Charles
Moderátor: Rover
-
- Příspěvky: 14943
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Charles - konzervace
Pokud se nepoužije klasicky lak, tak jedině nějakej vosk, jak píše Rover, ale musí být tvrdý a nelepivý a musí se ho udělat pořádná vrstva, na rozdíl od laku. Na drobné věci typu VIN na rámu používám vosk na dutiny ve spreji. Lepí a nehodí se na místa, kde ho umyje voda nebo se prostě setře. Podstatné je, že je ve spreji hned po ruce, takže není problém stříknout to rychle kamkoliv je potřeba a pokračovat ve šroubování. Na velké plochy je to ve spreji dost drahé - obsah je prostě malý, takže spíš něco v plechovce co se stříká pistolí.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Charles - konzervace
diky pánové.
původně jsem zvažoval použití teflonoveho spreje od den bravenu ( na mobilu se mne nadari vlozit odkaz ). uz jej mam jen jsem nestihl vyzkuoset.
nicméně vosk od valvoline vypada lepe.
navic nepredpokladam ze charlese budu trapit v podminkach ktere by jeho stav menili. na dest si ale bude muset zvyknout, ne vzdy se podari destivemu pocasi predejit.
původně jsem zvažoval použití teflonoveho spreje od den bravenu ( na mobilu se mne nadari vlozit odkaz ). uz jej mam jen jsem nestihl vyzkuoset.
nicméně vosk od valvoline vypada lepe.
navic nepredpokladam ze charlese budu trapit v podminkach ktere by jeho stav menili. na dest si ale bude muset zvyknout, ne vzdy se podari destivemu pocasi predejit.
-
- Příspěvky: 14943
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Charles - konzervace
S teflonem obecně pozor - pokud se zahřeje plamene, třeba při následném svařování, tak se z něj uvolňuje něco jako fosgen, což je bojová chemická látka a při vdechnutí je to velmi nebezpečné. Navíc se to podobný prevít jako silikon - nejde to umýt před lakováním.
Docela zajímavá látka na konzervaci je ACF50 - pěkně to zateče. Ukazoval mi to kamarád co má pár letadel, jestli se ty věci dají tak nazvat. Preventivně to čas od čas stříkne do míst, kde by se mohla držet vlhkost a následně to tam korodovat. Ať už je to železo nebo hliník. On dural ze kterého se dělají letadla zrovna moc odolnej korozi není.
Docela zajímavá látka na konzervaci je ACF50 - pěkně to zateče. Ukazoval mi to kamarád co má pár letadel, jestli se ty věci dají tak nazvat. Preventivně to čas od čas stříkne do míst, kde by se mohla držet vlhkost a následně to tam korodovat. Ať už je to železo nebo hliník. On dural ze kterého se dělají letadla zrovna moc odolnej korozi není.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Charles - rejdová koule
Vyměnil jsem rejdovou kouli na pravé straně, včetně těsnění. Vše nové.
Náplň je olej převodový 90.
Bohužel teče.
Na těsnění je vidět, že nesedí 100% po celém obvodu.
Pokud měřím pro kontrolu s levou, originální stranou, zdá se vše v pořádku.
Na autě je ještě nejstarší provedení kloubu - složené ze tří částí, horní uložení je pak kluzné ložisko.
Když tam dám náplň STC3435, která bude hustší než olej 90, bude mazáno vše jak má ?
Předem díky za názory.
Náplň je olej převodový 90.
Bohužel teče.
Na těsnění je vidět, že nesedí 100% po celém obvodu.
Pokud měřím pro kontrolu s levou, originální stranou, zdá se vše v pořádku.
Na autě je ještě nejstarší provedení kloubu - složené ze tří částí, horní uložení je pak kluzné ložisko.
Když tam dám náplň STC3435, která bude hustší než olej 90, bude mazáno vše jak má ?
Předem díky za názory.
