Benzín-nafta ? :-)
Moderátor: Acon
Benzín-nafta ? :-)
Ahoj přátelé 4x4.
Už to tu padlo asi tisíckát(přečet jsem si tu dost) nafta nebo benzín. Puvodně , asi tak jako každý nováček jsem z usporných duvodu koukal po 2.7 td,( 3.6 td). Alespon jsem si myslel že vycházejí levněji. Na spotřebe možná, ale servis u jetého diesla vyjde asi na mnohem více. Tak sedívám se i po benzinu 4.2. Tu bych nejraději v LPG. Bud ji tam dát po koupi auta, nebo auto s tím už koupit. Na netu jsem nasel několik LPG, a tak se ptám , jak je to s výdrží . Nafta-benzín. Kolik je už dost na tyto motorizace kilometrů, a je dobré před koupí zajet do autorizáku. Jsou tam korektní a řeknou co a jak.
Za případné rady moc děkuji
Už to tu padlo asi tisíckát(přečet jsem si tu dost) nafta nebo benzín. Puvodně , asi tak jako každý nováček jsem z usporných duvodu koukal po 2.7 td,( 3.6 td). Alespon jsem si myslel že vycházejí levněji. Na spotřebe možná, ale servis u jetého diesla vyjde asi na mnohem více. Tak sedívám se i po benzinu 4.2. Tu bych nejraději v LPG. Bud ji tam dát po koupi auta, nebo auto s tím už koupit. Na netu jsem nasel několik LPG, a tak se ptám , jak je to s výdrží . Nafta-benzín. Kolik je už dost na tyto motorizace kilometrů, a je dobré před koupí zajet do autorizáku. Jsou tam korektní a řeknou co a jak.
Za případné rady moc děkuji
- jbizik
- Příspěvky: 1873
- Registrován: 19 zář 2013 00:53
- tel.: +421907325338
- auto: D1 200tdi, L322 m62
- Bydliště: Slovenske Pravno okr.Turc.Teplice , Slovensko
Re: Benzín-nafta ? :-)
Do 4.2 sa moc LPG vo vseobecnosti neodporuca. Nasledne nastavenie ventilov by ta vyslo asi dost draho ak by ti to vobec niekto kvalitne urobil. Skor 4.4 V8.
Ex- D2 4.0 V8 - LPG
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532
Re: Benzín-nafta ? :-)
Ok, a rozdíl je v čem. Myslím 4.2 - 4.4. Jsou to oba motory od BMW ? Jak je náročně předělání 4.4 na lpg, a jakou firmu zvolit, popřípadě jaký systém ?
Děkuji pecik .
Děkuji pecik .
- jbizik
- Příspěvky: 1873
- Registrován: 19 zář 2013 00:53
- tel.: +421907325338
- auto: D1 200tdi, L322 m62
- Bydliště: Slovenske Pravno okr.Turc.Teplice , Slovensko
Re: Benzín-nafta ? :-)
4.2 je Jaguar a 4.4 je BMW, lpg je prakticky jedno ake hlavne aby to robila firma ktora to vie a ma dobre meno ( hlavne kvalitne a odborne). Pri 4.4 je dobre preventivne pri servise vymenit vodiace listy retaze.
Ex- D2 4.0 V8 - LPG
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzín-nafta ? :-)
Já jen potvrzuji, když jsem si po celém Netu hledal zkušenosti s L322, že je opravdu hodně silný všeobecný konsensus „do Jaguárů LPG necpat, nedělá to dobrotu; kdo chce LPG, ať si pořídí BMW!“
Sám bohužel motorům nerozumím natolik, abych to vysvětlil, to snad Kokešek nebo tak někdo; ale ten Jaguár má být oproti BMW relativně hodně jednoduchý (myslím to nemá ani hydroštely, pokud si to s něčím nepletu), možná to bude souviset.
Sám bohužel motorům nerozumím natolik, abych to vysvětlil, to snad Kokešek nebo tak někdo; ale ten Jaguár má být oproti BMW relativně hodně jednoduchý (myslím to nemá ani hydroštely, pokud si to s něčím nepletu), možná to bude souviset.
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
- pojir
- Příspěvky: 2551
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzín-nafta ? :-)
A o jakym aute je vubec rec? Protoze jestli se nepletu, tak tak ta 4.4 V8 od BMW se davala jen do RR L322, ale tomu zase neodpovidaji ty prvotni uvahy o 2.7 TDV6...
