Discovery 100x jinak
Moderátor: Miky_CZ
- low
- Admin fóra
- Příspěvky: 4171
- Registrován: 04 led 2007 10:39
- tel.: +420 603462950
- auto: def 110 + L322
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Discovery 100x jinak
Ze vsech uhlu
http://www.cestoffka.cz expedice po celém světě, offroadskola, firemni akce, eventmanagement http://www.offroadskola.cz
Re: Discovery 100x jinak
Sakra, už zase nejsem IN...že mně dycky uteče nějak doba
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6486
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Discovery 100x jinak
Že ti utíká doba, kdy móda znamená vypada jako buzerant, tě asi mrzet nemusí.
- Jenda
- Příspěvky: 3573
- Registrován: 22 lis 2007 21:58
- tel.: 775 391 907
- auto: 110
- Bydliště: Praha-Smetanova lhota
Re: Discovery 100x jinak
....jakoze koupit si vyse focene auto z tebe udela bukanyra???Hanys_a_Kaca píše: ↑24 dub 2017 13:15 Že ti utíká doba, kdy móda znamená vypada jako buzerant, tě asi mrzet nemusí.
Hele ja uz tomu taky nehovim, neoslovuje me to.Auto co prezije designem a za dvacet dalsich let budu tvrdit ze je stale nejhezci je kuprikladu Citron DS(60-70leta). Tohle (nove Disco)neni nezajimavy ,urcite je v tom svezeni ale ja bych radeji 2xDefika na,,ulozenku".
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info
http://www.christophermccandless.info
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6486
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Discovery 100x jinak
Já se nechtěl ani tak trefovat do buzerantů, nakonec když se maj dva rádi, je mi po tom houbelec, myslel jsem to spíš nějak v tom přeneseném slova smyslu, že ty věci už nejsou takový jak se zdaj, něco jako...
- Přílohy
-
- drevorube.jpg (45.47 KiB) Zobrazeno 7474 x
- xxx
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 25 bře 2013 09:51
- tel.: 777 945 9jedna4
- auto: byla D3, teď D4
- Bydliště: Severní Morava
Re: Discovery 100x jinak
D5 je podle mě hrůza. Od zadních dveří úplná kalamita.
A jízda v ní taky nic extra. D3+D4 mi přijdou v zatáčkách stabilnější a nenaklánějí se tak.
Jediné plus vidím v tom, že mi přijde tišší, ale to jsem ji nezkoušel na MTčkách a se zahradou nahoře
No, jsem zvědavý, co na to řekne trh.
A jízda v ní taky nic extra. D3+D4 mi přijdou v zatáčkách stabilnější a nenaklánějí se tak.
Jediné plus vidím v tom, že mi přijde tišší, ale to jsem ji nezkoušel na MTčkách a se zahradou nahoře
No, jsem zvědavý, co na to řekne trh.
Re: Discovery 100x jinak
Začíná to být trošku off-topic, ale přesto bych rád upozornil na skutečnost, že i v tomto případě je třeba se vyvarovat škatulkování. Může být majitel/uživatel D3,4, ale i 5, který ví v čem se vlastně tohle liší od ostatních aut a využívat těchto vlastností a kvalit (čili ne jen jako ukazatel faktu, že nemám hluboko do kapsy). A pak může být zakomplexovaný trouba, co má Defíka a myslí si jaký je offrouďák, ale v prvním těžším terénu je schopen ho převrátit nebo jinak odstavit, protože prostě nemá žádné zkušenosti a jen si o sobě hodně myslí.
Taky se mi nelíbí přílišné zaměření dnešních aut na vzhled a design (a u D5 je to hodně vidět srovnáním s D4), ale to nutně nemusí znamenat nějaký krok zpět nebo zhoršení a je to do určité míry i otázka zvyku (dnes mi to vadí daleko méně než když jsem nový vzhled viděl poprvé). Byl jsem o víkendu D5 vyzkoušet na LR Experience Tour v Kopřivnici a i přes moje silné výhrady ke vzhledu se musí nechat, že v řadě věcí prostě předchozí verze strčí do kapsy. Ale je to zase a opět především o řidiči (i když ty všemožné asistenty dokážou neschopnost řidiče do značné míry kompenzovat).