Re: Charles - rejdová koule
Jestli je ta drazka na gufero cista,neni duvod aby nesedelo po celem obvodu a netesnilo.Drazku na gufero i vnitrni stranu gufera je potreba naplnit vazelinou,aby to poradne tesnilo.Hustejsi grafitovou napln bych tam nedaval,nejstarsi provedeni kloubu typu "tracta joint" potrebuje byt maceno v poctivem oleji...
k.
k.
Re: Charles - rejdová koule
Drážky čisté, přesto je vidět, že horní část přiléhá více než spodní, přes kterou to teče/teklo.
Prohodil jsem vymezovací podložky z pod horního čepu na spodní čep abych kouli vystředil. Podložky pro vymezení mají cca 0,30mm, křivé nic nebude, vystředění to ale zásadně nemohlo pomoci, je ale vidět že spodní část gufera přiléhá lépe - a neteče ( teda zatím ).
Jestli je vazelína, součástí těsnění jako zajištění... pak díky za radu, to by mne nenapadlo.
Jednoduché řešení.
Stačí obyčejná ( 2 ) nebo nějaká jiná hustší ?
Aby se to časem nerozředilo...
Prohodil jsem vymezovací podložky z pod horního čepu na spodní čep abych kouli vystředil. Podložky pro vymezení mají cca 0,30mm, křivé nic nebude, vystředění to ale zásadně nemohlo pomoci, je ale vidět že spodní část gufera přiléhá lépe - a neteče ( teda zatím ).
Jestli je vazelína, součástí těsnění jako zajištění... pak díky za radu, to by mne nenapadlo.
Jednoduché řešení.
Stačí obyčejná ( 2 ) nebo nějaká jiná hustší ?
Aby se to časem nerozředilo...
Re: Charles - přetěsnění olejové vany motoru
Prosím o radu... přetěsnil jsem olejovou vanu motoru ( korkové + gumové těsnění v zadní části motoru ). Přesto olej teče ( v zadní části, kde je i gumové těsnění ). Je na to nějaká finta jak pro rejdovou kouli nebo jsem koupil nekvalitní těsnění ? Předem děkuji A.
Re: Charles - přetěsnění olejové vany motoru
Rizikové místo je právě ve spoji gumového těsnění s korkovým.Je potřeba to dotěsnit Hylomarem.
http://www.hylomarsealant.com/
Tak je doporučováno i v servisním manuálu.Hylomar není na bázi silikonu,to tam samozřejmě nepatří!
http://www.hylomarsealant.com/
Tak je doporučováno i v servisním manuálu.Hylomar není na bázi silikonu,to tam samozřejmě nepatří!
Re: Charles - přetěsnění olejové vany motoru
Mnohé díky. Jednoduché věci jsou někdy složitější než se zdají... pro jistotu těsnění od Rolls Royce na letecké motory... tak znovu tedy snad to už pak bude lítat jak má..
Re: Charles - přetěsnění olejové vany motoru
Hylomar se používal na letecké motory i v ČSSR. Měl jsem ho od souseda, který pracoval v leteckých opravnách v Malešicích a v době kdy byl na trhu jen Hermetik to bylo něco nevídaného. Už v té době byl modrý v žluté tubě jako zubní pasta.
LR Series, Zetor, Ferguson TEA 20, Ferguson 35
Re: Charles - přetěsnění olejové vany motoru
jak pak poradíte prosím...
* když zmáčknu spojku, zastaví se táhlo až na trubce výfuku. Není někde doraz, který přehlížím ?
* vyrovnal jsem podlahu a zesílení u řidiče, spolujezdce. Čím ošetřit... obvyklou Bronze green nebo i nějakým novějším materiálem ?
* kde pak koupím opletené dráty na rozvod blinkrů ? Na webu lze najít weby ale jestli má někdo již s někým zkušenosti budu vděčen...
Předem díky
* když zmáčknu spojku, zastaví se táhlo až na trubce výfuku. Není někde doraz, který přehlížím ?
* vyrovnal jsem podlahu a zesílení u řidiče, spolujezdce. Čím ošetřit... obvyklou Bronze green nebo i nějakým novějším materiálem ?
