Aditiva

D, TD, TDI, TD5
Zpráva
Autor
MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Aditiva

#21 Příspěvek od MadTom » 10 pro 2016 13:23

Když TD5ka nechytne na druhej krátkej pokus, tak je lepší ji zkusit nechat odvzdušnit - výhoda elektrického čerpadla v nádrži. A pokud to pomůže, tak hledat, proč padá nafta.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Aditiva

#22 Příspěvek od DanoDEF » 10 pro 2016 15:57

nios píše:... a zhavice pred tyzdnom...
... a mas preverene aj zhaviace rele ? Zmerany prud tecuci cez zhaviace rele ? To, ze zasvieti spirala na pristrojovke neznamena nic.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Aditiva

#23 Příspěvek od MadTom » 10 pro 2016 19:23

Přesně tak, ideálně vzít klešťový ampérmetr a změřit, kolik do žhavičů teče proudu. Případně to odpojit na jednom žhaviči a změřit, že tam je šťáva. U TD5ky jsou konektory na žhavičích kryté, takže to nejde změřit bez odpojení.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
nios
Příspěvky: 213
Registrován: 14 dub 2010 21:01
auto: Disco4
Bydliště: Prešov
Kontaktovat uživatele:

Re: Aditiva

#24 Příspěvek od nios » 12 pro 2016 11:18

DanoDEF píše:
nios píše:... a zhavice pred tyzdnom...
... a mas preverene aj zhaviace rele ? Zmerany prud tecuci cez zhaviace rele ? To, ze zasvieti spirala na pristrojovke neznamena nic.
ano tym so zacal...prud k zhavicom ide. skor to vidim na tu naftu. momentalne nemrzne...nemam to ako vyskusat...teraz startuje pekne pri +5 hned.
ex Disco300, ex Classic Soft Dash, ex Disco2 td5, ex DEF 110 TD5, Disco4

Uživatelský avatar
nios
Příspěvky: 213
Registrován: 14 dub 2010 21:01
auto: Disco4
Bydliště: Prešov
Kontaktovat uživatele:

Re: Aditiva

#25 Příspěvek od nios » 23 pro 2016 09:05

takze po pridani aditiv VIF aj v mrazoch -16st.....nastartoval skoro bez problemov.....na prvykrat...

takze rozhodne to bolo naftou....
ex Disco300, ex Classic Soft Dash, ex Disco2 td5, ex DEF 110 TD5, Disco4

Uživatelský avatar
Adam P.
Příspěvky: 954
Registrován: 20 čer 2014 13:33
tel.: 777241654
auto: defík 130 TD5 2001
Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!

Re: Aditiva

#26 Příspěvek od Adam P. » 23 pro 2016 15:30

dobrá zpráva! :) :yes
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Aditiva

#27 Příspěvek od DanoDEF » 23 pro 2016 17:46

nios píše:...rozhodne to bolo naftou....
... dnesna nafta ma velmi kratku zivotnost vdaka biosrackam a sudruhom z EU.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Aditiva

#28 Příspěvek od MadTom » 23 pro 2016 17:55

Přesně tak, už dvakrát jsem řešil přilepené čerpadlo od Webasta. A našel jsem, v nějaké US dokumentaci, že pokud se jezdí na bionaftu, tak se musí pravidelně každých 14 dnů nechat proběhnout, aby se nepřilepilo. :hmm:
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Aditiva

#29 Příspěvek od DanoDEF » 23 pro 2016 17:59

MadTom píše:Přesně tak, už dvakrát jsem řešil přilepené čerpadlo od Webasta.
No mne to uplne zasralo horak vo webaste az ho znefunkcnilo - biely dym. Koplet novy horak vydrzal pol roka.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Aditiva

#30 Příspěvek od MadTom » 23 pro 2016 18:33

Tak s hořákem jsem naštěstí žádné problémy neměl, ale čerpadlo prostě nečerpalo - ani necvaklo. A to jak na autě, tak potom na stole. Stačilo ohřát a rozběhlo se. Potom jsem ho na stole zapojil do smyčky (kus hadice mezi vstupem a výstupem s vloženým kelímkem) a nechal skrz něj běhat čistej benzín, aby se vypláchlo. Od té doby mám naštěstí klid, jenom nevím, na jak dlouho. Čerpadlo je naštěstí pod autem docela přístupné, s vyndáním bufíka jako takového by to bylo horší.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Aditiva

#31 Příspěvek od mr-tomas » 06 úno 2021 19:18

Tak jsem z dlouhé chvíle zkusil zamrazit levnou naftu kterou tankuju u pumpy Prima a do jednoho vzorku jsem přidal zimní VIF dle doporučeného dávkování. Koukám na to jako blázen, v -18°C (nafta zimní dle normy do -20°C) s VIFem má podstatně více sedlého parafinu jak bez VIFu. :roll:
Přílohy
20210206_191202.jpg
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Aditiva

