už to tu někde bylo napsáno, jak psal eliott
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... ok#p330386
nehnat auto 180 km/h 3 hodiny po dálnici v 50° na slunci
Moderátor: Acon
už to tu někde bylo napsáno, jak psal eliott
Co se tu řeší tohle téma, tak se snažím hlídat ty otáčky při studeném motoru. Není to jednoduché, protože kousek od baráku najíždím hned na dálnici. Co tak sleduji, tak studený automat řadí tak v cca 2500. Problém je, že u studený automat nereaguje na manuální řazení a dokud se neohřeje, tak nezamkne měnič. Takže se ploužím po dálnici 80 pronásledován kamiony.marianh píše: ↑17 úno 2017 16:09 Oleje: Dobre vediet kedze sa prave blizim k 12.000km/pol roku od poslednej vymeny. Dal by som 5W30, vzhladom na info tu si to vydiskutujem v servise a mozno pojde 5W40.
To vytacanie za studena moze byt jeden z dovodov. Rychle ohriatie, nerovnomerne, ....
Mnohe pribehy na UK forach su "vyrazil som z domu a po N (malo) km" to ruplo.
Co som nenasiel je manual vs auto. Predsa len je asi rozdiel v zatazi motora. Ja to s tym manualom za studena nielen nezatazujem ale tiez otacky nepustim nad 2500.
Neviem ako radi automat, pri akych otackach.
Přesně tohle jsem taky někde slyšel/četl. Proto prý je tolik těchto fatálních závad v Německu, kde tento způsob jízdy díky stavu dálnic, chvání řidičů a pravidlům provozu nemusí být nic výjimečného.NOTIX píše: ↑19 úno 2017 17:00už to tu někde bylo napsáno, jak psal eliott
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... ok#p330386
nehnat auto 180 km/h 3 hodiny po dálnici v 50° na slunci
Nevím, taky jsem to teď sledoval, ale i za studena mi to řadí tak max. na 2100 otáčkách (většinou spíš méně, kolem dvou tisíc), ale je fakt, že se nedostávám na vysoké rychlosti (v okruhu cca 10 km od domu jen okresky max 80-90 km/h).Mahatma píše: ↑20 úno 2017 07:16Co se tu řeší tohle téma, tak se snažím hlídat ty otáčky při studeném motoru. Není to jednoduché, protože kousek od baráku najíždím hned na dálnici. Co tak sleduji, tak studený automat řadí tak v cca 2500. Problém je, že u studený automat nereaguje na manuální řazení a dokud se neohřeje, tak nezamkne měnič. Takže se ploužím po dálnici 80 pronásledován kamiony.marianh píše: ↑17 úno 2017 16:09 Oleje: Dobre vediet kedze sa prave blizim k 12.000km/pol roku od poslednej vymeny. Dal by som 5W30, vzhladom na info tu si to vydiskutujem v servise a mozno pojde 5W40.
To vytacanie za studena moze byt jeden z dovodov. Rychle ohriatie, nerovnomerne, ....
Mnohe pribehy na UK forach su "vyrazil som z domu a po N (malo) km" to ruplo.
Co som nenasiel je manual vs auto. Predsa len je asi rozdiel v zatazi motora. Ja to s tym manualom za studena nielen nezatazujem ale tiez otacky nepustim nad 2500.
Neviem ako radi automat, pri akych otackach.
Tak ze zlomeni kliky je od torznich kmitu? Je to tak?Kokesek píše: ↑20 úno 2017 14:24 špatně to chápete....otáčky (pakliže se bavíte že 2500 uz je moc tak do 3000ot..je to uplne idealni, kdyz je motor zahraty tak i do 4000)jsou právě dobře na studený motor a vůbec za celkového provozu motoru. Zátěž je problem při studenem motoru, ale otáčky ne. Málo otáček znamená velke rázy do uložení klikové hřídele. Klika nikdy nepraskneve vysokých otáčkách. Protože se nestihne vlnit, vibrovat, rezonovat....
Těch manuálů jezdí tak málo, že se to nedá posuzovat, např. já měl na dílně všeho všudy asi 3.
Já dva
Podla špecifikácie ACEA ,konkrétne ktorý olej by si doporučoval?Kokesek píše: ↑17 úno 2017 16:01hřidel turba je vystředěna olejem a tedy tlakem oleje. Jestli je ve voze zubové čerpadlo oleje pak větší tlak udělá na mediu s vyšší viscozitou. Pokud bude tlak, bude i mazané turbo. Ta věc co na ni píšou 5w30 u me na servise nikdy nebyla a ani nebude. Když uz tak zasadne plnou v 5w40 s PD specifikaci. Tomu trošku věřím. všechno ostatní je marketingový a emisní tah. Pouzivam TOTAL, FUCHS, AGIP, RAVENOL, aj... nepouzivam CASTROL, MOBIL, a ostatni popularni oleje.petr štrof píše: ↑17 úno 2017 14:56
a co mazání turba ? není tam lepší předepsaný 5w30 tím že je řidší tak by měl mazat turbo líp ne?
a ještě mě zajímá co znamená olej dobré kvality Kokesku ?
Tuším na podzim uveřejnily v médiích zprávu že kus od Moskvy odhalili černou stáčírnu olejů ,která prokazatelně prodala statísíce litrů motorového oleje v originálních obalech .Do celé Evropy a to
včetně originálních autoservisů balení od 1l po celé sudy. Cesta údajně vedla přes polskou distribuci.
Tak si nejsem jist co je dnes opravdu záruka , že tam leješ 100% originál olej.
Jen to potvrzuje pravidlo měnit radši dřív .
Trieda C ak si dobre pamätám je kôli DPF čo si myslím že niečo má spoločné s emisiami...