Příspěvky: 79
Registrován: 01 led 2016 20:02
auto: RangeClassic 3.9 90'

Re: Finále rekonstrukce klasika

#7 Příspěvek od Jirka Kroupa » 14 led 2018 22:37

:yes díky, je to Supr zabava

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2813
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Finále rekonstrukce klasika

#8 Příspěvek od Mirko » 14 led 2018 23:33

Ty Boschácké jednotky určitě originál nejsou, nejspíš nějaké dodělané zabezpečení. Zkus si vygooglit ty výrobní čísla, co na tom jsou.
Ten váleček odporu pro topení určitě vyměň preventivně, sundávat kvůli tomu později torpédo a půlku palubovky za to nestojí.
Dokážeš nějak zjistit k čemu to relé slouží, nebo aspoň barvu kabelů? Předpokládám, že je to pod volantem a je pravda, že tam žádné s kovovým tělem nemám ani na jednom. Tohle bude tak rok 90, ne?
Přeju ještě hodně zdaru, i když si myslím, že "finále" je ještě trochu nadsázka :mrk

Jirka Kroupa
Příspěvky: 79
Registrován: 01 led 2016 20:02
auto: RangeClassic 3.9 90'

Re: Finále rekonstrukce klasika

#9 Příspěvek od Jirka Kroupa » 15 led 2018 19:28

Pravda že, ještě to chvíli potrvá, ale když se ohlídu co vše se udělalo, připadne mi tohle už jako finále :D no, beru to positivne, jianak bych to uz strčil ze skály. Co se týče toho odporu, tak už mám objednanou náhradu co mi poradil Lukasino, sundávat nalakovaný torpédo a neponičit ho si nelajznu, a když jsme u toho, nevíte kde sehnat těsnění právě mezi torpédo a stěrače nikde jsem to nevyčmuchal, možná by to pasovalo z jinýho auta, pokud máte zkušenost.. ? . Ty relátka jsem tam našel asi 4 snad na všech místech kde se v tom autě vyskytujou. No a bošácký krabičky i s tou hella modrou jsou krom jedný(co je od centrálu) všecky od alarmu podle googlu, rád bych to dpojil ale vede to po celým autě do spínačů na rámech dveří, svetýlka haupny no všude i do krabičky pod volant tak mám obavu že už bych nenastartoval, nicméně pochybuju že fungoval když jsem s ním naposledy jezdil. Rok je to 1990.

Jirka Kroupa
Příspěvky: 79
Registrován: 01 led 2016 20:02
auto: RangeClassic 3.9 90'

Re: Finále rekonstrukce klasika

#10 Příspěvek od Jirka Kroupa » 15 led 2018 19:32

Relatka pod volantem
Přílohy
59228AAC-237F-4333-B517-BA675BF26B4C.jpeg

Jirka Kroupa
Příspěvky: 79
Registrován: 01 led 2016 20:02
auto: RangeClassic 3.9 90'

Re: Finále rekonstrukce klasika

#11 Příspěvek od Jirka Kroupa » 15 led 2018 19:33

Jeste jedna
Přílohy
986D7B5B-AB03-4000-AA37-21F425ED9995.jpeg

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Finále rekonstrukce klasika

#12 Příspěvek od MadTom » 15 led 2018 19:48

Máš dvě možnosti - buďto to oživit, tak jak to je, a doufat, že se to někdy nepokazí, protože k tomu dokumentaci asi není. Nebo vzít schémata, jak to bylo vyrobené originál, a pokusit se to upravit zpět do původního stavu. Osobně to vidím spíš na tu druhou možnost. Když máš auto takhle pěkně rozebrané, tak to ani nemusí být složité, stejně to chce kabelové svazky pořádně zkontrolovat, a pokud se dráty nebudou rovnou měnit, tak opravit alespoň jejich uložení po autě, aby se ti to někde neproklepalo.
Jestli si chceš doopravdy pohrát, tak vytisknout schémata, pořídit štítkovačku a natisknout si štítky na jednotlivé dráty/svazky a ty si označit - bude se ti v tom dobře orientovat a dá se to takto celé zkontrolovat vůči schématu. A pozor na jednu věc - ve schématech jsou občas chyby, takže je u toho potřeba i přemýšlet.
Když budeš tisknou štítky, tak se mi osvědčila štítkovačka od Brotheru, která dělala samolepící štítky, kde potisk je schovanej pod plastem - je to skoro nezničitelné, a pokud se to omotá průhlednou páskou, nebo lépe zasmrští pod průhlednou smršťovací bužírku, tak už to na kabelu zůstane.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Jirka Kroupa
Příspěvky: 79
Registrován: 01 led 2016 20:02
auto: RangeClassic 3.9 90'

Re: Finále rekonstrukce klasika

#13 Příspěvek od Jirka Kroupa » 15 led 2018 20:22

Je to to nejlepší co bych mohl udělat to jo, taky jsem nad tím přemýšlel, ale kdykoli si představím to množtví kabelů, zvedá se mi kufr, navíc už to předemnou někdo tunil nebo spíš kunil takže se najde pár drátků co vedou od nikud nikam a naopak, ale rád bych to udělal pořádně, už jsem nad tím strávil spoustu hodin práce, tak by byla asi škoda zrovna tohle vynechat, ty už jsi to dělal ? Jsi z oboru auto elektro, nebo nadšenec, jak dlouho ti to trvalo?