#32 Příspěvek od Kokesek » 06 úno 2021 19:39

To je hodne zajimave. Vif by mel zamezit velkemu zhlukovani parafinu a proto bude opticky vypadat ze je ve sklenici vice parafinu ale ve skutecnosti bude parafin rozlozen lepe v objemu kapaliny aby se zajistila dobra cerpatelnost i v nizkych teplotach. Vyzkousej naftu z eurooilu. Rika se ze nafta ktera peni je kvalitni. Peni nafta z primy?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Naposledy upravil(a) Kokesek dne 06 úno 2021 19:39, celkem upraveno 2 x.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Aditiva

#33 Příspěvek od mr-tomas » 06 úno 2021 19:42

Mám pocit že moc nepěnila. Nechám to rozmrznout a zakvedlám. Zkusím ještě jeden vzorek s 5% benzínu, protože ten VIF mě dost překvapil.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Aditiva

#34 Příspěvek od Kokesek » 06 úno 2021 19:44

Jak dopadl vzorek 1. a 3.?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Aditiva

#35 Příspěvek od mr-tomas » 06 úno 2021 19:55

1 a 3 měla bejt letní nafta, ale omylem jsem jí kontaminoval benzínem, takže to si nechám až na jaro.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
hok300
Příspěvky: 1101
Registrován: 21 zář 2015 11:10
auto: Def 300TDi

Re: Aditiva

#36 Příspěvek od hok300 » 07 úno 2021 08:39

Ja pouzivam aitiva ken cistici od millers oil. Ty aditiva aby nafta nezamrzla moc neresim. Zima neni.driv jsem daval benzin a olej do dvoutaktu
300TDI---The Legend begins

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Aditiva

#37 Příspěvek od mr-tomas » 07 úno 2021 09:08

Ten VIF taky není proti zamrzání, je to čistič. Já normálně používám koktejl VIF + olej 2T plná syntetika + aceton.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Adam P.
Příspěvky: 954
Registrován: 20 čer 2014 13:33
tel.: 777241654
auto: defík 130 TD5 2001
Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!

Re: Aditiva

#38 Příspěvek od Adam P. » 07 úno 2021 11:09

preventivně přidávám v zimě VIF. v létě dávám občas letní, když mám pocit, ze tankuju nějakou břečku. v jakem poměru přidáváte v zimě ten benzin?

zatím teda startuju dycky na brnk. jen jednou dlouhým stáním vybita baterka, takže neslo. a teď v beskydech v -7 jsem po 4 dnech stání podruhé v životě nenastartoval :( baterka OK, statečně točila ale nic. tak sem pustil teplovodni webasto a po 10 min. naskocil na brnk. tož nevím. stal jsem v kopci, cumakem nahoru. mohla to být padnuta nafta??? přišlo mne, ze u toho prvního pokusu hučelo furt čerpadlo, tak si říkám, ze možná stačilo chvilu počkat a pak by to naskocilo napoprvé....
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)

Uživatelský avatar
hok300
Příspěvky: 1101
Registrován: 21 zář 2015 11:10
auto: Def 300TDi

Re: Aditiva

#39 Příspěvek od hok300 » 07 úno 2021 11:21

Adam P. píše: 07 úno 2021 11:09 preventivně přidávám v zimě VIF. v létě dávám občas letní, když mám pocit, ze tankuju nějakou břečku. v jakem poměru přidáváte v zimě ten benzin?

zatím teda startuju dycky na brnk. jen jednou dlouhým stáním vybita baterka, takže neslo. a teď v beskydech v -7 jsem po 4 dnech stání podruhé v životě nenastartoval :( baterka OK, statečně točila ale nic. tak sem pustil teplovodni webasto a po 10 min. naskocil na brnk. tož nevím. stal jsem v kopci, cumakem nahoru. mohla to být padnuta nafta??? přišlo mne, ze u toho prvního pokusu hučelo furt čerpadlo, tak si říkám, ze možná stačilo chvilu počkat a pak by to naskocilo napoprvé....
Mohla ti nekde zvodnatet nafta a zmrznout v hadici kdesi. Hele ja daval 3 litry na plnou u defik 300tdi + olej na 5l do 2taktu.
300TDI---The Legend begins

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Aditiva

#40 Příspěvek od mr-tomas » 07 úno 2021 11:57

Když mělo bejt někdy přes -20 nebo když jsem jel v normální zimně na letní naftu dával jsem 5l benzínu na plnou (80l).
Ale někde jsem tu viděl že se dává k letní naftě až 30% benzínu nebo petroleje. A to už je brutal. :grin:
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Odpovědět