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
- Maxsel
- Příspěvky: 3654
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzín-nafta ? :-)
Přesně tak. O jakým autě a jakým roku má být řeč?
V benzínových Range Roverech L322 jsou do roku 2005 4.4 od BMW ve spojení s 5-ti stupňovým automatem ZF a od 2006 4.4 nebo 4.2 Supercharged od Jaguáru (oba 6-ti stupňová ZF). Jaguar 4.2 Supercharged má stejný základ jako 4.4, jen s nižším obsahem a je kompresorem přeplňovaný. Diesely do roku 2005 3.0 BMW a od roku 2006 TDV8 3.6 Ford-PSA později zvětšený na objem 4.4 (oba jsou osmiválcovou verzí pověstné TDV6).
Pokud se bavíme o Discovery 3, tak tam se montovali benzínové 4.4 Jaguár nebo 4.0 Ford V6 (oba bez přeplňování) nebo dieselové TDV6 2.7 Ford-PSA
4.4 a 4.2 Supercharged od Jaguáru se dávali také do RR Sport od začátku výroby až do faceliftu 2009-2010 nebo naftové TDV6 2.7 a TDV8 3.6
S LPG se nemá rád především 4.2 Supercharged, protože proměnlivost kompresního poměru ve válci u přeplňování způsobuje podpalování ventilů v malých otáčkách (při malé kompresi, kdy ještě netlačí kompresor). Jaguár 4.4 na LPG celkem funguje, ale chce to špičkové LPG s přimazáváním a častější kontroly a seřizování. 4.4 BMW M62 je s LPG ověřená klasika, ale pracuje s vyšší teplotou chladiva a tak trpí na úniky chladiva v soustavě (hadice, koncovky, expanzka...).
V benzínových Range Roverech L322 jsou do roku 2005 4.4 od BMW ve spojení s 5-ti stupňovým automatem ZF a od 2006 4.4 nebo 4.2 Supercharged od Jaguáru (oba 6-ti stupňová ZF). Jaguar 4.2 Supercharged má stejný základ jako 4.4, jen s nižším obsahem a je kompresorem přeplňovaný. Diesely do roku 2005 3.0 BMW a od roku 2006 TDV8 3.6 Ford-PSA později zvětšený na objem 4.4 (oba jsou osmiválcovou verzí pověstné TDV6).
Pokud se bavíme o Discovery 3, tak tam se montovali benzínové 4.4 Jaguár nebo 4.0 Ford V6 (oba bez přeplňování) nebo dieselové TDV6 2.7 Ford-PSA
4.4 a 4.2 Supercharged od Jaguáru se dávali také do RR Sport od začátku výroby až do faceliftu 2009-2010 nebo naftové TDV6 2.7 a TDV8 3.6
S LPG se nemá rád především 4.2 Supercharged, protože proměnlivost kompresního poměru ve válci u přeplňování způsobuje podpalování ventilů v malých otáčkách (při malé kompresi, kdy ještě netlačí kompresor). Jaguár 4.4 na LPG celkem funguje, ale chce to špičkové LPG s přimazáváním a častější kontroly a seřizování. 4.4 BMW M62 je s LPG ověřená klasika, ale pracuje s vyšší teplotou chladiva a tak trpí na úniky chladiva v soustavě (hadice, koncovky, expanzka...).
Re: Benzín-nafta ? :-)
Ahoj, můžete , prosím, osvětlit ještě , co jsou zač nové benzínové motory v LR? Konkrétně myslím ty , co dávají do současné D5, tedy čtyřválec 2,0 l a hlavně šestiválec 3.0.
Pak osmiválec 5.0l s.c. co je v RR a RRS.
Jde mi o to, zda je některý z motorů problematický, třena joko diesel 3,0l.
nejde mi o přestavbu na plyn.
moc díky za info.
Vláďa
Pak osmiválec 5.0l s.c. co je v RR a RRS.
Jde mi o to, zda je některý z motorů problematický, třena joko diesel 3,0l.
nejde mi o přestavbu na plyn.
moc díky za info.
Vláďa
- Maxsel
- Příspěvky: 3654
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzín-nafta ? :-)
Šestiválec 3.0 je evolucí TDV6 a SDV6 od 2.7 a 3.0 až doteď.
5.0 SC je evolucí 4.2 SC (Jaguár).
2.0 jsou nové motory řady Ingenium.
5.0 SC je evolucí 4.2 SC (Jaguár).
2.0 jsou nové motory řady Ingenium.
- NOTIX
- Příspěvky: 737
- Registrován: 25 zář 2009 20:45
- tel.: 601322634
- auto: Def 90 Puma, RRE
- Bydliště: Náchod
Re: Benzín-nafta ? :-)
Diesel bych uz dnes vubec nedaval do hledacku. Staci koukat kolem sebe, hemzi se to tu dementy s bílými rukavicemi osahavajic vyfuky aut.
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.
- Maxsel
- Příspěvky: 3654
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzín-nafta ? :-)
No jo, ale můj naftový TDV6 jezdí v průměru za 11l a benzínový 4.2 Supercharged za 18l. To je na 1000 km rozdíl cca 2000,- Kč.
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: Benzín-nafta ? :-)
To sice jo ale opravy padlejch naftaku stoji ranec. ja radsi budu jezdit V8
a spotreba D3 s V8 je kolem 15 a když nekdo setri da LPG a jezdi za polovinu
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
a spotreba D3 s V8 je kolem 15 a když nekdo setri da LPG a jezdi za polovinu
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
- xxx
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 25 bře 2013 09:51
- tel.: 777 945 9jedna4
- auto: byla D3, teď D4
- Bydliště: Severní Morava
Re: Benzín-nafta ? :-)
a když ti motor nepadne, tak máš ušetřený ranec peněz Děláte z toho pořád strašáka, jako by to bylo 50/50.
a koupit si benzín, pak ho živit plynem a zmenšit si kvůli tomu prostor v kufru, no já nevím
- jbizik
- Příspěvky: 1873
- Registrován: 19 zář 2013 00:53
- tel.: +421907325338
- auto: D1 200tdi, L322 m62
- Bydliště: Slovenske Pravno okr.Turc.Teplice , Slovensko
Re: Benzín-nafta ? :-)
Vzhladom na to aky obrovsky kufor ma D2, D3 ci D4 a namontovat tam LPG nadrz( samozrejme na spravne miesto) , tak kufor STALE zostava obrovsky...aj ked sa zmensi cca o 100 litrov. Toto je zase nepravdiva fama o lpg nadrziach v kufri.
V mojej D2 som tym absolutne nicomu neublizil...a iba mozem povedat ze som uz v nej odniesol strasne vela materialu, nakladu - a nadrz vobec nezavadzala
Ex- D2 4.0 V8 - LPG
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: Benzín-nafta ? :-)
to jsou ty nase dva tabory. ja zatim plyn neřeším a když bych řešil tak nádrž pod auto misto rezervy. a benzin mam pro to ze mam z CRD v jinym povoze zkušenost a uz mi nafta krome služební nesmi do barákuxxx píše:a když ti motor nepadne, tak máš ušetřený ranec peněz Děláte z toho pořád strašáka, jako by to bylo 50/50.
a koupit si benzín, pak ho živit plynem a zmenšit si kvůli tomu prostor v kufru, no já nevím
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
- xxx
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 25 bře 2013 09:51
- tel.: 777 945 9jedna4
- auto: byla D3, teď D4
- Bydliště: Severní Morava
Re: Benzín-nafta ? :-)
jasně, někomu nevadí vozit navíc v kufru bojler
Otázka je položena benzín X nafta
Ještě, že už auta nejezdí na dřevoplyn
Otázka je položena benzín X nafta
Ještě, že už auta nejezdí na dřevoplyn
- NOTIX
- Příspěvky: 737
- Registrován: 25 zář 2009 20:45
- tel.: 601322634
- auto: Def 90 Puma, RRE
- Bydliště: Náchod
Re: Benzín-nafta ? :-)
Za me benzin
Plyn patri do kotle
Plyn patri do kotle
Naposledy upravil(a) NOTIX dne 22 led 2018 14:52, celkem upraveno 1 x.
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: Benzín-nafta ? :-)
a nafta do kamen .o))NOTIX píše:Za me benzin
Plyn patri do kotle
a benzin do zapalovače
kazdy dle svyho gusta
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
- NOTIX
- Příspěvky: 737
- Registrován: 25 zář 2009 20:45
- tel.: 601322634
- auto: Def 90 Puma, RRE
- Bydliště: Náchod
Re: Benzín-nafta ? :-)
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.