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Finále rekonstrukce klasika

#14 Příspěvek od MadTom » 15 led 2018 20:26

Jo dělal. Časově to neodhadnu, každé napadené auto je originál. A z oboru asi jo, jestli se počítá VŠ elektro. 8)
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Jirka Kroupa
Příspěvky: 79
Registrován: 01 led 2016 20:02
auto: RangeClassic 3.9 90'

Re: Finále rekonstrukce klasika

#15 Příspěvek od Jirka Kroupa » 15 led 2018 20:32

Tyjo😆, VŠ elektro, to jsem vprdeli

Jirka Kroupa
Příspěvky: 79
Registrován: 01 led 2016 20:02
auto: RangeClassic 3.9 90'

Re: Finále rekonstrukce klasika

#16 Příspěvek od Jirka Kroupa » 15 led 2018 20:36

No, díky za dobrou radu, jdu projet Mirovo souhrn Rrc vecicek, snad tam ty schémata najdu, a nějak se v tom zorientuju s praxi instalatera 😅. Co jste koupil za typ stitkovacky?

Jirka Kroupa
Příspěvky: 79
Registrován: 01 led 2016 20:02
auto: RangeClassic 3.9 90'

Re: (Prej)Finále rekonstrukce klasika

#17 Příspěvek od Jirka Kroupa » 15 led 2018 21:18

Mate někdo tipa kde schéma najdu?

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: (Prej)Finále rekonstrukce klasika

#18 Příspěvek od MadTom » 15 led 2018 21:19

Měl jsme něco od Brotheru a něco od Dyma - nesmyslík do ruky s displejem.Tuším že teď mají něco v Lídlu, je to nějakej základní model s blbě rozloženou klávesnicí. Akorát to chce vybrat správnou pásku - teda aby byla vlastní tisková část překrytá ještě vrstvou plastu. Nejde to potom odřít ani umýt nějakou chemií. Mají i potiskovatelnou smršťovací bužírku, ale je to docela drahé a hlavně se to dá nasadit jedině na nový kabel - bez konektoru. Kvůli ceně jsem používal jenom normální pásku, tu jsem nalepil a buďto omotal průhlednou lepící páskou, nebo kde to šlo, jsem přes to natáhnul průhlednou smršťovku a tu smrsknul.
Chce to schémata a vymyslet si, co tam tisknout - já jsem to řešil na drát číslem konektoru s číslem pinu, a na kabel vedoucí ke konektoru popisem jeho funkce - např. vypínač světel, ... A kvůli opruzu s českými znaky vše anglicky. Dokumentace stejně byla anglicky, takže to bylo vlastně jedno. Když byly konektory originál, tak stačilo popsat celej kabel, piny jsme popisovali tam, kde se opravovalo.
Pro pořádek jsme si schémata vytiskli barevně na A3 formát a pěkně si odškrtávali jede drát po druhém. Na provizorní značení, když jsem hledali co je co se osvědčila stříbrná páska - utrhnout kousek, nalepit jako praporek popsat lihovou fixou. Když jsme měli jasno, tak předělat na finální označení. A hlavně na schématu odškrtávat a popisovat, co už se našlo.
Když se nemusí vymýšlet svazek nově, ale je potřeba jenom ho opravit podle schémat, tak to není tak složité. Chce to akorát pečlivost.
A vyhnout se jedné věci - nařezávacím konektorům a spojkám - je to z dlouhodobého hlediska zdroj obrovských potíží, které se velmi špatně hledají. To už raději zapájet a přetáhnout smršťovkou s lepidlem, aby se spoj zpevnil a drát se neuklepal.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Jirka Kroupa
Příspěvky: 79
Registrován: 01 led 2016 20:02
auto: RangeClassic 3.9 90'

Re: (Prej)Finále rekonstrukce klasika

#19 Příspěvek od Jirka Kroupa » 15 led 2018 22:04

Půjdu do toho, díky za návod jak na to, uz jsem Koukal na tiskárny od toho brotheru a do 1000 korun se dá sehnat něco rozumného, stavoval jsem si uz dřív nějaké manualy od haynese a na konci jsou nějaká schémata, mohlo by to byt ono? Jinak par tech narezavacich zlodějů jsem tam uz taky potkal, působí to opravdu hrozne uz jen na oko.. .

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: (Prej)Finále rekonstrukce klasika

#20 Příspěvek od MadTom » 15 led 2018 22:11

V RAVE to není? Já bych raději než Haynes originál schémata od LR. Co to vlastně má být za RRC? Nějaká schémata tu mám.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět