P38 vs D2

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 2724
Registrován: 14 bře 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

P38 vs D2

#1 Příspěvek od masar » 13 čer 2017 14:52

Mám teď takový dilema. S kamarádem jsme koupili výhodně Range Rover P38 (LPG) s motorem 4.6 udělaným od Eliotta někdy kolem r. 2009 a nějaký rok před tím i nově danou převodovkou (jedná se o automat). Auto měl původní majitel jako pracovní, takže to není žádná leštěnka. Na druhou stranu ten základ v podobě udělanýho motoru a novou převodovkou, který jsou sotva zajetý (má to najeto údajně 60 tkm., jinak auto má 310 tkm.) mi přijde jako dobrý potenciál.
Já mám v tuhle chvíli Discovery 2 Td5 v který je samozřejmě nemálo peněz, nadruhou stranu ten zvuk V8 u Range Roveru je návykový, svezení na měchách taky a navíc ještě poměrně pěkný sedačky v kůži i s vyhříváním. Přemýšlím zda tedy prodat D2 a dát dokupy tohle. Především teď váhám zda ti vloženým úsilím budu mít auto s větší spolehlivostí, protože o svojí D2 zrovna tohle mínění nemám. Co se týče RR, tak u něj by měly být od Kokeska odstraněný veškerý elektrovyfikundace, který působí problémy a nesouvisí s provozuschopností auta. Zajímaly by mě vaše případný postřehy.
Land Rover Discovery 2 Td5

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: P38 vs D2

#2 Příspěvek od teslo » 13 čer 2017 15:08

pokial to zrovnavas z pohladu spolahlivosti, tak P38 na tom bude oproti D2 vzdy horsie. Je to ovela komplikovanejsie auto. Na druhu stranu to je prave to co tie dve auta odlisuje z pohladu komfortu so zjavnou prevahou pre P38.
V8 je vykonnejsi motor ale Td5 zas uspornejsi...

Ako prve auto do rodiny na denne jazdenie by som si benzinovu V8 zobral iba vtedy, keby ma netrapila spotreba. Vykonny motor ma vyznam vtedy ked ten vykon chcem vyuzivat a to znamena aj vyssiu spotrebu.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: P38 vs D2

#3 Příspěvek od MadTom » 13 čer 2017 15:59

Spolehlivost - P38 má drobnou nevýhodu - je složitější a o půl generace starší, takže se na něm učili. Z toho pramení fůra problémů. A jestli u D2 je problém se servisem, že to neznají, tak u P38 je to ještě horší. Jestli chceš spolehlivé auto, tak ni jedno z nich to není. V obou případech je to většinou zanedbaná údržba nebo neznalost, spolu s neobvyklostí a složitostí auta.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 2724
Registrován: 14 bře 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

Re: P38 vs D2

#4 Příspěvek od masar » 13 čer 2017 16:13

D2 máme v rodině 7 let a spousty věcí už jsme na ní vychytali. LR nikdy nebyl a ani nemůže být jediný auto v domě :mrgreen: Je to jen "pro zábavu" :inlove nebo taky "pro vztek" :Ja blb: Myslel jsem, že největší problém u P38 je motor, který se musí nechat převložkovat, což u tohohle odpadlo a právě ta zmíněná elektronika.
Napadla mě ještě jedna myšlenka, je reálný ten motor vrazit do D2. Vím, že 4.6 se tam dával, ale jestli jde vzít motor z RR a nacpat rovnou do D2. Nebo to taky nevidíte jako cestu?
Land Rover Discovery 2 Td5

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: P38 vs D2

#5 Příspěvek od teslo » 14 čer 2017 11:25

motor nieje problem :-) problem je ako spominal Madtom neznalost. :-)
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: P38 vs D2

#6 Příspěvek od MadTom » 14 čer 2017 11:36

Vychytaná D2 na tom bude o velkej kus lépe, než nevychytaná P38. O možnosti transplantace nemluvím. Nevím jakej automat má P38, ale ten v D2 má elektronické řízení, tak aby to nebylo tak, že budeš muset nejdřív sehnat benzínovou D2, aby jsi do ní ten motor dal. A to nemluvím o nádrži, výfuku, a vůbec věcech okolo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 2724
Registrován: 14 bře 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

Re: P38 vs D2

#7 Příspěvek od masar » 14 čer 2017 12:19

No původně jsem to chtěl skutečně do svojí, ale teď nás napadla lepší varianta, dát to do tý kámošovo D2, on má 4.0 V8, takže by si o něco polepšil a navíc si nejsme jistý stavem toho jeho motoru + by snad mohl využít LPG, ale to nevím jestli je legislativně možný přestavět z auta do auta. Nádrž už je stejně propadlá, takže tu určitě novou.
Land Rover Discovery 2 Td5

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: P38 vs D2

#8 Příspěvek od MadTom » 14 čer 2017 12:30

Se zeptej Eliota, jak moc jsou ty motory stejné mechanicky, a jak moc jsou stejné po stránce příslušenství, jako je vstřikování a celé řízení motoru. Aby jste nenarazili, že nejlepším řešením bude z obou motorů udělat hybrid. To souvisí i s LPG. Najít nějakého plynaře, který danému systému a motoru rozumí, ten už bude vědět, co je jednak technicky možné, a hlavně jak s papírama. Stejně bych u LPG počítal s nutností občasného servisu, na což chce někoho, kdo to umí.
A jsme zase na začátku - fůru věcí si uděláte sami, ale řešit takto 100% je nereálné, zvlášť když do toho vstupují předpisy jako jsou u plynu revize, nebo třeba zapsání do TP.
A dotaz - jsou ty V8 motory od sebe rozlišitelné - jak pohledem, tak podle typu motoru na štítku?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 2724
Registrován: 14 bře 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