* kde pak koupím opletené dráty na rozvod blinkrů ? Na webu lze najít weby ale jestli má někdo již s někým zkušenosti budu vděčen...
Předem díky
Re: Charles - přetěsnění olejové vany motoru
Ahoj,
http://www.vintagemotorspares.com/phdi/ ... ent&part=3
Objednávka mailem, fungují v pohodě.
- s tím pedálem to začalo dělat když jsem dal nový výfuk, s tím předchozím to nedělalo, naučil jsem se nevyšlapávat až na podlahu, doraz tam není, podle mně to je tím neorigo výfukem, origo se ale nesežene...
- jestli myslíš čím stříknout hliníkovou podlážku, tak asi jen bronz green...
http://www.vintagemotorspares.com/phdi/ ... ent&part=3
Objednávka mailem, fungují v pohodě.
- s tím pedálem to začalo dělat když jsem dal nový výfuk, s tím předchozím to nedělalo, naučil jsem se nevyšlapávat až na podlahu, doraz tam není, podle mně to je tím neorigo výfukem, origo se ale nesežene...
- jestli myslíš čím stříknout hliníkovou podlážku, tak asi jen bronz green...
Country boy...
Re: Charles - přetěsnění olejové vany motoru
ahoj také... na kabely jsem koukal zde http://www.veterankabely.cz/. Ale Tvůj odkaz vypadá že bude typově blíže k tomu co na autě je. Nebo shodné ?
Re: Charles - přetěsnění olejové vany motoru
Ten český odkaz je asi taky použitelný, zkus to tady...
Country boy...
Re: Charles
já už koukal co v UK na odkazu vše mají. Ono to na konec nebudou jen dráty to tak vypadá... těch elektrických cingrlátek bude nakonec asi vícero...
Re: Charles - přetěsnění olejové vany motoru
Já kupuju kabely tady: http://www.autosparks.co.uk a zatím k plné spokojenosti. Veteran kabely ti nejspíš řeknou, že to nemají na skladě a dodají to za půl roku.
Podlahu nech bez barvy, tak to bylo z výroby, stříkalo se to jen z vrchu. Opravdu, nekecám.
Podlahu nech bez barvy, tak to bylo z výroby, stříkalo se to jen z vrchu. Opravdu, nekecám.
Re: Charles - přetěsnění olejové vany motoru
bez barvy... je pravda ze vetsi cast spodni casti byl jen hlinik, co bylo prekryto tak to je spis druhy lak, ktery charles v case dostal. zkusim to tedy jen ocistit a zakonzervovat voskem viz vyse, uz se resilo. nechat to jen tak je asi skoda. vosk bude vratna zmena
Re: Charles - uchycení motorku stěrače
najde se někdo s LR serie 1, ochotný udělat mne fotku uchycení motorku stěrače ( originální řešení ) ?
Motorek je ten jenž tam má být pouze jeho připevnění k rámu je jiné než by asi mělo být.
Kde sehnat díly mám již vyřešeno. Jen nevím které všechny díly tam patří.
Motorek je ten jenž tam má být pouze jeho připevnění k rámu je jiné než by asi mělo být.
Kde sehnat díly mám již vyřešeno. Jen nevím které všechny díly tam patří.
Re: Charles - přetěsnění olejové vany motoru
Já bych řekl, že to uchycení je přesně jak má být. Tady je fotka, lepší nemám.
Re: Charles - přetěsnění olejové vany motoru
Martine.. rozdíl je zde.. v systému uchycení na okno.. fotky motorku z Charlese ( první dvě ), pak nový nepoužitý se všemi podložkami. Měal by ale snad být použita pouze jedna podložka z vnitřní strany. Motorek je rokem OK.. 1949.. jen asi byl na jiné značce auta. Ivan jej k autu sehnal, původně tam byl jiný LUCAS asi.. našel jsem jej v krabici s díly. Jestli mohu poprosit spíš o foto z druhé strany/boku motorku. Případně popsat jak to má být správně.