Taky se mi nelíbí přílišné zaměření dnešních aut na vzhled a design (a u D5 je to hodně vidět srovnáním s D4), ale to nutně nemusí znamenat nějaký krok zpět nebo zhoršení a je to do určité míry i otázka zvyku (dnes mi to vadí daleko méně než když jsem nový vzhled viděl poprvé). Byl jsem o víkendu D5 vyzkoušet na LR Experience Tour v Kopřivnici a i přes moje silné výhrady ke vzhledu se musí nechat, že v řadě věcí prostě předchozí verze strčí do kapsy. Ale je to zase a opět především o řidiči (i když ty všemožné asistenty dokážou neschopnost řidiče do značné míry kompenzovat).
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
Re: Discovery 100x jinak
Prosím , moc ráth bych věděl v čem ....kupříkladu ......a myslíš-li jízdu po dálnici , tak to asi ano , nicméně pokud se nemýlím k tomu primárně tenhle model (discovery) nebyl až tak určen !marwak píše: ↑24 dub 2017 15:01 Začíná to být trošku off-topic, ale přesto bych rád upozornil na skutečnost, že i v tomto případě je třeba se vyvarovat škatulkování. Může být majitel/uživatel D3,4, ale i 5, který ví v čem se vlastně tohle liší od ostatních aut a využívat těchto vlastností a kvalit (čili ne jen jako ukazatel faktu, že nemám hluboko do kapsy). A pak může být zakomplexovaný trouba, co má Defíka a myslí si jaký je offrouďák, ale v prvním těžším terénu je schopen ho převrátit nebo jinak odstavit, protože prostě nemá žádné zkušenosti a jen si o sobě hodně myslí.
Taky se mi nelíbí přílišné zaměření dnešních aut na vzhled a design (a u D5 je to hodně vidět srovnáním s D4), ale to nutně nemusí znamenat nějaký krok zpět nebo zhoršení a je to do určité míry i otázka zvyku (dnes mi to vadí daleko méně než když jsem nový vzhled viděl poprvé). Byl jsem o víkendu D5 vyzkoušet na LR Experience Tour v Kopřivnici a i přes moje silné výhrady ke vzhledu se musí nechat, že v řadě věcí prostě předchozí verze strčí do kapsy. Ale je to zase a opět především o řidiči (i když ty všemožné asistenty dokážou neschopnost řidiče do značné míry kompenzovat).
Můj názor je , že z offa udělali temelín suv . (ostatně jako z většiny offů )
Nissan PATROLL 160 3,3 td + Mišivbuši Panděro 2,8td , ex-L.R. DISCO I 2,5 tdi
Co Tě nezabije ... to se vrátí ... a zkusí to znovu !
Co Tě nezabije ... to se vrátí ... a zkusí to znovu !
- Maxsel
- Příspěvky: 3654
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Discovery 100x jinak
Větší rozměry ve všech směrech, nižší váha, lepší ovladatelnost nejen na silnici, ale díky nižší váze samozřejmě i v terénu. V terénu lepší oba nájezdové úhly, vyšší brodivost, větší kola.
Technické údaje New Discovery
Technické údaje Discovery 4
Chápu, že design je subjektivní záležitost (ani já nejsem z toho batohu na zadku nadšený a na designu klasických hranatých offroadů jsem vyrostl), ale už to připomíná hon na čarodějnice...
Naposledy upravil(a) Maxsel dne 24 dub 2017 22:41, celkem upraveno 1 x.
- xxx
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 25 bře 2013 09:51
- tel.: 777 945 9jedna4
- auto: byla D3, teď D4
- Bydliště: Severní Morava
Re: Discovery 100x jinak
Maxele máš přehozené odkazy a nikdo tady nehoní čarodějnice. Každý tady napsal svůj pohled nebo zkušenost s D5. Já jsem si ji taky byl vyzkoušet teď v Kopřivnici a projel jsem se s ní několikrát. Čekal jsem od toho asi více, auto mě nenadchlo. Na tom není nic špatného.
Jasně, ve většině parametrů je lepší oproti předchůdci, ale kolik lidí, kteří si ji koupí to využije? (brodivost, větší nájezdové úhly,...)
1%?
Možná ani to ne. Takže je to o pohodlí, výbavě, pocitu z jízdy a dalších netechnických parametrech.