Re: P38 vs D2

#9 Příspěvek od masar » 14 čer 2017 12:42

Přestavbu bych určitě řešil s eliottem a hlavně nechal zapsat/schválit od HelRegu. Do D2 se ten motor taky dával, takže by to snad u LR nemusel být problém, jsou vstřícní.
Land Rover Discovery 2 Td5

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: P38 vs D2

#10 Příspěvek od MadTom » 14 čer 2017 12:51

Však uvidíš. Jak už jsem psal - motor je jenom jedna část. Okolo něj je fůra dalších věcí, které musí sedět - namátkou: převodovka (u automatu jsou různé velikosti měniče), výfuk (katalyzátory, lambda sondy), vstřikování paliva jako takové (víc typů), emisní systémy (takové věci jako je injektáž dodatečného vzduchu, požírání výparů z nádrže a jiné, co se dělalo třeba pro Kalifornii), a můžeme pokračovat.
Pokud něco z toho nebude sedět, tak jsou to peníze navíc, a vzhledem k počtu D2 s V8 motorem, které jsou k dispozici na díly, to nemusí být jednoduché ani levné sehnat. Ale to je spíš na Eliotta.
Úplně jinak by to vypadalo s D2 s lehlou V8, koupenou za malé peníze.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: P38 vs D2

#11 Příspěvek od eliott » 14 čer 2017 14:59

Nemá čas se moc rozepisovat, ale P38, jasná volba. Pokud je ale zničený a zanedbaný, tak bych z něj akorát vzalů agregát do jiného, jinak se budeš trápit.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
pooh
Příspěvky: 706
Registrován: 16 úno 2012 16:11
tel.: +421905664537
auto: P38 4.6 AB, L322 S/C
Bydliště: Horné Mýto

Re: P38 vs D2

#12 Příspěvek od pooh » 14 čer 2017 15:24

P38 s LPG neni ekonomicky horsi nez D2 dizel. Vo vnutri viac miesta, viac komfortu. :yes
mozno ma viac elektroniky, ale zas nema ACE, a dnes uz ani P38 neni problem upgradeovat pre teren. ak je v dobrom stave, + 1 pre P38 :beer
saskovanie s motorom by som neriesil, kym nie je to vyslovene nutne
Diagnostika P38, nastavenie a odblokovanie BeCM

Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 2724
Registrován: 14 bře 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

Re: P38 vs D2

#13 Příspěvek od masar » 17 čer 2017 00:03

eliott píše: 14 čer 2017 14:59 Nemá čas se moc rozepisovat, ale P38, jasná volba. Pokud je ale zničený a zanedbaný, tak bych z něj akorát vzalů agregát do jiného, jinak se budeš trápit.
Bylo u tebe tohle auto na repasu/převložkování? Někdy kolem r. 2009 by to měl být.
Přílohy
19197879_10211172669529946_646299709_o.jpg
19204737_10211172669569947_652512674_o.jpg
Land Rover Discovery 2 Td5

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: P38 vs D2

#14 Příspěvek od eliott » 17 čer 2017 07:20

Auto mi povědomé není, kdo byl v té době majitel?
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6477
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: P38 vs D2

#15 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 18 čer 2017 09:10

Spotřeba bude v nafte a lpg prakticky stejna, bych odhadl, tak kde jedu s D2 za 10 - 11 nafty (s platem) tam jedu s P38 za 20 plynu.
Já bych bral D2, že je jednodušší a taková přímočařejší, ale je fakt, že když mám strávit 24 hodin nějakým výletem tak rozdíl d2 a P38 je asi jako bydlení ve stanu a v hotelu.

Člověk sice rád stanuje, ale v hotelu si prostě odfrkneš víc. První hodinu to není tak poznat ale s časem je to ve prospěch p38 nepochybně.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 2724
Registrován: 14 bře 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

Re: P38 vs D2

#16 Příspěvek od masar » 26 čer 2017 21:06

Mohl by mi prosím pěkně někdo poradit a úplně nejlépe vyfotit číslo motoru na P38 4.6, protože se mi nedaří ho najít :Sorry: Eliott mi radil kde hledat :yes - vlevo vedle vstupu hrdla měrky oleje do bloku, ale tam jsem našel jen co je na fotce. Čuměl jsem do toho jak husa do flašky všude možně a prostě ho nevidím :Ja blb:
Přílohy
IMG_20170626_164906.jpg
Land Rover Discovery 2 Td5

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: P38 vs D2

#17 Příspěvek od eliott » 26 čer 2017 21:38

Vidím co jsem potřeboval, motor je převložkovaný, proto tam číslo není...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 2724
Registrován: 14 bře 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

Re: P38 vs D2

#18 Příspěvek od masar » 27 čer 2017 07:05

Dobrá zpráva :party ... díky :yes
Land Rover Discovery 2 Td5

Odpovědět