A kdo ty auta využívá i na offroadové výlety, tak je stejně upravuje - větší kola, lift, ochrany podvozku, ...
A ještě něco, brodivost 90cm je asi fajn, ale já neviděl brodit ani D3/4 v 70cm, teda až na malé výjimky.
Jasně, ve většině parametrů je lepší oproti předchůdci, ale kolik lidí, kteří si ji koupí to využije? (brodivost, větší nájezdové úhly,...)
1%?
Možná ani to ne. Takže je to o pohodlí, výbavě, pocitu z jízdy a dalších netechnických parametrech.
A kdo ty auta využívá i na offroadové výlety, tak je stejně upravuje - větší kola, lift, ochrany podvozku, ...
A ještě něco, brodivost 90cm je asi fajn, ale já neviděl brodit ani D3/4 v 70cm, teda až na malé výjimky.
- Maxsel
- Příspěvky: 3654
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Discovery 100x jinak
Díky, už jsem to upravil.
Napsal jsem to, protože můžeme polemizovat nad designem (za mě také třeba sedáky, ale to jsem řešil i u D3/D4) nebo očekávanou spolehlivostí, ale po uživatelské stránce je to jasný posun dopředu. Asi neprozradím žádné velké tajemství, že podvozek je stejný jako u současného RRS, jen je jinak naladěný, protože podobné to bylo už mezi předchozí generací RRS a D4 nebo RRS před faceliftem a D3, tentokrát navíc na úplně stejném rozvoru. Z auta je hodně cítit, že se u LR snažili, aby se mu proti D4 nedalo nic vyčítat ani v terénních schopnostech.
Napsal jsem to, protože můžeme polemizovat nad designem (za mě také třeba sedáky, ale to jsem řešil i u D3/D4) nebo očekávanou spolehlivostí, ale po uživatelské stránce je to jasný posun dopředu. Asi neprozradím žádné velké tajemství, že podvozek je stejný jako u současného RRS, jen je jinak naladěný, protože podobné to bylo už mezi předchozí generací RRS a D4 nebo RRS před faceliftem a D3, tentokrát navíc na úplně stejném rozvoru. Z auta je hodně cítit, že se u LR snažili, aby se mu proti D4 nedalo nic vyčítat ani v terénních schopnostech.
Re: Discovery 100x jinak
Krom toho, co píše Maxsel, který mě s odpovědí předběhl, taky třeba způsob práce s trakcí a možnost přenášet ji v případě potřeby na libovolný počet kol (těch, která zrovna mají při jízdě na měkkém podkladu dostatečné adhezní podmínky), aniž by to bylo nutně závislé na zručnosti řidiče. Ale i ta jízda po dálnici (nebo třeba normální silnici), stabilita a ovladatelnost při řízení ve větší rychlosti po silnici. Tím sice může pravověrný zastánce off-road ježdění pohrdnout, ale upřímně, kolik procent času z celkových jízd stráví typický uživatel tohoto auta v těžkém terénu a kolik na silnici? A i přesto je to zjevně auto velmi schopné v terénu. Takže můžeme si o tom myslet co chceme, ale z hlediska objektivně měřitelných parametrů (tedy ne dojmů a pocitů, které sice mají svou váhu, ale dost těžko se do nich trefíš každému) je to určitě významný posun.
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
Re: Discovery 100x jinak
Takže to vypadá, že pokrok je to, že jsou auta čím dál tím hnusnější a čím dál tím víc nahrazují řidiče?
Country boy...
-
- Příspěvky: 14988
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Discovery 100x jinak
To první je věc názoru, na ten má každý své právo, a mě se taky některé nové věci nelíbí. To druhé je holá skutečnost, a netýká se to jenom aut. Cílem je stejně řidiče z aut eliminovat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- xxx
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 25 bře 2013 09:51
- tel.: 777 945 9jedna4
- auto: byla D3, teď D4
- Bydliště: Severní Morava
Re: Discovery 100x jinak
jak jsem psal, trh ukáže, jestli se trefili. Myslím si, že většina zákazníků, co si to koupí stejně nevyužije všechny "vymoženosti" auta a jeho schopnosti.
a lepší parametry ne vždy vytvoří lepší výsledek.
Příklad, kdy se zákazníci kupující foťák řídí megapixely a zoomem, čím víc tím líp a potom se diví, že výsledný snímek není hezký. Mohl bych pokračovat, příkladů je hodně.
Jak píše Maxel, můžeme polemizovat, každý máme názor, ale nikam to nepovede.
D5 je na světě, až její cena na bazaru klesne na polovinu, budou jezdit i v terénu a majitelé budou psát tady na fóru s čím mají problémy a co vylepšili.
Re: Discovery 100x jinak
Přesně tak. Pokud jde o trend debilizace lidí zlepšováním techniky, tak mi to taky vadí, ale asi je prostě po tom poptávka, takže se tomu výrobci snaží jít naproti. V něčem je to dobře (třeba nouzové brzdění), v něčem naopak špatně (třeba různé parkovací asistenty). Na druhou stranu - v sobotu na předváděčce taky říkali, že při koupi D5 nabízejí v ceně celodenní kurz jízdy s autem v různých podmínkách (nejen terén), takže to asi nebude s tou snahou eliminovat co nejvíc vliv řidiče tak hrozné.xxx píše: ↑25 dub 2017 08:37
jak jsem psal, trh ukáže, jestli se trefili. Myslím si, že většina zákazníků, co si to koupí stejně nevyužije všechny "vymoženosti" auta a jeho schopnosti.
a lepší parametry ne vždy vytvoří lepší výsledek.
Příklad, kdy se zákazníci kupující foťák řídí megapixely a zoomem, čím víc tím líp a potom se diví, že výsledný snímek není hezký. Mohl bych pokračovat, příkladů je hodně.
Jak píše Maxel, můžeme polemizovat, každý máme názor, ale nikam to nepovede.
D5 je na světě, až její cena na bazaru klesne na polovinu, budou jezdit i v terénu a majitelé budou psát tady na fóru s čím mají problémy a co vylepšili.
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
-
- Příspěvky: 14988
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Discovery 100x jinak
Nebo to taky může znamenat, že těch systémů je tam tak moc, že potřebuješ celodenní kurz, aby jsi se s autem vůbec naučil jezdit. A bude z tohoto pohledu hůř. A nemám na mysli jízdu mimo rovnou silnici, tam chápu, že každé auto je trošku jiné.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Discovery 100x jinak
Myslím že ne. Zase tak moc se to od D4 v ovládání neliší, většina těch systémů běží někde automaticky na pozadí a není třeba ji nijak aktivovat nebo ovládat. Jen za tu krátkou cca 15 minutovou jízdu zkušebním autem s instruktorkou jsme probrali většinu podstatných ovládacích prvků a nastavení (nemyslím navigace, rádia a další multimediální blbosti) a opravdu se mi to nezdálo nějak přehnaně komplikované.
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
- xxx
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 25 bře 2013 09:51
- tel.: 777 945 9jedna4
- auto: byla D3, teď D4
- Bydliště: Severní Morava
Re: Discovery 100x jinak
celodenní kurz nabízí LR při koupi jakéhokoliv jejich auta, nejen D5.marwak píše: ↑25 dub 2017 09:42Myslím že ne. Zase tak moc se to od D4 v ovládání neliší, většina těch systémů běží někde automaticky na pozadí a není třeba ji nijak aktivovat nebo ovládat. Jen za tu krátkou cca 15 minutovou jízdu zkušebním autem s instruktorkou jsme probrali většinu podstatných ovládacích prvků a nastavení (nemyslím navigace, rádia a další multimediální blbosti) a opravdu se mi to nezdálo nějak přehnaně komplikované.
A teď si představ, že si koupíš D5 a budeš kroužit na polygonu v Kopřivnici a té malé rádoby offroadové stezce, protože Land Rover Experience - Den dobrodružství zdarma probíhá na stejných místech. A jezdíš již pouze svým vlastním "novým" autem.
Kolik lidí s voňavkou se pustí do kaluží a bláta?
Re: Discovery 100x jinak
Jojo, přesně tohle mě napadlo, když jsem to tam slyšel. Ale to už je jiný příběh. Pro mě je důležitá informace, že to prodejce/výrobce nabízí, čímž dává najevo, že mu to není úplně jedno a chce, aby lidi věděli, co mají a aspoň měli představu, co všechno je možné s tím autem dělat.
DIII 2.7 TDV6 SE-2007